W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon D5 - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | D5 |
Data premiery | 2016-01-05 |
Liczba pikseli | 20.8 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FX:
• 5568 x 3712 • 4176 x 2784 • 2784 x 1856 Format x1.2 (30x20) • 4640 x 3088 • 3472 x 2312 • 2320 x 1544 Format DX: • 3648 x 2432 • 2736 x 1824 • 1824 x 1216 Format 5:4 (30 × 24): • 4640 x 3712 • 3472 x 2784 • 2320 x 1856 |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.33
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D). |
Procesor obrazu | EXPEED 5 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją bezstratną, stratną lub bez kompresji),
NEF+JPEG, TIFF (RGB) Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic • Filmy: Format MOV, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM |
Zakres ISO | Auto, 100 - 102400 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV, możliwość rozszerzenia czułości do ISO 3280000. |
Migawka | Mechaniczna migawka sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie z podniesieniem lustra.
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb Tryby wyzwalania migawki: S (pojedyncze zdjęcie), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (ciche wyzwalanie migawki), samowyzwalacz, MUP (podnoszenie lustra) |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 px (4K UHD), 30p (progresywnie), 25p, 24p
• 1920 x 1080 px, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • 1920 x 1080 px przycinanie, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • 1280 x 720 px, 60p, 50p Wysoka lub normalna jakość obrazu. Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon zewnętrzny; możliwość regulowania czułości. |
Ogniskowanie | Multi-CAM 20K z detekcją fazową TTL, precyzyjnym dostosowaniem
• 153 pola AF (w tym 99 polami krzyżowymi i 15 polami współpracującymi z obiektywami z otworem względnym f/8), z których można wybierać 55 pól (35 pól krzyżowych i 9 pól dla f/8) • Strefy AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (liczba pól: 25, 72 lub 153), Śledzenie 3D, Wybór pola AF z grupy, Automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), ręczne ustawianie ostrości (M) • Zakres detekcji: od -4 do +20 EV (ISO 100, 20°C) • Tryb pól AF w LV: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu. |
Pomiar światła | System TTL korzystający z matrycy RGB o rozdzielczości ok.180 000 pikseli
Tryby pomiaru: • Matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu G, E i D • Matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem • Matrycowy Color Matrix (obiektywy bez procesora, o ile użytkownik wprowadzi dane obiektywu) • Centralny: przypisanie 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na 8, 15 lub 20 mm) lub uśrednienie na podstawie całego kadru (w przypadku używania obiektywu bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm lub średnia z całego kadru) • Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora) • Chroniący jasne obszary przed prześwietleniem (dostępny w przypadku obiektywów G, E i D) • Pomiar matrycowy lub centralnie ważony - od -3 do +20 EV • Pomiar punktowy - od 2-20 EV • Pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem - od 0 do 20 EV |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (3 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• Pomiar manualny - 6 ustawień własnych • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Programy | Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M)
• Ustawienia Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz i Równomierne, możliwość zmiany wybranych ustawień, przechowywanie indywidualnych ustawień. |
Zdjęcia seryjne | 12 kl./s, maks. 10 kl./s (CL); 10–12 kl./s lub 14 kl./s z podniesionym lustrem (CH) lub 3 kl./s (tryb cichych zdjęć seryjnych). |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL, • Synchronizacja do 1/250s • Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, lampa wyłączona; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | • 2 gniazda kart pamięci XQD lub CompactFlash (CF)
• Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć, gdy zapełni się karta w pierwszym gnieździe lub w celu tworzenia kopii zapasowych albo osobnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG • Zdjęcia można kopiować między kartami |
LCD | LCD TFT, około 2359 tys. punktów (XGA), przekątna 3,2 cala, dotykowy, kąt oglądania 170 stopni, pokrycie kadru około 100%, ręczne sterowanie jasnością monitora |
Wizjer | Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka, pokrycie kadru około 100% w poziomie i 100% w pionie (FX), powiększenie ok. 0,72x (obiektyw 50 mm f/1.4 ustawiony na nieskończoność; -1,0 m-1), dystans widzenia całej matówki 17 mm (-1,0 m-1; od wizjera), korekcja dioptrażu od -3 do +1 m-1. |
Komunikacja i złącza | USB 3.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm), złącze akcesoriów do przekaźnika bezprzewodowego, złącze sieciowe Ethernet RJ-45
• opcjonalnie zdalne sterowanie • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) • opcjonalny nadajnik bezprzewodowy WT-6 lub WT-5 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowa EN-EL18a
• Zasilacz sieciowy EH-6b |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, pokrywka sanek mocujących BS-3, akumulator jonowo-litowy EN-EL18a z pokrywką styków, ładowarka MH-26a z kablem zasilającym i dwiema osłonami styków (kształt wtyczki kabla zasilającego zależy od kraju sprzedaży), zatrzask kabla USB, zatrzask kabla HDMI, kabel USB UC-E22, pasek AN-DC15. |
Waga | 1235 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1405 g (z akumulatorem i kartą pamięci XQD) |
Wymiary | 160 x 158.5 x 92 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu, Funkcja Active D-Lighting (automatyczna, bardzo wysoka +2/+1, zwiększona, normalna, umiarkowana i wyłączona). Braketing ADL. Korpus ze stopów magnezu w pełni uszczelniony przed kurzem i wilgocią. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 5300 zł
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Dla mnie największa to schowane opcje AF w durnym przycisku jak w amatorskich modelach typu D7200. Strasznie jest to problematyczne jak i marnuje cenne sekundy podczas wydarzeń sportowych. Jednak klasyczne przełączniki na korpusie jak w D3s były wiele lepszym rozwiązaniem.
Zalety: Szybki , bardzo dobry AF przeważnie bardzo celny. Ergonomia , solidność i niezawodność w każdych warunkach.
Podsumowanie: Bardzo dobry flagowiec chociaż nie bez wad - zwłaszcza opcja ustawień AF. Bardzo ładny obrazek , znakomity AF jeśli chodzi o celność ale dalej używam na przemian z D3s - który wciąż dla mnie jest genialnym aparatem. Dużo lepsze wysokie ISO oraz dzięki 12 mp też mega plastyczny obrazek. Przyznam że spodziewałem się więcej po przesiadce na model (o dwa - D4 ,D4s) nowszy względem D3s a tutaj owszem więcej pikseli i nowszy rozbudowany AF ale czy te zmiany są dla mnie aż tak istotne ? Nie do końca ale zdecydowanie polecam - D5 to solidny flagowiec Nikona.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: xx
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Trudno napisac jakie wady. Bo ze niby duzy? Kazdy pro Nikon od czasow F3 +MD4 jest duzy bo w maly korpus nie da rady wsadzic ogromych i wydajnych baterii. Ciezki? No ciezki bo zbudowany na ekstremalne warunki. Mala rozdzielczosc? No to zobaczcie jakos zdjec powyzej 6400 Iso. Cena? sa tansze na rynku. Tak wiec ten aparat obiektywnie nie posiada wad.
Zalety: Szybkosc w pracy reporterskiej. Nawet ze starym i wolnym AF 300/2.8 z lat 90' AF daje rade w zdjeciach sportowych. Wspaniala jakosc na wysokich czulosciach. U mnie regularnie 1600 i wiecej. Kolory w jpg wysylam prosto do redakcji i drukuja lub publikuja w necie. Najlepszy wg. mnie automatyczny balas bieli ze wszytkich cyfrowych Nikonow. aparat na na lata pracy.
Podsumowanie: No nie do codziennej pracy w standardowych tematach foto. Sprzet skonstruowany do typowej prasowej roboty gdzie szybkosc jest priorytetem. Pomimo 20 Mpx wydruki 70x100 wygladaja znakomicie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 5199 F
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Zdecydowanie cena,waga i rozmiar ale za to ten ostatnie dwa czynniki daja poczucie solidnosci
Zalety: Fantastyczny autofokus co moim zdaniem w fotografi jest najwazniejsze zwlaszcza przy foceniu dynamicznych akcji bo jakiez jest rozczarowanie jak uda ci sie zlapac dobry moment a tu....nieostrosc :( Poza tym maszyna perfekcyjna pod kazdym wzgledem...zreszta za ta cene jak moglo by byc inaczej. 12 a nawet 14 fps to wiecej strzalow niz oddaje AK47 :) Bateria pozwala na zrobienie ok 4 tys zdj na jednym ladowaniu Po wsadzeniu karty pamieci XQD 128GB mozna zrobic ponad 2700 zdj w RAWach
Podsumowanie: Fantastyczna maszyna ktora mozna fotografowc wszystko,wszedzie i we wszystkich warunkach,choc zlosliwi twierdza ze nie nadaje sie do fotografii krajobrazowej ale jak kiedys fotografowalo sie krajobrazy D700'ka to nikt nie narzekal...jak to sie wszystko szybko zmienia :) Jakbym mial tak opisac D5 jednym slowem to..... Marzenie. facebook/ChalupaPhotography