W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sony Alpha SLT-A99 - specyfikacja i opinie
Producent | Sony |
---|---|
Model | Alpha SLT-A99 |
Data premiery | 2012-09-12 |
Liczba pikseli | 24 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FF:
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG) • 3936 x 2624 (JPEG) • 2640 x 1760 (JPEG) Format APS-C: • 3936 x 2624 (RAW, JPEG) • 2640 x 1760 (JPEG) • 1728 x 1152 (JPEG) Format 16:9 FF: • 6000 x 3376 (JPEG) • 3936 x 2216 (JPEG) • 2640 x 1488 (JPEG) Format 16:9 APS-C • Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160) |
Matryca | 35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
Procesor obrazu | BIONZ |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine/ Standard • Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 Progressive (MPEG4 AVC / H.264) • Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały |
Zakres ISO | Auto (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy),
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV, 50 ISO zakres rozszerzony |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
• Żywotność: 200 tys. cykli |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 4x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS) • 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX) • 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH) • 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX) • 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH) • 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s) • 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s) Wbudowany mikrofon stereo lub mikrofon ECM-ALST1 (z użyciem dostarczonego adaptera stopki) / ECM-CG50/XLR-K1M |
Ogniskowanie | Autofokus z wykrywaniem fazy TTL, system Dual AF
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej • Pola AF czujnika 1: 11-punktów AF (11 punktów krzyżowych), • Pola AF czujnika 2: 102 pola wspomagające • Zakres czujnika 1: -1 EV do 18 EV (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8) • Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), Ciągły ze wspomaganiem mapą głębi (AF-D), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF • Strefa wyznaczania ostrości: Szeroka (automatyczna, 19 pól), strefowa, punktowa, lokalna • Funkcja śledzenia obiektu • Funkcja wykrywania i rejestracji twarzy (do 8) • Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) • Asysta AF: wbudowana dioda LED o zasięgu od 1 do 7 m • Podgląd głębi ostrości |
Pomiar światła | Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4) Tryby pomiaru: • wielosegmentowy, • punktowy, • centralnie ważony |
Ostrość od | Zależnie od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K) • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek) • Tryb Auto HDR (High Dynamic Range) • Funkcja D-Range Optimizer |
Programy | Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Wybór sceny, Panorama, Tele-zoom, Priorytet zdjęć seryjnych, Film
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, • Style kreatywne: Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, kontrast (–3 do +3), nasycenie barw (–3 do +3), ostrość (–3 do +3) • Efekty cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Zdjęcia seryjne | Szybkość zdjęć seryjnych:
• Hi: maks. około 6 kl./s dla FF i 7 kl./s dla APS-C, • Lo: około 2.5 kl./s dla FF i APS-C • Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do wyboru maksymalnie ok. 10/8 kl./s • Maksymalna ilość zdjęć w serii: RAW: 15, RAW+JPEG: 12, JPEG Extra fine: 15, JPEG Fine: 24, JPEG Standard: 29 (Przy korzystaniu z karty pamięci SD zgodnej z UHS-I) |
Lampa błyskowa | Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL • Synchronizacja do 1/250s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV • Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek) • Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy • Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s lub 10s |
Karta pamięci | Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, • Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1 Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD. Tryb zapisu na dwóch kartach pamięci: Zapis równoczesny (fotografie), zapis równoczesny (filmy), zapis równoczesny (fotografie/filmy), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografie/filmy), kopiowanie. Zgodność z Eye-Fi |
LCD | • Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 140° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach • Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany |
Wizjer | EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.71, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera) czujnik zbliżenia oka Eye-start AF • Technologia półprzezroczystego lustra |
Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mini HDMI (typu C), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro
• Wbudowany odbiornik GPS • obsługa Print Image Matching III • Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem RMT-DSLR2 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 500 klatek (przy pracy z LCD), • opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM • opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-C99AM |
Akcesoria | brak danych |
Waga | 733 g (bez akumulatora),
812 g (z akumulatorem) |
Wymiary | 147 × 111.2 × 78.4 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji oraz przy wysokiej czułości ISO Wieloklatkowa redukcja szumu (Auto/ISO 100-51200) Wydajność stabilizacji wg producenta: 2.5-4.5 EV Szkielet korpusu wykonany ze stopów magnezu Uszczelnienia chroniące przed złymi warunkami atmosferycznymi System obsługi Quick Navi Pro |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 2500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: bez przesady...
Zalety: wszystko.. .użytkowany z Sony 70-400 G SSM
Podsumowanie: Świetny aparat. bateria na 6-7 godz w terenie mam trzy to jaki problem.włącza się 2sek.za wolno..jaki to problem.iso do 1600 spokojnie.kupiłem z przebiegiem 33tyś za 2500zł .czego jeszcze wymagają ludzie ...żeby fruwał i sam robił zdjęcia bo nam już się nie chce?
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 6000
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Faktycznie wolno działa, mało i skupione punkty autofocusa, iso już dość średniawe, szybko zżera baterię.
Zalety: Elektroniczny wizjer, ekran odchylany na wszystkie strony, jakość zdjęć, obsługa.
Podsumowanie: świetny aparat, który po drobnych poprawkach i ulepszeniach byłby idealny. Niezwykle przyjemnie się nim kręci. Można dostosować sobie przyciski, robi panoramy nawet. Poprawić trzeba autofocus, by przy video działał od niższej wartości przysłony niż 3,5. do tego nie wiem czemu focus magnification działa tylko przy zdjęciach. I tak, pracuje się na nim wygodniej niż na jakimkolwiek Canonie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 8800
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Za długi start. Za dużo przycisków. Prądożerność.
Zalety: Wszystkie podstawowe wymagane od takiego sprzętu plus: możliwość kontroli wszystkiego w wizjerze, GPS, poziomica, ogranicznik AF, kalibracja ostrości obiektywów, wspomaganie ostrzenia na manualu, możliwości ustawiania LCD, duże panoramy "z ręki", nie klapie lustro, mniej mechanicznych elementów mogących się popsuć...
Podsumowanie: W tym kombajnie brakuje chyba tylko dalmierza laserowego i zdjęć w podczerwieni ;) W świadomych rękach spłaca się szybko.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 1800f
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: jakość zdjęć powyżej iso 800 nie do zaakceptowania jak dla mnie :/ film video jest masakrą w porównaniu do 5mk3 a cena prawie taka sama, z rawów mało co się wyciąga tak jakby już matryca ledwo dawała rady... można jeszcze pisać ale...
Zalety: kolory ładniejsze niż w 5dmk3
Podsumowanie: miałem sony i go testowałem z 5dmk3 sony przegrał więc go sprzedałem a zostawiłem canona, choć to też nie jest super aparat i uważam że nie wart ceny swojej... jedno jest pewne! jak chcesz naprawdę dobry aparat a nie jesteś niedzielnym fotografem to kupuj tylko z najwyższej półki nawet jak byś miał brać na to kredyt...
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: "popularność" systemu sprawia, że dostępność akcesoriów producentów alternatywnych jest znikoma. zmiana stopki pociąga za sobą konieczność używania przejściówki dla lamp z systemu sony, tryb zdjęć seryjnych trudny do wykorzystania z uwagi na wymuszone wyświetlanie każdego zdjęcia,
Zalety: "właściwa" stopka lampy, świetny EVF szczególnie w połączeniu ze szkłami manualnymi, poprawna ergonomia, jakość obrazowania na poziomie aparatów konkurencji z tej samej "półki" cenowej.
Podsumowanie: Aparat niedoceniony, skreślany przez technologie SLT oraz snobizm użytkowania C i N. Bardzo przyjemny sprzęt do pracy, który z powodu powyższego nie jest opcją dla każdego.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 11450
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Brak lampy błyskowej, mimo miejsca nie zajętego przez pryzmat!
Zalety: Bardzo dobra jakość zdjęć, Duża rozpiętość tonalna, niesamowity wizjer, który poprawiono lub to zasługa matrycy ale widać tam gdzie przez super jasne pryzamty nic już nie widać. Użyteczna czułość do ISO 6400.
Podsumowanie: Niesamowity postęp w jakości obrazu połączony z wizjerem w, którym można widzieć wręcz wszystko, a szczególnie zająć się karowaniem,a nie ustawianiem parametrów i ich późniejszym sprawdzaniem na tylnym wyświetlaczu. Genialny tylny wyświtacz umożliwiający robienie tego co dotychczas było niemożliwe w lustrzankach PRO. Brakuje troszkę lampy błyskowej, choćby do wyzwalania bezprzewodowego.