Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Inne testy

Canon EOS R6 Mark II - test trybu filmowego

3 stycznia 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 59

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Często w podsumowaniach testów filmowych musimy nieco lawirować i zastanawiać się, do kogo właściwie dany sprzęt jest adresowany, bo w wartościach bezwzględnych wyniki testu nie powalają, zwłaszcza w stosunku do ceny danego urządzenia. Tu takiego problemu nie ma. Canon EOS R6 Mark II nie ma większości najbardziej dotkliwych wad swojego poprzednika, a do tego dokłada parę zalet i przydatnych nowych funkcji. Oczywiście parę bolączek nadal możemy wskazać, ale nie są one aż tak newralgiczne jak przegrzewanie się czy wolna matryca, które trapiły pierwszą generację R6-ki.

Wszystko to czyni Canona R6 Mark II rozsądnie wyważoną hybrydową konstrukcją, która dobrze się sprawdzi zarówno w zastosowaniach filmowych, jak i fotograficznych.

Canon EOS R6 Mark II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe



----- R E K L A M A -----

Zanim przejdziemy do szczegółowej listy wad i zalet testowanego aparatu, spójrzmy jeszcze na jego cenę oraz porównajmy ją z cenami konkurencji (dane wg serwisu Ceneo.pl na dzień 27.12.2022):

  • Canon EOS R6 — ok. 10700 zł,
  • Canon EOS R6 Mark II — ok. 14200 zł,
  • Nikon Z6 II — ok. 8000 zł,
  • Nikon Z7 II — ok. 12600 zł,
  • Panasonic Lumix S1 — ok. 9000 zł,
  • Panasonic Lumix S1H — ok. 13400 zł,
  • Panasonic Lumix S5 — ok. 7100 zł,
  • Sony A7 IV — ok. 10800 zł,
  • Sony A7S III — ok. 16600 zł.
Jeżeli komuś zależy na filmowaniu w 4K w 50/60 kl/s z wykorzystaniem całej szerokości pełnoklatkowej matrycy, to EOS R6 Mark II jest jednym z nielicznych korpusów w tym zestawieniu, które tę funkcję oferują. Tańszy od niego jest tu jedynie jego poprzednik oraz Nikon Z7 II i oba te aparaty mają w tym trybie lekkiego dodatkowego cropa. Dodatkowo Z7 II oferuje jedynie 8-bitowe kodeki i nie ma logarytmicznego profilu obrazu. Z kolei Sony A7S III to filmowa bestia, ale dla osób szukających fotograficzno-filmowej hybrydy 12 megapikseli to może być nieco za mało. Pozostałe urządzenia w tym zestawieniu filmują w 4K w 50/60 kl/s jedynie w trybach APS-C/DX/Super35. Wygląda zatem na to, że Canon EOS R6 Mark II ma swoją niszę na rynku i powinien być atrakcyjną ofertą dla osób, które poszukują urządzenia o takich właśnie parametrach.

Zbierzmy teraz wady i zalety testowanego aparatu w jednym miejscu:

Zalety:

  • solidna i uszczelniona obudowa,
  • podwójne gniazdo kart pamięci,
  • identyczny standard obu kart pamięci,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji wybranych elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • wyjście HDMI,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • pojemna bateria,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości,
  • dobrej klasy wizjer elektroniczny,
  • ograniczenia czasu nagrywania, które są tak niewielkie, że równie dobrze mogłoby ich nie być,
  • nagrywanie w 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s bez żadnego dodatkowego przycinania obrazu,
  • duży zakres przepływności strumienia danych kodeka do wyboru,
  • profile obrazu Canon Log 3 oraz HDR PQ,
  • przyzwoity zakres tonalny,
  • szybki i celny autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka,
  • bardzo rozbudowane narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • rozbudowane narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji, w tym funkcja false color,
  • funkcja kompensacji oddychania obiektywów,
  • stabilizacja matrycy,
  • bardzo dobra szczegółowość obrazu przy filmowaniu w 4K w trybie pełnoklatkowym,
  • bardzo dobra szczegółowość obrazu Full HD w trybie „z przycięciem”,
  • identyczna jakość obrazu we wszystkich klatkażach w danym trybie nagrywania, także w slow motion,
  • przyzwoity zakres użytecznych czułości,
  • rozsądnie działające odszumianie,
  • rozsądnie szybki odczyt matrycy (mały rolling shutter) we wszystkich trybach nagrywania.

Wady:

  • niewygodnie umieszczony przycisk MENU,
  • nie zawsze logiczne grupowanie pozycji w menu,
  • brak możliwości wprowadzenia do urządzenia kodu czasowego wygenerowanego na zewnątrz,
  • niepełnowymiarowe złącze HDMI,
  • brak możliwości jednoczesnego korzystania z zebry i focus peakingu,
  • automatyczne powiązanie włączenia profilu obrazu Canon Log 3 lub HDR PQ ze zmianą kodeka bez możliwości rozdzielenia tych nastaw,
  • brak możliwości filmowania w innych proporcjach obrazu niż 16:9,
  • brak kodeka typu All-Intra,
  • chaotyczne zachowanie autofokusa, gdy wybranego celu nie ma w kadrze,
  • stabilizacja obrazu mogłaby działać lepiej (zarówno ta sprzętowa, jak i programowa),
  • duże przycięcie obrazu oraz pogorszenie jego jakości przy korzystaniu ze wzmocnionej stabilizacji cyfrowej,
  • przeciętna jakość obrazu 4K w trybie „z przycięciem”,
  • kiepska jakość obrazu Full HD w trybie pełnoklatkowym.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Canon RF 24–70 mm f/2.8 L IS USM oraz Canon RF 70–200 mm f/2.8 L IS USM.

  • film 1 – 76 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 150 kl/s spowolnione w aparacie do 25 kl/s,
  • film 2 – 169 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, tryb pełnoklatkowy, Canon Log 3,
  • film 3 – 602 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, tryb z przycięciem, HDR PQ,
  • film 4 – 34 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, tryb z przycięciem, kodek IPB Light, priorytet jasnych partii obrazu D+2,
  • film 5 – 43 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, tryb pełnoklatkowy, Canon Log 3,
  • film 6 – 70 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 100 kl/s spowolnione w aparacie do 25 kl/s, ISO 12800,
  • film 7 – 320 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, tryb pełnoklatkowy, Canon Log 3, ISO 25600,
  • film 8 – 123 MB, H.265, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, tryb z przycięciem, HDR PQ, ISO 6400,
  • film 9 – 18 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, cyfrowy zoom 3.1x, kodek IPB Light, ISO 6400,
  • film 10 – 59 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, tryb pełnoklatkowy, ISO 25600.


Aparat do testów wypożyczyła firma:
Canon EOS R6 Mark II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Canon EOS R6 Mark II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Canon EOS R6 Mark II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe