Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zdecydowanie zbyt surowo oceniony obiektyw. Na brzegu kadru walczy jak równy z równym z Nikkorem 24mm 1,8. W centrum może nie imponuje, ale ma bardzo równe osiągi na całym kadrze, a to często lepsze niż ostre centrum i mydlany brzeg. Wszystko za ok 2 tys zł, gdzie obiektyw jest całkowicie użyteczny na 1,8-2,0. I jest lepszy od Sigmy 24mm 3,5 mając podobną cenę.
@romeczek A to jest zła cena? Ja się mało orientuję, ale wydawało mi się że ciągle przystępna. Są inne szkła pod bezlusterkowce, które dają w porządku osiągi, są w podobnej cenie i nie są o połowę większe?
@Arek LoCa, winieta, dystorsja to takie wady "niewady" Przy obiektywie szerokokątnym najważniejsza jest równomierność ostrości w całym kadrze. Dla wszystkich może poza testującymi. Takiego szkła nie zakłada się, żeby uzyskać ładny bokeh. Z innymi wadami bardzo łatwo walczyć w postprodukcji lub wręcz eliminują się same. Ale jak mydło w narożnikach trzeba kropić i dupa z kątów. I właśnie tak zrobili to szkło. Wg mnie zrobili obiektyw jak należało w kontekście ceny. Jak robisz zdjęcie szerokim kątem nie oczekujesz fajerwerków w bokehu. Oczekujesz za to, że sprawdzając ostrość w centrum i w narożniku będzie porównywalnie. Może zwyczajnie Samyang za bardzo nas rozpuścił w oczekiwaniach. Ale zawsze musi być coś za coś i nie zawsze wystarczy jedynie mniej prestiżowa marka.
@dARTi dobrze prawi, seria Milvus Zeissa jest podobnie zrobiona i jest bardzo ceniona właśnie za równość w całym kadrze. Na szerokim kącie najważniejsza będzie ostrość w całym kadrze, przy f 1.8 gdzie pojawia się hokeh tej ostrości już nie trzeba wszedzie.
Równomierność ostrości w kadrze jest ważna, ale nie wtedy jak mocno zbija się centrum, żeby to osiągnąć. A LoCa to wada, z którą wcale nie tak łatwo sobie poradzić. Nie mówiąc już o flarach.
Ten obiektyw w praktycznie w żadnej kategorii nie wypadł dobrze, stąd moja ocena.
24/1.8 za dwa tysiaki to chyba nadal przyzwoita cena przy takich parametrach. Co lepszego do wyboru z takich ogniskowych nawet patrząc na rynek wtórny? Albo drogo albo ciemno.
Ze wszystkich 24mm ten Samyang ma najlepszy brzeg kadru. LoCa najbardziej występuje na 1,8-2,8... której konkurencja w ogóle nie posiada (mówię o obiektywach do Sony E). Winieta nie odstaje za bardzo konkurencji. Jedynie można się przyczepić tak naprawdę realnie do pracy pod światło. W centrum ostrzejsze jest Sony 24mm, ale za to ma słabsze brzegi.
Pytanie dodatkowe: czy zdjęcia przykładowe sprzed 2 miesięcy i test były robione tym samym egzemplarzem ? Tamte zdjęcia były super, komentarze pod nimi też bardzo pozytywne. Ja miałem pierwszy, testowy egzemplarz nieostry z jednej strony, potem produkcyjniaki które przyjechały były już OK. Ogólnie to najlepiej sprzedający się Samyang w ostatnich miesiącach. link
Używam Samyanga 24/1.8 już od paru ładnych miesięcy i smutno się zrobiło jak przeczytałem tę recenzję :D Nie dlatego że nagle stwierdziłem, że to zły obiektyw, a dlatego że został tak zjechany. Jak można przeczytać tu i ówdzie niestety wypuszczone przez Samyanga egzemplarze różnią się między sobą, trochę tak jak było kiedyś (czy może wciąż jest) z Zeissem 35/1.4 FE. Swój pierwszy egzemplarz który dostałem oddałem, bo w środku optyki, w samym centrum kadru był jakiś duży czarny poprodukcyjny paproch. :) Drugi egzemplarz który przyszedł jest bez wad. Recenzja Dustina Abbotta: link Porównanie z 24/1.4 GM: link Nie wiem jak reszta, ale ta recenzja nie wniosła nic do mojego życia i Samyanga 24/1.8 będę używał tak często, jak do tej pory (czyli jakieś 80-90% czasu podpięty pod A7III). :)
I oczywiście z całym szacunkiem dla osoby przeprowadzającej test, bez żadnej ofensywy. :) Doceniam poświęcony czas. Po prostu wydaje mi się, że egzemplarz testowy był wadliwy. Może uda się kiedyś powtórzyć test z innym egzemplarzem?
