Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna
Znacznie więcej i to bardzo poważnych problemów mamy z poprzeczną aberracją chromatyczną. Właśnie ją, w głównej mierze, można obarczać za słabą rozdzielczość na brzegu kadru dla dłuższych ogniskowych. Rzućmy okiem na poniższy wykres.

W zasadzie tylko dla ogniskowej 18 mm możemy próbować nazwać aberrację średnią. Wszędzie indziej jest ona duża, a dla ogniskowej 100 mm nawet ogromna. Żaden z obiektywów klasy 18–2xx mm nie koryguje aberracji idealnie, ale żaden z nich nie osiągał tak słabych wyników jak Canon. A mówimy tutaj przecież o obiektywach o większych zakresach ogniskowych jak np. Sigma 18–250 mm czy Tamron 18–270 mm. Canon, w tej kategorii, wypada więc wyjątkowo słabo na tle swoich konkurentów i zasługuje na poważną naganę.
![]() |