Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 - test aparatu

14 lipca 2015
Komentarze czytelników (46)
  1. smog
    smog 14 lipca 2015, 16:46

    W tej samej cenie można obecnie kupić Panasonica G6 z 14-140 mm. Zabawne jest to, że ten zestaw jest mniejszy i lżejszy od FZ1000.

    Ciekaw byłbym takiego porównania. Większa matryca, ciemniejszy i mniejszy nieco zoom vs mniejsza matryca i lepsze światło.

  2. Szabla
    Szabla 14 lipca 2015, 17:17

    G6 ma wymienne obiektywy, więc porównanie nie ma żadnego sensu.

  3. Wiel
    Wiel 14 lipca 2015, 17:18

    Fatalny jest ten nowy layout Optycznych, czcionka, układ - nie da się czytać !

  4. 3xN
    3xN 14 lipca 2015, 18:00

    @smog
    ale 14-140 (28-280) to chyba nie to samo co 25-400, zgadzasz sie? ;-)

  5. focjusz
    focjusz 14 lipca 2015, 18:22

    To faktycznie nie jest ten sam zakres - ale też 25mm na dole FZ1000 to też będzie często za wąsko. Dlatego też jeśli ktoś szuka samych możliwości fotograficznych powinien wziąć to pod uwagę, Tym niemniej uważam że ten ( i inne np LX100) Panasy to bardzo ciekawa konkurencja dla RXów - co powinno pozytywnie wpływać na ceny :)
    Ciekawe jest też że największy ( Canon ) znów się spóźnił i jestem bardzo ciekaw czy ten trend będzie się pogłębiał i jak to wpłynie na udziały w rynku.

  6. Szabla
    Szabla 14 lipca 2015, 18:31

    Dlaczego się spóźnił? Jest przecież G3X.

  7. 14 lipca 2015, 18:38

    FZ1000 jest jak RX10 "Dust and moisture resistant" ?

  8. 3xN
    3xN 14 lipca 2015, 18:42

    @focjusz
    "ale też 25mm na dole FZ1000 to też będzie często za wąsko. Dlatego też jeśli ktoś szuka samych możliwości fotograficznych powinien wziąć to pod uwagę"

    Racja, ale wtedy robi się o wiele drożej (9-18 + 45-200/75-300/100-300), brakuje środkowego zakresu i zaczyna żonglowanie.
    Cos za cos ;-)

  9. Szabla
    Szabla 14 lipca 2015, 18:43

    Nie.

  10. Rafiki
    Rafiki 14 lipca 2015, 18:58

    Budowa i wykonanie
    Aparat z tworzywa, bez uszczelek, 79 pkt,
    Aparat z magnezowym korpusem, uszczelniany, z podświetlanym ekranem funkcyjnym 80 pkt

  11. 14 lipca 2015, 19:25

    W wadach: brak fotografii 3D... no litości...

  12. 14 lipca 2015, 19:26

    Drobiazg link

    Grunt, że ten link "jest praktycznie metalowy i gdzieniegdzie wykończony tworzywami sztucznymi." link

    link

  13. 14 lipca 2015, 19:34

    "( E-P1) Korpus wykonany jest w większości z aluminium i niewielkiej ilości materiałów plastikowych." link
    -tyle że to nieprawda.
    Jest wykonany z plastiku zewnętrznie wykończony cienką blachą.

  14. siemecs
    siemecs 14 lipca 2015, 19:36

    Jeżeli RX10 testujecie 1.5 roku temu i wtedy nie dostaje wyboru redakcji z powodu ceny, a teraz przyznajecie tytuł fz1000 to jednak trochę niesprawiedliwe. Cena aparatów są na tym samym poziomie. Czytając inne testy w necie mam wrażenie że jakość zdjęć rx10 jest lepiej oceniana niż fz1000. Dziwne.

  15. Szabla
    Szabla 14 lipca 2015, 19:49

    RX10M2 nie ma raczej szans na wybór redakcji ;)

  16. 14 lipca 2015, 19:58

    Lepiej zamówcie artykuły.

  17. WueN
    WueN 14 lipca 2015, 20:00

    Rozdział trzeci: czy na pewno "zawieźć"?

  18. Luke_S
    Luke_S 14 lipca 2015, 20:40

    "Tak duże zakrzywienie beczkowe dla ogniskowej 9.1 mm, które zostało skorygowane na drodze programowej, musi nieść ze sobą straty jakości obrazu w jego rogach. Ponieważ nie odnotowaliśmy wyraźnego spadku w ocenie zdolności rozdzielczej dla formatu JPEG, musimy uznać, że zastosowany algorytm prostowania obrazu cechuje się wyjątkowo dobrą jakością."

    Czyli wychodzi na to, że beczka wcale nie musi nieść spadku rozdzielczości w rogach.

  19. szuu
    szuu 14 lipca 2015, 21:13

    musi nieść spadek rozdzielczości skoro piksele są powiększane, ale sensownym testem jest wtedy określenie jaką konkretnie rozdzielczość dostajemy i porównanie tej rozdzielczości z konkurencją a nie bzdurne pisanie "wady: straszna dystorsja"

    testowanie niekompletnie przetworzonego obrazu jest jak testowanie niekompletnego obiektywu - można to zrobić w ramach ciekawostki ale wyciąganie efektów takiego eksperymentu jako wady jest dowodem niezrozumienia działania aparatu jako całości.

  20. staytuned
    staytuned 14 lipca 2015, 21:15

    Panasonic GX8
    link
    link
    link

    – 20 Megapixel sensor
    – Dual IS (on sensor and on lens working together)
    – 2.36 million dot organic EL tilting EVF
    – Dust and water resistant
    – magnesium alloy body
    – 4K Photo · 4K Video
    – Free Angle 1.04 million dot organic EL monitor
    – Wi-Fi, NFC, QR code connection
    – Continuous shooting 8 frames / sec in the AF tracking
    – Body color is black and silver

  21. android
    android 14 lipca 2015, 21:22

    Ależ mi się podoba ten GX8...

  22. Soniak10
    Soniak10 14 lipca 2015, 21:56

    Fajny aparacik. Biorąc pod uwagę, że Fuji zaprzestało rozwoju swojego kompaktu "high-end" czyli X-S1, to gdybym dzisiaj szukał kompaktowej alternatywy dla lustrzanki, wybierałbym pomiędzy FZ1000 a RX10. Porównując przykładowe zdjęcia z różnych portali stwierdzam, że różnica w ich jakości jest pomijalna dla użytkownika i może kręcić jedynie "poszukiwaczy wadliwych pikseli".

  23. mate
    mate 14 lipca 2015, 22:24

    @staytuned
    No i matryca od Sony w tym GX8, ciekawe tylko czy BSI, chociaż pewnie by się tym pochwalili, ale i tak można się spodziewać sporego wzrostu jakości względem poprzednich sensorów w Panasach. Generalnie zapowiada się nieźle.

  24. Szabla
    Szabla 14 lipca 2015, 22:34

    Nie, to zwykły Exmor.

  25. szafir51
    szafir51 14 lipca 2015, 22:36

    Soniak10
    "gdybym dzisiaj szukał kompaktowej alternatywy dla lustrzanki"

    FZ1000 to nie jest kompaktowa alternatywa - gabarytowo jest jak D5200 z 50/1.8. Fakt, dla DSLR z takim zakresem ogniskowych to jest kompaktowa alternatywa, ale jak zobaczyłem ten aparat w sklepie to pomyślałem - WTF? To jest kompakt?

  26. gietrzy
    gietrzy 14 lipca 2015, 22:53

    Czy redakcja zamierza w nadchodzących testach zająć się trybem elektronicznej migawki?
    link

  27. focjusz
    focjusz 14 lipca 2015, 22:54

    Dla wiekszości ten FZ ( lub RX10 v1 - bo v2 to przeginka z ceną ) będzie lepszy niż jakakolwiek lustrzanka obecnie . Bo Kowalski nie będzie miał do niej 50/1.8 tylko jakieś 18-250 które będzie jednak sporo większe a do tego da zapewne gorszy obrazek ( o ile trafi z AF :)

    Myślę że dla wielu ludzi ciekawe będzie możliwość wycinania kadrów z filmików 4K - gdy ma się problem z uchwyceniem momentu w szybkiej akcji itp to takie udogodnienie będzie super przydatne.

    PS.
    GX8 zapowiada się rewelacyjnie - ciekawe kiedy wreszcie CiN zaczną stabilizować matryce ( to tylko kwestia czasu - jak z filmowaniem itp)

  28. 14 lipca 2015, 23:16

    1. Jak poprawią mechanikę obiektywów w tych bridge'ach
    (Astygmatyzm 25% to nie jest powód do dumy. -zaprzepaszcza dobrą rozdzielczość na f/2.8 i f/4.
    2. Podobno to Olympus ma dodać stabilizację do 300/4.



  29. staytuned
    staytuned 14 lipca 2015, 23:22

    @Mate
    Nie byłbym taki pewien tego wzrostu jakości. Zapewne, jeżeli to matryca Sony, to poprawi się jakość na dłuższych czasach, ale moim zdaniem 16 mpx Panasa Gx7 lepiej się zachowuje na wysokich iso, niż ta z Omd m5. Poza tym 20 mpx na m43 to już sporo i szumy będzie widać per pixel już od najniższych czułości.

  30. 14 lipca 2015, 23:24

    ... bo żeby nie te wady, to ich obiektywy powinne być najostrzejsze na pełnej dziurze

  31. mate
    mate 14 lipca 2015, 23:35

    @staytuned
    Przede wszystkim ma szansę poprawić się DR, bo tutaj Panas nigdy nie zachwycał i mocno odstawał od Olka od czasów OM-D.

  32. fotopstryk
    fotopstryk 15 lipca 2015, 09:15

    Portal o nazwie "Optyczne" a takiego oto merytorycznego babola tu piszecie:

    "Dodatkowo aparat umożliwia jeszcze większe powiększenie optyczne (2x, czyli całkowicie aż 32x), gdy wybierzemy format obrazu określony jako EX (czyli w praktyce plik JPEG nie większy niż 10 Mpix dla proporcji boków 3:2)."

    No Panowie! Przeciez piszece de facto o zooomie cyfrowym, o wykorzystaniu czesci matrycy. To w slad za materialami producenta, czy wolna interpretacja Redakcji?

  33. Chris62
    Chris62 15 lipca 2015, 09:29

    Ten kierunek nie ma sensu.
    Zepsuje się aparat i Leica 25-400 trafi do kosza.
    Od dawna mówię że Nikon powinien takie szkła zaprojektować do systemu 1 a z uwagi na system NX mini również Samsung mógłby się szarpnąć na taką konstrukcję tyle ze tu i korpus by trzeb stworzyć.
    Panasonic i Olek mają tyle puszek że spokojnie mogliby coś stworzyć na matrycę 4/3 ale nie - najlepiej kombinować jak koń pod górę a przecież osoba kupująca taki "kompakt" nie kupi już korpusu bezlusterkowego.
    Z kolei ktoś kto kupuje takie wymienne szkło i korpus zawsze ma możliwość dokupienia stałki na specjalne okazje.

    Z punktu widzenia klienta to sytuacja wygląda tak
    Albo mamy fajne hybrydy z niewymienną optyką
    albo mamy fajne korpusy z wymienną optyką lecz bez obiektywu o takim zakresie.

    W lustrzankach DX jest tak alternatywa w postaci Tamrona 16-300, no ale wiemy jak działa lustrzankowy AF z takimi szkłami raczej nie działa na pewno nie tak dokładnie jak FZ1000 z tym DFD.

    Dla mnie najlepszy z tej trójki byłby Canon ale z wbudowanym wizjerem.
    Niuanse jakościowe nie mają znaczenia w postaci prezentacyjnej a zakres zoom w Canonie imponujący.

  34. domjas
    domjas 15 lipca 2015, 09:53

    Mam, używam. Kupiłem nie czytając testów a testując aparat tydzień czasu rownocześnie z LX100. To dwie zupełnie inne konstrukcje i mimo dużo lepszej jakości obrazka w LX100 zdecydowałem, że zachowam FZ1000 - nie żałuje. JEST ŚWIETNY!!!

  35. kleofas
    kleofas 15 lipca 2015, 13:19

    Znam ten aparat, używałem go do filmowania jako dodatkowy sprzęt i bardzo sobie go cenię. W teście nie wspomniano o dwóch wadach, warto je wymienić:
    -Jak wkręci się stopkę od statywu niemożliwe jest wyjęcie baterii.
    -w trybie slow motion nie działa stabilizacja, zoom, autofocus i manual focus (!), oraz automatyka ekspozycji i ręczne nastawy również. Aparat się fiksuje ostrością i ekspozycją na pierwszej klatce i trzyma te parametry do końca nagrania. Jest to trochę męczące, jeśli ma się np zamiar panoramować (nie mówiąc o przeostrzeniach których są w tym trybie po prostu niemożliwe).
    Dwa małe sprostowania do testu:
    -MP4 nie jest kodekiem, tylko kontenerem.
    -w MP4 nie ma 24Mbps dla trybu 25p tylko 20Mbps. 24Mbps dla 25p jest tylko w AVCHD.
    Ogólnie zdjęcia pozostawiają sporo do życzenia, natomiast do filmowania to świetny sprzęt, szczególnie, że programowe usuwanie dystorsji i aberracji działa również podczas filmowania.

  36. kleofas
    kleofas 15 lipca 2015, 13:39

    Tryb 25i również nie istnieje (nie tylko w tym aparacie, tylko w ogóle), w tym przypadku chodzi o 50i.

  37. Jan Szpak
    Jan Szpak 15 lipca 2015, 17:28

    Jak na faworyta optycznych, zdjecia przykladowe, niezbyt atrakcyjne.(bardzo slabe)

  38. nobix
    nobix 15 lipca 2015, 19:35

    Zdjęcia przykładowe wyjątkowo nieostre i zaszumione, szczególnie te makro. Zupełnie jak nie ten aparat. Mam fz1000 i nawet na pełnym wysuwie jest ostrość żyleta.

  39. mt89
    mt89 24 lipca 2015, 11:55

    W cenie lumixa fz1000 można kupić dwie najtańsze lustrzanki ale jest tego warty. Obiektyw Leica zachowuje się bardzo przyzwoicie w całkiem dużym zakresie ogniskowych (25-300), przy 400 mm zaczyna nieznacznie "mydlić". Dobra jasność, a jego jedynym minusem jest plastikowa obudowa, która mogłaby być trochę cięższa bo obiektyw jest przepastny. Strzela 12 fps (raw+jpg) co deklasuje wiele aparatów. Matryca 1" zaczyna mocno szumieć dopiero powyżej ISO 6400

  40. 31 lipca 2015, 15:48

    Po co ludzi w blad wprowadzacie ten aparat zapisuje video 4K w 25 klatek/sekundę jak dla mnie jakość video swietna Panasonic mogl na europe wypuscic model z 30 klatkami bo te 25 klatek to porazka warto kupic cos innego cos co ma
    4K 30 fps

  41. adi-1980
    adi-1980 10 sierpnia 2015, 17:24

    Dlugo czekalem na taka hybryde z wieksza matryca i uniwersalna optyka. Wlasnie sprzedalem swojego Canona 70d i wszystkie szkla w tym dwie eLki. Odpadam z tego chorego wyscigu do pelnej klatki i samych eLek gdzie mi amatorowi niezarabiajacemu na zdjeciach zupelnie to niepotrzebne. Mialem juz w swojej kolekcji Canona 500d, 50d, a nawet 5d mk1 i zawsze przynajmniej 4 szkla w tym kilka eLek. Przez siedem lat meczylo mnie dzwiganie ze soba plecaka z calym tym sprzetem na wszystkie wycieczki i obawa o to, ze cos upadnie albo ktos mi to ukradnie a to drogi sprzet.
    Pozdrawiam
    Lumix fz1000 juz zamowiony, jest w drodze do mnie.
    Do lustrzanki na pewno nie wracam, bede tylko wymienial ta hybryde na nowszy model gdy tylko taki pojawi sie na rynku.
    Przewiduje ze za kilka lat takie hybrydy z duza matryca zaczna znaczaco zabierac klientow producentom lustrzanek.

  42. ***s***
    ***s*** 12 sierpnia 2015, 02:47

    Gdyby nie to ze tez mam niesprzedwalna kolekcje cajsow srajsow to dzis tez kupilbym jednocalowke - tylko raczej RX10m2 -

  43. ***s***
    ***s*** 12 sierpnia 2015, 02:50

    Szabla 14 lipca 2015, 19:49 RX10M2 nie ma raczej szans na wybór redakcji ;)



    Glownie dlatego ze mimo ze optyczne to jednak tylko fotograficzne. Niepodrodze optyczny z filmowaniem. Chyba nie ma im kto porzadnych testow pod filmowanie robic a szkoda !

  44. Szabla
    Szabla 12 sierpnia 2015, 10:19

    Teraz praktycznie nie ma aparatów, które nie filmują. Funkcje filmowe są dla wielu osób równie istotne, jak przebieg krzywej Nyquista. A nawet bardziej. :)
    Oczywiście można tak testować. Można też testować samochody rodzinne bez zwracania uwagi na wielkość bagażnika. Tylko po co?

  45. Buddy
    Buddy 2 sierpnia 2017, 20:25

    Dlugo juz nosze sie z zamiarem kupna lustrzanki i juz wszystko mialem ulozone i uzbierane ale teraz coraz bardziej zastanawiam sie czy nie lepiej kupic wlasnie lumixa FZ1000 bo w sumie w lustrzankach dokupic bym musial obiektywy (te dolaczone sa kitowe) i to conajmniej dwa zeby miec i szeroki i tele a tu jest w jednym wszystko i jeszcze kreci filmy w dobrej jakosci a to tez przydatne a lustrzanki z filmowaniem to drozsza sprawa i moze te pieniadze przeznaczylbym na jakis kurs foto czy akcesoria. wiecie czy ten model ma wejscie na statyw? na pewno tak ale wole dopytac. Pomocy:(((

  46. MarekGdańsk
    MarekGdańsk 4 lutego 2018, 11:42

    Witam, przeglądałem te testy i...zakupiłem aparat, widze następujące problemy, o których nic nie piszecie.
    1. ustawienie izoom i cyfrowy, nie jest dostępny( widać na szaro w ustawieniach)
    2. wyciąganie klatek z filmow 4 K , nie jest dostępne w opcjach aparatu( płyta mi się nie odpala na laptopie)
    3. na youtube widac jak gośc robi powiekszenie księzyca, ja na zumach"optyczny+izoom+ cyfrowy) nie mogę aż tak zbliżyć, co może byc przyczyną?
    4. ogólnie aparat z DUUUŻĄ ilością mozliwością ostawień, jak ktoś się nie zna(ja), to trzeba duzo czasu na znalezienie"co zrobiłem źle"
    5. Sporo opcji ustawień w aparacie, jest na szaro(niedostępne), zmiana trybów z auto na np P nic nie daje..... papierowa .instrukcja obsługi wg mnie słaba;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział