Canon EOS 760D - test aparatu
1. Wstęp
Poza wyglądem zewnętrznym kilka różnic można także znaleźć wśród funkcji obu aparatów. Model 760D jest bogatszy o opcję zoomu cyfrowego podczas filmowania oraz możliwość nagrywania filmów HDR. Ze względu na obecność przełącznika blokady na tylnej ściance, wśród ustawień indywidualnych znaleźć można opcje dotyczące blokowania przedniego i tylnego pokrętła sterującego.
Od tego, co różni oba najnowsze amatorskie EOS-y, ważniejsze są raczej zmiany, jakie dokonały się w stosunku do poprzedniego modelu. I trzeba przyznać, że kilka nowych i całkiem istotnych zmian w stosunku do 700D wprowadzono. Po pierwsze, mamy zupełnie nową 24-megapikselową matrycę, a także nowy procesor obrazu DIGIC 6. Modele 760D i 750D wzbogaciły się również o nowy system autofokusa oferujący nie 9 jak poprzednik, a 19 krzyżowych punktów AF. Zmianie uległ także system pomiaru światła. W odróżnieniu od 700D nowe modele oferują wbudowany moduł Wi-Fi z obsługą NFC.
Czy nowa matryca wspierana nowym procesorem pozwoli na uzyskanie lepszych zdjęć niż w modelu 700D? Z pewnością możemy liczyć na zwiększenie się rozdzielczości obrazu, ale czy inżynierom Canona udało się również obniżyć poziom generowanego szumu? Czy nowy autofokus wykaże się lepszą skutecznością niż u poprzednika? Na te i inne pytania, odpowiedzi należy szukać w kolejnych rozdziałach niniejszego materiału.
Aparat Canon 760D otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości sklepu Cyfrowe.pl. Obiektyw Canon EF-S 18–135 mm f/3.5–5.6 IS STM wykorzystywany podczas testu aparatu udostępniła firma Canon Polska. Obu firmom serdecznie dziękujemy za wypożyczenie sprzętu.
Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.
Porównanie specyfikacji Canona 760D z jego poprzednikiem oraz przykładowymi aparatami konkurencji można obejrzeć tutaj.
Producent | Canon |
---|---|
Model | EOS 760D |
Data premiery | 2015-02-06 |
Liczba pikseli | 24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 6000 × 4000 (RAW, JPEG)
• 3984 × 2656 • 2976 × 1984 • 1920 × 1280 • 720 × 480 • 5328 × 4000 (4:3, JPEG) • 6000 × 3368 (16:9, JPEG) • 4000 × 4000 (1:1, JPEG) • Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1 |
Matryca | 22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | DIGIC 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW, Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264) z dźwiękiem liniowym PCM |
Zakres ISO | Auto (ISO 100-6400), 100-12800 ISO w skoku co 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony) Podczas filmowania: automatycznie (100–6400), 100–6400 (przyrost o cały stopień). Czułość ISO można rozszerzyć do H: 12800 |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie,
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Canon EF, EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 1920 × 1080 (29,97, 25, 23,98 kl./s)
• 1280 × 720 (59,94, 50, 29,97 kl./s) • 640 × 480 (29,97, 25 kl./s) • Film HDR (29,97 kl./s, 25 kl./s, 1280 × 720) • Maks. czas trwania: 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku: 4 GB (jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, automatycznie zostanie utworzony nowy plik) |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL
• 19 punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe), • centralny punkt AF o zwiększonej czułości dla obiektywów o jasności f/2.8 (lub jaśniejszych), • Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF, • Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (auto pojedynczy/ciągły), Tryb Manualny (MF) • Zakres detekcji: od -0.5 do 18 EV (ISO 100), • AF w trybie Live View: Hybrid CMOS AF III • Asysta AF: lampa błyskowa, • Podgląd głębi ostrości |
Pomiar światła | Czujnik pomiarowy RGB+IR, 7560 pikseli
Pomiar na obszarze podzielonym na 63 części (9×7) • wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) • skupiony (około. 6,0% wizjera) • punktowy (około 3,5% wizjera) • centralnie ważony uśredniony Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
Ostrość od | w zależności od obiektywu |
Balans bieli | Automatyczny balans bieli, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna
Korekcja balansu bieli: • niebieski/bursztynowy +/-9 • purpurowy/zielony +/-9 Balans bieli wg wzorca: możliwy zapis 1 ustawienia • Bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 5 EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV,
Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki • Tryb priorytetu jasnych partii obrazu • Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 ustawienia) |
Programy | Inteligentne Auto, Program AE P, Priorytet migawki Tv, Priorytet przysłony Av, Manualny M (zdjęcia i filmy)
• Programy tematyczne: bez lampy błyskowej, twórcze auto, portrety, krajobrazy, makro, sport, SCN (dzieci, żywność, światło świec, nocne portrety, zdjęcia nocne z ręki, kontrola podświetlenia HDR) • Style obrazu: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Zdjęcia seryjne | około 5 kl./s dla około (szybkość utrzymywana w przypadku około 940 obrazów (JPEG), 8 obrazów (RAW) |
Lampa błyskowa | Typu pop-up, E-TTL II, liczba przewodnia 12 (ISO 100)
• Pokrycie błyskiem: kąt widzenia obiektywu o ogniskowej 17mm, • Synchronizacja do 1/200 s, • Czas ładowania ok. 3 s, • Korekcja siły błysku +/- 2EV w krokach co 1/2EV lub 1/3EV, • Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania) • Tryby pracy: automatyczny, błysk ręczny, wbudowany wyzwalacz lamp Speedlite, synchronizacja błysku z drugą kurtyną • Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampą błyskową Speedlite z serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s, 10 s + zdalne, 10 s + seria zdjęć 2-10 |
Karta pamięci | SD, SDHC lub SDXC (UHS-I) |
LCD | Odchylany i obrotowy, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II LCD, 1 040 000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100%, kąt patrzenia 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7 poziomach Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer | Lustrzany, powiększenie: 0.82x, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 19 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała. |
Komunikacja i złącza | • Hi-Speed USB
• Wyjście wideo PAL/ NTSC (zintegrowane ze złączem USB) • Wyjście HDMI mini (zgodne z HDMI-CEC) • Mikrofon zewnętrzny (mini jack 3,5 mm stereo) • Wi-Fi 802.11b/g/n z NFC |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy LP-E17 (wydajność ok. 440 zdjęć wg. testów CIPA, AE 50%, FE 50%, 23 stopnie Celsjusza)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E18 |
Akcesoria | Akumulatot, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie: Digital Photo Professional, EOS Utility, Picture Style Editor. |
Waga | 565 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 131.9 × 100.9 × 77.8 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
Monochromatyczny ekran na górnym panelu korpusu 25 wersji językowych menu w tym polskie Redukcja zakłóceń (długi czas) Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) Redukcja szumów zdjęć seryjnych Automatyczna korekcja jasności brzegów obiektywu i aberracji chromatycznej Basic+ (zdjęcia wg wyboru otoczenia, zdjęcia wg rodzaju oświetlenia lub scenerii) Filtry kreatywne (artystyczny olejny, akwarela, ziarnisty czarno-biały, rozmycie ostrości, efekt aparatu-zabawki, efekt miniatury, rybie oko) Oznaczenie na innych rynkach: EOS Rebel T6i. |
Oceny użytkowników |