Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

LG G5 - test aparatu

16 sierpnia 2016
Maciej Latałło Komentarze: 19
Komentarze czytelników (19)
  1. corckie
    corckie 16 sierpnia 2016, 16:24

    Mam wrażenie, że S7 często wypada gorzej od LG, ale robi to "uczciwie". Nie odszumia, nie wyostrza, nie usuwa innych niedogodności, po prostu jest jaki jest.

    W LG mamy tu odcięcie, tu pojawia się usuwanie winietowania, tam odszumianie powyżej jakiejś czułości... Wolę jednak podejście konkurenta na S.

    No i na koniec kwestia podsumowania cen: jak je zobaczyłem, to aż nie mogłem się oprzeć, żeby nie sprawdzić. S7 za niecałe 2300 złotych czy LG za niecałe 2000 pachniały mi podejrzanie. I tym samym:

    Samsung - PRODUKT ZE ZWROTU - KONSUMENT MA 14 DNI NA ZWROT TOWARU.

    LG G5 - Najświeższa dostawa! Dziś zamawiasz, dziś sprowadzamy.

    Średnio wiarygodne mi się wydaje takie porównanie cen.

  2. focjusz
    focjusz 16 sierpnia 2016, 16:34

    Procedura testowa procedurą - ale jednak bez przesady.
    Klienci OCZEKUJĄ silnej modyfikacji RAW - bo oczekują możliwie mało zaszumionych ( i nasyconych - tu już redakcja uznała to za naturalne w tej klasie urządzeń ! ) zdjęć prosto z telefonu.
    Osób obrabjających te zdjęcia na KOMPUTERZE jest pewnie mniejszość nawet wśród czytelników Optyczne - o szerokiej publice nie wspominając.
    Zresztą sama modyfikacja RAW wcale nie jest taka głupia - to producent najlepiej zna charakterystykę swojej matrycy i wie lepiej nawet od Adobe/DXO jakie ustawienia sprawdzają się NAJCZĘSCIEJ. Jedyne czego powinno się oczekiwać to możliwości wyłączenia takiego przetwarzania - ale to też raczej w aparatach foto a nie koniecznie smartphonie.

  3. focjusz
    focjusz 16 sierpnia 2016, 16:42

    Zgadzam się też z corckie - podane ceny to chyba nie za bardzo. Także umieszczenie w porównaniu Iphona 16GB który dodatkowo nie posiada żadnej ( taniej ) możliwości jej rozszerzenia jest zdeczka nie fair. Można spokojnie przyjąć że to LG jest dobrze ponad 1/3 tańsze od sadowniczego odpowiednika - a biorąc pod uwagę szybsze spadki cen urządeń z androidem ( choćby z powodu nieporówanie większego nasycenia rynku PL ) to różnica przekracza 40%.
    Można sobie wyobrazić co było by w komentarzach gdyby zestawiono tak 2 DSLRy ...

  4. Gumis
    Gumis 16 sierpnia 2016, 20:52

    Super - dzieki za test :) Mam ten model od 3 dni (zmiana z 1020). Glowna zaleta tego aparatu to czas naswietlania do 30sek. (!!!) Rawy sa raczej kiepskie i trundo cos wiecej z nich wycisnac (1020 taka sama historia). Zawsze staram sie robic zdjecia na najnizyszym dostepnym ISO wiec jotpegi sa OK. Zdjecia zrobione na wysokich czulosciach (portrety przy slabym oswietleniu - imprezy, kolacje...) sa spoko - mocno podkrecone ale ogolnie rezultat jest fajny... po dlugiej zabawie z rawem fotka i tak bedzie wygladala podobnie - to nie APS-C. Podoba mi sie to co oprogramowanie robi automatycznie... Jakosc wykonania obudowy niestety nizsza niz S7 i 6S (mimo MADE IN KOREA)
    POZDRO!

  5. focjusz
    focjusz 16 sierpnia 2016, 21:28

    cnd - jak widać nawet czytelnicy LensTip są zbyt leniwi na ręczną obróbkę RAW ze smartphona ;P

  6. NikonD
    NikonD 16 sierpnia 2016, 21:53

    Poproszę o test Huawei P9 bo z moich osobistych doświadczeń ten model zrobił na mnie największe wrażenie jeśli chodzi o jakość zdjęć nawet na wysokim iso.

  7. Soniak10
    Soniak10 16 sierpnia 2016, 22:17

    Ciekawa rzecz w testach na dpreview: wspomniany wyżej przez NikonD smartfon Huawei P9 otrzymał punktację 84%, a flagowy model Canona, czyli Canon EOS-1D X Mark II - 89%! Znaczy się różnica praktycznie żadna, a ceny nieporównywalne, więc należy oczekiwać, że wkrótce 99% profesjonalnych użytkowników Canona EOS-1D X Mark II przerzuci się hurtem na tego Huaweia?! Ciekawe kiedy Huawei zaoferuje do niego dedykowane lampy reporterskie, soczewki makro, mocowanie filtrów, dodatkowego gripa itp.?

  8. ryszardo
    ryszardo 16 sierpnia 2016, 22:47

    Soniak10 - przeczytałeś tekst, który jest powyżej każdej tabelki z ocenami w testach na dpreview?
    Ma on następującą treść:
    "Scoring is relative only to the other cameras in the same category."

    W związku z powyższym cała Twoja wypowiedź traci sens.

    A co do testu - z jednej strony testy aparatów w telefonach kompletnie mnie nie interesują. Z drugiej dobrze, że jest możliwość porównania osiągów i fajnie, że coś się w temacie dzieje. Czytelnicy jakiś czas temu się tego domagali i kilka testów już jest.

  9. Arek
    Arek 16 sierpnia 2016, 23:46

    Tym bardziej, że z aparatów i tak nie ma co testować...

  10. cygnus
    cygnus 16 sierpnia 2016, 23:51

    No... Tytuł jest zły, wszak to nie test tylko TEKST (reklamowy). Różnica w pisowni niewielka, semantycznie zaś istotna.

    Czy istnieją aplikacje które umożliwiają zastąpienie fatalnego softu fotograficznego telefonu Samsunga bardziej "fotograficznym" oprogramowaniem? Mam K-zooma który sprzętowo jest dosyć fajny (jeśli chodzi o zdjęcia) ale oprogramowanie aparatu jest fatalne.

  11. 17 sierpnia 2016, 00:14

    @ focjusz
    Można spokojnie przyjąć że to LG jest dobrze ponad 1/3 tańsze od sadowniczego odpowiednika - a biorąc pod uwagę szybsze spadki cen urządeń z androidem ( choćby z powodu nieporówanie większego nasycenia rynku PL ) to różnica przekracza 40%.
    Można sobie wyobrazić co było by w komentarzach gdyby zestawiono tak 2 DSLRy


    Zestawienie jest jak najbardziej prawidłowe bo zarówno LG jak i iPhone są topowymi modelami producenta z tego samego segmentu a to, że różnią się ceną nie ma znaczenia. Pomiędzy D810 i 5Ds też jest różnica cenowa ok 2 tyś zł mimo, że to aparaty z tego samego segmentu.

    Druga sprawa to przy zakupie telefonu w abonamencie różnicy praktycznie nie ma.

  12. 17 sierpnia 2016, 00:17

    @ Arek
    Tym bardziej, że z aparatów i tak nie ma co testować...


    Jak to nie ma a Pentax K-1 i Nikon D5?

  13. focjusz
    focjusz 17 sierpnia 2016, 01:12

    @Borat - 2tyś przy tych lustrach to około 15% tu mamy 2 razy tyle. ( jak 5ds startował z ceną 15500 to komentarze pod testem też były ostre )
    Ja nie pisałem że nie można ze zestawiać G5 z Iphonem 6s - tylko że zestawiono najtańszej wersji Iphona który do fotografowania się nie nadaje ( z racji tylko 16GB ). Wiem że nie ma wersji 32GB jednak 6s nie ma też nawet 5'' więc bardziej fair było by porównanie do 6s+ a wtedy mowimy już o ~3 tyś

    I wtedy wychodzi jak zestawienie 5Ds z K-1 - co odpowiada czemu do zgadnięcia ;)

  14. focjusz
    focjusz 17 sierpnia 2016, 01:13

    PS. W czsie pisania tego padły 2 rekordy świata :)

  15. Soniak10
    Soniak10 17 sierpnia 2016, 10:01

    @ryszardo: może masz rację, ale wskaż mi, najlepiej linkiem, w którym miejscu taki tekst został umieszczony w teście Huawei P9, bo szukam i się nie mogę doszukać. Punktacja jest na stronie 10 testu, ale nad tabelką takiego ostrzeżenia nie zauważyłem. Co przeoczyłem?

  16. Zorr
    Zorr 17 sierpnia 2016, 10:09

    Nie do końca w temacie LG G5, ale a pro po zdjęć ze smartfonów
    link

  17. ryszardo
    ryszardo 17 sierpnia 2016, 13:50

    @Soniak10 - faktycznie w tym teście nie ma. Nie ma też w testach innych telefonów i aparatów kompaktowych. W pierwszej chwili się zdziwiłem, ale później przeczytałem to:
    link

    Ogólnie z tego wynika, że oceny między aparatami z wymienną optyką są porównywalne tylko w konkretnych kategoriach, a między kompaktami ogólnie.

    O telefonach ani słowa (bo tekst z 2013), ale porównywarka pozwala dodać tylko inny telefon i są one oceniane w zupełnie innych kategoriach, niż kompakty. Można więc wnioskować, że telefony można porównywać wyłącznie między sobą.

  18. Chris62
    Chris62 18 sierpnia 2016, 16:38

    Fajna ta opcja kamerki szerokątnej i ekran 2k.
    Co do reszty to cóż można wszystko mieć w sprzęcie ponad 2x tańszym( np S5 neo).
    Dla mnie smarkfon musi mieć Amoled a takowe widzę tylko w Samsungach lub w świetnie wyposażonym Oneplus 3

  19. Born2Be3
    Born2Be3 23 sierpnia 2016, 23:37

    Chris62, S5 neo ma gorszy aparat od oryginalnej S5, ogólnie jest na słabszych podzespołach.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział