W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon D6 - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | D6 |
Data premiery | 2020-02-12 |
Liczba pikseli | 20.8 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FX:
• 5568 x 3712 • 4176 x 2784 • 2784 x 1856 Format x1.2 (30x20) • 4640 x 3088 • 3472 x 2312 • 2320 x 1544 Format DX: • 3648 x 2432 • 2736 x 1824 • 1824 x 1216 Format 5:4 (30 × 24): • 4640 x 3712 • 3472 x 2784 • 2320 x 1856 |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.33
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D). |
Procesor obrazu | EXPEED 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją bezstratną, stratną lub bez kompresji),
NEF+JPEG, TIFF (RGB) Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic • Filmy: Format MOV, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM |
Zakres ISO | Auto, 100 - 102400 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV, możliwość rozszerzenia czułości do ISO 3280000. |
Migawka | Mechaniczna migawka sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie z podniesieniem lustra.
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb Tryby wyzwalania migawki: S (pojedyncze zdjęcie), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (ciche wyzwalanie migawki), samowyzwalacz, MUP (podnoszenie lustra) |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 px (4K UHD), 30p (progresywnie), 25p, 24p
• 1920 x 1080 px, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • 1920 x 1080 px przycinanie, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • 1280 x 720 px, 60p, 50p Wysoka lub normalna jakość obrazu. Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon zewnętrzny; możliwość regulowania czułości. |
Ogniskowanie | Multi-CAM 20K z detekcją fazową TTL, precyzyjnym dostosowaniem
• 105 pól AF (można wybrać 105, 27 lub 15 pól dostępnych do wyboru podczas fotografowania z użyciem wizjera) • Strefy AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (liczba pól: 25, 49 lub 105), Śledzenie 3D, Wybór pola AF z grupy, Automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), ręczne ustawianie ostrości (M) • Zakres detekcji: od -4.5 do +20 EV (ISO 100, 20°C) • Tryb pól AF w LV: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu. |
Pomiar światła | System TTL korzystający z matrycy RGB o rozdzielczości ok.180 000 pikseli
Tryby pomiaru: • Matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy Nikkor typu G, E i D • Matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem • Matrycowy Color Matrix (obiektywy bez procesora, o ile użytkownik wprowadzi dane obiektywu) • Centralny: przypisanie 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na 8, 15 lub 20 mm) lub uśrednienie na podstawie całego kadru (w przypadku używania obiektywu bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm lub średnia z całego kadru) • Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora) • Chroniący jasne obszary przed prześwietleniem (dostępny w przypadku obiektywów G, E i D) • Pomiar matrycowy lub centralnie ważony - od -3 do +20 EV • Pomiar punktowy - od 2-20 EV • Pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem - od 0 do 20 EV |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (3 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• Pomiar manualny - 6 ustawień własnych • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/-5 EV; +/-3 EV podczas filmowania w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Programy | Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M)
• Ustawienia Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz i Równomierne, możliwość zmiany wybranych ustawień, przechowywanie indywidualnych ustawień. |
Zdjęcia seryjne | 14 kl./s, maks. 1–10 kl./s seryjne wolne (CL); 10–14 kl./s seryjne szybkie (CH) lub 1–5 kl./s pojedyncze ciche (Q) |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL, • Synchronizacja do 1/250s • Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, lampa wyłączona; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | • 2 gniazda kart pamięci XQD lub CompactFlash (CF)
• Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć, gdy zapełni się karta w pierwszym gnieździe lub w celu tworzenia kopii zapasowych albo osobnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG • Zdjęcia można kopiować między kartami |
LCD | LCD TFT, około 2359 tys. punktów (XGA), przekątna 3,2 cala, dotykowy, kąt oglądania 170 stopni, pokrycie kadru około 100%, ręczne sterowanie jasnością monitora |
Wizjer | Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka, pokrycie kadru około 100% w poziomie i 100% w pionie (FX), powiększenie ok. 0,72x (obiektyw 50 mm f/1.4 ustawiony na nieskończoność; -1,0 m-1), dystans widzenia całej matówki 17 mm (-1,0 m-1; od wizjera), korekcja dioptrażu od -3 do +1 m-1. |
Komunikacja i złącza | USB 3.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm), złącze akcesoriów do przekaźnika bezprzewodowego, złącze sieciowe Ethernet RJ-45
• opcjonalnie zdalne sterowanie • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) • opcjonalny nadajnik bezprzewodowy WT-6 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowa EN-EL18a
• Zasilacz sieciowy EH-6b |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, pokrywka sanek mocujących BS-3, akumulator jonowo-litowy EN-EL18a z pokrywką styków, ładowarka MH-26a z kablem zasilającym i dwiema osłonami styków (kształt wtyczki kabla zasilającego zależy od kraju sprzedaży), zatrzask kabla USB, zatrzask kabla HDMI, kabel USB UC-E22, pasek AN-DC15. |
Waga | 1270 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1450 g (z akumulatorem i kartą pamięci XQD) |
Wymiary | 160 x 163 x 92 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu, Funkcja Active D-Lighting (automatyczna, bardzo wysoka +2/+1, zwiększona, normalna, umiarkowana i wyłączona). Braketing ADL. Korpus ze stopów magnezu w pełni uszczelniony przed kurzem i wilgocią. |
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu: 28500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Nie zauważyłem.To profesjonalny dobrze zaprojektowany aparat.
Zalety: Świetne, o dużej przejrzystości i wyrazistości zdjęcia. Niezawodny mechanizm automatycznego ustawiania ostrości. Dobrze wyważony o świetnej ergonomii. Pewnie leży w dłoni. Zdjęcia, robione z zastosowaniem firmowych obiektywów Nikon ale nie tylko, o profesjonalnej jakości. Meni aparatu bardzo czytelne i uwzględniające wszystkie potrzebne opcje fotografowania i filmowania. Wspaniały dźwięk lustra podczas dokonywania ekspozycji. Możliwość niezawodnego wykonywania seryjnych zdjęć.
Podsumowanie: Praca nikonem D6 to przyjemność. Profesjonalna lustrzanka, która zaspokoi potrzeby każdego wymagającego zawodowca jak i entuzjasty fotografowania. Chociaż pojawił się bezlusterkowiec Nikon Z9, to moim zdaniem Nikon D6 nie traci na atrakcyjności jako lustrzanka, a wręcz przeciwnie. Każdy z tych aparatów jest jedyny w swoim rodzaju.Ja uwielbiam fotografować Nikonem D6 i chociaż za jakiś czas zapewne kupię Nikona Z9, to w wybranych sytuacjach nadal będę fotografować Nikonem D6 bo inaczej nie można mając taki wspaniały aparat.