Dlatego pytałem, jakim egzemplarzem był robiony test, bo po zdjęciach testowych i komentarzach tam byłem przekonany, że właściwa recenzja będzie bardzo pozytywna.
Równomierność ostrości od centrum do krawędzi jest ważniejsze , przynajmniej dla mnie, w architekturze i krajobrazie od wystrzałowych środkach spadających na krawędziach. Cały obraz można podostrzyć softem. Selektywnie podostrzać krawędzie raczej się nie da.
Trudno oprzec sie wrazeniu ze autor testu mial zbyt wygorowane oczekiwania wobec tego obiektywu i stad tak negatywnie ocenia go w podsumowaniu. Suche dane z testu troche przecza opinii autora. Konkurencja wcale nie jest lepsza a zwykle drozsza i ciemniejsza badz jasniesza ale o wiele drozsza. Winietowanie u sigmy 24mm 3.5 wynosi 70% (−3.46 EV) na f3.5 ! u tamrona 24mm 2.8 - 62% (−2.79 EV) na f2.8 u sony 24mm 2.8 - 61% (−2.75 EV) na f2.8 a u testowanego samyanga 61% (−2.70 EV) na f1.8 ! by spasc do 40% (−1.48 EV) na f2.8 czyli przyslonach jak u konkurencji Podobnie jest z dystorsja ktora jest ogromna u sony i tamrona a niewielka u sigmy. Tu tez ten samyang wypada co najmniej dobrze a na pewno o niebo lepiej niz sony czy tamron. Ostrosc powyzej granicy przyzwoitosci ladnie rozlozona w calym kadrze i po przymknieciu powyzej 50 linii. Tylko sony przekracza 60 linii i to tylko dla centrum, sigma nawet do 60linii nie dociera a tamron tylko dla f4 i f5.6. Jedyne realne wady to abberacja i praca pod swiatlo. Szkoda ze nie porownano pracy pod swiatlo z zmontowana oslona. Nawet narzekanie na cene chyba na wyrost skoro sam autor stwierdza ze to ogniskowa trudniejsza do zaprojektowania i wykonania niz pozostale z serri, a jeszcze dostajemy przycisk funkcyjny z funkcja osztrzenia na nieskonczonosc. Nalezaloby przetestowac sony 24mm 1.4 GM i viltroxa 24mm 1.8 dla pelnego porownania. Dla porzadku w porownaniu z zeissem 25mm f2 ten samyang tez nie ma sie czego wstydzic. Rzetelny test jak zwykle, szkoda ze podsumowanie tak subiektywne.
Obiektyw jest super, tylko polityka Optyczne.pl (Arkadiusz), jak widać doskonale tylko chwali tych co im dobrze płacą ... :( Za dużo już się tego uzbierało, żeby był to przypadek.
Obiektyw jest świetny, za tą kasę perełka.
Szkoda, tylko że Optyczne.pl zaczyna być mało wiarygodne.
Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z komentarzy. A to że obiektywy trzeba kalibrować do bezlusterkowców a to że optyczne są opłacone. Naprawdę Arku ja Ci szczerze gratuluje cierpliwości. I takie rzeczy to piszą handlarze którzy teoretycznie powinni się znać na sprzęcie :D
PS Myślałem że w raz z upadkiem Państwa Pentaxsiańskiego tematy testowania wadliwych obiektywów mamy już za sobą :D , ale jednak
A taka ma byc niby t ajakosc z FF, jezusiku jaki detal jakie szkła...a potem wychodzi co wychodzi, Na forum nikona można pooglądac przykładowe fotki z Z6 i Z7, praktycznie niczym w tej wielkosci nie roznią się od apsc a nawet m4/3. Ale pitoleni eo jakości FF to tutaj magia idzcie i pooglądajcie.....
Mam ten obiektyw 2 miesiące i szczerze to byłem przekonany, że będzie on jeszcze ostrzejszy niż Waszych testach, bo na moim A7III rysuje ostro i z ładnym kontrastem. Mimo negatywnej recenzji i tak bym go kupił, bo u mnie się sprawdza (lekki, mały, ostry, jasny i równy w prawie całej klatce).
Złapałem przytyk. Czyli sobie wymyśliłem lekki front focus przy fabrycznej kalibracji? W ogóle Samyang dodaje teraz konsole do kalibracji i aktualizacji zupełnie bez sensu? I zapewne wszystkie obiektywy tak równo trzymają jakość, że są ostre i symetryczne toczka w toczkę?
@Jackbot Co Ty fotografujesz że 90% na ogniskowej 24mm? Nie krajobrazy bo cały czas na 24 to nuda. Nie ludzi bo na 24 to można eksperymentalnie kilka klatek a nie wszystkie. Wnętrza? Gwiazdy? Z ciekawości pytam.
Proszę bardzo, tak na szybko bo lecę na sesję. Pierwsze zdjęcie f/1.8 egzemplarz świeżo wyjęty z pudełka, AFS, ostrość mała ramka na środku kadru. Drugie + 2 oczka w mikroregulacji, 4 linia w programie do kalibracji (INF). Z bliska do kilku metrów jest OK w każdym w zasadzie.
Skoro obiektyw ma front focus prosto z fabryki to widocznie jest nie sprawny lub większość jest nie sprawnych. Protokoły są dostępne, pomiar jest na matrycy to skąd jest błąd działania? Najprościej wytłumaczyć to jest słowem: oszczędności. Jeśli masz zaś obiekcje co do egzemplarzy to wyselekcjonuj najlepszą sztukę i wyślij optycznym a pozostałe wyślij do dystrybutora że są za słabe i ludzie oczekują jakości takiej jak sztuki z testów.
Nie ma czegoś takiego jak jasne i idealne 24mm i myślę że długo nie będzie. Ten Samyang jest przeciętny i przeciętnie pracuje pod światło jak i ma przeciętne osiągi otwarty. Patrząc na zdjęcia wyostrzone, wyprostowane, pozbawione winiety można odnieść wrażenie że jest świetnie. Jednak jeśli na warsztat obiektyw wezmą osoby się na tym znające czar pryska i tak jest w tym przypadku. Skoro myślicie że optyczne są opłacane nic nie stoi na przeszkodzie aby ich wesprzeć i to solidnie aby wyimaginowane opłacenie przestało być kuszące :D
No tylko i wyłącznie. Nie oczekuj w koreańskiej fabryce kontroli jakości jak w Zeissie.
Najlepsze jest to, że większość użytkowników tego błędu nie zauważa, bo nie robią na dużej odległości na f/1.8 a po domknięciu już błędu nie widać. A gwiazdy i tak wyostrzamy manualnie.
@yaapa fotografuję czysto amatorsko, hobbystycznie. Ten obiektyw traktuję jako daily use, do wszystkiego. Krajobraz, nocne niebo, architektura, portret - chociaż w przypadku portretów częściej jednak podpinam 55/1.8 ZA, ale to zależy od okoliczności, scenerii i pomysłu na zdjęcie. Ogółem jak na moje potrzeby fajny obiektyw do zabrania wszędzie. Nie twierdzę że jest bez wad, obiektyw kosztuje właściwie grosze gdyby się rozejrzeć po rynku i wiadomo, że nie można mieć hi-endu w cenie low-endu. ale jego wady są dla mnie w pełni akceptowalne i łatwe do skorygowania. Podoba mi się obrazek przez niego generowany, wyostrzania obrazu nie użyłem ani razu bo nie było takiej potrzeby.. Wcześniej używałem w dużej mierze Sonego 24-105/4, głównie na skrajnych ogniskowych i muszę przyznać że ten Samyang pod względem rozdzielczości choćby i ostrości po brzegi robi z 24-105 co chce. Dla mnie to duży progress jakościowy. Chyba tyle :D
Stivenson8 września 2021, 09:53 Skoro obiektyw ma front focus prosto z fabryki to widocznie jest nie sprawny lub większość jest nie sprawnych. Protokoły są dostępne, pomiar jest na matrycy to skąd jest błąd działania?
------------------------
oczywiscie rowniez w ML moze wystapic blad FF/BF a nikon w swoich aparatach dal mozliwosc microkalibracji. trudno mowic o niesprawnosci AF obiektywu.
ten obiektyw ma spora AC , to widac na przykladach zdjeciowych , i rowniez ten obraz inaczej ogniskowany dla ktorejs z dlugosci fali jest pobierany do pomiaru odleglosci , stad moga wystapic bledy nastawy. Ogolnie im wieksza AC tym szansa na niezadawalajace ostrzenie jest wieksza - dlatego daje sie mozliwosc microregulacji dla konkretnej pary obiektyw / aparat.
w sumie za te pieniadze, czyli niedrogo nie mozna sie obrazac na to, ze istnieje AC a daje sie ja stosunkowo lagtwo usunac w obrobce. Ta AC powoduje rowniez spadek pomierzonej rozdzielczosci , stad wynik liczbowy jest nizszy niz moznaby sadzic na podstawie skorygowanego obrazu , ktory wydaje sie ostry. Powiedzialbym obiektyw o adekwatnej cenie i jakosci , zaden dramat , calkiem uzywalny. NIe ma sie czego wstydzic. vinietta jest jakims problem , tak wyoka moze oznaczac , ze tak w rzeczywistosci mamy zintegrowana swiatloscile ok 2,8. Ale to tez nic nadzwyczajnego - wiele obiektywow dla ML tak ma.
Za te pieniadze nie ma na co narzekac , raczej nalezalby sie cieszyc , ze sie ma tani niezly szeroki kat.
mancebo7 września 2021, 21:21 Obiektyw jest super, tylko polityka Optyczne.pl (Arkadiusz), jak widać doskonale tylko chwali tych co im dobrze płacą ... :( Za dużo już się tego uzbierało, żeby był to przypadek.
-------------
przeciez optyczne lojalnie wyjasniaja - cytuje pierwsze zdanie z opisu tytulowego :
" Po przerwie urlopowej, z nowymi siłami, wracamy do publikowania testów obiektywów. "
sa po urlopie naladowani energia , wiec jada po obiektywie rowno. gdybys chcial lepsze recenzje to poczekaj na sezon przedurlopowy , kiedy beda zmeczeni.
Znakomita ostrość centralna Doskonała ostrość krawędzi Praktycznie bezgłośny AF i przysłona Lekki i kompaktowy Cudowny bokeh Bardzo dobrze wykonany Uszczelnianie pogodowe Niestandardowy przycisk do astrofotografii Wskaźnik LED dla blokady nieskończoności Doskonała kontrola flary Samyang AF 24 mm f/1,8 FE Wady Niektóre CA, możliwe do poprawienia Niektóre zniekształcenia beczkowe
Już prawie 10lat nie pisałem niczego na tej stronce ale jak zobaczyłem te komentarze to musiałem. Arku, odwaliłeś kawał świetnej roboty - nie wiem czy to kwestia moderacji ale komentarze do testu na poziomie, takie broniące w sposób w miarę konstruktywny obiektywu, pokazujące zmartwienie, że może sztuka jakaś nie taka jak należy. Już dawno temu było powiedziane - obiektyw jaki przychodzi jest testowany i jeśli była to słabsza sztuka to - ten problem może spotkać i mnie, więc dobrze wiedzieć a nie pół roku wymieniać obiektywy i użerać się z obsługą klienta.
Sam zastanawiam się nad zakupem - wymianą S28/2 bo wkurza mnie ten kąt - za wąski do szerokich i za szeroki do wszystkiego. I mimo że zazwyczaj przeczytanie samego podsumowania wystarczy to teraz musiałem przejrzeć każdy rozdział żeby dowiedzieć się czy ten niedosyt to coś co mi będzie przeszkadzać czy nie - i chyba namówiłeś na jakies 24-70 :D
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Zdecydowanie zbyt surowo oceniony obiektyw. Na brzegu kadru walczy jak równy z równym z Nikkorem 24mm 1,8. W centrum może nie imponuje, ale ma bardzo równe osiągi na całym kadrze, a to często lepsze niż ostre centrum i mydlany brzeg. Wszystko za ok 2 tys zł, gdzie obiektyw jest całkowicie użyteczny na 1,8-2,0. I jest lepszy od Sigmy 24mm 3,5 mając podobną cenę.
@Arek
Czym jest spowodowane pojaśnienie krążków tylko z jednej (prawej) strony?
Gdyby nie ta cena byłby świetny obiektywik.
@romeczek
A to jest zła cena? Ja się mało orientuję, ale wydawało mi się że ciągle przystępna. Są inne szkła pod bezlusterkowce, które dają w porządku osiągi, są w podobnej cenie i nie są o połowę większe?
Gabrych - zdecydowanie nie. Zapomniałeś o całej reszcie czyli LoCa, winiecie, dystorsji, pracy pod światło itp.
@Arek, tak ale Nikkor ma cenę x2 wyższą, a w porównaniu do Sigmy 24mm 3,5, to Samyanga zawsze można domknąć i pozbyć się połowy wad.
@Arek
LoCa, winieta, dystorsja to takie wady "niewady"
Przy obiektywie szerokokątnym najważniejsza jest równomierność ostrości w całym kadrze. Dla wszystkich może poza testującymi. Takiego szkła nie zakłada się, żeby uzyskać ładny bokeh. Z innymi wadami bardzo łatwo walczyć w postprodukcji lub wręcz eliminują się same. Ale jak mydło w narożnikach trzeba kropić i dupa z kątów. I właśnie tak zrobili to szkło. Wg mnie zrobili obiektyw jak należało w kontekście ceny. Jak robisz zdjęcie szerokim kątem nie oczekujesz fajerwerków w bokehu. Oczekujesz za to, że sprawdzając ostrość w centrum i w narożniku będzie porównywalnie. Może zwyczajnie Samyang za bardzo nas rozpuścił w oczekiwaniach. Ale zawsze musi być coś za coś i nie zawsze wystarczy jedynie mniej prestiżowa marka.
@dARTi dobrze prawi, seria Milvus Zeissa jest podobnie zrobiona i jest bardzo ceniona właśnie za równość w całym kadrze. Na szerokim kącie najważniejsza będzie ostrość w całym kadrze, przy f 1.8 gdzie pojawia się hokeh tej ostrości już nie trzeba wszedzie.
@dARTi
Mówisz jakby tutaj ktokolwiek używał obiektywów do robienia zdjęć :P
Równomierność ostrości w kadrze jest ważna, ale nie wtedy jak mocno zbija się centrum, żeby to osiągnąć. A LoCa to wada, z którą wcale nie tak łatwo sobie poradzić. Nie mówiąc już o flarach.
Ten obiektyw w praktycznie w żadnej kategorii nie wypadł dobrze, stąd moja ocena.
24/1.8 za dwa tysiaki to chyba nadal przyzwoita cena przy takich parametrach. Co lepszego do wyboru z takich ogniskowych nawet patrząc na rynek wtórny? Albo drogo albo ciemno.
Może teścik tamrona 28-200?:D
Ze wszystkich 24mm ten Samyang ma najlepszy brzeg kadru. LoCa najbardziej występuje na 1,8-2,8... której konkurencja w ogóle nie posiada (mówię o obiektywach do Sony E). Winieta nie odstaje za bardzo konkurencji. Jedynie można się przyczepić tak naprawdę realnie do pracy pod światło. W centrum ostrzejsze jest Sony 24mm, ale za to ma słabsze brzegi.
Świetny obiektyw. Tyle w temacie.
Pytanie dodatkowe: czy zdjęcia przykładowe sprzed 2 miesięcy i test były robione tym samym egzemplarzem ? Tamte zdjęcia były super, komentarze pod nimi też bardzo pozytywne. Ja miałem pierwszy, testowy egzemplarz nieostry z jednej strony, potem produkcyjniaki które przyjechały były już OK. Ogólnie to najlepiej sprzedający się Samyang w ostatnich miesiącach. link
Używam Samyanga 24/1.8 już od paru ładnych miesięcy i smutno się zrobiło jak przeczytałem tę recenzję :D Nie dlatego że nagle stwierdziłem, że to zły obiektyw, a dlatego że został tak zjechany.
Jak można przeczytać tu i ówdzie niestety wypuszczone przez Samyanga egzemplarze różnią się między sobą, trochę tak jak było kiedyś (czy może wciąż jest) z Zeissem 35/1.4 FE. Swój pierwszy egzemplarz który dostałem oddałem, bo w środku optyki, w samym centrum kadru był jakiś duży czarny poprodukcyjny paproch. :) Drugi egzemplarz który przyszedł jest bez wad.
Recenzja Dustina Abbotta: link
Porównanie z 24/1.4 GM: link
Nie wiem jak reszta, ale ta recenzja nie wniosła nic do mojego życia i Samyanga 24/1.8 będę używał tak często, jak do tej pory (czyli jakieś 80-90% czasu podpięty pod A7III). :)
I oczywiście z całym szacunkiem dla osoby przeprowadzającej test, bez żadnej ofensywy. :) Doceniam poświęcony czas.
Po prostu wydaje mi się, że egzemplarz testowy był wadliwy. Może uda się kiedyś powtórzyć test z innym egzemplarzem?
Dlatego pytałem, jakim egzemplarzem był robiony test, bo po zdjęciach testowych i komentarzach tam byłem przekonany, że właściwa recenzja będzie bardzo pozytywna.
Ta recenzja trochę jakby z uprzedzeniami... Nie ma lepszej w mairę taniej alternatywy dla GM 24 1.4.
Równomierność ostrości od centrum do krawędzi jest ważniejsze , przynajmniej dla mnie, w architekturze i krajobrazie od wystrzałowych środkach spadających na krawędziach. Cały obraz można podostrzyć softem. Selektywnie podostrzać krawędzie raczej się nie da.
@TRI-X
Ale w tym Samyangu równomierność jest naprawdę spoko. Ba, na f/1.8 brzegi są naprawdę przyzwoite. Poniżej crop z 42Mpx.
link
Trudno oprzec sie wrazeniu ze autor testu mial zbyt wygorowane oczekiwania wobec tego obiektywu i stad tak negatywnie ocenia go w podsumowaniu.
Suche dane z testu troche przecza opinii autora.
Konkurencja wcale nie jest lepsza a zwykle drozsza i ciemniejsza badz jasniesza ale o wiele drozsza.
Winietowanie u sigmy 24mm 3.5 wynosi 70% (−3.46 EV) na f3.5 !
u tamrona 24mm 2.8 - 62% (−2.79 EV) na f2.8
u sony 24mm 2.8 - 61% (−2.75 EV) na f2.8
a u testowanego samyanga 61% (−2.70 EV) na f1.8 ! by spasc do 40% (−1.48 EV) na f2.8 czyli przyslonach jak u konkurencji
Podobnie jest z dystorsja ktora jest ogromna u sony i tamrona a niewielka u sigmy. Tu tez ten samyang wypada co najmniej dobrze a na pewno o niebo lepiej niz sony czy tamron. Ostrosc powyzej granicy przyzwoitosci ladnie rozlozona w calym kadrze i po przymknieciu powyzej 50 linii. Tylko sony przekracza 60 linii i to tylko dla centrum, sigma nawet do 60linii nie dociera a tamron tylko dla f4 i f5.6. Jedyne realne wady to abberacja i praca pod swiatlo. Szkoda ze nie porownano pracy pod swiatlo z zmontowana oslona.
Nawet narzekanie na cene chyba na wyrost skoro sam autor stwierdza ze to ogniskowa trudniejsza do zaprojektowania i wykonania niz pozostale z serri, a jeszcze dostajemy przycisk funkcyjny z funkcja osztrzenia na nieskonczonosc.
Nalezaloby przetestowac sony 24mm 1.4 GM i viltroxa 24mm 1.8 dla pelnego porownania. Dla porzadku w porownaniu z zeissem 25mm f2 ten samyang tez nie ma sie czego wstydzic.
Rzetelny test jak zwykle, szkoda ze podsumowanie tak subiektywne.
Cichy No i właśnie chodziło mi o to o czym piszesz. Linkowany crop powala.
@TRI-X
A widzisz, to ja źle zrozumiałem. Myślałem, że piszesz o Samyangu, że nie ma z czego podostrzać.
@133bert
Aleś wypunktował 😁 Inna spawa, że celnie. Różne obiektywy, te same miary, inne wnioski...
Warto zauważyć, że większość tych SY24 ma fabrycznie lekki FF, trzeba dać w mikrokalibracji na plus 1-2 oczka i jest malina.
PS. Czy w teście jest słowo chociaż o diodzie Led, która można sobie skalibrować np. na nieskończoność i pomaga to ostrzyć np. gwiazdy nocą?
Obiektyw jest super, tylko polityka Optyczne.pl (Arkadiusz), jak widać doskonale tylko chwali tych co im dobrze płacą ... :(
Za dużo już się tego uzbierało, żeby był to przypadek.
Obiektyw jest świetny, za tą kasę perełka.
Szkoda, tylko że Optyczne.pl zaczyna być mało wiarygodne.
Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z komentarzy. A to że obiektywy trzeba kalibrować do bezlusterkowców a to że optyczne są opłacone. Naprawdę Arku ja Ci szczerze gratuluje cierpliwości. I takie rzeczy to piszą handlarze którzy teoretycznie powinni się znać na sprzęcie :D
PS
Myślałem że w raz z upadkiem Państwa Pentaxsiańskiego tematy testowania wadliwych obiektywów mamy już za sobą :D , ale jednak
A taka ma byc niby t ajakosc z FF, jezusiku jaki detal jakie szkła...a potem wychodzi co wychodzi, Na forum nikona można pooglądac przykładowe fotki z Z6 i Z7, praktycznie niczym w tej wielkosci nie roznią się od apsc a nawet m4/3. Ale pitoleni eo jakości FF to tutaj magia idzcie i pooglądajcie.....
Mam ten obiektyw 2 miesiące i szczerze to byłem przekonany, że będzie on jeszcze ostrzejszy niż Waszych testach, bo na moim A7III rysuje ostro i z ładnym kontrastem. Mimo negatywnej recenzji i tak bym go kupił, bo u mnie się sprawdza (lekki, mały, ostry, jasny i równy w prawie całej klatce).
Uogólniajac na wszystkie testy ;P
Czyli sa 2 opcje, albo obiektyw jest genialny(znaczy lepszy niz dobry) albo Optyczni sie sprzedali.
Zrozumialem, roger, over, bez odbioru.
@Stivenson
Złapałem przytyk. Czyli sobie wymyśliłem lekki front focus przy fabrycznej kalibracji? W ogóle Samyang dodaje teraz konsole do kalibracji i aktualizacji zupełnie bez sensu? I zapewne wszystkie obiektywy tak równo trzymają jakość, że są ostre i symetryczne toczka w toczkę?
@Jackbot Co Ty fotografujesz że 90% na ogniskowej 24mm? Nie krajobrazy bo cały czas na 24 to nuda. Nie ludzi bo na 24 to można eksperymentalnie kilka klatek a nie wszystkie. Wnętrza? Gwiazdy? Z ciekawości pytam.
@Stivenson
Proszę bardzo, tak na szybko bo lecę na sesję. Pierwsze zdjęcie f/1.8 egzemplarz świeżo wyjęty z pudełka, AFS, ostrość mała ramka na środku kadru. Drugie + 2 oczka w mikroregulacji, 4 linia w programie do kalibracji (INF). Z bliska do kilku metrów jest OK w każdym w zasadzie.
link
link
Skoro obiektyw ma front focus prosto z fabryki to widocznie jest nie sprawny lub większość jest nie sprawnych. Protokoły są dostępne, pomiar jest na matrycy to skąd jest błąd działania? Najprościej wytłumaczyć to jest słowem: oszczędności.
Jeśli masz zaś obiekcje co do egzemplarzy to wyselekcjonuj najlepszą sztukę i wyślij optycznym a pozostałe wyślij do dystrybutora że są za słabe i ludzie oczekują jakości takiej jak sztuki z testów.
Nie ma czegoś takiego jak jasne i idealne 24mm i myślę że długo nie będzie. Ten Samyang jest przeciętny i przeciętnie pracuje pod światło jak i ma przeciętne osiągi otwarty. Patrząc na zdjęcia wyostrzone, wyprostowane, pozbawione winiety można odnieść wrażenie że jest świetnie. Jednak jeśli na warsztat obiektyw wezmą osoby się na tym znające czar pryska i tak jest w tym przypadku. Skoro myślicie że optyczne są opłacane nic nie stoi na przeszkodzie aby ich wesprzeć i to solidnie aby wyimaginowane opłacenie przestało być kuszące :D
@Stivenson
No tylko i wyłącznie. Nie oczekuj w koreańskiej fabryce kontroli jakości jak w Zeissie.
Najlepsze jest to, że większość użytkowników tego błędu nie zauważa, bo nie robią na dużej odległości na f/1.8 a po domknięciu już błędu nie widać. A gwiazdy i tak wyostrzamy manualnie.
@yaapa fotografuję czysto amatorsko, hobbystycznie. Ten obiektyw traktuję jako daily use, do wszystkiego. Krajobraz, nocne niebo, architektura, portret - chociaż w przypadku portretów częściej jednak podpinam 55/1.8 ZA, ale to zależy od okoliczności, scenerii i pomysłu na zdjęcie. Ogółem jak na moje potrzeby fajny obiektyw do zabrania wszędzie. Nie twierdzę że jest bez wad, obiektyw kosztuje właściwie grosze gdyby się rozejrzeć po rynku i wiadomo, że nie można mieć hi-endu w cenie low-endu. ale jego wady są dla mnie w pełni akceptowalne i łatwe do skorygowania. Podoba mi się obrazek przez niego generowany, wyostrzania obrazu nie użyłem ani razu bo nie było takiej potrzeby.. Wcześniej używałem w dużej mierze Sonego 24-105/4, głównie na skrajnych ogniskowych i muszę przyznać że ten Samyang pod względem rozdzielczości choćby i ostrości po brzegi robi z 24-105 co chce. Dla mnie to duży progress jakościowy. Chyba tyle :D
Stivenson8 września 2021, 09:53
Skoro obiektyw ma front focus prosto z fabryki to widocznie jest nie sprawny lub większość jest nie sprawnych. Protokoły są dostępne, pomiar jest na matrycy to skąd jest błąd działania?
------------------------
oczywiscie rowniez w ML moze wystapic blad FF/BF a nikon w swoich aparatach dal mozliwosc microkalibracji.
trudno mowic o niesprawnosci AF obiektywu.
ten obiektyw ma spora AC , to widac na przykladach zdjeciowych , i rowniez ten obraz inaczej ogniskowany dla ktorejs z dlugosci fali jest pobierany do pomiaru odleglosci , stad moga wystapic bledy nastawy. Ogolnie im wieksza AC tym szansa na niezadawalajace ostrzenie jest wieksza - dlatego daje sie mozliwosc microregulacji dla konkretnej pary obiektyw / aparat.
w sumie za te pieniadze, czyli niedrogo nie mozna sie obrazac na to, ze istnieje AC a daje sie ja stosunkowo lagtwo usunac w obrobce. Ta AC powoduje rowniez spadek pomierzonej rozdzielczosci , stad wynik liczbowy jest nizszy niz moznaby sadzic na podstawie skorygowanego obrazu , ktory wydaje sie ostry. Powiedzialbym obiektyw o adekwatnej cenie i jakosci , zaden dramat , calkiem uzywalny. NIe ma sie czego wstydzic. vinietta jest jakims problem , tak wyoka moze oznaczac , ze tak w rzeczywistosci mamy zintegrowana swiatloscile ok 2,8. Ale to tez nic nadzwyczajnego - wiele obiektywow dla ML tak ma.
Za te pieniadze nie ma na co narzekac , raczej nalezalby sie cieszyc , ze sie ma tani niezly szeroki kat.
Mam go. Obiektyw jest miodzio, najlepszy pod względem cena - jakość.
mancebo7 września 2021, 21:21
Obiektyw jest super, tylko polityka Optyczne.pl (Arkadiusz), jak widać doskonale tylko chwali tych co im dobrze płacą ... :(
Za dużo już się tego uzbierało, żeby był to przypadek.
-------------
przeciez optyczne lojalnie wyjasniaja - cytuje pierwsze zdanie z opisu tytulowego :
"
Po przerwie urlopowej, z nowymi siłami, wracamy do publikowania testów obiektywów. "
sa po urlopie naladowani energia , wiec jada po obiektywie rowno.
gdybys chcial lepsze recenzje to poczekaj na sezon przedurlopowy , kiedy beda zmeczeni.
Tyle pytań, żądnych odpowiedzi :)
Szkoda, że nie wspomniano o tym ostrzeniu na diodę LED, mnie się przydało kilka razy, ciekawy patent.
Tutaj na Ephotozine w tescie wypada znakomicie...
Znakomita ostrość centralna
Doskonała ostrość krawędzi
Praktycznie bezgłośny AF i przysłona
Lekki i kompaktowy
Cudowny bokeh
Bardzo dobrze wykonany
Uszczelnianie pogodowe
Niestandardowy przycisk do astrofotografii
Wskaźnik LED dla blokady nieskończoności
Doskonała kontrola flary
Samyang AF 24 mm f/1,8 FE Wady
Niektóre CA, możliwe do poprawienia
Niektóre zniekształcenia beczkowe
link
Już prawie 10lat nie pisałem niczego na tej stronce ale jak zobaczyłem te komentarze to musiałem. Arku, odwaliłeś kawał świetnej roboty - nie wiem czy to kwestia moderacji ale komentarze do testu na poziomie, takie broniące w sposób w miarę konstruktywny obiektywu, pokazujące zmartwienie, że może sztuka jakaś nie taka jak należy. Już dawno temu było powiedziane - obiektyw jaki przychodzi jest testowany i jeśli była to słabsza sztuka to - ten problem może spotkać i mnie, więc dobrze wiedzieć a nie pół roku wymieniać obiektywy i użerać się z obsługą klienta.
Sam zastanawiam się nad zakupem - wymianą S28/2 bo wkurza mnie ten kąt - za wąski do szerokich i za szeroki do wszystkiego. I mimo że zazwyczaj przeczytanie samego podsumowania wystarczy to teraz musiałem przejrzeć każdy rozdział żeby dowiedzieć się czy ten niedosyt to coś co mi będzie przeszkadzać czy nie - i chyba namówiłeś na jakies 24-70 :D