Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test aparatu

Olympus E-510 - test aparatu

6 sierpnia 2007
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 13

8. Zakres tonalny


Przy okazji omawiania pomiaru światła wspominaliśmy o przepalaniu zdjęć przez E-510. Nie była to bynajmniej wada samego pomiaru światła, bo przy fotografowaniu na przykład krajobrazu szare, zachmurzone niebo często stawało się białe, a próba kompensowania ekspozycji powodowała niedoświetlenie pierwszego planu. To co od razu przyszło nam do głowy w związku z tym problemem, to słaby zakres tonalny. Wyniki pomiarów w studiu, wykonywane na tablicy Stouffer 4410 potwierdziły przypuszczenia i pokazały, że E-510 ma najniższy zakres tonalny ze wszystkich, testowanych przez nas dotychczas, 10-megapikselowych lustrzanek. Przy 100 ISO jego wartość dla najlepszej jakości obrazu (czyli przy najwyższym stosunku sygnału szumu) jest o około 0.5-0.7 EV mniejsza niż notował Canon 400D, Nikon D80, D40x i Pentax K10D i aż 1 EV mniejsza od Samusnga GX-10. Począwszy od 200 ISO różnice na tle konkurencji zaczynają znikać i sytuacja się poprawia, a średni wynik w stosunku do konkurentów przy 1600 ISO, stawia już E-510 w lepszym świetle.

Olympus E-510 - Zakres tonalny



----- R E K L A M A -----

Pomiarów zakresu tonalnego dokonywaliśmy na tablicy Stouffer 4410, mierząc zakres na plikach RAW, przekonwertowanych do 48-bitowych TIFF-ów. Poniżej przedstawiamy zdjęcia tablicy Kodak Q-13, na których wizualnie można oceniać zakres, głównie w ciemnych obszarach.

ISO Tablica szarości
100 Olympus E-510 - Zakres tonalny
200 Olympus E-510 - Zakres tonalny
400 Olympus E-510 - Zakres tonalny
800 Olympus E-510 - Zakres tonalny
1600 Olympus E-510 - Zakres tonalny