W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus OM-D E-M1 - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | OM-D E-M1 |
Data premiery | 2013-09-10 |
Liczba pikseli | 16 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG) • 1280 x 980 (JPEG) • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4 (w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | TruePic VII |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Zdjęcia 3D: MPO • Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG) • Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
Zakres ISO | Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100 • Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 2x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 30p - 29.97 kl./s) 24 lub 16 Mbit/s • 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 30p - 29.97 kl./s) 12 lub 8 Mbit/s AVI: • 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s • 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG), maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG), Wbudowany mikrofon stereo, Redukcja szumu wiatru, Regulowana głośność nagrywania. |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), 37-obszarowy wielopolowy AF (detekcja fazowa), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel • Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR) • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 • Wspomaganie AF - wbudowana dioda |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony uśredniony, • punktowy, • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), • Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M), • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV • Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV • Tryby HDR1 i HDR2 oraz bracketing HDR |
Programy | iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D (z obiektywem 3D) • Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Akwarela, Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd, Efekt czarno-biały, Tonacja obrazu (sepia, niebieski, purpurowy, zielony) |
Zdjęcia seryjne | • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 41 zdjęć RAW lub 95 zdjęć JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością do 6 lub 6.5 kl./s (w zależności od obiektywu) w serii do 50 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF) • Zdjęcia z interwałem czasowym 1s - 24h, od 1 do 999 zdjęć |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100). • Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL, • Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2. • Synchronizacja do 1/320 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode), • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV, • Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV • Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64 |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s lub użytkownika (w zakresie 1-30 s)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 0.5, 1, 2 lub 3 s, od 1 do 10 zdjęć |
Karta pamięci | Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Do filmowania zalecane karty Class 6 |
LCD | nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach, Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
Wizjer | Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.3x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności i temperatury barwowej, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-13. |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze X-synch, wejście mikrofonu, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III • wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n • Obsługa GPS poprzez telefon smartfone połączony siecią Wi-Fi • Funkcjonalności Wi-Fi: Zdalne wyzwalanie migawki, podgląd Live View, sterowanie P, A, S, M, podgląd Live Bulb i możliwość udostępniania zdjęć za pomocą ekranu dotykowego kompatybilnego smartfonu. |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok 330 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-7 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 • opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3. |
Akcesoria | Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM1/2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2, instrukcja obsługi. |
Waga | 443 g (bez akumulatora)
ok. 497 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 130.4 x 93.5 x 63 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 4 EV. Polskie menu. Tryb wielokrotnej ekspozycji. Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie). Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1. Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1. Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s Odporność na kurz, zachlapania i mróz do -10 stopni C (uszczelnienia). Magnezowy korpus. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 lat
Cena zakupu: zapomniałe
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Po użytkowaniu prawie 3 lat i z biegiem czasu to co odbierałem za wadę stało się zaletą
Zalety: -frajda z capture które jest całkowicie za darmochę -niezniszczalne body po 120 000 , woda drobne upadki dalej wszystko jak nowe -akumulatory nawet dają radę po 2 latach -doskonała cena odprzedaży po 2 latach (jak w Toyocie:))
Podsumowanie: Body uważam za tak udane że bez wahania przesiadam się na jego następce . Sukcesem tego modelu jest także ogromny wybór szkieł klasy Pro za przystępne ceny co do konkurencji
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 2650
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: szkoda że to nie pełna klatka;) szumi powyżej 3200, cena.
Zalety: mobilność,ergonomia,wodotryski.
Podsumowanie: Kupiłem z myślą o odchudzeniu mojego plecaka, bo c 5d i szkiełka ciążyły mi lekko;).5D zostało z 50 1.4 do portrecików a olek załatwia resztę :)
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 4000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: wyświetlacz nie mogę przestawić się z lustrzanki
Zalety: wszystkie inne poza wadami
Podsumowanie: polecam
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 2500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: - Brak możliwości przypisania funkcji włączania aparatu dla dźwigni po prawej stronie. - Focus Peaking nie chodzi równocześnie z nałożonym filtrem (monochrome + żółty peaking byłby dla mnie idealny).
Zalety: - Świetne wykonanie. - Stabilizacja - można robić w nocy zdjęcia z ręki. - Idealnie leży w dłoni szczególnie z HLD-7. - Tryb seryjny 11 klatek/sek. - Tryb cichy - uwielbiam.
Podsumowanie: Prawda jest taka, że moja lustrzanka FF leży i się kurzy. Albo jest zbyt hałaśliwa, albo za duża żeby ją zabrać do plecaka, albo zbyt wolna itd.
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu: 4100
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: za tani sprzęt ...w tej klasie winien być droższy !!
Zalety: jak ktoś pozna i zrozumie to doceni . To body nie ma wad tylko same zalety . ale wymaga nauki i poznania .
Podsumowanie: Od wielu lat zmieniam , porównuje różne body ... poszukiwania zakończone ... zostanę przy tym body do końca ....4 panasona do pięt nie sięga , 7s sony miała być nad a jest znacznie pod mimo pełnej klaty . To body jeszcze się zapiszę w historii bezlusterkowców .
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 7200 zesta
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: dla mnie troszkę za małe body nawet z HLD-7 ale może to kwestia przyzwyczajenia do E3 iE5
Zalety: Same , naprawdę same , zakochałem się w tym body .. Jego konstrukcja jest tak zrobiona jakby Olympus wyczytał z głowy moje marzenia odnośnie body idealnego . Przede wszystkim wzorcowa jakość zdjęć ( porównuje do E3 i E5 z 12-60 i 14-35 a na E-M1 12-40 pro) Wielkie miłe och ...sterowanie z telefonu -szok , funkcja life time zaurocza , i wreszcie podgląd na żywo idealnie dopracowany . Możliwość przyporządkowania danej funkcji do przycisku powoduje że tworzysz body jakie chcesz mieć ....
Podsumowanie: Wart każdej złotówki i jeśli powodem wycofania się firmy z 4/3 na koszt m4/3 jest tworzenie takich cudów to ja jestem za ... Informacja dla tych co chcą zaadoptować szkła z 4/3 do m4/3 ... wszystkie z klasy Pro i Top Pro warto zachować (MMF3) lecz szybkość AF porównywalna do 14-40 Pro tylko z SWD .
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu: 4830 z wys
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak lampki, małe przyciski, okleina łatwo się rysuje (co będzie po 100 tys. klatek?); mało czytelne menu, kiepski sposób programowania przycisków, cena za wysoka, ustawienia podstawowe dają nie naturalne, za ostre obrazy. Szumy zauważalne od ISO 1600.
Zalety: Szybki AF i celny
Podsumowanie: Oddaję ten sprzęt do sklepu; wystarczy kupić OMD EM-10, efekt zdjęciowy ten sam i zostaje spora kasa na np. obiektywy. Aparat mocno przereklamowany, do pracy zawodowej może być Lumix GH3/4 ale nie ten model w cenie lustrzanki FF
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 1399 $
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Chyba tylko brak wbudowanej lampki.
Zalety: Mnóstwo, wizjer reeeeewelacja w m-5 był fajny ale w m-1 jest po prostu meeeega, aparat bardzo konfiguralny ,menu , przyciski i funkcje które można im przypisać etc. dobrze przemyślane. Przede wszystkim size całego systemu posiadam body kita 12-50, mz-12 , mz-45, mz-75 ,mz-40-150 i leica 25, i to wszystko pakuje do niewielkiego pasa biodrowego Lovepro i w drogę. Poprzedni sprzęt był Nikonem 7100 ze szklarnią nawet nie zbliżoną jasnością i jakością do obecnie posiadanych a ważyło to to dwa razy tyle. Jakość zdjęć baaaaaardzo porównywalna ze wskazaniem na m-1 za całokształt.
Podsumowanie: To co w zaletach