Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang 12 mm f/2.0 NCS CS - test obiektywu

26 maja 2014

10. Ustawianie ostrości

Samyang 2/12 jest obiektywem manualnym, a więc pozbawionym autofokusa. Zwykle w takich obiektywach producent nanosi na korpus skalę głębi ostrości, która ułatwia pracę. Niestety tutaj się na to nie zdecydował, a szkoda. Tym bardziej, że obiektyw nie ma styków i aparaty bezlusterkowe, takie jak np. użyty w teście Fujifilm X-E1, nie widzą go i nie komunikują się z nim. Elektroniczna skala odległości wyświetlana przez aparat jest więc nieaktywna.
----- R E K L A M A -----

Na szczęście parametry testowanego obiektywu oferują dużą głębię ostrości, która w połączeniu z trybem „focus peaking” zapewnia komfortową pracę. Warto tutaj wspomnieć, że nawet na maksymalnym otworze względnym ustawienie ostrości na niespełna 4 metry zapewni nam obraz ostry od niecałych dwóch metrów do nieskończoności. Gdy domkniemy przysłonę do f/4.0, problem ustawiania ostrości praktycznie znika, bo ustawienie ostrości na niespełna 2 metry daje obraz ostry od prawie 1 metra do nieskończoności.