Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
5.6 na końcu to standardowe światło kitów, da się zrobić 2.8 na wszystkich ogniskowych ale takie obiektywy są większe, cięższe i droższe a tu nie o to chodzi
He he - wolałbym, abyście pozwolili sobie niezgodzić sie z tą opinią :-) To jak będzie? No i szkoda, że nie napisaliście o wrażeniach z użycia funkcji "i" z tym obiektywem.
Strona 3: w pozycji transportowej chowa się w nim wysuwa część. skalę ogniskowych z zaznaczonymi wartościami 20, 24, 35 i 55 mm. tyle samo co jego większy kitowy kompak Samsung NX 18-55 f/3.5-5.6 OIS.
@juree: "światło kitów i zemsta sithów" rofl
Ten obiektyw to kolejny ciekawy kompromis kitowy. Czy dobry zoom standardowy bez wpadek naprawdę musi kosztować więcej niż 3kpln i ważyć w okolicach kilograma?
Ja się na prawdę nigdy nie czepiałem Waszych wyborów obiektywów do testowania, to portal prywatny i testujecie co Wam się podoba, ewentualnie to za co Wam płacą (nie chodzi mi, rzecz jasna, o opłacanie odpowiednich wyników). Ale kurcze no... porównywanie jednego samsungowego kita do drugiego, kiedy tyle ciekawych nowych obiektywów czeka na test...
ps. Osiągi mogą powalić, ale zniewolić ? To jakiś nowy związek frazeologiczny ?
maput, w momencie, gdy brany był do testów Samsung 20-50 mm ponad połowa tych nowych obiektywów, które masz na myśli nie była dostępna. To, że test Samsunga puszczamy dzisiaj nie znaczy, że był on testowany w zeszłym tygodniu. Gwarantuję Ci, że mamy na tapecie kilka ciekawych nowości, ale gwarantuję Ci też, że test Samsunga także znajdzie sporo Czytelników.
pn4265, a to już zależy od algorytmów korygujących dystorsję i od... założeń producenta. A te potrafią być zaskakujące jak przekonaliśmy się przy teście Panasonica 2.5/14...
Właśnie doczytałem aktualizacje dot. dystorsji przy teście tego Panasa. Takie zachowanie jest dla mnie niezrozumiałe, bo skąd wiadomo czy podana ogniskowa uwzględnia dystorsję. Według mnie dystorsja jest najmniej uciążliwa w obróbce, bo jest stała i niezależna od światła, sceny itp. Problem polega na tym, że chciałbym wiedzieć jaka jest rzeczywista ogniskowa po korekcie.
dużego wyboru to nie ma. bezlusterkowce kuszą bajerami i potencjalnymi możliwościami ale dla szkieł to bym się nie zdecydował wdepnąć w jakiś system. ale wszystko się da naprawić programowo, no i te ramki dodać, podostrzyć, zamydlić. fisheye efekt jest spoko, mogli trochę bardziej pójść na całego i zrobić fisheye zoom na całego, a wtedy w tej cenie..... źle kombinuje?
Trochę dziwny jest ten zakres ogniskowych. Szczególnie jak człowiek przyzwyczaił się do "typowych kiciaków 18-55". ;) Obiektyw ma potencjał. Jest jedna wpadka (jakość obrazka przy 50mm na f/5.6) i dziwne błędy AF - jak na nowy produkt, to naprawdę niewiele. Sądzę, że druga seria tych obiektywów, będzie pozbawiona tych słabości. Ciekawy jestem, czy Samsung planuje jakiś drugi malutki zoom z nietypowym zakresem? Może coś dla widoczków (np. 16-30mm)? A może coś dla portrecistów (np. 50-105mm)?
Mam 18-55 i ten przynajmniej na 55 mm F5,6 jest ostry:)
boorg dla portrecistów tak ale ...85 F1,4. Dla widoczków będzie 16 mm F2,4, choć mi te standardowe 30 mm F2 odpowiada pomimo że czasem trzeba w pp popracowac więcej..
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
czy ktoś widzi jakikowiek focus na tej tablicy testowej?
5.6 swiatlo na koncu to troche nie slabo?
nagazie - nie gazuj więcej, tylko pokaż mi jaśniejszego kita?
Szanowna redakcjo, czy planowany jest test Samsunga 20/2.8?
5.6 na końcu to standardowe światło kitów, da się zrobić 2.8 na wszystkich ogniskowych ale takie obiektywy są większe, cięższe i droższe a tu nie o to chodzi
fakt. zwykly kit. dzieki za sprowadzenie na ziemie :)
Ta, światło kitów i zemsta sithów
Pozwole sobie nie zgodzć sie z opinią, że plastykowy bagnet to wada w przypadku tego konkretnie obiektywu.
juree, pozwalamy Ci się nie zgodzić ;)
He he - wolałbym, abyście pozwolili sobie niezgodzić sie z tą opinią :-) To jak będzie?
No i szkoda, że nie napisaliście o wrażeniach z użycia funkcji "i" z tym obiektywem.
Strona 3:
w pozycji transportowej chowa się w nim wysuwa część.
skalę ogniskowych z zaznaczonymi wartościami 20, 24, 35 i 55 mm.
tyle samo co jego większy kitowy kompak Samsung NX 18-55 f/3.5-5.6 OIS.
@juree: "światło kitów i zemsta sithów" rofl
Ten obiektyw to kolejny ciekawy kompromis kitowy. Czy dobry zoom standardowy bez wpadek naprawdę musi kosztować więcej niż 3kpln i ważyć w okolicach kilograma?
@Lianna - "Czy dobry zoom standardowy bez wpadek naprawdę musi kosztować więcej niż 3kpln i ważyć w okolicach kilograma?"
Tak :)
Ja się na prawdę nigdy nie czepiałem Waszych wyborów obiektywów do testowania, to portal prywatny i testujecie co Wam się podoba, ewentualnie to za co Wam płacą (nie chodzi mi, rzecz jasna, o opłacanie odpowiednich wyników).
Ale kurcze no... porównywanie jednego samsungowego kita do drugiego, kiedy tyle ciekawych nowych obiektywów czeka na test...
ps. Osiągi mogą powalić, ale zniewolić ? To jakiś nowy związek frazeologiczny ?
To "powalić", również jest już mocno zużyte...
a gdzie zdjęcie słynnej już skrzynki pocztowej!? :o brakuje jakichkolwiek sampli pokazujących bokeh obiektywu...
maput, w momencie, gdy brany był do testów Samsung 20-50 mm ponad połowa tych nowych obiektywów, które masz na myśli nie była dostępna. To, że test Samsunga puszczamy dzisiaj nie znaczy, że był on testowany w zeszłym tygodniu. Gwarantuję Ci, że mamy na tapecie kilka ciekawych nowości, ale gwarantuję Ci też, że test Samsunga także znajdzie sporo Czytelników.
Za to nabywcow ...
[...]co z chęcią byśmy poprawili, to [...]oraz mniejsza dystorsja dla 20 mm[...]
Rozumiem, że nadal bazujecie na NX10 na bazowym firmware? Włączenie korekcji dystorsji bardzo pomogło takiemu 18-55...
Fajny obiektyw ale leży na półce i się kurzy, a do nx100 przyspawałem 30/2 i się męczę z nożnym zoomem :D
Mellan, ale włączenie korekcji w korpusie nie zmniejszyło dystorsji optyki, którą przecież w teście obiektywu testujemy...
A jak się przelicza kąt widzenia po korekcie dystorsji?
dane:
Bez korekty: 20mm, 70.7stopni, −5.57%beczki
Po korekcie: 20mm, ??stopni, 0%beczki
Jak to się liczy? Tak samo się liczy dla beczki i poduszki?
pn4265, a to już zależy od algorytmów korygujących dystorsję i od... założeń producenta. A te potrafią być zaskakujące jak przekonaliśmy się przy teście Panasonica 2.5/14...
Założeń producenta obiektywu czy producenta programu korygującego? Żaden program nie prowadzi takich przeliczników?
Właśnie doczytałem aktualizacje dot. dystorsji przy teście tego Panasa. Takie zachowanie jest dla mnie niezrozumiałe, bo skąd wiadomo czy podana ogniskowa uwzględnia dystorsję. Według mnie dystorsja jest najmniej uciążliwa w obróbce, bo jest stała i niezależna od światła, sceny itp. Problem polega na tym, że chciałbym wiedzieć jaka jest rzeczywista ogniskowa po korekcie.
fajny kit. ot, tyle. ale chciałem napisać, że miło zobaczyć zdjęcia jesieni, gdy za oknem 25 cm świeżego śniegu...
dystorsja zmienia sie wraz z ogniskową, a czy to jest 70 STOPNI czy 71 i tak zdjecie do dupy :D
@pn4265
W u43 zawsze podawana ogniskowa jest ZAWSZE po korekcjach, czyli to co uzytkownik dostaje w EVF, na LCD, w JPG, RAW (wspierany soft) oraz w WIDEO.
Klasyczny kit 18-55 chyba lepszy bo ma stabilizację i lepszy zakres ogniskowych.
Jak ktoś chce mieć mały obiektyw kupuje 30...
dużego wyboru to nie ma. bezlusterkowce kuszą bajerami i potencjalnymi możliwościami ale dla szkieł to bym się nie zdecydował wdepnąć w jakiś system. ale wszystko się da naprawić programowo, no i te ramki dodać, podostrzyć, zamydlić. fisheye efekt jest spoko, mogli trochę bardziej pójść na całego i zrobić fisheye zoom na całego, a wtedy w tej cenie.....
źle kombinuje?
DonYoorando,źle kombinujesz, a raczej - pierdzielisz głupoty, od rzeczy jakbyś oczadział.
to znaczy że cieszymy się z tego obiektywu i z wyboru innych szkieł na bezlusterkowce? których konkretnie? nadchodzących?
Trochę dziwny jest ten zakres ogniskowych. Szczególnie jak człowiek przyzwyczaił się do "typowych kiciaków 18-55". ;)
Obiektyw ma potencjał. Jest jedna wpadka (jakość obrazka przy 50mm na f/5.6) i dziwne błędy AF - jak na nowy produkt, to naprawdę niewiele. Sądzę, że druga seria tych obiektywów, będzie pozbawiona tych słabości.
Ciekawy jestem, czy Samsung planuje jakiś drugi malutki zoom z nietypowym zakresem? Może coś dla widoczków (np. 16-30mm)? A może coś dla portrecistów (np. 50-105mm)?
Mam 18-55 i ten przynajmniej na 55 mm F5,6 jest ostry:)
boorg dla portrecistów tak ale ...85 F1,4.
Dla widoczków będzie 16 mm F2,4, choć mi te standardowe 30 mm F2 odpowiada pomimo że czasem trzeba w pp popracowac więcej..