W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Panasonic Lumix DMC-G6 - specyfikacja i opinie
Producent | Panasonic |
---|---|
Model | Lumix DMC-G6 |
Data premiery | 2013-04-24 |
Liczba pikseli | 16 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4608 x 3456
• 4608 x 3072 (3:2) • 4608 x 2592 (16:9) • 3456 x 3456 (1:1) • 3264 x 2448 • 2336 x 1752 • 1824 x 1368 • Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 18.31 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | Venus Engine |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG RAW, JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Standard • Filmy: AVCHD, MP4 • Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4) |
Zakres ISO | Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 25600 ISO |
Migawka | 60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1, obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M, obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 4x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s • 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 24 lub 17 Mbit/s • 1920 x 1080 pix. 24p (Full HD, AVCHD) z jakością 24 Mbit/s • 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s • 1920 x 1080 pix. z szybkością 50 lub 25 kl./s (Full HD, MP4) • 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4) • 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4) Wbudowany mikrofon stereo z 19 poziomową regulacją wzmocnienia Funkcja wyciszania głosu wiatru (5 opcji) Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości) |
Ogniskowanie | AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF) • Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint) • Ustawienie AF po zbliżeniu oka • Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem • Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF) • Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym • Zakres detekcji od -3 do 18 EV (ISO 100) • Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła | System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru: • inteligentny matrycowy, • centralnie-ważony, • punktowy Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K), • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Programy | Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2),
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny • Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne. |
Zdjęcia seryjne | • Tryb super szybki (SH): szybkość 40 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 7 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością • Tryb szybki (H): szybkość 5 kl./s (z AF AFC, 1-punktowy AF), z pełną rozdzielczością • Tryb średni (M): szybkość 4.0 kl./s z LV, • Tryb wolny (L): szybkość 2.0 kl./s z LV, maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
Lampa błyskowa | Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 10.5 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s • Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci | Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I |
LCD | odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD,
1036 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki |
Wizjer | elektroniczny, kolorowy OLED, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze mini jack ø3.5 mm zewnętrznego mikrofonu
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1, • Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n • Obsługa NFC (Near Field Communication) • Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok 340 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC8 |
Akcesoria | Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zaślepka bagnetu, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 AE • SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE, • sterowniki |
Waga | 340 g (bez akumulatora)
390 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 122.45 x 84.6 x 71.4 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu. Elektroniczna poziomica (w 3 osiach). |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 777 zł z z
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Głośna i mocno "kopiąca" migawka, która wywołuje wstrząsy w układzie optycznym niektórych obiektywów (głównie zoomów ze stabilizacją, m.in. 14-140/3,5-5,6), co w pewnym zakresie czasów naświetlania skutkuje nieostrością zdjęć (tzw. shutter shock). Problem ten nie występuje przy zastosowaniu migawki elektronicznej, ale ta z kolei ma w opisywanym modelu długi czas skanowania (1/10 sek.), co niekiedy skutkuje widocznymi na zdjęciach zniekształceniem obiektów w ruchu lub całego kadru (gdy poruszy się aparatem w trakcie naświetlania). Tylne pokrętło sterujące niezbyt wygodne w użyciu - za małe i za słabo wystające ponad powierzchnię tylnej ścianki, obraca się ze zbyt dużym oporem. Brak stabilizacji matrycy i uszczelnień.
Zalety: Mniejszy i lżejszy od amatorskich lustrzanek przy zachowaniu dobrej ergonomii. Mimo że mam duże dłonie, trzymało mi się go wygodnie, a to dzięki wydatnemu i dobrze wyprofilowanemu uchwytowi. Duże możliwości ustawienia obsługi aparatu wedle własnych upodobań, np. dźwigience przy spuście migawki można przypisać funkcję korekty ekspozycji - bardzo wygodne. Tylny ekran dobrej jakości, dotykowy, odchylany na bok i obracany - można go złożyć wyświetlaczem do środka, gdy się z niego nie korzysta. Wizjer elektroniczny o całkiem sporym powiększeniu, dość dużym punkcie ocznym i dobrej jakości obrazie, jak dla mnie bardziej użyteczny od małych i ciemnych celowników optycznych w prostych lustrzankach. Obecność funkcji "focus peaking", bardzo przydatnej przy ręcznym ustawianiu ostrości w makrofotografii i z manualnymi obiektywami. Dość mocna wbudowana lampa błyskowa (w porównaniu z tym co montowano w kolejnych modelach z tej serii). Możliwość bezgłośnego fotografowania dzięki brakowi kłapiącego lustra i obecności migawki elektronicznej. Pliki jpg ogólnie dobrej jakości, zwłaszcza jak się trochę pomanipuluje przy ustawieniach odszumiania i wyostrzania. Naturalne, niecukierkowe kolory, bardzo dobry balans bieli w warunkach pełnego zachmurzenia, użyteczna czułość do ISO 1600.
Podsumowanie: Aparat kupiłem na wyprzedaży w sklepie "nie dla idiotów" za niecałe 800 zł w komplecie z zoomem standardowym 14-42 mm - znakomity stosunek jakości do ceny :) . Używałem go głównie do dokumentacyjnej fotografii przyrodniczej (z megazoomem 14-140 mm, z którym stworzył bardzo poręczny zestaw) oraz do makrofotografii w terenie i warunkach studyjnych. Sprawdził się dobrze jako towarzysz wędrówek po polach i lasach, mimo braku uszczelnień nie zaszkodziły mu niewielkie deszcze i pył unoszący się w powietrzu. Dał też radę przy amatorskich portretach w plenerze. Niestety po niecałym roku użytkowania jakiś zły człowiek ukradł mi go razem z całym osprzętem. Ogólnie oceniam ten aparat dobrze, jedyną rzeczą, której mi w nim brakowało, była opcja elektronicznej pierwszej kurtyny migawki, która z obiektywem 14-140 mm pozwoliłaby uniknąć efektu shutter shock powodowanego przez migawkę mechaniczną lub zniekształceń obrazu (rolling shutter) związanych z użyciem migawki elektronicznej. Taką migawkę mają późniejsze aparaty z tej serii (G80 i G90), konkurencyjne Olympusy OM-D oraz dość podobny wyglądem i możliwościami Canon M50. Któryś z tych aparatów zamierzam nabyć jako następcę opisanego Lumiksa.