Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jakosc zdjec - podobna do nikona p7700 nowym , lub canona g15 - ktore maja mniejsze matryce ale sa bardzo udanymi modelami . Canon Eos m - sprawdzam cene i widze w usa 700 dolarow juz zestaw = 2180 ZLOTY na nasze Jakie ten kraj chory ze u nas cena 4 tys.
3 października 2012, 17:38
"autofokusa na rzecz jego szybkości. [Enter] Pomiar światła"
Taaa jakość zdjęć jak z Nikona.. Może S3300? Biorąc pod uwagę, że wyostrzanie jest ustawione na - jakość zdjęć jest dobra, typowa dla APSC. Miałem Nexa prze 6 miesięcy i złego słowa na jakość zdjęć nie powiem. Jak ktoś pisze, że Nex robi słabe zdjęcia znaczy, że albo go nie używał albo jest po prostu złośliwy.
"Nasze doświadczenie z testów NEX-F3 potwierdza jego energooszczędność. Po każdym pełnym naładowaniu baterii średnio udawało się zrobić ponad 800 zdjęć."
Dużo. Muszę przyznać, że taki wynik robi wrażenie.
Dla mnie największymi zaletami względem poprzedniej generacji jest dodanie lampy wbudowanej oraz znaczna poprawa jakości zdjęć w formacie JPG (o ile ktoś z tego korzysta, chociaż podejrzewam że większość amatorów, którzy wybierają bezlusterkowce dla lepszej jakości względem kompaktów wybiera jotpegi, zamiast bujać się w wywoływanie RAWow). Natomiast martwi mnie niezmienna jakość RAW. Co prawda poprawiona jest kolorystyka, ale ziarno wciąż to samo. Czyżby to był już kres możliwości matryc o takiej gęstości i rozmiarze? Teraz jakość jest bardzo podobna do siebie, niezależnie czy to będzie K-5, D7000, NEX-F3, NEX-5n, A580... Różnice są już w niuansach. Czy możemy jeszcze liczyć na skok jakościowy?
dcs, sorki ale doczytaj jeszcze raz cały akapit ze zdaniem "Znaczenie przycisku w prawo jest stałe...", do którego się odnosisz. Może za drugim razem stanie się jaśniejsze. :) [enter] z drugiej uwagi też nie jest potrzebny, biorąc pod uwagę zawartość całego akapitu.
Wysłałem do serwisu mojego NEX-3 pierwszej generacji i wrócił z nowym softem v5. W ramach nowego softu gratis są właśnie owe bardzo ładnie odszumione jpg na wysokich czułościach.
3 października 2012, 20:33
@komor [Enter] chyba był potrzebny -teraz już nie jest w jednej linijce. :-) a było.
Co do "nie" -widocznie nie rozumiem intencji autora /i w ogóle tego fragmentu/: " * w prawo – dodatkowy przycisk programowalny./.../ . Znaczenie przycisku w prawo jest stałe i można je zdefiniować w menu." -Jak można zmienić /"programowalny"/, to nie jest stałe. -Lepiej zapytać autora. Wydawało mi się że wcięło 'nie".
Posiadam NEXa 5 i uwazam, ze najwieksza wada tego ustrojstwa sa obiektywy (mam standard i nalesnik). Plastic-fantastic. Gdy (poprzez adapter) podepne standardowe szkla od systemu A - jakosc zdjec wzrasta bardzo mocno.
Ze wstępu: " Do wyboru mamy tryby Full HD o szybkości 25 kl/s bez przeplotu albo 50 kl/s z przeplotem." Panowie, rozróżniajcie pojęcie klatka (frame) a pole(field). Formalnie powinno być więc "... albo 50 półobrazów/s"
W porównaniu do mojego już niemłodego w tej chwili Nexa 5 zakres tonalny testowanego modelu to pół kroku w tył (różnica prawie 1EV), dla mnie kluczowy parametr matrycy. No i ten fejsbukowy ekran. Ale pozostałe rzeczy są ok.
"Gdy (poprzez adapter) podepne standardowe szkla od systemu A - jakosc zdjec wzrasta bardzo mocno." Nexy są z wyglądu dosyć fajne. Ale co to za system bez obiektywów. Już ze standardowymi ( poza naleśnikiem może - ale ten ma tylko zaletę wielkości ) nie jest on jakoś bardzo mały. link ani dobry link
Dodanie adaptera do szkieł A robi z niego przerośniętego potworka. A wtedy to już w takim porównaniu cegła Pentaxa nabiera uroku.
Zdecydowanei bardziej podoba mi się koncepcja RX-1. Czekamy tylko na możliwość wykręcenia obiektywu
No, mnie też się tak wydaje. Wystarczy spojrzeć na bieżące osiągnięcia APS-C, a na np. Nikona D3, który już ma 5 lat, czy bieżącego D4. 15Mpx FF sprzed 5 lat, nowożytne 16Mpx FF i nowożytne 16Mpx APS-C. Z każdym z nich APS-C odstaje. Tutaj FF ma nieco rezerwy w zanadrzu, gdyż gęstość upakowania pixeli na matrycy w porównaniu do standardów APS-C zostaje dopiero teraz osiągana przez Nikona D800. Jest jeszcze nad czym pracować... W przypadku APS-C od dobrych dwóch lat równy poziom się utrzymuje, jeśli chodzi o jakość...
@focjusz Zgadzam sie - powstaje maly potworek, do tego nie jest poreczny. Od zawsze mi wpajano, ze w sprzecie wazniejsze od body sa obiektywy... A tutaj Sony poszlo w druga strone. Troche szkoda, bo sie zniechecilem. Po co kupowac nex 7 / 8 / 9.... Dlaczego moje kitowe szklo (innego wtedy nie bylo), ktore jest slabym ogniwem kompletu popopoprzedniego, mam probowac podpiac do jeszcze lepszego body? Chyba dla wiekszej frustracji. Ogolnie dosc poreczny system. Pczatkowo sie nim zauroczylem, by pozniej wrocic do prawdziwych szkiel.
Naliczyłem 11 + 2 konwentery (UWA i fisheye). Jak dla mnie brakuje tylko jasnej długiej stałki portretowej (90-135mm, f1.4-2.0), jasnego standardu (24-70mm, f2.8) oraz jasnego długiego tele (70-200mm, f2.8). Jednak, nie oszukujmy się. Te szkła związane są z gabarytami, a kto chce nosić długie lufy, kupuje tradycyjną lustrzankę z normalnym gripem, a nie kompakt, którym takiego obiektywu się nie utrzyma. Czy zatem ta oferta w chwili obecnej jest rzeczywiście mała? Kto kupuje NEXa? Ktoś, kto chce mieć jakość najlepszych lustrzanek APS-C i nie nanosić się za bardzo. I przyda się zarówno na wycieczki, jak i do portretu. Są standardy, są ultrazoomy, są jasne stałki szerokie i standardowe. Czy aby na pewno to jest mało, jak na taki system i target? Przyznam szczerze, że poważnie mnie zaczął interesować zakup NEXa6 z tym UWA 10-18/4. Jednak w sumie to będzie kosztować około 8000 zł. Już wolę chyba trochę dopłacić i kupić A99 :)
focjusz napisał: Zdecydowanei bardziej podoba mi się koncepcja RX-1. Czekamy tylko na możliwość wykręcenia obiektywu } Myślisz focjusz że dzięki temu potencjalny RX1 z wymiennymi obiektywami będzie mniejszy od NEX-a?
Wracając do tematu szkieł podpinanych do NEX-a. W konktekście takich NEX-ów jak F-3 nie można narzekać na szklarnię, zwłaszcza po tegorocznych premierach w zasadzie.
Moim zdaniem problem szkieł istnieje jednak nadal. Ile jest obiektywów, które podpięte do NEX-7 i jego 24 Mpix matrycy dają radę? Dwa? A może tylko ten Zeiss 24/1.8?
Chyba jednak wolę Samsung z jego perełkami NX30, czy NX85.
Zawsze jest lepiej kiedy jest więcej szkieł niż mniej ale mimo wszystko uważam tem problem za nieco wydumany. Już nawet w segmencie lustrzanek większość amatorów kończy "karierę" na kicie lub dwóch kitach plus ewentualnie jakaś tania stałka typu 50/1,8. Taka jest okrutna prawda, a co dopiero nabywcy bezlusterkowców. Drugą dużą grupą są posiadacze jakiś lustrzanek którzy potrzebują drugiego korpusu i tutaj NEX-y swietnie się wpasowują. Sam zastanawiam się nad kupnem NEX-a 6 z kitowym nalesnikiem i jakąś stałką. Nie będę rozpaczać z powody braku jasnej portretówki, bowiem mam od tego lustrzankę a NEX ma być tym awaryjnym, na każdą okazję gdzie nie zawsze mogę zabrac dużego "kloca". NEX-y swietnie też nadają się do zabawy starymi "plesniakami" których często nie można podpiąć do szlachetniejszych braci a tutaj zyskują blask. Oczywiście nie twierdzę że system jest skończony i w pełni zadowalający, ale weżmy pod uwagę że fotoamatorzy maja różne potrzeby i wymagania.
zentaurus Mylisz się, twierdząc że bezlusterkowce kupuje się jako drugi, awaryjny aparat. Wielu ludzi jest już znużonych ciężkimi, nieporęcznymi wielkimi korpusami, jeszcze większymi obiektywami, problemami z BF/FF itd. I po prostu przesiadają się bez żadnego bólu na bezlusterkowca. Małe to, poręczne, wygodne. A jeżeli można do tego jeszcze podpiąć klasyczne szkło portretowe, to tym lepiej...
Dlatego problemem jest to, że do NEX-7 tak naprawdę masz jedno, no może dwa obiektywy, które są w stanie wycisnąć coś sensownego z tej przepakowanej matrycy. Może kiedy wyjdą obiecane w tym roku Zeissy sytuacja się zmieni. Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że te szkła oprócz jakości Zeissa będą też miały cenę Zeissa... :-/
septemberlicht, dobrych obiektywów z bagnetem E jest już sporo - Samyang 8/2.8, Sigma 19/2.8, Sony Carl Zeiss 24/1.8, Sigma 30/2.8, Sony 30/3.5, 35/1.8, 50/1.8. Do tego zoomy, które może i perfekcyjne nie są, ale po przymknięciu dają radę.
Tomas, archangelgabrys - chyba porównujecie jedynie do APS-C Canona. Tu rzeczywiście od dwóch lat nic się nie dzieje dobrego ;)
4 października 2012, 19:03
@septemberlicht W pierwszym akapicie masz zupełną rację. Ja właśnie pozbyłem się ciężkiej lustrzanki i kilku systemowych obiektywów i kupiłem NEXa. Znajomy zrobił to samo parę tygodni temu ze swoim D300 i wybrał NEX 7 ;-) Takich ludzi na pewno jest sporo. W przyszłym roku planuję wymianę 18-55 OSS na nowego 16-50 OSS.
Co do drugiego to poprzez adapter np. LA-EA2 lub podobne podłączysz dowolne szkło z mocowaniem A oczywiście z działającym AF i kontrolą przysłony. Do tego dostępne są rożne inne tanie przejściówki na praktycznie każde mocowanie.
Zastanów się z tą zamianą E18-55 na E 16-50. Owszem obiektyw ciekawie ogniskowy, optycznie będzie lepiej ale dużym minusem jest brak osłony przeciwsłonecznej oraz brak zamocowania filtru polar/połówka. Szkoda....
4 października 2012, 22:34
@Malcolm_X Jeszcze nie wszedł do sprzedaży, więc nie wiadomo jak z osłoną, a filtry na gwint 40,5mm są dostępne bezproblemowo
Myślisz że dzięki temu potencjalny RX1 z wymiennymi obiektywami będzie mniejszy od NEX-a?
Przecież właśnie napisałem coś zupełnie odwrotnego. Nex nie jest wcale malutki link a MIMO to nie daje możliwości podłączenia obiektywów systemu A bez dużej i kosztownej przejściówki. Myślę więc że lepszy jest pomysł na nieco większego bezlusterkowca "full wypas" czyli z matrycą docelową ( czyli FF) który przy podłączeniu dużego obiektywu nie będzie wyglądał jak jego zaślepka. . Może też od razu będzie miał stabilizację .... ech rozmażyłem się :)
Zgoda - adapter i możliwość podpinana do NEX-ów szkieł z bagnetem A to wielka zaleta tych bezlusterkowców. Tyle tylko, że w moim przekonaniu przejściówki i adaptery powinny być w bezlusterkowcach używane sporadycznie. Bo jeżeli używasz na okrągło NEX+adapter chyba sensowniej byłoby kupić zwyczajną lustrzankę Sony. Dlatego jestem zdania, że adapter i możliwość stosowania szkieł z bagnetem A nie zastąpi porządnych szkieł z bagnetem E. A tych ciągle jest tyle co kot napłakał.
Dalej podtrzymuję tezę, że szkieł, które wykorzystują potencjał matrycy w NEX-7 jest mało. Świadczy o tym fakt, że 50/1.8 wypadł na photozone najwyżej przeciętnie, a rzeczone Sigmy (ciemne jak noc) też nie brylują jakością obrazu po podpięciu do NEX-7. Kwestię manualnych Samyangów pomijam, te manuale są dobre na każdej matrycy, ale manual to manual. Równie dobrze możemy udowadniać, że do NEX-a jest sporo świetnych szkieł i podawać przykłady manualnych Zeissów M42 podłączanych przez różne przejściówki. A przecież nie o to chodzi.
5 października 2012, 12:00
@septemberlicht Zaletą NEXa jest też możliwość wykorzystania np. wspomnianych Zeissów na M42 i innych bardzo dobrych (lub bardzo tanich) szkieł. O wygodzie ustawiania ostrości nie trzeba dużo pisać :-) Szkieł z AF będzie niebawem jeszcze więcej, a narzekają tylko ci, którzy NEXa i tak by nie kupili nawet z kilkunastoma szkłami AF ;-)
@focjusz, powstanie RX z wymiennymi obiektywami jest niesłychanie mało prawdopodobne, na poziomie szansy wygrania wyborów prezydenckich przez Korwin-Mikkego. :D
Kops Pisze, że na NEX-ie można używać obiektywów m42 poprzez przejściówkę. A na innych mocowaniach nie da się używać tych Zeissów przez przejściówkę?
7 października 2012, 12:59
Nie na wszystkich. Dochodzi jeszcze idealna współpraca NEXów z manualami, której nie może zagwarantować żadnej inny aparat. Poza tym na M42 świat się nie kończy ;-)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
chyba w wadach również: taka sobie celność AF
Moglibyscie zafundowac sobie przejsciowke i zakladac obiektyw z innego systemu. Adaptery przeciez sa i nie ma z nimi problemow.
"Znaczenie przycisku w prawo jest stałe i można je zdefiniować w menu." -nie jest stałe -?
P_M_ - ja twierdzę co innego. I twierdzę to nie dlatego, że mi się tak wydaje, tylko dlatego że kilka przejściówek sprawdziłem na tablicach.
Jakosc zdjec - podobna do nikona p7700 nowym , lub canona g15 - ktore maja mniejsze matryce ale sa bardzo udanymi modelami .
Canon Eos m - sprawdzam cene i widze w usa 700 dolarow juz zestaw = 2180 ZLOTY na nasze
Jakie ten kraj chory ze u nas cena 4 tys.
"autofokusa na rzecz jego szybkości. [Enter] Pomiar światła"
@fotoartysta..
Taaa jakość zdjęć jak z Nikona.. Może S3300? Biorąc pod uwagę, że wyostrzanie jest ustawione na - jakość zdjęć jest dobra, typowa dla APSC. Miałem Nexa prze 6 miesięcy i złego słowa na jakość zdjęć nie powiem. Jak ktoś pisze, że Nex robi słabe zdjęcia znaczy, że albo go nie używał albo jest po prostu złośliwy.
Sony poprawiło jakość jpg - chyba święto jakieś. Szkoda, że do A580 (i innych trochę starszych modeli) aktualizacji nie zrobią.
@fotoartysta, sprawdź wartość podatku VAT przy cenie w USA ;)
Brawo dla F3 :D
"sprawdź wartość podatku VAT przy cenie w USA ;) "
I dolicz 200$ dla Szabli :-)
"Nasze doświadczenie z testów NEX-F3 potwierdza jego energooszczędność. Po każdym pełnym naładowaniu baterii średnio udawało się zrobić ponad 800 zdjęć."
Dużo. Muszę przyznać, że taki wynik robi wrażenie.
Dla mnie największymi zaletami względem poprzedniej generacji jest dodanie lampy wbudowanej oraz znaczna poprawa jakości zdjęć w formacie JPG (o ile ktoś z tego korzysta, chociaż podejrzewam że większość amatorów, którzy wybierają bezlusterkowce dla lepszej jakości względem kompaktów wybiera jotpegi, zamiast bujać się w wywoływanie RAWow).
Natomiast martwi mnie niezmienna jakość RAW. Co prawda poprawiona jest kolorystyka, ale ziarno wciąż to samo. Czyżby to był już kres możliwości matryc o takiej gęstości i rozmiarze? Teraz jakość jest bardzo podobna do siebie, niezależnie czy to będzie K-5, D7000, NEX-F3, NEX-5n, A580... Różnice są już w niuansach. Czy możemy jeszcze liczyć na skok jakościowy?
Zdjęcia na wysokich czułościach lepsze, niż z mojego Canona 400D - 4 lata, to przepaść w technologii
ag, i chyba na wszystkich czułościach są lepsze od tych z mojego Nikona D7000.
dcs, sorki ale doczytaj jeszcze raz cały akapit ze zdaniem "Znaczenie przycisku w prawo jest stałe...", do którego się odnosisz. Może za drugim razem stanie się jaśniejsze. :)
[enter] z drugiej uwagi też nie jest potrzebny, biorąc pod uwagę zawartość całego akapitu.
Wysłałem do serwisu mojego NEX-3 pierwszej generacji i wrócił z nowym softem v5. W ramach nowego softu gratis są właśnie owe bardzo ładnie odszumione jpg na wysokich czułościach.
@komor
[Enter] chyba był potrzebny -teraz już nie jest w jednej linijce. :-) a było.
Co do "nie" -widocznie nie rozumiem intencji autora /i w ogóle tego fragmentu/:
" * w prawo – dodatkowy przycisk programowalny./.../
. Znaczenie przycisku w prawo jest stałe i można je zdefiniować w menu."
-Jak można zmienić /"programowalny"/, to nie jest stałe. -Lepiej zapytać autora.
Wydawało mi się że wcięło 'nie".
Posiadam NEXa 5 i uwazam, ze najwieksza wada tego ustrojstwa sa obiektywy (mam standard i nalesnik). Plastic-fantastic. Gdy (poprzez adapter) podepne standardowe szkla od systemu A - jakosc zdjec wzrasta bardzo mocno.
@Anyone
"chyba w wadach również: taka sobie celność AF"
Dzięki za zwrócenie uwagi. Muszę uderzyć się w piersi, że zapomniałem wpisać największą wadę.
Teraz dopisałem na pierwszym miejscu.
Ze wstępu: " Do wyboru mamy tryby Full HD o szybkości 25 kl/s bez przeplotu albo 50 kl/s z przeplotem." Panowie, rozróżniajcie pojęcie klatka (frame) a pole(field). Formalnie powinno być więc "... albo 50 półobrazów/s"
W porównaniu do mojego już niemłodego w tej chwili Nexa 5 zakres tonalny testowanego modelu to pół kroku w tył (różnica prawie 1EV), dla mnie kluczowy parametr matrycy. No i ten fejsbukowy ekran. Ale pozostałe rzeczy są ok.
Troche stary ten aparat. po nim juz chyba 3 kolejne premiery NEXow byly.
Co widac po upustach link
"Gdy (poprzez adapter) podepne standardowe szkla od systemu A - jakosc zdjec wzrasta bardzo mocno."
Nexy są z wyglądu dosyć fajne. Ale co to za system bez obiektywów. Już ze standardowymi ( poza naleśnikiem może - ale ten ma tylko zaletę wielkości ) nie jest on jakoś bardzo mały.
link
ani dobry
link
Dodanie adaptera do szkieł A robi z niego przerośniętego potworka.
A wtedy to już w takim porównaniu cegła Pentaxa nabiera uroku.
Zdecydowanei bardziej podoba mi się koncepcja RX-1. Czekamy tylko na możliwość wykręcenia obiektywu
Raczej z APS-C juz nic wiecej wycisnac sie nie da ,nigdy tu szumy nie bedą na poziomie "FF" chyba ze sie myle?
