Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test aparatu

Canon EOS M50 - test aparatu

11 lipca 2018
Maciej Latałło Komentarze: 93

6. Jakość obrazu JPEG

Zdjęcia w formacie JPEG w EOS-ie M50 mogą być zapisywane w trzech podstawowych rozmiarach: Large (6000×4000 pix), Middle (3984×2656 pix) i Small 1 (2976×1984 pix). Odpowiada to obrazom 24-, 11- i 6-megapikselowym, a każdy rozmiar zdjęcia może być poddany dwustopniowej kompresji. Do dyspozycji mamy dodatkowy mały format Small 2 (2400×1600 pix), który zapisywany jest jedynie w jakości FINE. Podane rozdzielczości dotyczą proporcji obrazu 3:2. Pod tym względem mamy jednak dodatkowe opcje do wyboru, które obejmują ustawienia: 4:3, 16:9, oraz 1:1.

Standardowe parametry modyfikujące wygląd zdjęć JPEG znajdziemy pod opcją „Styl obrazów” (trzecia zakładka menu fotografowania), czyli tak jak w innych lustrzankach systemu EOS. Do wyboru mamy następujące style: Auto, Standard, Portret, Krajobraz, Szczegóły, Neutralny, Dokładny, Monochromatyczny i Użytkownika 1, 2, 3. Każdy z nich (poza monochromatycznym) może być regulowany w pod względem ostrości (8-stopniowa skala siły wyostrzania) oraz dwa dodatkowe parametry: precyzja i próg, regulowane w 5-stopniowej skali; oraz kontrastu, nasycenia i tonacji (9-stopniowe skale). W przypadku stylu monochromatycznego mamy następujące parametry: ostrość, kontrast, efekt filtru (brak, żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony) oraz efekt tonalny (brak, sepia, niebieski, purpurowy, zielony).

W testowanym aparacie czułość można zmieniać w zakresie od ISO 100 do 25600 (plus wartość rozszerzona 51200), a krok zmiany ISO wynosi 1/3 EV. Poniżej przedstawiamy fragmenty zdjęć scenki w formacie JPEG przy ustawieniach neutralnych i minimalnym wyostrzeniu. Dla porównania prezentujemy zdjęcia wykonane za pomocą aparatów Panasonic GX9 i Sony A6300.


----- R E K L A M A -----

Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG

Aby porównać uzyskane próbki z innymi aparatami, należy wybrać z rozwijanych list odpowiednie modele oraz zaznaczyć czułość, dla której mają być podane wyniki. W efekcie poniższa tabelka zostanie zaktualizowana nowymi wycinkami scenki testowej.

Na tle zdjęć konkurencji, wycinki z Canona są zdecydowanie najmniej ostre. Jak pamiętamy z rozdziału czwartego, JPEG-i w M50 nie są w ogóle wyostrzane, czego efekt obserwujemy powyżej. Szum na wysokich czułościach nie rzuca się bardzo w oczy, aczkolwiek poziom szczegółowości nie zachwyca. Najwyższą w miarę użyteczną nastawą jest ISO 6400.

Wyostrzanie

W testowanym EOS-e mamy do dyspozycji 8-stopniową skalę siły wyostrzania (od 0 do 7) oraz dwa dodatkowe parametry: precyzja i próg regulowane w 5-stopniowej skali. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale czwartym. Poniżej prezentujemy wycinki zdjęć naszej scenki zapisanych jako JPEG-i z najniższą siłą wyostrzania oraz na poziomie 3 i 7. Parametry precyzja i próg ustawione były na wartość 2 (domyślną dla Neutralnego stylu obrazu). Zdjęcia wykonane zostały na czułości ISO 100.

Canon EOS M50, ISO 100
wyostrzenie 0
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG
wyostrzenie 3
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG
wyostrzenie 7
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG

Wyostrzania na maksymalnym poziomie raczej nie polecamy stosować, bowiem widać, że jest ono w tym przypadku zbyt silne. Całkiem rozsądnie natomiast wyglądają zdjęcia w wyostrzaniem ustawionym pośrodku skali, choć widoczny jest już trochę efekt „halo”.

Filtry twórcze

Canon EOS M50 oferuje możliwość wykorzystania różnych filtrów artystycznych, modyfikujących w charakterystyczny sposób wykonane zdjęcie. Funkcja ta dostępna jako osobna pozycja na kółku trybów fotografowania. Do wyboru mamy następujące filtry:

  • Ziarnisty Cz/B,
  • Miękka ostrość,
  • Efekt rybiego oka,
  • Efekt akwareli,
  • Efekt aparatu zabawki,
  • Efekt miniatury,
  • HDR:
    • Artystyczny standardowy,
    • Artystyczny żywy,
    • Artystyczny olejny,
    • Artystyczny uwypuklony.
Poniżej prezentujemy efekty działania poszczególnych filtrów.

Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M50 - Jakość obrazu JPEG