Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC - test obiektywu

21 marca 2006

8. Winietowanie


----- R E K L A M A -----

Najtrudniejsza kombinacja ogniskowej 18 mm i otworu względnego f/2.8 okazała się prawdziwą bolączką Sigmy w kategorii winietowania. Spadek jasności w rogach wyniósł bowiem aż 40% (1.5 wartości przysłony). Na szczęście przymykanie w tych przypadku działa bardzo efektywnie, bo dla f/4.0 winietowanie spada do poziomu 23%, a dla f/5.6 do 14%.

Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC - Winietowanie


Problem spadku jasności w rogach jest wyraźnie mniej uciążliwy dla większych ogniskowych. Dla 30 mm i maksymalnie otwartej przysłony wynosi on jeszcze 22%, ale już po przymknięciu do f/4.0 spada do praktycznie mało znaczącego poziomu 10%. Podobnie jest dla 50 mm, gdzie dla f/2.8 winietowanie wynosi 27%, ale dla f/4.0 już tylko 10%, by dla f/5.6 spaść nawet do poziomu poniżej 6%.