@Tomas
No, mnie też się tak wydaje. Wystarczy spojrzeć na bieżące osiągnięcia APS-C, a na np. Nikona D3, który już ma 5 lat, czy bieżącego D4.
15Mpx FF sprzed 5 lat, nowożytne 16Mpx FF i nowożytne 16Mpx APS-C. Z każdym z nich APS-C odstaje. Tutaj FF ma nieco rezerwy w zanadrzu, gdyż gęstość upakowania pixeli na matrycy w porównaniu do standardów APS-C zostaje dopiero teraz osiągana przez Nikona D800. Jest jeszcze nad czym pracować... W przypadku APS-C od dobrych dwóch lat równy poziom się utrzymuje, jeśli chodzi o jakość...
Mój błąd: miało być "12Mpx FF sprzed 5 lat..."
@focjusz
Zgadzam sie - powstaje maly potworek, do tego nie jest poreczny. Od zawsze mi wpajano, ze w sprzecie wazniejsze od body sa obiektywy... A tutaj Sony poszlo w druga strone. Troche szkoda, bo sie zniechecilem. Po co kupowac nex 7 / 8 / 9.... Dlaczego moje kitowe szklo (innego wtedy nie bylo), ktore jest slabym ogniwem kompletu popopoprzedniego, mam probowac podpiac do jeszcze lepszego body? Chyba dla wiekszej frustracji. Ogolnie dosc poreczny system. Pczatkowo sie nim zauroczylem, by pozniej wrocic do prawdziwych szkiel.
SLT and NEX deals extended (New NEX-C3 for $244) link
Duzo tych Nexow ale w koncu nie mozna mowic ze brak szkiel. Jest juz tego troche nie to co 2 lata temu po premierze Nex3/5
Czy ja wiem, czy aby na pewno jest mało szkieł pod NEXa?
link
Naliczyłem 11 + 2 konwentery (UWA i fisheye). Jak dla mnie brakuje tylko jasnej długiej stałki portretowej (90-135mm, f1.4-2.0), jasnego standardu (24-70mm, f2.8) oraz jasnego długiego tele (70-200mm, f2.8). Jednak, nie oszukujmy się. Te szkła związane są z gabarytami, a kto chce nosić długie lufy, kupuje tradycyjną lustrzankę z normalnym gripem, a nie kompakt, którym takiego obiektywu się nie utrzyma. Czy zatem ta oferta w chwili obecnej jest rzeczywiście mała?
Kto kupuje NEXa? Ktoś, kto chce mieć jakość najlepszych lustrzanek APS-C i nie nanosić się za bardzo. I przyda się zarówno na wycieczki, jak i do portretu. Są standardy, są ultrazoomy, są jasne stałki szerokie i standardowe. Czy aby na pewno to jest mało, jak na taki system i target?
Przyznam szczerze, że poważnie mnie zaczął interesować zakup NEXa6 z tym UWA 10-18/4. Jednak w sumie to będzie kosztować około 8000 zł. Już wolę chyba trochę dopłacić i kupić A99 :)
focjusz napisał:
Zdecydowanei bardziej podoba mi się koncepcja RX-1. Czekamy tylko na możliwość wykręcenia obiektywu }
Myślisz focjusz że dzięki temu potencjalny RX1 z wymiennymi obiektywami będzie mniejszy od NEX-a?
Nie jest poprawny.
Wracając do tematu szkieł podpinanych do NEX-a. W konktekście takich NEX-ów jak F-3 nie można narzekać na szklarnię, zwłaszcza po tegorocznych premierach w zasadzie.
Moim zdaniem problem szkieł istnieje jednak nadal. Ile jest obiektywów, które podpięte do NEX-7 i jego 24 Mpix matrycy dają radę? Dwa? A może tylko ten Zeiss 24/1.8?
Chyba jednak wolę Samsung z jego perełkami NX30, czy NX85.
A ja nie. :D
Zawsze jest lepiej kiedy jest więcej szkieł niż mniej ale mimo wszystko uważam tem problem za nieco wydumany.
Już nawet w segmencie lustrzanek większość amatorów kończy "karierę" na kicie lub dwóch kitach plus ewentualnie jakaś tania stałka typu 50/1,8. Taka jest okrutna prawda, a co dopiero nabywcy bezlusterkowców. Drugą dużą grupą są posiadacze jakiś lustrzanek którzy potrzebują drugiego korpusu i tutaj NEX-y swietnie się wpasowują. Sam zastanawiam się nad kupnem NEX-a 6 z kitowym nalesnikiem i jakąś stałką. Nie będę rozpaczać z powody braku jasnej portretówki, bowiem mam od tego lustrzankę a NEX ma być tym awaryjnym, na każdą okazję gdzie nie zawsze mogę zabrac dużego "kloca".
NEX-y swietnie też nadają się do zabawy starymi "plesniakami" których często nie można podpiąć do szlachetniejszych braci a tutaj zyskują blask. Oczywiście nie twierdzę że system jest skończony i w pełni zadowalający, ale weżmy pod uwagę że fotoamatorzy maja różne potrzeby i wymagania.
I nie zapominajcie ze nex-y super nagrywają video czego nie umieja tak dobrze robic slt nie wiadomo czemu,dla mnie to ogromny plus
link
Tomas - to jest porównanie z VG które mają bagnet E, a nie A. I... o co ci chodzi z `SLT nie potrafiącymi super nagrywać video` ?
zentaurus
Mylisz się, twierdząc że bezlusterkowce kupuje się jako drugi, awaryjny aparat. Wielu ludzi jest już znużonych ciężkimi, nieporęcznymi wielkimi korpusami, jeszcze większymi obiektywami, problemami z BF/FF itd. I po prostu przesiadają się bez żadnego bólu na bezlusterkowca. Małe to, poręczne, wygodne. A jeżeli można do tego jeszcze podpiąć klasyczne szkło portretowe, to tym lepiej...
Dlatego problemem jest to, że do NEX-7 tak naprawdę masz jedno, no może dwa obiektywy, które są w stanie wycisnąć coś sensownego z tej przepakowanej matrycy. Może kiedy wyjdą obiecane w tym roku Zeissy sytuacja się zmieni. Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że te szkła oprócz jakości Zeissa będą też miały cenę Zeissa... :-/
Skoro można wycisnąć, to nie jest przepakowana, co? ;)
Zeissy wyjdą w przyszłym roku.
septemberlicht, dobrych obiektywów z bagnetem E jest już sporo - Samyang 8/2.8, Sigma 19/2.8, Sony Carl Zeiss 24/1.8, Sigma 30/2.8, Sony 30/3.5, 35/1.8, 50/1.8. Do tego zoomy, które może i perfekcyjne nie są, ale po przymknięciu dają radę.
Tomas, archangelgabrys - chyba porównujecie jedynie do APS-C Canona. Tu rzeczywiście od dwóch lat nic się nie dzieje dobrego ;)
@septemberlicht
W pierwszym akapicie masz zupełną rację. Ja właśnie pozbyłem się ciężkiej lustrzanki i kilku systemowych obiektywów i kupiłem NEXa. Znajomy zrobił to samo parę tygodni temu ze swoim D300 i wybrał NEX 7 ;-) Takich ludzi na pewno jest sporo.
W przyszłym roku planuję wymianę 18-55 OSS na nowego 16-50 OSS.
Co do drugiego to poprzez adapter np. LA-EA2 lub podobne podłączysz dowolne szkło z mocowaniem A oczywiście z działającym AF i kontrolą przysłony. Do tego dostępne są rożne inne tanie przejściówki na praktycznie każde mocowanie.
"Znajomy zrobił to samo parę tygodni temu ze swoim D300 i wybrał NEX 7 ;-) "
Zamienił stryjek kijek na kijek :-)
@Kops
Zastanów się z tą zamianą E18-55 na E 16-50. Owszem obiektyw ciekawie ogniskowy, optycznie będzie lepiej ale dużym minusem jest brak osłony przeciwsłonecznej oraz brak zamocowania filtru polar/połówka. Szkoda....
@Malcolm_X
Jeszcze nie wszedł do sprzedaży, więc nie wiadomo jak z osłoną, a filtry na gwint 40,5mm są dostępne bezproblemowo
Myślisz że dzięki temu potencjalny RX1 z wymiennymi obiektywami będzie mniejszy od NEX-a?
Przecież właśnie napisałem coś zupełnie odwrotnego. Nex nie jest wcale malutki
link
a MIMO to nie daje możliwości podłączenia obiektywów systemu A bez dużej i kosztownej przejściówki.
Myślę więc że lepszy jest pomysł na nieco większego bezlusterkowca "full wypas" czyli z matrycą docelową ( czyli FF) który przy podłączeniu dużego obiektywu nie będzie wyglądał jak jego zaślepka. .
Może też od razu będzie miał stabilizację .... ech rozmażyłem się :)
Kops
Zgoda - adapter i możliwość podpinana do NEX-ów szkieł z bagnetem A to wielka zaleta tych bezlusterkowców. Tyle tylko, że w moim przekonaniu przejściówki i adaptery powinny być w bezlusterkowcach używane sporadycznie. Bo jeżeli używasz na okrągło NEX+adapter chyba sensowniej byłoby kupić zwyczajną lustrzankę Sony. Dlatego jestem zdania, że adapter i możliwość stosowania szkieł z bagnetem A nie zastąpi porządnych szkieł z bagnetem E. A tych ciągle jest tyle co kot napłakał.
Dalej podtrzymuję tezę, że szkieł, które wykorzystują potencjał matrycy w NEX-7 jest mało. Świadczy o tym fakt, że 50/1.8 wypadł na photozone najwyżej przeciętnie, a rzeczone Sigmy (ciemne jak noc) też nie brylują jakością obrazu po podpięciu do NEX-7. Kwestię manualnych Samyangów pomijam, te manuale są dobre na każdej matrycy, ale manual to manual. Równie dobrze możemy udowadniać, że do NEX-a jest sporo świetnych szkieł i podawać przykłady manualnych Zeissów M42 podłączanych przez różne przejściówki. A przecież nie o to chodzi.
@septemberlicht
Zaletą NEXa jest też możliwość wykorzystania np. wspomnianych Zeissów na M42 i innych bardzo dobrych (lub bardzo tanich) szkieł. O wygodzie ustawiania ostrości nie trzeba dużo pisać :-)
Szkieł z AF będzie niebawem jeszcze więcej, a narzekają tylko ci, którzy NEXa i tak by nie kupili nawet z kilkunastoma szkłami AF ;-)
septemberlicht, przynudzasz.
septemberlicht jak zwykle popularny stary troll smęci w komentarzach
16-50 posiada osłonę przeciwsłoneczną.
@focjusz, powstanie RX z wymiennymi obiektywami jest niesłychanie mało prawdopodobne, na poziomie szansy wygrania wyborów prezydenckich przez Korwin-Mikkego. :D
dobrze wiedzieć :) btw, test Sony i TYLKO 50 KOMENTARZY? Czyżby haters gonna hate nieaktualne? ;-)
kazziz, może dlatego że to zwyczajny, dobry aparat jest...
:)
wypompowali sie haterzy Sony. 10 powaznych premier rocznie - kto by to wytrzymal ?
@Szabla
Dzięki za rozwianie wątpliwości ;-)
Kops
Pisze, że na NEX-ie można używać obiektywów m42 poprzez przejściówkę. A na innych mocowaniach nie da się używać tych Zeissów przez przejściówkę?
Nie na wszystkich. Dochodzi jeszcze idealna współpraca NEXów z manualami, której nie może zagwarantować żadnej inny aparat. Poza tym na M42 świat się nie kończy ;-)
Dzis na Amazonie:
Sony NEX-F3K/B 16.1 MP Compact System Camera with 18-55mm Lens (Black)
Price: $498.00
za 1600zl to aparat nie do pobicia.
1600 netto :D
netto czy brutto. zalezy gdzie sie mieszka.
Fakt gdyby jeszcze mial 28 Mbit/s i wyzsze iso to w tej cenie "siekiera"
Plus cło i wysyłka do Polski. Faktycznie okazja... :-D
Taniej kupisz w Polsce. Wiele sklepów ma go w ofercie za 1999 czyli 1540 netto. :)
Chyba prościej niż przemycać z USA? ;)
link - na razie dziala stabilizacja i przyslona , beda jaja jak bedzie dzialal nawet AF.
Prędzej doczekamy monarchii w Polsce ;)
Słowo ciałem się stało: link
To teraz trzeba poczekać, aż usprawnią ten AF ;-)