Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS R6 Mark II - test trybu filmowego

3 stycznia 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 59
Komentarze czytelników (59)
  1. gamma
    gamma 3 stycznia 2023, 17:35

    @pierwszy... pozniej przeczytam test ;)

  2. zdebik
    zdebik 3 stycznia 2023, 17:44

    Zacznijcie testowac RF'y. Czemu nie ma nowych testów?

  3. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 17:50

    "Niestety EOS R6 Mark II nie oferuje zapisu filmów z kodekami typu „All-Intra”, co jest zauważalnym minusem na tle konkurencji takiej jak Sony A7 IV czy Panasonic Lumix S1."

    -w specce jest "4K w trybie poklatkowym (29,97, 25 kl./s): ALL-I około 470 Mb/s" link

  4. Amadi
    Amadi 3 stycznia 2023, 18:11

    W trybie poklatkowym powstają timelapsy nie filmy. To podpada pod test fotograficzny. Zresztą wliczanie tego byłoby jak chwalenie się, że sprzęt filmuje w RAW, a na dole mały dopisek "ale tylko na zewnętrzny rejestrator i jedynie w pierwszy piątek miesiąca".
    Normalnych filmów w kodeku All-Intra nie zapiszemy. I tyle należy wynieść z tego akapitu, a nie bez sensu dywagować.

  5. drun_bass
    drun_bass 3 stycznia 2023, 18:23

    Link do strony quadralite kieruje na stronę 404.

  6. Amadi
    Amadi 3 stycznia 2023, 18:24

    @drun_bass - u mnie działa

  7. gamma
    gamma 3 stycznia 2023, 18:26

    @Amadi
    To Canon Log3 (dynamika wysoka jakość 8.0 EV) jest niewiele lepsza niż w OM-5 OM-Log 400 (wartość 7.7 EV)? Oraz w Canonie (dynamika jakość najniższa 10.9) jest mniejsza niż w OM-5 (11.9 EV) - mowa cały czas o Log3 vs OM-Log 400.

    Dodatkowa rolling shutter nieco lepszy w OM-5 i stabilizacja też. Filmy z rozdzielczością w 4K też podobne.

    To ten OM-5 nie jest wcale taką złą propozycją dla osób chcących robić amatorskie filmy (rodzinne) w trybie C4K w 24 fps?

  8. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 18:51

    Aha,
    to takie zdjęcia poklatkowe 29,97, 25 kl./s
    -nie wpadłem na to, że klatkaż odtwarzania, a nie zapisu. 😄

  9. deel77
    deel77 3 stycznia 2023, 19:06

    Gdyby ten aparat miał nagrywać Rawy (wewnętrznie) to pewnie musiałby mieć CFExpress zamiast przynajmniej jednego gniazda SD. Po za tym to ciekawy produkt.

  10. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 19:08

    No to nie trzeba rezygnować z filmowania w 4K z całej klatki przez rolling shutter jak w Sony A7 IV
    i w dodatku jest też w 50p.

    Zakres tonalny w HDR PQ też lepszy niż w Sony bez logów.

  11. Amadi
    Amadi 3 stycznia 2023, 19:45

    @gamma - świadomy i ogarnięty użytkownik wyciągnie z OM-5 całkiem przyzwoity obrazek. Ale z naciskiem na "świadomy i ogarnięty" :)

  12. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 20:17

    Do R6 dodali w FW zapis na dwie karty i C-Log 3.
    Trzeba zrobić listę życzeń, co tu mają dodać.

  13. Amadi
    Amadi 3 stycznia 2023, 20:35

    Niech wreszcie zrobią porządną stabilizację cyfrową, bo te obecne tryby to jest kopiuj-wklej przynajmniej od 2016. Ja to osobiście bym sobie życzył Canon Loga 2 i możliwości osobnego wyboru kodeka i profilu obrazu. Oraz wciągnięcia Canon Loga i HDR PQ na listę profili, żebym mógł to mieć pod przyciskiem, a nie gdzieś w menu

  14. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 21:54

    Najbardziej znaczące były FW 1.3.1 i 1.4 link -czyli do roku po premierze.

    I tak jest bardziej rozwojowy od A7 IV, bo tam czasu odczytu nie przyśpieszą i 4K 60p z całej klatki przez FW nie dodadzą.

