Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test aparatu

Leica Q3 - test aparatu

7 sierpnia 2023
Maciej Latałło Komentarze: 19
Komentarze czytelników (19)
  1. PDamian
    PDamian 7 sierpnia 2023, 19:26

    "a całość została uszczelniona zgodnie z normą IP52"

    -może te deklaracje są tyle warte co szczelność lornetek Leica
    link
    [10lat jak z bicza strzelił]

  2. deel77
    deel77 7 sierpnia 2023, 20:10

    Jedyną przewagą tego aparatu nad konkurencją jest czerwona kropka i świetne wykonanie. Cała rusza nie przekonuje mnie do tego aby zainteresować się tym drogim gadżetem.

  3. sektoid
    sektoid 7 sierpnia 2023, 20:10

    Nie czytałem tego testu. Na bogato. Rozwalono dużo lornetek :D

  4. PDamian
    PDamian 7 sierpnia 2023, 20:21

    Te maks. ~3950 LW/PH w centrum na f/4 link
    to 82 lpmm
    -dobrze link

  5. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 8 sierpnia 2023, 00:20

    Jednak Lem miał rację :')

  6. molon_labe
    molon_labe 8 sierpnia 2023, 08:32

    Mam swoją manierę, że lekturę testu rozpoczynam od "Przykładowych zdjęć". Jeśli na zdjęciach "prosto z aparatu" zobaczę jakiś "charakter" to czytam test od początku.
    W tym teście nie widzę zdjęć ( nie ma ich (?) / moja przeglądarka je blokuje (?)) do których wcześniejsze testy mnie przyzwyczaiły, więc ....idę na rower.

  7. deel77
    deel77 8 sierpnia 2023, 08:36

    Wiele razy słyszałem, że ten obiektyw 28/1.7 jest super i wielu porównywało go ze szkłami z mocowaniem M. Nikt "testujący" ten aparat na Youtube nie prezentował pełnych "możliwości" tego szkła. Mi wydawało się dziwne, że Leica nie zrobiła tego szkła z Q2/Q3 z mocowaniem M (bez AF), wszak zazwyczaj najpopularniejsze ogniskowe są produkowane w kilku wersjach. Teraz wyszło dlaczego tak się stało. Po podłączeniu z M6 trudno byłoby skorygować dystorsję i winietowanie.

    Zastanawiałem się też czy aparat o podobnych parametrach można zbudować na bazie modelu SL-2S, bo samo body kosztuje 24800 zł, ale już obiektyw o "teoretycznie" gorszych parametrach bo 28/2.0 wyceniono na 25100 zł. W sumie wychodzi 49900 zł (a jak komuś potrzebne jest więcej pikseli to 58900zł i można robić zdjęcia modelem SL2).

  8. RobKoz
    RobKoz 8 sierpnia 2023, 09:07

    @deel77

    "Jedyną przewagą tego aparatu nad konkurencją jest czerwona kropka i świetne wykonanie."

    Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Ten aparat nie jest świetnie wykonany. Gdyby to miał być przycisk do papieru to zgoda, ale to miał być aparat. Gładka tylna ścianka i lekko chropowana przednia nie zapewniają odpowiedniego chwytu, a narzędzie którego nie da się porządnie złapać przestaje być narzędziem a staje się przyciskiem do papieru.

    Miałem kiedyś telefon w którym producent tylną ściankę zrobił ze szkła. Recenzenci zachwycali się dobrym wykonaniem - wszak szkło zamiast tandetnego plastiku. Użytkownicy klnęli jak im telefon wypadał z rąk albo pakowali go to silikonowych etui co niwelowało cały efekt estetyczny. Minęło kilka lat i dziś na rynku coraz mniej telefonów ze szklanymi pleckami.

    Tak wiem, że to nie miał być aparat do robienia zdjęć ale właśnie na półkę do kolekcji, albo by raz w roku się nim polansować i ten cel spełnia z nawiązką.

    Z mojego punktu widzenia największa zaleta tego aparatu to uszczelnienia (pod warunkiem ze można im zaufać) tyle że IP52 to są "uszczelnienia" na mżawkę, a tyle wytrzymywał każdy aparat jaki w życiu miałem mimo, że producent tego nie podawał w specyfikacji.

    Gdyby ten aparat miał IP55 to już byłoby coś - można go wtedy wziąć na plażę i po powrocie umyć pod bieżącą wodą bez obaw, tak jak się robi z telefonami i czytnikami.

  9. sąsiad
    sąsiad 8 sierpnia 2023, 09:34

    Jedyną przewagą Rolexa nad konkurencją jest logo Rolexa i jego świetne wykonanie, Nawet szybszy nie jest .. phi

  10. deel77
    deel77 8 sierpnia 2023, 09:38

    @RobKoz
    " Gdyby to miał być przycisk do papieru to zgoda, ale to miał być aparat. Gładka tylna ścianka i lekko chropowana przednia nie zapewniają odpowiedniego chwytu, a narzędzie którego nie da się porządnie złapać przestaje być narzędziem a staje się przyciskiem do papieru."

    Nie rozumiesz idei tego sprzętu. Zawsze możesz kupić skórzany pokrowiec, lub jakiś dodatkowy uchwyt - najlepiej z jakiegoś egzotycznego i drogiego drewienka - tak się buduje cały system :)

  11. JarekB
    JarekB 8 sierpnia 2023, 10:13

    Mam mieszane uczucia po tym teście. Teoretycznie fajnie, że jest, bo można się czegoś dowiedzieć o sprzęcie z najwyższej półki, ale z drugiej strony po przeczytaniu czar raczej pryska, bo to najwyższa półka jest półką tylko cenową. Trudno się ekscytować wizjerem czy celnym AF w aparacie, który ma przeciętny obiektyw bedący (de facto) rybim okiem pokrywającym matrycę znacznie większą niż APS-C, ale z pewnością nie będący obiektywem FF. Zgadzam się z Optycznymi, że obiektyw padł 'ofiarą' chęci uzyskania szkła o 'rozsądnych' rozmiarach, bo gdy sprawdzimy osiągnięcia koinkurencji z podobną ogniskową/światłem, to okaże się, że jest jeszcze gorzej - pełnoklatkowy Sony 28/2 z ledwością można zakwalifikować do obiektywów APS-C.

  12. Keek
    Keek 8 sierpnia 2023, 10:55

    Ale Lajka potrafi zrobić dobre małe 28. Elmarit-M 28 - ostry od brzegu do brzegu, nie winietuje, nie beczkuje, cena jak na Lajkę jeszcze znośna. Nie wiem jaka filozofia stoi za tym Summiluxem. Może taka, że ludzie będą i tak zmniejszać piiki i się wyrówna, a środek zostawimy do cropów? Nie wiem... Ja w ogóle nie rozumiem tej pogoni za megapixelami.

  13. matzll
    matzll 8 sierpnia 2023, 10:59

    Pobawiłem się trochę tym aparatem i mam takie samo zdanie jak o Q2, którą posiuadałem przez kilka miesięcy.
    Nie wiem co to jest i dla kogo, niezmiennie. I piszę to jako ktoś kto hobbystycznie używa aparatów Leica M niemal wyłącznie.
    AF jest dla mnie irytujący, aparaty typu A9 albo R5, których używam do pracy może mnie trochę rozpieściły, ale Q pod tym względem jest po prostu gorszy i nie lubię korzystać.
    MF natomiast ma nadal "feeling" typowego focus by wire. Tak samo ostrzy się dowolny obiektyw na dowolnym bezlusterkowcu. NIe ma to nic wspólnego z ostrzeniem dalmierza.
    NIe lubię tych aparatów i nawet jako ktoś, kto potrafi przełknąć ceny szkieł do systemu M, nie umiem sobie uzasadnić wydawania pieniędzy na Q.

  14. deel77
    deel77 8 sierpnia 2023, 11:42

    @sąsiad Racja Rolex pokazuje taki sam czas jak Casio za 200 zł, ale jest lepiej wykonany. Można nawet stwierdzić, że to rodzaj biżuterii. I to jest OK. Biżuteria nie potrzebuje nawet jednej użytecznej funkcji - ma wyglądać fajnie, robić wrażenie i wprawiać właściciela w dobre samopoczucie. Wszystkie te cechy są subiektywne. W przypadku aparatów Leica, oprócz prestiżu mówi się o wyjątkowych cechach, które mają powodować, że to szczególny aparat, ale najczęściej pomija się twarde dane i pomiary techniczne. I tu okazuje się, że są one w porównaniu z modelami aparatów innych producentów - łagodnie - przeciętne.

  15. RobKoz
    RobKoz 8 sierpnia 2023, 13:36

    @Keek

    "Nie wiem jaka filozofia stoi za tym Summiluxem. Może taka, że ludzie będą i tak zmniejszać piiki i się wyrówna, a środek zostawimy do cropów?"

    Chyba trafiłeś w sedno.

    "Nie wiem... Ja w ogóle nie rozumiem tej pogoni za megapixelami."

    Gdy zdjęcia były drukowane w małym formacie też nie rozumiałem, ale teraz gdy normą są 27/28" monitory 4K oglądane z bliska megapiksele stają się koniecznością.

    32 mpix to minimum aby zdjęcie przeskalować 2x w dół i mieć fajnie wyglądające 4k na komputer.

    Jak testowałem R10 i R7 to na swoim monitorku 4k bez problemu widziałem które są z którego aparatu a różnica to było 24 vs 32 mpix.

  16. molon_labe
    molon_labe 8 sierpnia 2023, 16:37

    Keek
    "Nie wiem jaka filozofia stoi za....."
    Doszukiwanie się złożonych i misternych motywów w postępowaniu innych, to cecha ludzi inteligentnych. Szkoda Twojego czasu, dlatego podpowiem...Tu nie ma nic mistycznego, to tylko prosta kalkulacja ....

  17. Maciox
    Maciox 8 sierpnia 2023, 18:49

    Na pewno jest mały ten obiektyw. Natomiast zespolenie go z aparatem...
    Daje to tutaj tylko jedną zaletę - centralna migawka.
    Czy takie firmy jak Leica i Hasselblad mają jeszcze szansę wyróżnić się technologicznie? Raczej wątpię. Mechaniczne aparaty można było klepać nawet w garażu, a odpowiednio się przykładając mogły być wybitnie dopracowane. Z elektroniką nie jest tak łatwo i potrzebne są ogromne nakłady na badania by opracować coś unikatowego. Mniejszym producentom pozostaje korzystać z technologii potentatów, a przez to nie mają szans na bycie liderem. Ostatnią szansą jest utrzymywanie odpowiedniego stylu i "magii" w którą uwierzy przynajmniej garstka klientów, a w tym sprzyja bogacenie się społeczeństwa, dlatego nie dziwi absurdalna cena.
    W sumie szacunek dla nich, że udostępniają sprzęt do testów. Wydumany sprzęt dla audiofilów wypada w testach znacznie gorzej - szczególnie w stosunku cena/jakość.

  18. dzemski
    dzemski 9 sierpnia 2023, 12:32

    "Osoby korzystające z JPEG-ów, bądź wywołujące RAW-y np. w programie od Adobe, czy Capture One, prawdopodobnie nie będą świadomi istnienia tak poważnej wady"

    Akurat Capture One bez problemów pokaże jak zwalona jest ta optyka. Wyłączasz korekcję i wybierasz narzędzie CROP i magia się dzieje. Znaczy widzisz całą matrycę. Dzięki tej właściwości RAWy z RX100III mają po 22 mpix z kawałkiem na szerokim kącie i z 24mm ogniskowej (ekwiwalent) robi się prawie 22mm. Na LR nie do uzyskania.

  19. Coman
    Coman 5 listopada 2023, 23:41

    Piękny aparat, fajne kolory zdjęć chociaż sporo brakuje mu do M9 ;) Korpus mógłby być mosiężny, fajnie by się starzał.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział