Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Pentax K-3 III - test trybu filmowego

Pentax K-3 III - test trybu filmowego
2 sierpnia 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 54

1. Wstęp

Filmowanie aparatami jako zjawisko liczy sobie już niemal 13 lat i większość użytkowników zdążyła w tym czasie oswoić się z faktem, że nie każdy nabywca aparatu fotograficznego zamierza robić nim zdjęcia. Podobnie zresztą producenci, którzy w lepszy lub gorszy sposób implementują tryby filmowe w swoich korpusach, licząc na dodatkową sprzedaż lub przynajmniej nie chcąc nadmiernie odstawać od konkurencji.

Mimo tego nadal znajdują się konserwatyści uparcie twierdzący, że aparat może i powinien służyć jedynie do robienia zdjęć. Przez lata takie właśnie konserwatywne podejście do trybu filmowego wydawał się mieć Pentax, który traktował ten aspekt aparatów, delikatnie mówiąc, po macoszemu. O ile przed „modą na bezlusterkowce” póki co skutecznie się bronią, o tyle „moda na filmowanie aparatami” zaczęła w końcu odciskać swoje piętno na tym producencie, co widać po bohaterze dzisiejszego testu – pierwszej lustrzance Pentax filmującej w 4K.

Oczywiście samo 4K to dość mało (zwłaszcza, że filmowanie w tej rozdzielczości wiąże się z dodatkowym cropem i jest ograniczone do maksymalnie 30 kl/s), by zawojować rynek w 2021 roku. W połączeniu ze stabilizacją matrycy czy interesującymi rozwiązaniami ergonomicznymi jest to jednak wystarczająco dużo powodów, by Pentaksa K-3 III „porwać” na test trybu filmowego, do lektury którego niniejszym zapraszamy.


----- R E K L A M A -----

Aparat do testu wypożyczyła firma Ricoh, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział