Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DC-GH6 - test aparatu

Panasonic Lumix DC-GH6
16 sierpnia 2022
Maciej Latałło Komentarze: 39

1. Wstęp

Lumiksy serii GH od początku (tj. od modelu GH1) były aparatami głównie „filmowymi”. Zapewnienie rozszerzonej funkcjonalności trybu wideo stanowi priorytet dla projektantów Panasonika, a trend ten nie zmienił się mimo upływu lat. Najnowszy przedstawiciel tej linii jest na równi kamerą, jak i aparatem. Ponieważ w tej pierwszej kategorii już oceniliśmy nowego Lumiksa, przyszedł zatem czas na test własności fotograficznych.

Panasonic Lumix DC-GH6 - Wstęp

Warto na początku przyjrzeć się jego sensorowi, bowiem po raz pierwszy w systemie Mikro 4/3 mamy do czynienia z układem o tak wysokiej rozdzielczości. Dotychczasowy 20-megapikselowy układ z GH5 (II) zastąpiono nowym, 25-megapikselowym. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na jego dwie cechy. Po pierwsze, nie jest to sensor wyprodukowany w architekturze warstwowej, a zatem o bardzo krótkim czasie odczytu. Po drugie, Panasonic nadal nie zdecydował się na autofokus działający w oparciu o detekcję fazy i wciąż dysponujemy systemem kontrastowym. To niestety już na początku stawia GH6 w trudniejszej sytuacji niż bezlusterkowca OM System OM-1.

Panasonic Lumix DC-GH6 - Wstęp

Oczywiście porównanie danych „na papierze” obu modeli na niewiele nam się zda bez pełnego testu. Dlatego zapraszamy do lektury kolejnych rozdziałów tego artykułu, by przekonać się, jak poradził sobie Lumix GH6 w naszym teście.

----- R E K L A M A -----

Porównanie danych technicznych aparatu Panasonic GH6 z przykładowymi bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DC-GH6
Data premiery 2022-02-22
Liczba pikseli 25.21 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4:3: 5776x4336(L) / 4096x3072(M) / 2944x2208(S) / 11552x8672(XL) / 8192x6144(LL)
• 3:2: 5776x3848(L) / 4096x2728(M) / 2944x1960(S) / 11552x7696(XL) / 8192x5464(LL)
• 16:9: 5776x3248(L) / 4096x2304(M) / 2944x1656(S) / 11552x6496(XL) / 8192x4608(LL)
• 1:1: 4336x4336(L) / 3072x3072(M) / 2208x2208(S) / 8672x8672(XL) / 6144x6144(LL)
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 26.52 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.31, DPOF, DCF), RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC, Apple ProRes
MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC
• Dźwięk: MOV: LPCM - 2 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity, 4 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity
MP4: AAC - 2 kanały, 48 kHz/16 bitów
Zakres ISO • Przy zdjęciach i filmowaniu: 100-25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 50
• Przy filmowaniu w V-Log: 250-25600 z możliwością rozszerzenia do ISO 125
Migawka Szczelinowa
• Mechaniczna: 60 s - 1/8000 s, Bulb (do 30 minut),
• Mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną: 60 x - 1/2000 s,
• Elektroniczna 60s - 1/32000 s,
• W trybie filmowym 1/8 - 1/25000 s,
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie
Mnożnik ogniskowej względem pełnej klatki: 2x
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 5.8K 4:3 (5760 x 4320) do 30 kl/s
• 5.7K 17:9 (5728 x 3024) do 60 kl/s
• 4.4K 4:3 (4352 x 3264) do 60 kl/s
• 4K DCI 17:9 (4096 x 2160) do 120 kl/s
• 4K UHD 16:9 (3840 x 2160) do 120 kl/s
• Full HD (1920 x 1080) do 240 kl/s z dźwiękiem, do 300 kl/s bez dźwięku jako slow motion
• brak ograniczeń czasu nagrywania
• profile V-Log oraz Hybrid Log Gamma
Ogniskowanie Autofokus oparty o detekcję kontrastu, pracujący w zakresie od -4 do 18 EV (dla f/2.0 i ISO 100)
• Tryby: pojedynczy AF-S, ciągły AF-C, manualny MF
• Tryby AF: Śledzenie / Pełny obszar AF / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint
• Inteligentne wykrywanie obiektów (ludzie, twarze, oczy, zwierzęta, głowy i oczy zwierząt)
• Inteligentne śledzenie wybranego celu
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
• Tryby pomiaru: Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy /
• Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla f/2.0 i ISO 100)
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli • AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
• ustawienia wg skali Kelvina w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Program AE (P) / Priorytet przysłony AE (A) / Priorytet migawki AE (S) / Ekspozycja manualna (M) / Creative Video (P/A/S/M) / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny
Zdjęcia seryjne Migawka mechaniczna:
• H: 14 kl./s (AFS/MF), 8 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/MF), 5 kl./s (AFC), L: 2 kl./s (AFS/MF/AFC)
Migawka elektroniczna:
• SH75: 75 kl./s (AFS/MF), SH60: 60 kl./s (AFS/MF), SH20: 20 kl./s (AFS/MF), H: 14 kl./s (AFS/MF), 7 kl./s (AFC), M: 6 kl./s (AFS/MF), 5 kl./s (AFC), L: 2 kl./s (AFS/MF/AFC)
Lampa błyskowa Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Auto / auto/redukcja czerwonych oczu / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi
• Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia), czas niestandardowy
Karta pamięci • 1 x Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-II
• 1 x CFexpress typu B
LCD W pełni rozkładany do boku, 3.0-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.840.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Wizjer Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.76x (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza Złącza:
• złącze USB 3.2 gen 2 typu C,
• wyjście HDMI typu A
• wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm,
• wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm
• wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm,
• gniazdo synchronizacji lampy błyskowej, używane również jako wejście / wyjście kodu czasowego (z dołączoną przejściówką na BNC),
Komunikacja:
•  Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac 2.4 oraz 5 GHz,
• Bluetooth 5.0, Bluetooth Low Energy (BLE),
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, 2200 mAh, 16 Wh,
• wydajność: 330-380 zdjęć w trybie normalny, 750-900 w trybie oszczędzania energii, wyniki zależą od stosowanego rodzaju kart pamięci,
• Możliwość zasilania przez USB,
Akcesoria Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, pasek na ramię, akumulator, ładowarka, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C), uchwyt kabla, kabel konwertera BNC
Waga 739 g (bez akumulatora i karty pamięci)
823 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 138.4 x 100.3 x 99.6 mm
Dodatkowe informacje • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S.
• Aktywne chłodzenie


Poprzedni rozdział