    Jakie szczęście, że nie ulegli pokusie większej matrycy 30 Mpix -jak w EOS R.

  15. M.D.39
    M.D.39 3 stycznia 2023, 22:20

    Szczerze mówiąc myślałem, że R6II będzie killerem w swojej klasie, ale szumienie w cieniach nawet na bazowym ISO 800 w Clog3 niestety nie zachęca link

  16. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 00:01

    4K UHD, 25 kl/s, ISO 6400

    EOS R6 II link

    EOS R6 (crop 1.07x) link

    EOS R5 (crop 1,07x) link

    A7 IV link

    A7C link

    FX30 link

    4K UHD, 50 kl/s, ISO 6400

    EOS R6 II link

    EOS R6 (crop 1.07x) link

    EOS R5 (crop 1,07x) link

  17. Maciox
    Maciox 4 stycznia 2023, 01:58

    Dlaczego w waszym pomiarze zakresu tonalnego c-log3 zapis nie dociera do 1023?
    To samo zauważyłem w R7, ale gdy oglądam pliki u siebie, również w DaVinci Resolve Studio, te poziomy dochodzą do 1023 - choć dla R6 II widać dopiero w pliku film7 bo tam pojawiają się prześwietlenia. Dół faktycznie zaczyna się od 128.
    Czy HDR PQ nie jest zapisywany w jakimś trybie zgodności? Dla mnie też to dziwne, bo nie mamy w nim 10bitów, ale twórcy tegoż na pewno mieli coś na myśli i ciekaw jestem co? Tak czy siak i tak wolę w R7 to od c-log`a. A szkoda.

  18. viondal07
    viondal07 4 stycznia 2023, 04:16

    .

  19. kris123
    kris123 4 stycznia 2023, 09:17

    Nie wiem czy ja źle odczytuje wykresy i liczby ale wg mnie nowa matryca jest gorsza od starej jeśli chodzi o zakres tonalny. Wg testów stara matryca ma w wysokiej jakości:
    profil obrazu neutrealny 7,6 EV a nowa 6,69
    profil obrazu neutrealny + priorytet jasnych 7,72 a nowa 6,85
    profil obrazu HDRPQ 8,34 a nowa 8,64
    profil obrazu canon log 7,87 a nowa 7,96

    Jedynie w HDRPQ ma lekką przewagę, canon log prawie to samo a pozostałe 1EV mniej.
    Rolling shutter taki sam jak w poprzedniej wersji w 50kl/s
    4K UHD (3840×2160), 50 kl/s, tryb standardowy (crop 1.07x) 13.5 ms
    nowa
    4K UHD (3840×2160), 50 kl/s, cała szerokość matrycy 13.5 ms

    Jedyny plus nie ma cropa. Dużym plusem jest chyba procesor bo jest dużo osczczędniejszy i się aparat nie przegrzewa za bardzo i dłużej wytrzymuje na baterii.
    Nowy R6 jest na pewno krokiem naprzód ale matrycą jestem zawiedziony, nie ma testów fotograficznych jeszcze ale obstawiam, że wypadnie nie lepiej od poprzednika.

  20. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 09:44

    @Maciox - a nie wprowadzasz jakichś zmian typu LUT korekcyjny czy Color Space Transform? Ewentualnie to może być kwestia różnych ustawień poziomów sygnału w projekcie

  21. Maciox
    Maciox 4 stycznia 2023, 10:12

    @Amadi - sprawdzałem bez żadnej edycji, żadnych transformacji. Poziomy dla klipu na auto lub full - bez różnicy. Wyświetla mi zakres tak dla R7 jak i R6 od 128-1023. DaVinci Studio 18. Dla HDR PQ wyświetla od 0-767.

  22. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 10:30

    @Maciox - znalazłem źródło błędu. Jak przygotowywałem test to szablon tabelki sobie skopiowałem z testu R7. I zapomniałem screenshoty podmienić. Już jest ok. Przepraszam za zamieszanie, tak głupiego błędu jeszcze mi się nie zdarzyło w testach zrobić...

    EDIT: z tym screenem w teście R7 też zresztą coś było nie tak. Zajrzałem w Resolva i teraz mi sięga do 1023 jak trzeba. Reszta na szczęście już bez błędów. Tak czy inaczej dzięki za czujność

  23. Maciox
    Maciox 4 stycznia 2023, 10:39

    Czy coś to zmieni w pomiarach?

  24. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 11:01

    Nie, bo do pomiarów nie idzie wykres, tylko stopklatka z surowego ujęcia wyeksportowana jako 16-bitowy TIFF.

    Wykres pozwala np. ocenić czy dana funkcja nie rozjaśnia i nie przyciemnia lokalnie obrazu, bo to widać jak schodki robią się krzywe. Fajnie to widać np. przy Aktywnej Funkcji D-Lighting w Nikonach

  25. Maciox
    Maciox 4 stycznia 2023, 11:37

    O czy zapis w c-log3 nie polega na programowym rozjaśnianiu cieni?

  26. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 12:11

    Poniekąd można to tak ująć, chociaż to duże uproszczenie

  27. Maciox
    Maciox 4 stycznia 2023, 16:48

    Tak uprościłem, a myślałem raczej, że nie polega, a występuje rozjaśnianie cieni.

  28. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 17:17

     Nagrania scenki testowej są ciemniejsze.
    Oświetlenie było jednakowe?

    link

    link

  29. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 17:55

    Tak, oświetlenie jest bardzo powtarzalne. Ustawiam ekspozycję zwykle patrząc na zebrę, co daje np. zależnie od dokladnisci przysłony obiektywu, pole na drobne wahania

  30. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 18:15

    Rozumiem, że w studio jesteście odcięci od światła zza okna?

  31. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 18:55

    Oczywiście

  32. Poozon
    Poozon 4 stycznia 2023, 22:51

    Generalnie jest lepiej w porównaniu z R6. Niestety DR nie poprawili. A tak wyniki DR dla R6 zostały podsumowane na cined.com: "The Canon EOS R6 has the highest rolling shutter and lowest dynamic range of all the full frame cameras we tested so far.".

  33. Poozon
    Poozon 4 stycznia 2023, 22:59

    A propos testu autofocusa: podobno ten aparat ma takie ustawienie że jak rozpozna twarz a ta twarz na jakiś czas znika z pola widzenia to on nie szuka punktu ostrości ponownie tylko czeka aż ta twarz znowu się pojawi.

    Więc test ze znikaniem twarzy z obrazu pewnie byłby lepszy przy takim ustawieniu.

  34. Maciox
    Maciox 4 stycznia 2023, 23:21

    @Poozon

    Generalnie jest lepiej w porównaniu z R6. Niestety DR nie poprawili. A tak wyniki DR dla R6 zostały podsumowane na cined.com: "The Canon EOS R6 has the highest rolling shutter and lowest dynamic range of all the full frame cameras we tested so far.".
    Co oni testowali?
    Z testu optycznych Sony A7RIV w kwestii RS.
    "Po trzecie wreszcie – mając te dane możemy pokusić się o obliczenie szybkości całego sensora. Skoro odczytanie obrazu 16:9 z cropem 1.59x zajmuje 27 ms, to odczytanie całej 61-megapikselowej matrycy zajmie około 77.5 ms. To tłumaczy, dlaczego aparat w trybie zdjęć seryjnych rozpędza się do maksymalnie 10 kl/s oraz dlaczego filmowanie w 8K lub w 4K z całej matrycy z nadpróbkowaniem byłoby w przypadku testowanego aparatu niemożliwe. Po prostu zabrakłoby czasu na tyle odczytów sensora w ciągu sekundy, ile jest wymagane do filmowania, czy szybszej serii. "

    Nie napisali, innego kryterium jak FF, więc chyba pochopny wniosek. Mogli chociaż uwzględnić, że chodzi o maksymalnie 24Mpx.
    Zaraz PDamian zrobi zestawienie DR dla wszystkich FF ;)

  35. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 23:29


    Amadi już to zrobił link

  36. Amadi
    Amadi 4 stycznia 2023, 23:29

    Zrobiłem w grudniu PDF-a z takim zestawieniem, jak nie zapomnę to jutro uzupełnię o R6 II i S5 II i gdzieś wrzucę :P

  37. PDamian
    PDamian 4 stycznia 2023, 23:30

    ....
    link

  38. Maciox
    Maciox 5 stycznia 2023, 00:07

    @PDamian
    Youtube'a nie oglądam, wolę poczytać pdf.

  39. Amadi
    Amadi 5 stycznia 2023, 12:57

    Wgrałem tabele z porównaniami tu, łatwiej mi będzie z czasem uzupełniać

    link

    I tak, wizualnie S5 II szumi bardziej od S5, spędziłem nad rozkminianiem tego ostatni kwadrans. Szerzej się rozpiszę na ten temat w teście.

  40. Maciox
    Maciox 5 stycznia 2023, 13:10

    Dobra robota 👏

  41. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2023, 15:22

    EOS R6 II szumi bardziej od R6 -przez to że nagrania z dwójki są ciemniejsze.

  42. Amadi
    Amadi 5 stycznia 2023, 15:52

    Głupia hipoteza

  43. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2023, 16:18

    link
    VS
    link

  44. kris123
    kris123 5 stycznia 2023, 16:55

    @Amadi

    Czy w 4K we wszystkich trybach obraz jest nadpróbkowany z 6K czy tylko w HDRPQ jak w poprzedniku?


    Matryca w nowym R6 faktycznie trochę więcej szumi, można porównać RAWy z obu aparatów (dostępne w necie) ale nie jest to jakaś przepaść, miałem tylko nadzieje, że mimo troszkę większego szumu dynamika będzie lepsza a tu klops, do SONY to wciąż przepaść. Myślałem, że mk2 będzie dużo lepszy pod tym względem :(

  45. BlindClick
    BlindClick 5 stycznia 2023, 17:00

    @Amadi
    Ale pewnie prawdziwa.
    Postęp kapitalistyczny odbywa się na skos bądź wstecz....

    Z testu wychodzi mi że R6m2 jest idealnie wyważony, trochę dobry trochę nijaki cena średnia. Tak w sam raz dla nie zdecydowanego kupca.

  46. Amadi
    Amadi 5 stycznia 2023, 17:14

    @kris123 - w poprzedniku nie zmieniał się odczyt matrycy w zależności od ustawionego profilu obrazu. Podrzuć źródło tej informacji, aż jestem ciekaw o co chodzi.

    @BlindClick - R6 II szumi bardziej niż R6. Ale nie dlatego że jest różna ekspozycja w nagraniach testowych tylko dlatego że ma inną matrycę. Mark II ma też zresztą ciut bardziej szczegółowy obraz, więc jak dorzucić jakąś redukcję szumu, to powinno się w miarę wyrównać.

  47. PDamian
    PDamian 5 stycznia 2023, 17:39

    Szum zależy od poziomu ekspozycji -w miejscach jaśniejszych jest go mniej.
    Można to zobaczyć na materiale z jednego aparatu różnie oświetlonych.

    Nagrania z R6 są wyraźnie jaśniejsze.

  48. kris123
    kris123 5 stycznia 2023, 18:00

    @Amadi

    Masz racje, pomyliłem z R5, dużo ostatnio oglądam filmów z aparatami canona i byłem święcie przekonany że to w R6 też jest różnica w zależności od profilu obrazu (zasugerowałem się zresztą twoimi filmami :) ).
    Szukam aparatu dla siebie i myślałem że R6 mk2 będzie miał jednak lepszą matrycę. Zdjęcia z R6 podobają mi się nawet bardziej niż z R5 (nie wiem dlaczego), ta matryca w R6 jest naprawdę dobra do zdjęć ale potrzebuje też wideo i R6 mk2 wydawał się być ideałem i zakres tonalny choć o 1 EV lepszy byłby już optymalny. Nie lubię filmować w logach, potrzebuje dobry materiał prosto z puszki.
    Oczywiście mój idealny aparat to taki który, ma z 50 Mpix, dynamikę i zakres tonalny o 2 EV lepszy niż R6, marginalny rolling shutter, nagrywanie w 4K all intra i nie kosztuje więcej niż 15.000 zł :)

  49. Maciox
    Maciox 5 stycznia 2023, 21:39

    @PDamian5 stycznia 2023, 17:39
    "Szum zależy od poziomu ekspozycji -w miejscach jaśniejszych jest go mniej.
    Można to zobaczyć na materiale z jednego aparatu różnie oświetlonych.

    Nagrania z R6 są wyraźnie jaśniejsze."

    To się chyba nazywa stosunek sygnału do szumu w skrócie SNR. Dobrym przykładem są taśmy magnetofonowe - między utworami szum bije po uszach, ale gdy rozbrzmiewa muzyka staje się on niesłyszalny. Współcześnie słuchawki bluetooth oferują coś podobnego choć w dużo mniejszym stopniu.

  50. ALIGATOR
    ALIGATOR 8 stycznia 2023, 10:10

    R6 mk II ma dalej ten sam problem co R6. Chodzi o nagrywanie na karcie w aparacie z podpiętym wyświetlaczem podglądowym. W R5 zrobili przez nowy firmware, a tutaj żałują. W Sony A7III chyba który będę musiał kupić przy transmisji podpinam pod HDMI i mam podgląd w aparacie i mogę sterować i wypuszczam sygnał do miksera. W R6 i R6mk II musisz mieć dodatkowy rekoreder bo jak wypuszczasz sygnał to nie możesz nagrywać na kartę !!! To są normalne jaja. Jak dla mnie to masakra. Strzał w stopę. Wiem, że na HDMI jest 10 bitów, ale nie każdy potrzebuje i wystarczy 8 bitów i przez nowy firmware tak jak w R5 da się. Da się. Więc skoro mamy nowy rok to życzyłbym sobie żeby Canon uraczyłby nas nowym firmwarem do R6 i R6 mk II żeby można było nagrywać na kartę i wypuszczać czysty sygnał po HDMI. Wtedy naprawdę byłby fajny kawałek aparatu i wtedy nie kupowałbym Sony a kupił jako drugi R6 mk II. Nie każdy potrzebuje R5 i tyle megapixseli. Zrozumcie to w końcu w Canonie.

  51. Maciox
    Maciox 8 stycznia 2023, 20:30

    @ALIGATOR
    Czy używałeś R6?
    Gdyby było tak jak napisałeś, oznaczałoby, że R7 jest lepszy, bo w nim można zapisywać na karcie przy podpiętym HDMI. Jedyną bolączką jest to, że trzeba wyłączyć wyświetlacz wbudowany, więc i sterowanie dotykowe odpada.
    Po podpięciu ekranu pod HDMI wszystko się na nim wyświetla, łącznie z menu i nawet jak nagrywasz w trybie HDR, a monitor nie jest zgodny to sygnał wysyła SDR - tak jak na monitorze wbudowanym.
    Wychodzi na to, że aparat potrafi wysyłać tylko 2 sygnały wideo jednocześnie.
    Poczytaj instrukcję.

  52. ALIGATOR
    ALIGATOR 9 stycznia 2023, 19:15

    @Maciox
    Mam R6. Kupiłem tydzień po premierze. Tak jest jak piszę i Canon się z tym nie kryje.
    Na zewnętrzny rekorder możesz nagrywać jednocześnie i w R6, ale nie masz sterowania ekranowego i podglądu parametrów w Canonie, Możesz też wyłączyć informacje ekranowe ale nadal nie masz podglądu i jak klikniesz REC to nie wiesz czy nagrywasz. Jak przestawisz i o to mi chodzi w tryb APARAT + EKRAN to pojawia się informacja "Zapis na karcie nieobsługiwany. Zamiast aparatu, do wyświetlania menu i odtwarzania obrazów używane jest urządzenie podłączone przez HDMI" to w R5 poprawili firmwerem. Skoro nie dali tego w R6 to niech zrobią chociaż w R6 mk II. Jak mam wybraną tę opcję i klinknę REC w aparacie to pojawia mi się na ekranie R6 czerwony napis tak jak REC tylko zamiast tego jest HDMI. I o to się wszystko rozbija, że nie można nagrywać na kartę przy podpiętym i wyświetlaniu jednoczesnym na wyświetlaczu i sygnale HDMI. Możesz nagrać ale na rekorder zewnętrzny backapu nie zrobisz w aparacie na karcie, a w Sony A7III bez problemu. Wypuszczasz sygnał po HDMI, sterujesz i nagrywasz na dwie karty w aparacie.

    Co do R6 mk II - >W specyfikacji w sekcji -> Wyjście HDMI - masz napisane.
    Zobacz link
    Wyjście HDMI
    Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (brak możliwości nagrywania na karcie, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)

    I tu jest wielka szkoda drobna rzecz a już by ucieszyła wielu. To niech Canon zmieni i będzie dobrze. Kupię wtedy R6 mk II a tak poczekam jeszcze z 3 miesiące i decyzja zapadnie na wiosnę.

  53. Maciox
    Maciox 9 stycznia 2023, 20:53

    @ALIGATOR
    Pytałem o R6 bo miałem go kilka dni i ten temat mnie wtedy nie interesował.
    Co do mk II to instrukcja jest niemal kopiuj wklej jak w R7, stąd założę się, że identycznie działają - R6 ma dodany zapis w RAW, a R7 może zapisywać nie skompresowany sygnał 4k bądź FHD przez HDMI, ale na wyświetlacz wysyła zwykły sygnał SDR zgodny z wyświetlaczem - u mnie FHDp60 mimo, że nagrywałem w 4kp30.
    Zobacz np ten zapis:
    "Korzystając z dostępnego w sprzedaży kabla HDMI, można wyświetlać obrazy na telewizorze ( ). Należy pamiętać, że dźwięk nie będzie odtwarzany na telewizorze" - w obu instrukcjach słowo w słowo, a dźwięk na wyświetlaczu odtwarza, a dalej napisali: "Sygnał audio jest również przesyłany, gdy aparat jest podłączony do telewizora przez HDMI, chyba że opcja [Nagryw. dźwięku] ma wartość [Wył.]. W przypadku sprzężenia zwrotnego z wyjścia dźwięku telewizora odsuń aparat od telewizora lub ścisz głośność."
    Dlatego w canonie trzeba dokładnie czytać instrukcję i co więcej, czasem nawet to nie wystarczy.
    Za to w przypadku wysyłania przez R6 mk2 po HDMI sygnału RAW, masz możliwość zapisu jednocześnie na karcie skompresowanego wideo w MP4. "Możesz ustawić metodę kompresji filmów MP4 nagranych na kartę [ ] w tym samym momencie. Prędkość nagrywania filmu MP4 odpowiada ustawieniu prędkości nagrywania dla filmu HDMI RAW"
    Dalej:
    "Informacje o obrazie, punkty AF oraz inne dane są zawarte w wyjściu HDMI i
    wyświetlane na monitorach podłączonych do rejestratora zewnętrznego (czytaj także: i wyświetlane na monitorze poglądowym), ale można zatrzymać ich wysyłanie, naciskając przycisk ."
    @ALIGATOR "Więc skoro mamy nowy rok to życzyłbym sobie żeby Canon uraczyłby nas nowym firmwarem do R6 i R6 mk II żeby można było nagrywać na kartę i wypuszczać czysty sygnał po HDMI."
    O tym pisałeś i w mk2 to jest - nie ma sterowania dotykowego bo wbudowany ekran nie działa przy zapisie na SD, ale masz opcję czy chcesz czysty sygnał na HDMI czy z wszelkimi informacjami jak REC, AF, menu itp.
    Jeśli dla ciebie bolączką jest brak możliwości wyświetlania na obu ekranach by mieć obsługę dotykową to rozumiem, bo tego nie ma przy zapisie na SD, ale wcześniej o tym nie pisałeś i prawdopodobnie aktualizacja tu nic nie pomoże, bo ograniczenie może być sprzętowe.
    Jeśli nie zależy ci na ekranie dotykowym, to przez HDMI w mk2 masz wszystko co trzeba, no prawie - wyświetla dokładnie tak jak na ekranie wbudowanym poza false color.
    Oczywiście kupisz co, chcesz, mi też nie podoba się polityka Canona, ale zakup R7 był dla mnie najbardziej rozsądny, więc tak wyszło.

  54. ALIGATOR
    ALIGATOR 10 stycznia 2023, 14:40

    @Maciox
    na ekranie dotykowym mi akurat zależy. R6 też wypuszcza sygnał i można nagrać jednocześnie, ale podglądu i sterowania nie mam w R6. Myślałem też o R7 ale to jednak nie pełna klatka. Już to przerabiałem to. Kiedyś kupiłem 7D i oddałem i kupiłem 5DmkII. Kolorystyka w słabym świetle nieporównywalna. Więc R7 też odpada. W R5 poprawili to o czym zaczynałem pisać firmwerem tu też mogliby to zrobić. Chyba że procek nie daje rady i tu jest problem. Poczekam do kwietnia , maja i podejmę wtedy decyzję co do zakupu.

  55. Maciox
    Maciox 11 stycznia 2023, 19:41

    A wystarczyłoby dodać w aplikacji obsługę aparatu przez USB i dodać zmianę orientacji wyświetlacza albo wręcz wyświetlać dokładnie to na smartfonie co na ekranie aparatu i byłaby fajna opcja monitora poglądowego na 6calowym OLED telefonu z opcją sterowania dotykowego.
    Canon ma w ofercie fajny uchwyt na smartfony na gorącą stopkę - USB idzie stykami gorącej stopki.
    Niestety wg mnie aplikacja canona na androida jest co najwyżej słaba.
    Mogliby nawet zrobić taki monitor poglądowy na gorącą stopkę i nie byłoby kabli, ale cena przystępna by nie była na pewno.
    USB spokojnie obsłuży potrzebną ku temu jakość obrazu.

  56. kris123
    kris123 12 stycznia 2023, 08:25

    Czy spotkaliście się z tym zjawiskiem?

    link
    od 12.40 minuty

    Czy jest możliwe, że R6 mk2 ma jakiś wentylator w środku? Coś co może wytwarzać taki szum? Może ktoś widział rozebrany mk2, co się zmieniło w stosunku do pierwszej wersji?

  57. ALIGATOR
    ALIGATOR 14 stycznia 2023, 10:02

    @kris123 może i jest jakiś rozpraszacz ciepła. Tak to przynajmniej brzmi.

    @Maciox Canon też widząc, że nie każdy kupi R5 do filmowania i górną kwotą na jaką jest w stanie wydać jest R6 powinien zadbać o swoich klientów. Firmują że aparat do filmowania. Kupują aparat za ponad 10 tys. Nie mówią to a tańszych modelach, ale do R6 powinna być jednoczesna opcja podglądu sterowania na LCD aparatu i nagrywania przez HDMI.

  58. Maciox
    Maciox 14 stycznia 2023, 10:43

    @ALIGATOR

    "Nie mówią to a tańszych modelach, ale do R6 powinna być jednoczesna opcja podglądu sterowania na LCD aparatu i nagrywania przez HDMI." - czy nie miałeś na myśli podglądu na ekranie oraz przez HDMI z jednoczesnym nagrywaniem na SD? Bo już to sobie wyjaśniliśmy...

    Nie twierdzę, że nie. Ja nie umiał bym patrzeć na dwa ekrany, ale masz rację , że jeśli ktoś chce, to powinien mieć taką możliwość w tej kategorii sprzętu.
    To nie jest jedyny przypadek gdy wypinają się na użytkownika i zawsze tak będzie. Ich polityka biznesowa niestety się sprawdza. Nagrywanie przez USB na dysku przenośnym też nie jest skomplikowane, tak samo sterowanie smartfonem przez USB nie jest skomplikowane, a nie ma.

  59. ALIGATOR
    ALIGATOR 15 stycznia 2023, 10:35

    @Maciox Tak chodzi mi o jednoczesny podgląd na podpiętym monitorze gdzie mam czysty sygnał brak informacji które zasłaniają mi kadr, możliwość sterowania z poziomu ekranu aparatu i nagrywania na kartę SD jednocześnie. Czego nie ma. A tak to byłby super aparat.
    Jedną z fajnych rzecz którą Canon zrobił w 6 D mk II to czerwona ramka przy nagrywaniu. O tym pisałem kiedyś nawet do Canona jak zobaczyłem w Panasonicu. Super przydatne bo sam napis REC z czerwoną kropeczką przy jakiś dynamicznych ujęciach nie zawsze się widzi. A czerwona ramka powinna być w każdym urządzeniu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział