Kodak EasyShare V570 - test aparatu
5. Własności matrycy
Balans bieli
Tryby balansu bieli w Kodaku V570, to Auto, Światło dzienne,
Żarówka, Świetlówka i Otwarty cień. W naszym teście
sprawdziliśmy balans Auto przy świetle lamp o temperaturze
barwnej 5000 K, świetle mieszanym (lampy plus jarzeniówki)
oraz przy świetle lampy błyskowej aparatu.
Wyniki nie należą do najlepszych. Błąd koloru w przestrzeni
kolorów L*a*b* rzędu 7.7 i nasycenie 112.9%, to wynik
reakcji automatycznego balansu bieli na światło lamp studyjnych. Mniejszy błąd o wartości 5.83, ale większe nasycenie 116.7%
zanotował przy świetle mieszanym. Kolory w świetle lampy błyskowej zostały sfałszowane ze średnim błędem 10.5 i niedosycone o 7.7%.
Podobne wyniki otrzymaliśmy przy balansie bieli Światło słoneczne i świetle lamp 5000 K. W tym przypadku nasycenie kolorów wyniosło 108.8%, a błąd koloru 6.65. Większy błąd koloru o wartości aż 14.4 przy 15% niedosyceniu, aparat zanotował dla światła jarzeniowego i ustawionym balansie bieli Świetlówka.
Szumy
Kodak V570 dysponuje ekwiwalentem czułości 64, 100, 200 i 400 ISO. Dodatkowo jest też 800 ISO, ale zdjęcie zostaje zapisane do zredukowanej rozdzielczości 1552 x 1164 pikseli. Wykres poniżej przedstawia zależność wartości szumów od czułości matrycy. Widać, że Kodak V570 wypada bardzo dobrze w tej kwestii. Pomijając 800 ISO, wykres prawie dokładnie pokrywa się z wykresem szumów na przykład chwalonego przez nas Nikona P4.
64 ISO | 100 ISO | 200 ISO | 400 ISO | 800 ISO |
64 ISO | |
100 ISO | |
200 ISO | |
400 ISO | |
800 ISO |
Zakres tonalny
Całkowity zakres tonalny, dla każdej wartości czułości, wyniósł 6.31, jedynie przy 800 ISO, gdzie obraz zapisywany jest z maksymalną rozdzielczością 1552 x 1164 pikseli otrzymaliśmy mniejszą wartość 5.65. Rozpiętość tonalna w Kodaku V570 jest więc dobra.
W tabeli zestawiliśmy zdjęcia tablicy szarości wykonane w przy różnych czułościach. Należy kliknąć w miniaturkę aby zobaczyć oryginalny rozmiar.
ISO | Tablica szarości |
64 | |
100 | |
200 | |
400 | |
800 |