Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - test obiektywu

30 sierpnia 2010

10. Ustawianie ostrości


----- R E K L A M A -----

Dzięki dużemu zakresowi obrotu pierścienia i jego dobrej pracy, ustawianie ostrości jest bardzo komfortowe. Dodatkowym ułatwieniem jest potwierdzenie ostrości, które dzięki stykom, mamy nawet w najprostszych korpusach. Tego potwierdzenia nie należy jednak przeceniać i ufać mu bezgranicznie, bo aparat potwierdza ostrość w dość szerokim zakresie, czasami za szerokim na gust fotografującego daną scenę.

Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - Ustawianie ostrości

Obiektyw na maksymalnym otworze względnym daje nam naprawdę małą głębię ostrości. Dlatego używając korpusów z matrycami klasy APS-C/DX, które mają mniejsze i ciemniejsze wizjery oraz niedostosowane do manualnego ustawiania ostrości matówki, możemy robić sporo błędów w naszych nastawach. Z pomocą może nam przyjść jednak tryb LiveView, który od pewnego czasu jest obecny w każdej cyfrowej lustrzance wchodzącej na rynek. Na powiększonym kilku lub nawet kilkunastokrotnie obrazie na ekranie LCD lepiej ustawiać ostrość niż w ciemnym wizjerze bez specjalnej matówki.