Canon PowerShot G12 - test aparatu
3. Użytkowanie
Wygoda użytkowania
Odnośnie wygody użytkowania Canona G12 można powtórzyć większość tego, co powiedzieliśmy przy okazji testowania modelu G11. Mnogość przycisków, pokręteł i menu funkcyjne zapewniają szybki i wygodny dostęp do sporej liczby opcji i parametrów. Pojawienie się w nowym kompakcie Canona pokrętła przedniego, możliwość ustawienia obsługiwanych przez pokrętła sterujące funkcji oraz rozszerzenie wyboru opcji dostępnych pod przyciskiem skrótu S, dodatkowo podnoszą funkcjonalność aparatu. Pod tym względem G12 powinien zadowolić większość użytkowników. Można jedynie ponarzekać trochę na fakt, że pod przyciskiem skrótu nadal brakuje opcji umożliwiającej szybki dostęp do stabilizacji obrazu, o osobnym przycisku nawet nie wspominając. Ustawienia dotyczące stabilizacji obrazu są dostępne jedynie poprzez główne menu aparatu.
Niewątpliwą zaletą aparatu jest uchylny i obrotowy wyświetlacz. Sam mechanizm ogranicza co prawda jego przekątną do 2.8 cala, jednak warto docenić wysoką rozdzielczość obrazu. Możliwość ustawienia wyświetlacza pod dowolnym kątem zapewnia wysoką wygodę użytkowania, a jasność i wyrazistość obrazu jest na bardzo dobrym poziomie.
W Canonie G12 zastosowano obiektyw o tych samych parametrach jak w poprzednim modelu. Charakteryzuje się on rozsądnym zakresem ogniskowych, który z pewnością będzie wystarczający w znacznej większości typowych dla kompaktów sytuacji. Światło f/2.8 na szerokim kącie to całkiem niezła propozycje, jednak warto zauważyć, że u konkurencji można znaleźć kompakty z obiektywami zaczynającymi się od f/1.8. Jako ciekawostkę można podać, że wcześniejsze kompakty serii G, aż do modelu G6 posiadały obiektywy charakteryzujące się światłem f/2.0 na szerokim końcu zakresu ogniskowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że w modelach tych obiektywy zaczynały się początkowo od odpowiednika 34, a potem od 35 mm.
Szybkość
Do szybkości działania i obsługi Canona G12 nie mamy większych zastrzeżeń. Od włączenia aparatu do wykonania zdjęcia upływa około 2.5 sekundy. Zmiana ogniskowej w pełnym zakresie, w jednym lub w drugim kierunku zajmuje około 2 sekund. Poruszanie się po menu i zmiany parametrów odbywają się sprawnie. Natomiast przy przełączaniu aparatu w tryb odtwarzania musimy być przygotowani na około 1.5-sekundowe opóźnienie. Samo przeglądanie zdjęć odbywa się płynnie, przy czym przytrzymanie wciśniętego przycisku kierunkowego prawo/lewo powoduje bardzo szybkie wyświetlanie kolejnych zdjęć, ale obraz jest niskiej jakości. Przy wyświetlaniu kolejnych poziomów miniaturek też nie zanotowaliśmy większych opóźnień. Jedynie załadowanie ostatniego poziomu (w sumie 100 miniaturek) zajmuje zauważalną chwilę trwającą niecałe 3 sekundy. Usuwanie pojedynczych zdjęć zabiera zaledwie moment, a zwykłe formatowanie karty o pojemności 8 GB, zapełnionej w około 76% nieco ponad 2 sekundy.
Zdjęcia seryjne
Podobnie jak jego poprzednik Canon G12 posiada trzy tryby zdjęć seryjnych, przy czym w nowym modelu poprawiono osiągi trybu podstawowego. W G12 umożliwia on fotografowanie z prędkością 2.0 kl/s, a ostrość w tym trybie ustawiana jest na pierwszym zdjęciu. Dwa kolejne tryby to seria zdjęć z nastawą AF (ok 0.7 kl/s) oraz seria zdjęć z wyświetlaniem LV (ok 0.8 kl/s).
Test zdjęć seryjnych wykonaliśmy dla trybu podstawowego, z kartą SanDisk Extreme III 8.0 GB przy czułości ustawionej na ISO 1600 i migawce 1/1000 sekundy. Dla poszczególnych rodzajów zapisywanych plików otrzymaliśmy następujące rezultaty:
- 26 zdjęć JPEG LARGE FINE ze średnią prędkością 0.87 kl/s,
- 22 zdjęcia RAW ze średnią prędkością 0.73 kl/s,
- 20 zdjęć RAW+JPEG LARGE FINE ze średnią prędkością 0.67 kl/s.
Zanim skomentujemy zaprezentowane powyżej wartości spójrzmy na szczegółowe wyniki naszych pomiarów przedstawione na poniższych wykresach.
W przypadku G12 obserwujemy podobne zachowanie, jak dla poprzedniego modelu tej zaawansowanej serii kompaktów. Niezależnie od rodzaju zapisywanego pliku, widać że aparat utrzymuje stałą prędkość fotografowania. Jednak prędkość ta jest wyraźnie niższa od deklarowanych 2 kl/s. Canon G12, począwszy od czułości ISO 800 w górę, po zrobieniu zdjęcia wyświetla komunikat o zajętości aparatu. Przypuszczamy, że jest to spowodowane procesem odszumiania jaki automatycznie zachodzi przy wykonywaniu zdjęć na wyższych czułościach (dodatkowy komentarz można znaleźć w rozdziale 5). Proces ten wyraźnie spowalnia wykonywanie zdjęć, dlatego też wykonując nasz test przy czułości ISO 1600 nie osiągamy deklarowanej prędkości 2 kl/s. Zastanawiający jest jednak fakt, że komunikat o zajętości pojawia się również w przypadku plików RAW. Analiza szumu na surowych zdjęciach z G12 nie wskazuje, aby były one odszumiane, zatem spowolnienie zapisu tych plików jest nie do końca zrozumiałe.
Aby sprawdzić jak zachowuje się tryb zdjęć seryjnych na niższych czułościach, przeprowadziliśmy dodatkowy test przy ISO 400, dla plików JPEG i RAW. Wyniki prezentujemy na poniższych wykresach.
Dla plików JPEG aparat faktycznie osiąga prędkość fotografowania na poziomie 2 kl/s. W przypadku surowych plików jest ona jednak niższa i wynosi około 1.17 kl/s, choć wynik ten jest wyższy niż ten przy ISO 1600. Różnica ta może wynikać z faktu, że dla ISO 400 wielkość pliku RAW wynosi około 12.9 MB natomiast dla ISO 1600 jest ona na poziomie 13.6 MB.
Przy okazji omawiania trybu zdjęć seryjnych, warto wspomnieć parę słów o trybie „słabe oświetlenie”, w którym prędkość fotografowania może sięgać 4.2 kl/s. W trybie tym aparat pracuje w zakresie czułości od ISO 320 aż do ISO 12800. Istnieje możliwość ręcznej i automatycznej regulacji czułości. Trzeba jednak zaznaczyć, iż rozdzielczość zdjęć jest ograniczona i ustawiana automatycznie na 1824 × 1368 pikseli. Nasze pomiary pokazały, że G12 w tym trybie jest w stanie wykonywać zdjęcia z prędkością 4.2 kl/s, o ile czułość jest niższa od ISO 3200. Przy tej czułości i wyższych aparat zwalnia do prędkości około 2.4 kl/s. Jest to spowodowane najprawdopodobniej procesem odszumiania, który spowalnia wykonywanie zdjęć.
Canon G12 zasługuje na niewielką pochwałę w kategorii zdjęć seryjnych, ze względu na poprawę osiągów w stosunku do poprzednika. Nie ma jednak powodów do szczególnych zachwytów, bowiem osiągi te nie są imponujące. W pełnej rozdzielczości maksymalną prędkość fotografowania daje się uzyskać jedynie w przypadku zapisu plików JPEG i gdy wybrana czułość jest mniejsza od ISO 800.
Menu
Menu w Canonie G12 przypomina to znane z modelu G11. W trybie fotografowania menu zostało podzielone na 3 zakładki: menu fotografowania, nastawy ogólne oraz Moje Menu. W trybie odtwarzania zdjęć mamy również do dyspozycji 3 zakładki, a są nimi: menu wyświetlania, menu drukowania oraz nastawy ogólne.
Przyjrzyjmy się teraz bliżej elementom zawartym w poszczególnych zakładkach. Na początek przedstawiamy menu fotografowania:
- Ramka AF – Inteligentny autofokus z priorytetem twarzy, Flexi Zone (przy włączonym LCD) / Centrum (przy wyłączonym LCD), śledzenie AF (przy włączonym LCD)
- Powiększenie cyfrowe – Standard, Wyłączony, Cyfrowy telekonwerter,
- Zoom punktu AF,
- Servo AF,
- Ciągłe ustawianie ostrości,
- Wspomaganie AF,
- Lupa ostrości – powiększanie obrazu w ramce ostrości w trybie MF,
- Bezpieczny MF – automatyczne poprawianie ręcznego ustawienia ostrości,
- Sterowanie lampą:
- Tryb błysku,
- Korekta ekspozycji,
- Siła błysku,
- Tryb synchronizacji (z pierwszą bądź drugą kurtyną),
- Korygowanie efektu czerwonych oczu,
- Lampka korekty efektu czerwonych oczu,
- Bezpieczna FE,
- Automatyczne ustawianie ISO,
- Punkt pomiaru (centralnie, w punkcie AF),
- Bezpiecznik – poprawianie czasu ekspozycji lub przysłony nawet w trybach Tv i Av,
- Usuwanie szumu wiatru,
- Kontrolne wyświetlanie – czas wyświetlania zdjęcia po jego wykonaniu,
- Informacja kontrolna (wyłączona, szczegóły, sprawdzanie ostrości),
- Wykrywanie mrugnięcia,
- Tryby wyświetlania:
- Nastawy fotografowania,
- Linie siatki,
- Paski 3:2,
- Histogram,
- Odwróć obraz,
- Stabilizacja (ciągła, przy zdjęciu, pionowa, wyłączona),
- Konwerter (bez konwertera, TC-DC58D),
- Stempel daty,
- Ustawienia funkcji pokręteł sterujących,
- Zaprogramuj przycisk skrótu S,
- Pamięć nastaw.
Zakładka nastawy ogólne zawiera następujące pozycje:
- Wyciszenie wszystkich dźwięków,
- Głośność – regulacja głośności poszczególnych dźwięków,
- Opcje dźwięku – ustawianie dźwięków dla poszczególnych funkcji aparatu,
- Wskazówki,
- Jasność LCD (od −2 do +2),
- Obraz startowy,
- Formatowanie,
- Numery plików (narastająco lub zawsze od 1),
- Utwórz folder (co miesiąc, co dzień),
- Cofanie obiektywu po przejściu do trybu wyświetlania (1 min / 0 sek),
- Oszczędzanie energii (czas automatycznego wyłączania monitora i aparatu),
- Strefa czasowa (dom, świat),
- Data i czas,
- Jednostka miary,
- Elektroniczna poziomica (kalibracja / przywracanie),
- Standard TV (NTSC, PAL),
- Kontrola HDMI,
- Ustawienia karty Eye-Fi,
- Wybór języka,
- Nastawy domyślne.
Menu wyświetlania zawiera następujące elementy:
- Inteligentne wybieranie,
- Pokaz zdjęć,
- Usuń,
- Ochrona,
- Obracanie,
- Ulubione,
- Moje kategorie,
- Korekta kontrastu,
- Korekta efektu czerwonych oczu,
- Kadrowanie,
- Zmień wielkość,
- Moje kolory,
- Przewijanie,
- Kontynuowanie wyświetlania (ostatnio wyświetlane, ostatnio wykonane),
- Efekt przejścia.
W menu drukowania możemy odnaleźć następujące elementy:
- Drukowanie,
- Wybierz obrazy/kopie,
- Wybierz zakres,
- Wybierz wszystkie,
- Skasuj cały wybór,
- Opcje drukowania.
Zakładka Moje Menu pozwala na stworzenie własnego menu, w oparciu o elementy znajdujące się w menu fotografowania. Dzięki niemu możemy przyspieszyć obsługę aparatu, umieszczając w nim najczęściej używane funkcje.
Poza głównym menu użytkownik ma również do dyspozycji menu funkcyjne, zapewniające szybki dostęp do kilku często zmienianych parametrów. Zawiera ono następujące elementy:
- Tryb obrazu (w trybie filmowania) – standardowy, efekt miniatury, tylko jeden kolor, zamiana koloru,
- Korekta DR,
- Balans bieli,
- Moje kolory,
- Sekwencja zdjęć ze zmienną ekspozycją lub ostrością,
- Tryb wyzwalania migawki,
- Kompensacja lampy błyskowej / regulacja siły błysku,
- Filtr szary,
- Proporcje obrazu (16:9, 3:2, 4:3, 1:1, 4:5),
- Rodzaj zapisywanego pliku (JPEG, RAW, RAW+JPEG),
- Wielkość zdjęcia i kompresja (rozdzielczość filmu w trybie filmowania).
Podczas wykonywania zdjęć do dyspozycji mamy dwa widoki ekranu z informacjami. Do przełączania pomiędzy nimi służy przycisk DISP., za pomocą którego można również w ogóle wyłączyć widok na głównym monitorze LCD. Informacje pojawiające się w poszczególnych widokach można konfigurować w menu fotografowania pod pozycją „tryb wyświetlania”, a użytkownik ma do wyboru następujące elementy:
- Nastawy fotografowania,
- Linie siatki,
- Paski 3:2,
- Histogram.
W trybie przeglądania zdjęć mamy do wyboru cztery tryby wyświetlania:
- Samo zdjęcie (brak informacji dodatkowych),
- Widok standardowy (podstawowe informacje),
- Widok szczegółowy (miniaturka i skrócony EXIF),
- Sprawdzanie ostrości.
Przeglądanie zdjęć może odbywać się przy użyciu przycisków kierunkowych prawo/lewo, a wciśnięcie któregoś z nich na dłuższą chwilę powoduje szybkie wyświetlanie kolejnych zdjęć jednak w ograniczonej jakości. Do przeglądania zdjęć można użyć również pokrętła sterującego. Wyświetlane są one wówczas w taki sposób, że pośrodku ekranu widzimy wybrane zdjęcie, a sąsiednie zdjęcia w postaci miniaturek widoczne są po obu jego stronach. Wciśnięcie przycisku Set powoduje wyświetlenie wybranego zdjęcia na całym ekranie LCD. Do przeglądania zdjęć można również użyć przedniego pokrętła. Wyświetlają się one wówczas zgodnie z wybranym filtrem, który wybieramy przyciskami kierunkowymi góra/dół. W tej opcji do dyspozycji mamy 4 filtry: ulubione, według daty, skok o 10 zdjęć, skok o 100 zdjęć. Aby przeglądać zdjęcia z użyciem wszystkich dostępnych filtrów należy wcisnąć przycisk znajdujący się po prawej stronie powyżej pokrętła sterującego.
Zdjęcia można również oglądać z poziomu miniaturek. Do dyspozycji mamy cztery poziomy (4, 9, 36 lub 100 miniaturek). Wyświetlane aktualnie zdjęcie można oczywiście również powiększać.
Jakość zdjęć
Canon G12 pozwala na zapis plików w formacie JPEG zgodnym ze specyfikacjami EXIF 2.3, DPOF 1.1 i DCF. Użytkownicy mogą zapisywać zdjęcia w dwóch stopniach kompresji: średniej i dużej. Dostępne są następujące proporcje i rozmiary obrazu:
- 16:9
- Duży (L) – 3648 × 2048 pikseli,
- Średni 1 (M1) – 2816 × 1584 pikseli,
- Średni 2 (M2) – 1920 × 1080 pikseli,
- Mały (S) – 640 × 360 pikseli,
- 3:2
- Duży (L) – 3648 × 2432 pikseli,
- Średni 1 (M1) – 2816 × 1880 pikseli,
- Średni 2 (M2) – 1600 × 1064 pikseli,
- Mały (S) – 640 × 424 pikseli,
- 4:3
- Duży (L) – 3648 × 2736 pikseli,
- Średni 1 (M1) – 2816 × 2112 pikseli,
- Średni 2 (M2) – 2272 × 1704 pikseli,
- Mały (S) – 640 × 480 pikseli,
- 1:1
- Duży (L) – 2736 × 2736 pikseli,
- Średni 1 (M1) – 2112 × 2112 pikseli,
- Średni 2 (M2) – 1200 × 1200 pikseli,
- Mały (S) – 480 × 480 pikseli,
- 4:5
- Duży (L) – 2192 × 2736 pikseli,
- Średni 1 (M1) – 1696 × 2112 pikseli,
- Średni 2 (M2) – 960 × 1200 pikseli,
- Mały (S) – 384 × 480 pikseli,
W tabeli poniżej prezentujemy wycinki w skali 1:1 zdjęć scenki, zrobionych w pełnej rozdzielczości, przy czułości ISO 100 i zapisywanych w obu stopniach kompresji.
średnia 1.8 MB |
||
duża 0.8 MB |
Lampa błyskowa
W Canonie G12 dostęp do podstawowych opcji lampy błyskowej w trybach ręcznych zapewnia prawy przycisk na krzyżaku wielofunkcyjnym. Po jego wciśnięciu odnaleźć można następujące pozycje:
- lampa wyłączona,
- lampa włączona,
- lampa automatyczna (tylko w trybie P),
- błysk + długi czas (tylko w trybie Av oraz P).
- Tryb błysku: automatyczny lub ręczny,
- Korekta ekspozycji (w trybie automatycznym): od −2 do +2,
- Ilość światła (w trybie ręcznym): minimum, średnia, maksimum,
- Tryb synchronizacji: z pierwszą lub z drugą kurtyną migawki,
- Korygowanie efektu czerwonych oczu,
- Lampka korekty efektu czerwonych oczu,
- Bezpieczna FE – automatyczna regulacja szybkości migawki i wartości przysłony zapobiegająca prześwietleniu zdjęć z lampą.
Typowy test siły błysku lampy jaki przeprowadzamy, polega na zrobieniu zdjęcia z czasem ekspozycji 1/100 sekundy, czułością ISO 100 i przysłoną f/8.0. Ogniskową obiektywu ustawiamy na ekwiwalent 50 mm. Efekt porównujemy z analogicznym zdjęciem wykonanym innym aparatem.
Moc lampy G12 porównaliśmy z jego poprzednikiem i jak widać na powyższym przykładzie oba aparaty zachowują się bardzo podobnie w tej kategorii.
Canon PowerShot G12 | Canon PowerShot G11 |
Tradycyjnie wykonaliśmy dwa dodatkowe zdjęcia w trybie P. W pierwszym przypadku ustawiliśmy czułość na ISO 100 i pozwoliliśmy aparatowi dobrać parametry ekspozycji (czas 1/60 sekundy, przysłona f/3.2). W drugim przypadku aparat wybrał również automatycznie odpowiednią wartość czułości (ISO 500).
Tryb P, ISO 100 | Tryb P, ISO 500 (AUTO) |
Canon G12 może również współpracować z zewnętrznymi lampami błyskowymi. Funkcja automatycznej ekspozycji współpracuje z modelami lamp Speedlite z serii EX, przy czym nie wszystkie funkcje poszczególnych lamp są obsługiwane. Aparat może również współpracować z lampami błyskowymi Macro Twin Lite MT-24EX oraz Macro Ring Lite MR-14EX, a także z lampą błyskową dużej mocy Canon High Power Flash HF-DC1.
Rozpoznawanie twarzy
Jednym z trybów ramki AF jest AiAF twarzy, czyli inteligentny autofokus z priorytetem wykrywania twarzy. Po znalezieniu twarzy w kadrze jest ona otaczana białą ramką. Jeśli aparat znajdzie więcej twarzy, wówczas kolejne dwie (nie więcej) otaczane są szarymi ramkami. W momencie wciśnięcia spustu migawki, ostrość ustawiana jest na głównej twarzy i otoczona zostaje zieloną ramką. Inne twarze, o ile są ostre, również zostają otoczone zieloną ramką (maksymalnie może pojawić się do 9 ramek).
Canon G12 radzi sobie dobrze z wykrywaniem twarzy w kadrze. Potrafi również wykrywać twarze, które nie są skierowane bezpośrednio w stronę obiektywu.
W Canonie G12 zastosowano również funkcję wykrywania mrugnięć. Jeśli fotografowana osoba miała zamknięte oczy w czasie wykonywania zdjęcia, po wykryciu tego faktu przez aparat, na ekranie pojawi się ramka otaczająca konkretną twarz oraz specjalna ikona informująca o tym fakcie.
Stabilizacja
Jak już wspominaliśmy we wstępie, w Canonie G12 znalazł się zmodyfikowany układ stabilizacji obrazu (tzw. Hybrid IS). Wśród opcji dotyczących stabilizacji obrazu, dostępnych w menu głównym aparatu, znajdziemy następujące pozycje:
- wyłączona,
- ciągła,
- przy zdjęciu,
- pionowa.
Wyniki Canona G12 w tej kategorii są imponujące. Maksymalne przesunięcie pomiędzy prezentowanymi krzywymi sięga niemal 4 EV. Skuteczność stabilizacji na takim poziomie zasługuje na szczególną pochwałę zwłaszcza, że jest to wynik o 1 EV lepszy niż w przypadku modelu G11.
HDR
Canon G12 umożliwia wykonywanie zdjęć w technice HDR. Funkcja ta stanowi jedną z opcji w trybie SCN. Aparat wykonuje automatycznie trzy zdjęcia z różnymi parametrami ekspozycji, po czym łączy je w jedno zdjęcie wynikowe. Możliwości konfiguracji w tym trybie są jednak ograniczone. W szczególności nie można dobrać ręcznie wartości różnicy EV pomiędzy poszczególnymi zdjęciami, zatem w tej kwestii jesteśmy skazani wyłącznie na automatykę aparatu. Również czułość dobierana jest automatycznie.
Sfotografowaliśmy scenę, w której występowały duże kontrasty między jasnymi i ciemnymi partiami obrazu. Jedno ze zdjęć wykonaliśmy bez użycia, a drugie z użyciem funkcji HDR. Na poniższym przykładzie widać, że użycie tej funkcji pozwoliło wydobyć więcej szczegółów w ciemnych partiach obrazu, a zatem podstawowy cel, czyli zwiększenie zakresu tonalnego został osiągnięty. Można mieć jedynie nadzieję, że konstruktorzy kolejnych modeli serii G rozwiną tryb HDR i umożliwią ręczną konfigurację parametrów ekspozycji. Pozwoliłoby to z pewnością na osiągnięcie lepszych rezultatów.
HDR off |
|
HDR on |
|
Canon G12, ISO 400 | |||
off |
|||
on |
Filmy
Istotną zmianą jaka pojawiła się w Canonie G12 w stosunku do jego poprzednika jest możliwość nagrywania filmów w jakości HD. Mamy zatem możliwość nagrywania filmów w rozdzielczości 1280 × 720 pikseli z szybkością 24 kl/s oraz w rozdzielczości 640 × 480 lub 320 × 240 pikseli, z szybkością 30 kl/s (w obu przypadkach). Podczas nagrywania filmów istnieje możliwość skorzystania z zoomu cyfrowego. Jednorazowo można nagrać plik wideo o maksymalnym rozmiarze do 4 GB. Nagrywanie zostanie jednak zatrzymane po upływie 29 minut w przypadku rozdzielczości HD lub po upływie godziny w przypadku VGA i QVGA, nawet jeśli rozmiar pliku jest mniejszy niż 4 GB. Filmy zapisywane są w formacie MOV (H.264 + Linear PCM (stereo)). Do wyboru mamy 4 tryby filmowania:
- Standard – bez dodatkowej modyfikacji obrazu,
- Efekt miniatury,
- Tylko jeden kolor,
- Zmiana koloru.
Interesującym trybem filmowania jest „Efekt miniatury”. Zdjęcia wykonywane z takim efektem znane są zapewne naszym Czytelnikom, bowiem były prezentowane przy okazji testów aparatów kompaktowych nie tylko Canona. Podczas filmowania efekt ten działa na analogicznej zasadzie jak podczas fotografowania, czyli w wyniku rozmycia górnej i dolnej części kadru filmowane obiekt wyglądają jakby były miniaturowe. W G12 podczas nagrywania filmu w tym trybie dochodzi jeszcze jeden efekt. Otóż wynikowy film jest odtwarzany ze zwiększoną prędkością (5- 10- lub 20-krotnie), przy czym poziom przyspieszenia wybieramy już na etapie nagrywania filmu. Jak wygląda efekt końcowy można się przekonać pobierając poniżej przykładowy film.
Przykładowe filmy
1280×720 pix, 25s, 62.6 MB |
|
1280×720 pix, 12s, 34.1 MB (tryb „efekt miniatury” z 5-krotnym przyspieszeniem) |
|
640×480 pix, 21s, 29.9 MB |
|
320×240 pix, 18s, 9.1 MB |
|