Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pierwszy? Aparat fajny, obrazek fajniejszy, niż z mojego starego e-520. W sumie z jedynki też był fajniejszy. Cena, jak dla mnie, przegięta, jako biedak za dwapińscet musiałbym tyrać prawie dwa miesiące...
Aparat za 4399 zł, który wyraźnie przegrywa jakością zdjęć z aparatem za 2676 zł. Hmm... ciężki wybór ;).
Z drugiej strony, jeśli komuś zależy tylko na wideo, a przy tym realnie kieszonkowy rozmiar uważa za atut kluczowy, mógłby sobie w głowie jakoś ten wybór uzasadnić. W każdej innej sytuacji Lumix LX100 jest bezdyskusyjnie lepszym wyborem - zwłaszcza teraz, po mocnych obniżkach.
No, ale zaraz się pozlatują wierni fanboje i będą przekonywać że aparat jest najlepsiejszy, tylko nasze oczy wymagają kalibracji.
Poza tym 4K i 50p- co tak słabo?! Jak przystało na Sony powinni wcisnąć z 8K, 240fps i z bilion bitrate, żeby statystyczny użytkownik monitora FHD miał "argumenty" w dyskusji:)
"Z drugiej strony, jeśli komuś zależy tylko na wideo, a przy tym realnie kieszonkowy rozmiar uważa za atut kluczowy, mógłby sobie w głowie jakoś ten wybór uzasadnić"
Nie mógłby. LX100 nawet pod tym względem jest lepszy.
@oz "Nie mógłby. LX100 nawet pod tym względem jest lepszy."
Jakość obrazu przy normalnym nagrywaniu w 4K i Full HD jest rzeczywiście lepsza w LX100, zgoda, ale RX100 IV ma slow-mo, a dla niektórych to bardzo istotny środek wyrazu. Obejrzyj sobie na YT produkcje Krzysztofa Gonciarza, który bardzo często wykorzystuje RX100 IV właśnie w tym celu.
Poza tym RX100 IV upchniesz w kieszeni dżinsów, a LX100, choć też niewielki, już się tam nie zmieści. Dla mnie to co prawda nie ma znaczenia, bo oba kompakty zmieszczą się w kieszeni kurtki, ale dla kogoś może to być ważne :).
Nie zmienia to faktu, że generalnie LX100 to dla większości nabywców o niebo lepszy wybór. Świetna optyka, większa matryca - naprawdę wyjątkowo udał się ten model.
W komentarzu do wyznaczania współczynnika konwersji znalazły się takie zdania:
Z wykresu odczytać możemy, że punkt wzmocnienia jednostkowego wypada dla ISO 684 (czyli niewiele poniżej wartości dla nastawy aparatu ISO 1600). Wyższe czułości są zatem całkowicie sztucznie wytwarzane na drodze programowej (na jedną jednostkę kwantyzacji przypada „ułamek” niepodzielnego fotonu), w związku z czym nie ma żadnego zysku ze stosowania takiej obróbki w aparacie. Dokładnie takie same wyniki uzyskamy fotografując na niższej czułości i w komputerze odpowiednio zwiększając ekspozycję. Innymi słowy, czułości wyższe od nastawy ISO 800 są użyteczne jedynie dla tych użytkowników, którzy nie poddają zdjęć komputerowej obróbce.
Czy czasem druga czułość też nie powinna być 1600, skoro odnosimy się do poziomu nastawy w aparacie a nie wyznaczonej czułości (jak wczśniej stwierdzono, różnica wynosi circa 1EV)?
moja znajoma ostatnio kupiła za niecałe 2000 zł Olympus OM-D E-M5, troszke starszy ale wydaje mi sie dużo sensowniejszy niż ten SONY. Polityka cenowa niektórych firm (sony) jest niestety drenująca.
Jak ktos nie potrzebuje filmowania 4K a starczy zakres 24-70/1.8-2.8 mozna wybrac RX100 III za okolo 2400 zl. Oba aparaty maja porownywalna optyke i jakosc obrazu, wiec nieco starszy model bedzie wystarczajacy.
Szabla - OM-D E-M ma optyke wymienną, a swojądrogą potrzebujesz filmowania w 4K? Bo ja jeszcze nigdy 4K nie używałem, tryb HD wystarcza mi w zupełności pozdrawiam
@Szabla M5 nie ale G7 jak najbardziej a nawet lepiej :)
Być może cena tego RX jest nawet dobrze - z punktu widzenia Sony - skalkulowana ( tak aby byli klienci a jednocześnie sprzedawały się starsze ) Jednak z perspektywy naszych zarobków to jest jednak absurdalne. Za rok pojawi się następca który będzie jeszcze lepszy ale ceny nie da się już podnieść ( bo A7s itd) więc co będzie spora promocja na mk $
Dlatego też jako klient nie kupuję tego. W foto nie ma praktycznie żadnych atutów w stosunku do konkurencji w video lepiej wybrać LX100 albo G7. Albo GX8 ...
@Szabla Materiał 4K z RX100 III też nie :) Ja nie neguję sensu RX100 IV, bo to bardzo fajny aparat, odnosiłem się tylko do tego, że w niewiele wyższej cenie od RX100 III można mieć aparat o jednak większych możliwościach.
Czyli taki aparacik do dyskretnego filmowania? W tej roli owszem mógłby się sprawdzić, natomiast jeśli chodzi o "normalne" filmowanie czyli wszędzie poza miejscami gdzie "się nie da z kamerą wleźć" ergonomia a raczej jej brak dyskwalifikuje taki kompakt moim zdaniem. Nie ma również możliwości zmiany obiektywu, a tym samym podpięcia obiektywu filmowego z prawdziwego zdarzenia, bo ten "przyspawany", nie oszukujmy się do filmowania to nie bardzo. S i P mają w swojej ofercie aparaty, które znacznie bardziej nadają się do tego celu, a ceny ich są nawet niższe od tego tu. Owszem nie posiadają 4K, ale też nie zawsze 4K jest niezbędne filmowcom (no może kotleciarzom, bo klient może sobie zażyczyć). Ja trochę filmuję (amatorsko) i przymierzam się do nowego sprzętu o rozmiarach nieco mniejszych niż lustro, ale na pewno nie do S RX100 mkIV, bo nie wyobrażam sobie używania go w tym celu. Aparat owszem fajny, ale nie do filmowania.
4K to nie fanaberia, tylko teraźniejszość filmowania, czy ktoś tego chce czy nie. Do amatorskiego filmowania wystarczy byle aparat, ale do poważnego - nie bardzo. Poza tym, RX ma odczyt danych z całej powierzchni matrycy, co daje większą ilość detali niż w przypadku pełnoklatkowych lustrzanek filmujących.
Szabla - "4K to nie fanaberia, tylko teraźniejszość filmowania, czy ktoś tego chce czy nie" Ja osobiście jeszcze nie oglądałem nic w 4K i szczerze mówiąc zastanawiam się co można oglądaćw 4K włosy na ....? Nie to żebym był przeciwny 4K ale technika poszła już tak poszła do przodu że czasem chcemy widzieć więcej niż widzimy. Pozdrawiam
@obco Wystarczy wszelkiej maści filmowanie "dokumentacyjne", przyroda, detale architektury, makro itp. aby dostrzec zalety wyższej rozdzielczości. Poza tym rejestracja materiału w 4K daje potężny zapas na postproces przy założeniu FHD na wyjściu. Obejrzyj sobie materiał skalowany z 4K do FHD, a rejestrowany w FHD to zobaczysz różnicę. Ponadto jest zapas na stabilizację cyfrową, zoomowanie w postprocesie, kadrowanie itd.
@Franek257 Uzywam RX100 III wlasnie do filmowania w trudnych warunkach oswietleniowych. Wiadomo, ze nie jest to profesjonalna kamera ale dyskretny maly kompakt ktory dla wielu zastosowan dobrze sprawdzi sie. Filmuje dzieciaki w przedszkolu gdzie jest duzo ruchu a swiatla jak na lekarstwo. Poza tym latwo miec ten aparat pod swetrem i nie wzbudzac zadnych sensacji a mobilnosc i uzytecznosc tej konstrukcji jest niezaprzeczalna.
Moze Ci sprecyzuje wypowiedź, ze filmuje moją córeczke w przedszkolu a to ze aparat z futeralem miesci sie na pasku spodni i z racji tego sprzet jest pod swetrem to chyba nic podejrzanego ;)
Z miesiąc temu byłam w sklepie i się zastanawiałam czy kupić właśnie sonego czy lumixa lx 100.Sony jest fajny aczkolwiek budowa, ustawienia na korpusie i wygląd przekonał mnie jednak do panasonica. I w sumie nie żałuję
O ile Lx7 z Rx były porównywalne wielkością, to LX100 odpada niestety z rx-mk4. Kloc, jak canony. @Szabla Ja mam pytanie z innej beki. To że telefony S się grzeją jak diabli - wiemy. Ale znalazłem opinię o RX100 IV Czy możesz się do niej odnieść ? Czy to jednostkowy przypadek ? Informacje o overheating-u są też na forach anglojęzycznych
cytat... (można wygooglować) Aparat w pokoju temp ok 17C nagrywa łącznie 12 min w trybie 4K (60) komunikat przegrania pojawia się pojawia się po około 9 minutach aparat gasi się po około 13 min z komunikatem o przegrzaniu. Po ponownym włączeniu możliwe jest nagranie tylko 1:15 sek w tym trybie. Po krótkiej przerwie ok 1 min można nagrać max 2 min
Tak samo dzieje się gdy filmowane jest w trybie XAVCSHD 100 kl/s w FullHD (60)
Po ponownym odczekaniu 1 min zmienieniu trybu na XAVCSHD FullHd 50p (50) komunikat o przegraniu zapalił się już po minucie aparat zgasił się po około 5 min a następnym razem po 4:30 sek.
Po przełączeniu w trym XAVCSHD FullHd 25p (50) w aparacie pojawił się komunikat o przegrzaniu po 2:30 sek. aparat zgasił się również w tym trybie po około 13 min.
Kilkakrotnie komunikat o przegrzaniu pojawił się przy zwykłym włączonym aparacie ( nie filmowałem tylko cały czas aparat był włączony bo "ogarniałem" opcje i menu
Szabla22 lutego 2016, 23:06Przyznam, że nigdy nie nagrywałem sceny trwającej dłużej niż 30 sekund, bo i po co? Film montuje się z wielu scen.
Szabla jak zwykle swoje. to Aparta do "domowego" pamiatkowego filmowania a tam sceny np teatrykw przedszkolu trwaja dluzej niz 30sek
moze byc ze to porazka. nie pierwszy raz Sonemu mula sie pojecia aparatu z jego decelowa grupa.
Dla mnie PORAZKA jest w topowym aparacie podroznym (bo chyba wielkosc kiesonkowa nie jest robiona pod studio?) brak GPSa a w domowym filmowaniu brak dotykowego ekranu.
link @Szabla "Przyznam, że nigdy nie nagrywałem sceny trwającej dłużej niż 30 sekund, bo i po co? Film montuje się z wielu scen" Aha, czyli it's a feature, chodzi o bardziej kreatywne, profesjonalne podejście do tematu filmowania? To chyba najbardziej żenujące usprawiedliwianie niedoróbek, jakie kiedykolwiek słyszałem.
Szabla19 lutego 2016, 23:43.......... i nagrywa filmy 4K w S-Logu?
Nie bardzo rozumiem pozycjonowanie takich aparatow w Sony. Bo jesli aparat nie ma stopki ani wejscia mikrofonowego dyskwalifikuje ten sprzet dla bardziej ambitnych "nagrywaczy" 4k i RX100mk4 to jest to raczej zabwaka dla dzieci bogatych rodzicow. A Ci to przeciez nie bardzo maja pojecie co to 4k i S-Log i na nic im sie to nie przyda a cos co by im sie przydalo na bank jak ekran dotykowy i GPS tego akurat nie dali w najbardziej podroznej linii aparatow..
@Szabla Ja jestem poważnym klientem, starającym się poważnie wydawać dość ciężko zarobione pieniądze. Sorry, ale Twoja odpowiedź na mój post świadczy o tym, że JESTEŚ NAJZWYKLEJSZYM TROLLEM (poczytaj sobie trochę - co to oznacza). Porażka - poważnie. Nie ucz użytkowników nagrywania scen po 30 sekund, skoro sprzęt pozwala na dłuższe ich wykonanie. A jak byś poczytał całą wypowiedź, to użytkownikowi z mojego cytatu, aparat się przegrzewał przy przeglądaniu MENU. W chwili obecnej przestrzegam przed zakupem, jeżeli ktoś chce kręcić sporo video. Wystarczy wpisać w googla "rx100IV overheating". Nawet na YT są filmy dokumentujące ten problem i dużo opinii na różnorakich forach. Problem póki co nie został rozwiązany.
Przegadałeś mnie, więc musisz mieć rację :) Nagrywałem sporo RX100M4 (i to latem) i jakoś mi się nie przegrzewał. Pewnie dlatego, że nie wiedziałem o problemie. ;) OK. Jestem Trollem, a ty Killerem. Jurkiem zapewne. :D
"Ograniczeniem, na które musimy zwrócić uwagę, jest brak możliwości regulacji ekspozycji, ustawień ostrości lub skali zoomu po przełączeniu do trybu rejestrowania HFR."
Proszę o dodatkowe info. Rozumiem że w trybie HFR nie działa zoom? Ostrość jest na blisko/daleko?
Oczywiście, że nie. Można regulować ekspozycję (do wyboru są również tryby PASM), ostrość i zooma. Przed rozpoczęciem nagrywania w trybie HFR należy jedynie zablokować ustawione parametry środkowym przyciskiem, gdyż w trakcie rejestracji nie podlegają już zmianom. Rzecz jasna, pewnych rzeczy nie da się ustawić, np. wydłużenia czasu naświetlania do 1/500 po wybraniu trybu 1000 kl/s :)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Pierwszy?
Aparat fajny, obrazek fajniejszy, niż z mojego starego e-520. W sumie z jedynki też był fajniejszy. Cena, jak dla mnie, przegięta, jako biedak za dwapińscet musiałbym tyrać prawie dwa miesiące...
Ma filmy 4K ;-)
Dobry sprzęt... :-)
Sony idzie w zaparte jeżeli chodzi o dotyk w aparatach. Na pewno nie chodzi o koszta. Boją się wewnętrznej konkurencji z Xperią?!
To chyba przez pomyłkę trafiło: link
Aparat za 4399 zł, który wyraźnie przegrywa jakością zdjęć z aparatem za 2676 zł. Hmm... ciężki wybór ;).
Z drugiej strony, jeśli komuś zależy tylko na wideo, a przy tym realnie kieszonkowy rozmiar uważa za atut kluczowy, mógłby sobie w głowie jakoś ten wybór uzasadnić. W każdej innej sytuacji Lumix LX100 jest bezdyskusyjnie lepszym wyborem - zwłaszcza teraz, po mocnych obniżkach.
Te sample wyglądają jak antyreklama aparatu:)
No, ale zaraz się pozlatują wierni fanboje i będą przekonywać że aparat jest najlepsiejszy, tylko nasze oczy wymagają kalibracji.
Poza tym 4K i 50p- co tak słabo?! Jak przystało na Sony powinni wcisnąć z 8K, 240fps i z bilion bitrate, żeby statystyczny użytkownik monitora FHD miał "argumenty" w dyskusji:)
"Z drugiej strony, jeśli komuś zależy tylko na wideo, a przy tym realnie kieszonkowy rozmiar uważa za atut kluczowy, mógłby sobie w głowie jakoś ten wybór uzasadnić"
Nie mógłby. LX100 nawet pod tym względem jest lepszy.
@piotrkusi, racja - błąd przy indeksowaniu, zaraz wstawię poprawny plik
@oz
"Nie mógłby. LX100 nawet pod tym względem jest lepszy."
Jakość obrazu przy normalnym nagrywaniu w 4K i Full HD jest rzeczywiście lepsza w LX100, zgoda, ale RX100 IV ma slow-mo, a dla niektórych to bardzo istotny środek wyrazu. Obejrzyj sobie na YT produkcje Krzysztofa Gonciarza, który bardzo często wykorzystuje RX100 IV właśnie w tym celu.
Poza tym RX100 IV upchniesz w kieszeni dżinsów, a LX100, choć też niewielki, już się tam nie zmieści. Dla mnie to co prawda nie ma znaczenia, bo oba kompakty zmieszczą się w kieszeni kurtki, ale dla kogoś może to być ważne :).
Nie zmienia to faktu, że generalnie LX100 to dla większości nabywców o niebo lepszy wybór. Świetna optyka, większa matryca - naprawdę wyjątkowo udał się ten model.
W komentarzu do wyznaczania współczynnika konwersji znalazły się takie zdania:
Z wykresu odczytać możemy, że punkt wzmocnienia jednostkowego wypada dla ISO 684 (czyli niewiele poniżej wartości dla nastawy aparatu ISO 1600). Wyższe czułości są zatem całkowicie sztucznie wytwarzane na drodze programowej (na jedną jednostkę kwantyzacji przypada „ułamek” niepodzielnego fotonu), w związku z czym nie ma żadnego zysku ze stosowania takiej obróbki w aparacie. Dokładnie takie same wyniki uzyskamy fotografując na niższej czułości i w komputerze odpowiednio zwiększając ekspozycję. Innymi słowy, czułości wyższe od nastawy ISO 800 są użyteczne jedynie dla tych użytkowników, którzy nie poddają zdjęć komputerowej obróbce.
Czy czasem druga czułość też nie powinna być 1600, skoro odnosimy się do poziomu nastawy w aparacie a nie wyznaczonej czułości (jak wczśniej stwierdzono, różnica wynosi circa 1EV)?
moja znajoma ostatnio kupiła za niecałe 2000 zł Olympus OM-D E-M5, troszke starszy ale wydaje mi sie dużo sensowniejszy niż ten SONY. Polityka cenowa niektórych firm (sony) jest niestety drenująca.
Olympus OM-D E-M5 - BODY oczywiście
OM-D E-M5 jest wielkości RX100, ma ekwiwalent ogniskowych 24-70/1,8-2,8 i nagrywa filmy 4K w S-Logu?
Jak ktos nie potrzebuje filmowania 4K a starczy zakres 24-70/1.8-2.8 mozna wybrac RX100 III za okolo 2400 zl.
Oba aparaty maja porownywalna optyke i jakosc obrazu, wiec nieco starszy model bedzie wystarczajacy.
Szabla - OM-D E-M ma optyke wymienną, a swojądrogą potrzebujesz filmowania w 4K? Bo ja jeszcze nigdy 4K nie używałem, tryb HD wystarcza mi w zupełności
pozdrawiam
@Szabla M5 nie ale G7 jak najbardziej a nawet lepiej :)
Być może cena tego RX jest nawet dobrze - z punktu widzenia Sony - skalkulowana ( tak aby byli klienci a jednocześnie sprzedawały się starsze )
Jednak z perspektywy naszych zarobków to jest jednak absurdalne. Za rok pojawi się następca który będzie jeszcze lepszy ale ceny nie da się już podnieść ( bo A7s itd) więc co będzie spora promocja na mk $
Dlatego też jako klient nie kupuję tego. W foto nie ma praktycznie żadnych atutów w stosunku do konkurencji w video lepiej wybrać LX100 albo G7.
Albo GX8 ...
@Moriarty
Dla mnie to co prawda nie ma znaczenia, bo oba kompakty zmieszczą się w kieszeni kurtki,
Skoro nie ma znaczenia to, dedukując, musisz mieszkać w jakimś chłodniejszym kraju niż Polska.
@darekw1967
"Jak ktos nie potrzebuje filmowania 4K a starczy zakres 24-70/1.8-2.8 mozna wybrac RX100 III za okolo 2400 zl."
Za 300 zł więcej można mieć zakres 24-75/1.7-2.8, filmowanie 4K i większą matrycę kosztem nieco większych gabarytów, a mianowicie LX100.
Materiał 4K z LX100 nie nadaje się do profesjonalnej obróbki: brak V-Loga czy opcji zapisu na rekorder przez HDMI. To jest dopiero w GH4.
@Szabla
Materiał 4K z RX100 III też nie :)
Ja nie neguję sensu RX100 IV, bo to bardzo fajny aparat, odnosiłem się tylko do tego, że w niewiele wyższej cenie od RX100 III można mieć aparat o jednak większych możliwościach.
To zależy dla kogo. Ocenianie aparatu przez odrzucanie funkcji, z których się nie korzysta, nie jest zbyt mądre.
4K w takim kompakciku... Czego to ludzie nie wymyślą.
Tylko na co to komu?
Otóż, bardzo wielu się to przydaje, gdy się nie da z kamerą wleźć. :)
Czyli taki aparacik do dyskretnego filmowania? W tej roli owszem mógłby się sprawdzić, natomiast jeśli chodzi o "normalne" filmowanie czyli wszędzie poza miejscami gdzie "się nie da z kamerą wleźć" ergonomia a raczej jej brak dyskwalifikuje taki kompakt moim zdaniem. Nie ma również możliwości zmiany obiektywu, a tym samym podpięcia obiektywu filmowego z prawdziwego zdarzenia, bo ten "przyspawany", nie oszukujmy się do filmowania to nie bardzo.
S i P mają w swojej ofercie aparaty, które znacznie bardziej nadają się do tego celu, a ceny ich są nawet niższe od tego tu. Owszem nie posiadają 4K, ale też nie zawsze 4K jest niezbędne filmowcom (no może kotleciarzom, bo klient może sobie zażyczyć).
Ja trochę filmuję (amatorsko) i przymierzam się do nowego sprzętu o rozmiarach nieco mniejszych niż lustro, ale na pewno nie do S RX100 mkIV, bo nie wyobrażam sobie używania go w tym celu.
Aparat owszem fajny, ale nie do filmowania.
4K to nie fanaberia, tylko teraźniejszość filmowania, czy ktoś tego chce czy nie.
Do amatorskiego filmowania wystarczy byle aparat, ale do poważnego - nie bardzo. Poza tym, RX ma odczyt danych z całej powierzchni matrycy, co daje większą ilość detali niż w przypadku pełnoklatkowych lustrzanek filmujących.
Szabla - "4K to nie fanaberia, tylko teraźniejszość filmowania, czy ktoś tego chce czy nie"
Ja osobiście jeszcze nie oglądałem nic w 4K i szczerze mówiąc zastanawiam się co można oglądaćw 4K włosy na ....? Nie to żebym był przeciwny 4K ale technika poszła już tak poszła do przodu że czasem chcemy widzieć więcej niż widzimy.
Pozdrawiam
@obco
Wystarczy wszelkiej maści filmowanie "dokumentacyjne", przyroda, detale architektury, makro itp. aby dostrzec zalety wyższej rozdzielczości. Poza tym rejestracja materiału w 4K daje potężny zapas na postproces przy założeniu FHD na wyjściu. Obejrzyj sobie materiał skalowany z 4K do FHD, a rejestrowany w FHD to zobaczysz różnicę. Ponadto jest zapas na stabilizację cyfrową, zoomowanie w postprocesie, kadrowanie itd.
Polecam zaopatrzeć się w dobrej klasy (w sensie niebiurowy) projektor, na 80 calach widac sporo pola do popisu dla wyższych rozxzielczosci.
@Franek257
Uzywam RX100 III wlasnie do filmowania w trudnych warunkach oswietleniowych.
Wiadomo, ze nie jest to profesjonalna kamera ale dyskretny maly kompakt ktory dla wielu zastosowan dobrze sprawdzi sie.
Filmuje dzieciaki w przedszkolu gdzie jest duzo ruchu a swiatla jak na lekarstwo.
Poza tym latwo miec ten aparat pod swetrem i nie wzbudzac zadnych sensacji a mobilnosc i uzytecznosc tej konstrukcji jest niezaprzeczalna.
"Filmuje dzieciaki w przedszkolu ... latwo miec ten aparat pod swetrem i nie wzbudzac zadnych sensacji"
darekw1967, dziwne masz zainteresowania...
@Wacław Ś.
Moze Ci sprecyzuje wypowiedź, ze filmuje moją córeczke w przedszkolu a to ze aparat z futeralem miesci sie na pasku spodni i z racji tego sprzet jest pod swetrem to chyba nic podejrzanego ;)
Z miesiąc temu byłam w sklepie i się zastanawiałam czy kupić właśnie sonego czy lumixa lx 100.Sony jest fajny aczkolwiek budowa, ustawienia na korpusie i wygląd przekonał mnie jednak do panasonica. I w sumie nie żałuję
@darekw
Nie nie, spoko, myślałem że w ten sposób filmujesz :)
O ile Lx7 z Rx były porównywalne wielkością, to LX100 odpada niestety z rx-mk4.
Kloc, jak canony.
@Szabla
Ja mam pytanie z innej beki. To że telefony S się grzeją jak diabli - wiemy.
Ale znalazłem opinię o RX100 IV
Czy możesz się do niej odnieść ?
Czy to jednostkowy przypadek ?
Informacje o overheating-u są też na forach anglojęzycznych
cytat... (można wygooglować)
Aparat w pokoju temp ok 17C nagrywa łącznie 12 min w trybie 4K (60) komunikat przegrania pojawia się pojawia się po około 9 minutach aparat gasi się po około 13 min z komunikatem o przegrzaniu.
Po ponownym włączeniu możliwe jest nagranie tylko 1:15 sek w tym trybie.
Po krótkiej przerwie ok 1 min można nagrać max 2 min
Tak samo dzieje się gdy filmowane jest w trybie XAVCSHD 100 kl/s w FullHD (60)
Po ponownym odczekaniu 1 min zmienieniu trybu na XAVCSHD FullHd 50p (50) komunikat o przegraniu zapalił się już po minucie aparat zgasił się po około 5 min a następnym razem po 4:30 sek.
Po przełączeniu w trym XAVCSHD FullHd 25p (50) w aparacie pojawił się komunikat o przegrzaniu po 2:30 sek. aparat zgasił się również w tym trybie po około 13 min.
Kilkakrotnie komunikat o przegrzaniu pojawił się przy zwykłym włączonym aparacie ( nie filmowałem tylko cały czas aparat był włączony bo "ogarniałem" opcje i menu
Przyznam, że nigdy nie nagrywałem sceny trwającej dłużej niż 30 sekund, bo i po co? Film montuje się z wielu scen.
obco20 lutego 2016, 01:13Szabla - OM-D E-M ma optyke wymienną, a swojądrogą potrzebujesz filmowania w 4K
Niedawno Bill Gates tez mowil ze 64kb pamieci wystarcza kazdemu
Szabla22 lutego 2016, 23:06Przyznam, że nigdy nie nagrywałem sceny trwającej dłużej niż 30 sekund, bo i po co? Film montuje się z wielu scen.
Szabla jak zwykle swoje. to Aparta do "domowego" pamiatkowego filmowania a tam sceny np teatrykw przedszkolu trwaja dluzej niz 30sek
moze byc ze to porazka. nie pierwszy raz Sonemu mula sie pojecia aparatu z jego decelowa grupa.
Dla mnie PORAZKA jest w topowym aparacie podroznym (bo chyba wielkosc kiesonkowa nie jest robiona pod studio?) brak GPSa a w domowym filmowaniu brak dotykowego ekranu.
link
@Szabla
"Przyznam, że nigdy nie nagrywałem sceny trwającej dłużej niż 30 sekund, bo i po co? Film montuje się z wielu scen"
Aha, czyli it's a feature, chodzi o bardziej kreatywne, profesjonalne podejście do tematu filmowania?
To chyba najbardziej żenujące usprawiedliwianie niedoróbek, jakie kiedykolwiek słyszałem.
Poczytajcie może trochę więcej na temat filmowania, OK?
Szabla19 lutego 2016, 23:43.......... i nagrywa filmy 4K w S-Logu?
Nie bardzo rozumiem pozycjonowanie takich aparatow w Sony. Bo jesli aparat nie ma stopki ani wejscia mikrofonowego dyskwalifikuje ten sprzet dla bardziej ambitnych "nagrywaczy" 4k i RX100mk4 to jest to raczej zabwaka dla dzieci bogatych rodzicow. A Ci to przeciez nie bardzo maja pojecie co to 4k i S-Log i na nic im sie to nie przyda a cos co by im sie przydalo na bank jak ekran dotykowy i GPS tego akurat nie dali w najbardziej podroznej linii aparatow..
@Szabla
Ja jestem poważnym klientem, starającym się poważnie wydawać dość ciężko zarobione pieniądze.
Sorry, ale Twoja odpowiedź na mój post świadczy o tym, że JESTEŚ NAJZWYKLEJSZYM TROLLEM (poczytaj sobie trochę - co to oznacza). Porażka - poważnie.
Nie ucz użytkowników nagrywania scen po 30 sekund, skoro sprzęt pozwala na dłuższe ich wykonanie. A jak byś poczytał całą wypowiedź, to użytkownikowi z mojego cytatu, aparat się przegrzewał przy przeglądaniu MENU.
W chwili obecnej przestrzegam przed zakupem, jeżeli ktoś chce kręcić sporo video. Wystarczy wpisać w googla "rx100IV overheating". Nawet na YT są filmy dokumentujące ten problem i dużo opinii na różnorakich forach.
Problem póki co nie został rozwiązany.
Przegadałeś mnie, więc musisz mieć rację :)
Nagrywałem sporo RX100M4 (i to latem) i jakoś mi się nie przegrzewał. Pewnie dlatego, że nie wiedziałem o problemie. ;)
OK. Jestem Trollem, a ty Killerem. Jurkiem zapewne. :D
Z wielce reklamowana przez Sony stopka multikulti tez pewnie nie miales problemow? Ani z GPSem?
GPS mam w komórce, a że ostatnio nie podróżuję w nieznane... :P
Stopka? Zasadniczo nie używam, a w tak małym aparacie mi nie pasuje.
@Szabla
Nawiązując do Twojego avatara pozostaje napisać jedno.
"W blasku Twojej zaje*istości, możemy się jedynie poopalać"
Wolałbym, żebyś zmądrzał, ale cóż, poopalaj się gdzie chcesz.
za co tu płacić ???
Fioletowe gałęzie , szumy kolosalne , brak słów.
Januszunge 12 lutego 2017, 21:56 za co tu płacić ??? Fioletowe gałęzie , szumy kolosalne , brak słów.
Jak Janusz fotografii bierze sie za komentowanie to tylko tak moze to wygladac.
"Ograniczeniem, na które musimy zwrócić uwagę, jest brak możliwości regulacji ekspozycji, ustawień ostrości lub skali zoomu po przełączeniu do trybu rejestrowania HFR."
Proszę o dodatkowe info. Rozumiem że w trybie HFR nie działa zoom? Ostrość jest na blisko/daleko?
Poproszę o doprecyzowanie.
Adam Szulc
Oczywiście, że nie.
Można regulować ekspozycję (do wyboru są również tryby PASM), ostrość i zooma. Przed rozpoczęciem nagrywania w trybie HFR należy jedynie zablokować ustawione parametry środkowym przyciskiem, gdyż w trakcie rejestracji nie podlegają już zmianom.
Rzecz jasna, pewnych rzeczy nie da się ustawić, np. wydłużenia czasu naświetlania do 1/500 po wybraniu trybu 1000 kl/s :)