Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony FX6 - test kamery

2 listopada 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 20
Komentarze czytelników (20)
  1. deel77
    deel77 2 listopada 2021, 17:44

    Fajny sprzęt, ale ja raczej wybrałbym A7SIII (gdybym wybierał SONY).

  2. Vendeur
    Vendeur 2 listopada 2021, 21:44

    Brak kodeków H.265 pod koniec 2021 roku? To jakiś żart?

    PS. W przykładowych filmach, nr 12, jest najwyraźniej błąd i powinno być H.264.

  3. mav
    mav 2 listopada 2021, 22:20

    To w końcu generalnie wypada lepiej czy gorzej od A7s3? Albo może tak samo? Da się te obrazki ze sobą obok postawić i nie trzeba wachlować? :) może czas moją fs7 zmienić...

  4. Amadi
    Amadi 2 listopada 2021, 23:08

    @Vendeur - poprawione

    @mav - Jeśli na coś zmieniać FS7 to moim zdaniem jest to jedna z lepszych opcji

  5. michal.waclawek
    michal.waclawek 3 listopada 2021, 08:13

    Zastanawiałem się nad tą kamerą albo A7S3 i koniec końców wybrałem mniejszy gabaryt i EVF który naprawde się przydaje.
    Jakby dodali kąt migawki i DCI do A7S3 to byłaby kamera idealna dla mnie.

  6. Amadi
    Amadi 3 listopada 2021, 09:38

    Ten sprzęt jest bardziej dla tych co potrzebują timecode-u i wyjścia SDI, czyli raczej pod sytuacje telewizyjne niż do jednoosobowego użytku

  7. Bahrd
    Bahrd 3 listopada 2021, 10:41

    Amadi, czy to oznacza, że w produkcjach telewizyjnych H.265 (HEVC) nie jest niezbędny (a H.264 (AVC) jest wystarczająco dobry)? Po co w związku z tym powstał H.266 (VVC)?

    PS
    Czy miałyby sens krótkie filmy obracających się śmigieł - tak, żeby pokazać w prosty sposób pokazać efekt rolling shutter i móc porównać szybkości odczytu matrycy?

  8. grzegorz9992
    grzegorz9992 3 listopada 2021, 10:47

    Bardzo udane " porównanie" full frame v super 35 - geniusze

  9. kleofas
    kleofas 3 listopada 2021, 10:53

    Mam wielką prośbę do autora. Czy w czasie testów stabilizacji można wyłączać AF? Na ujęciach występuje lekkie migotanie i jestem na 99% pewien, że to wina AF, w związku z czym obrazek jest trochę mylący, a test niedokładny.

  10. Amadi
    Amadi 3 listopada 2021, 11:51

    @kleofas
    To "migotanie" to efekt programowej stabilizacji ujęcia nagranego z czasem migawki 1/50 sekundy. Część klatek jest poruszona i żadna stabilizacja tego nie uratuje. Nie ma to nic wspólnego z autofokusem.

  11. Amadi
    Amadi 3 listopada 2021, 11:52

    @Bahrd - telewizja adaptuje nowe standardy z dużymi opóźnieniami, bo to dla nich ogromne koszty. W końcu dojdą do H.265, póki co i tak jest nieźle że dopuszczają H.264 z nie tylko MPEG-2...

  12. mav
    mav 3 listopada 2021, 12:16

    No właśnie aż szkoda, że nie zrobiłeś próby stabilizacji chociaż przy 1/100 albo wincy.
    Czy ta kamera także ma możliwość jednoczesnego wypuszczania obrazków na SDI i HDMI oraz czy można na jeden z nich dać czysty obrazek a na drugi pełny display?

  13. Amadi
    Amadi 3 listopada 2021, 12:55

    Nie mam monitora po SDI więc nie wiem. A test stabilizacji specjalnie robię na 1/50, żeby pokazać że przy kanonicznych czasach migawki stabilizacja elektroniczna ma swoje ograniczenia. Może zacznę robić dwa przebiegi - na 1/50 i jakimś bardzo krótkim czasie

  14. kleofas
    kleofas 3 listopada 2021, 13:00

    @Amadi. Jeśli nie używałeś AF to przepraszam, chociaż zastanawiam się po co w takim razie robić w teście stabilizacji poruszone klatki których "żadna stabilizacja nie uratuje". Mav ma rację: krótszy czas naświetlenia byłby bardziej reprezentatywny do oceny skuteczności tego rodzaju stabilizacji. Ta w zaprezentowanym filmie, mówiąc delikatnie nie wygląda za dobrze.

  15. Amadi
    Amadi 3 listopada 2021, 13:11

    Chodzi mi o to żeby ludzie którzy sięgają po kamerę nie mieli potem pretensji, że wystabilizowany obraz jest do niczego jeśli korzystali z czasu migawki zgodnego z klasyczną sztuką filmową. Tak jak Ty tego nie wiedziałeś i myślałeś że to pompujący autofokus.

    Ale zgadzam się, że można robić dwa warianty testu. Jeden gdzie stabilizacji ułatwiamy życie czasem migawki i drugi gdzie utrudniamy.

  16. mav
    mav 3 listopada 2021, 13:33

    Generalnie dobrze, że pokazano jak to się zachowa przy 1/50, aczkolwiek tylko tyle, że szkoda, że nie pokazano przy wyższych czasach. Dla mnie np. ten efekt jest nieakceptowalny, ale możliwe, że jednak byłby przy krótszych czasach - które mnie osobiście tak nie bolą i mam delikatnie w nosie "kanoniczność" tego czasu :)

    Test wyjść po SDI i HDMI by się przydał, bo np. tutaj z a7s3 i FX3 jest nadal bardzo poograniczane wszystko i wcale komfortowo się nie korzysta. A myślę, że przy produkcji filmowej jest to bardzo ważny czynnik.

  17. kleofas
    kleofas 3 listopada 2021, 14:42

    Nie skreślam tej stabilizacji. Na 16mm jest bez zarzutu. Bardzo prawdopodobne, że ten system stabilizacji działa świetnie przy założeniu, że używa się stabilizacji optycznej. Stabilizacja optyczna dobrze sobie radzi z drobnym drżeniem, a programowa z kolei daje płynność zbliżoną do gimbala, więc razem mogą działać bardzo dobrze. Myślę, że wiele osób na tej kamerze będzie też pracować 50 klatek na sekundę, co dodatkowo zwiększa stabilność obrazu. Przejście na migawkę typu 1/200 w 50p nie wali tak bardzo po oczach jak w 25p, a tyle na ogół wystarczy by nie mieć rozmytych klatek.

  18. Amadi
    Amadi 3 listopada 2021, 14:58

    Wydaje mi się, że stabilizacja programowa w oparciu o metadane nie działa jak się ma włączoną optyczną w obiektywie, ale głowy nie dam, przez perturbacje z drugą sztuką kamery większość testu robiłem późną wiosną i już zwyczajnie nie pamiętam

  19. kleofas
    kleofas 3 listopada 2021, 15:23

    @Amadi.
    Po namyśle dochodzę do wniosku, że faktycznie jest sens kręcić w typowych ustawieniach (1/50), bo przecież testy są między innymi po to właśnie: by ukazywać słabości danego sprzętu. I ta stabilizacja jest słabością tej matrycy. Jeśli jest tak jak mówisz i nie da się równocześnie używać stabilizacji optycznej razem z programową, to wówczas cały system jest skuteczny tylko przy obiektywach w okolicy 16 mm lub mniej. W takiej sytuacji do zwykłej pracy, kamerą z ręki, wolałbym używać tylko stabilizacji optycznej.

  20. Szabla
    Szabla 3 listopada 2021, 15:54

    Przy wykorzystaniu metadanych z żyroskopu, stabilizacja optyczna musi być wyłączona.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział