Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Inne testy

Canon EOS R7 - test trybu filmowego

11 października 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 38

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Canon EOS R7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Canon EOS R7 to dość ciekawy przypadek. Siłą rzeczy jest on najbardziej zaawansowanym aparatem APS-C w ofercie Canona, ale pod względem możliwości filmowych, porównując z konkurencją, trudno nazwać go pełnoprawnym flagowcem. Fujifilm X-H2S, Panasonic GH6 i Sony FX30 oferują filmowanie w 4K z prędkością do 100/120 kl/s, Fujifilm X-H2 filmuje w 8K, w miarę podobnie do R7 wypada jedynie OM-System OM-1. Tyle tylko, że chyba EOS R7 nigdy nie miał być „flagowcem”, choćby dlatego, że jest całkiem atrakcyjnie wyceniony w porównaniu z konkurencją. Spójrzmy zatem na porównanie cen, zanim przejdziemy dalej (ceny wg serwisu Ceneo.pl na dzień 27.09.2022):

  • Canon EOS R7 – ok. 7000 zł
  • Fujifilm X-T4 – ok. 8200 zł
  • Fujifilm X-H2 – ok. 10000 zł
  • Fujifilm X-H2S – ok. 13000 zł
  • OM System OM-1 – ok. 10000 zł
  • Panasonic Lumix GH6 – ok. 9500 zł
  • Sony A6600 – ok 6500 zł
  • Sony FX30 – ok. 11000 zł
Powyższe zestawienie sugeruje, że EOS R7 nigdy nie był zamierzony jako aparat bijący rekordy specyfikacji. Zamiast tego Canon zdecydował się stworzyć korpus, który oferuje całkiem sporo za całkiem rozsądne pieniądze. W porównaniu z X-T4 specyfikacja R7 wygląda już bardzo konkurencyjnie, a Sony A6600 w ogóle nie ma startu do testowanego Canona.

----- R E K L A M A -----

W tym kontekście łatwiej jest Canonowi wybaczyć pewne niedociągnięcia, jak choćby przeciętny wizjer elektroniczny czy użycie nieco starszej technologicznie matrycy niż mają kosztujące półtora raza więcej urządzenia konkurencji. A czy ta akurat kombinacja cech i parametrów, którą oferuje R7 jest optymalna? To już kwestia indywidualna i na to pytanie każdy potencjalny użytkownik sam musi sobie odpowiedzieć.

Zbierzmy teraz zalety i wady testowanego aparatu w jednym miejscu:

Zalety:

  • solidna i uszczelniona obudowa,
  • podwójne gniazdo kart pamięci,
  • identyczny standard obu kart pamięci,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji wybranych elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • wyjście HDMI,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • pojemna bateria,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości,
  • ograniczenia czasu nagrywania, które są tak duże, że w praktyce tak jakby ich nie było,
  • nagrywanie w 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s,
  • duży zakres przepływności strumienia danych kodeka do wyboru,
  • profile obrazu Canon Log 3 oraz HDR PQ,
  • dobry zakres tonalny w profilu obrazu HDR PQ,
  • szybki i celny autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka,
  • bardzo rozbudowane narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • funkcja zebra ułatwiająca kontrolę ekspozycji,
  • funkcja cyfrowego zooma w Full HD,
  • świetna szczegółowość obrazu w trybie „4K Fine”,
  • identyczna jakość obrazu we wszystkich klatkażach w danym trybie nagrywania,
  • rozsądnie działająca nastawa „przejrzystość”.
  • rozsądnie działające odszumianie.

Wady:

  • niewygodnie umieszczony przycisk MENU,
  • nie zawsze logiczne grupowanie pozycji w menu,
  • powiększenie i rozdzielczość wizjera elektronicznego mogłyby być lepsze,
  • brak możliwości wprowadzenia do urządzenia kodu czasowego wygenerowanego na zewnątrz,
  • brak bardziej zaawansowanych funkcji kontroli obrazu, takich jak waveform czy false color,
  • brak możliwości jednoczesnego korzystania z zebry i focus peakingu,
  • automatyczne powiązanie włączenia profilu obrazu C-Log lub HDR PQ ze zmianą kodeka bez możliwości rozdzielenia tych nastaw,
  • brak rozdzielczości 4K DCI (4096×2160),
  • brak kodeka typu All-Intra,
  • kiepski zakres tonalny w profilach standardowych oraz Canon Log 3,
  • stabilizacja mogłaby działać lepiej,
  • duże przycięcie obrazu oraz pogorszenie jego jakości przy korzystaniu ze wzmocnionej stabilizacji cyfrowej,
  • przeciętna jakość obrazu 4K w trybie „zwykłym” (nie-FINE i nie-CROP),
  • jakość obrazu Full HD mogłaby być lepsza,
  • duży rolling shutter (wolny odczyt matrycy) w 4K w 25 kl/s w trybie „4K Fine”.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Canon RF 15–35 mm f/2.8L IS USM oraz Canon RF 70–200 mm f/2.8 L IS USM.

  • film 1 – 27 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 100 kl/s spowolnione w aparacie do 25 kl/s,
  • film 2 – 139 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, tryb 4K Fine, Canon Log 3,
  • film 3 – 139 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 50 kl/s, priorytet jasnych partii obrazu D+2,
  • film 4 – 255 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, tryb 4K Crop, HDR PQ,
  • film 5 – 14 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, kodek IPB Light,
  • film 6 – 78 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 100 kl/s spowolnione w aparacie do 25 kl/s, ISO 6400
  • film 7 – 21 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, cyfrowy zoom 2x, ISO 6400,
  • film 8 – 168 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, priorytet jasnych partii obrazu D+2, ISO 3200,
  • film 9 – 427 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, tryb 4K Crop, Canon Log 3, ISO 12800,
  • film 10 – 100 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, kodek IPB Light, HDR PQ, ISO 12800,


Aparat do testów wypożyczyła firma:
Canon EOS R7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Canon EOS R7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Canon EOS R7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe