Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony ZV-1 - test trybu filmowego

18 maja 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 11

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Sony ZV-1 to aparat kompaktowy, przy projektowaniu którego zdecydowany priorytet położono na niewielkie gabaryty i wagę. Całość, z baterią, kartą pamięci i, przypomnijmy, jasnym obiektywem o ekwiwalencie zakresu 24-70 mm, waży poniżej 300 g, co jest świetnym osiągnięciem. Tyle tylko, że odbyło się to kosztem choćby malutkiej baterii czy mniejszej liczby przycisków na obudowie. Jeśli komuś ten kompromis pasuje, to pomimo 3 lat na karku, ZV-1 powinien sprawdzić się w wielu filmowych sytuacjach. Nie możemy jednak oczekiwać od niego osiągów porównywalnych z nowszym, cięższym, dużo droższym i oferującym wymienną optykę sprzętem.

Sony ZV-1 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Spójrzmy jeszcze na porównanie cen testowanego aparatu z konkurencją. Do tej ostatniej możemy zaliczyć pokrewny model ZV-1F oraz dwa również pozycjonowane jako urządzenia dla vlogerów kompakty Canona — modele PowerShot G7 X Mark III oraz niedawno zaprezentowany PowerShot V10. Są one zresztą poniekąd rynkowymi odpowiednikami ZV-1 i ZV-1F.


----- R E K L A M A -----

Tak prezentują się ceny całej czwórki (dane wg serwisu Ceneo.pl na dzień 15.05.2023):

  • Canon PowerShot G7 X Mark III — ok. 3500 zł,
  • Canon PowerShot V10 — ok. 2200 zł,
  • Sony ZV-1 — ok. 2985 zł,
  • Sony ZV-1F — ok. 2500 zł.

Zbierzmy teraz zalety i wady Sony ZV-1 w jednym miejscu:

Zalety:

  • możliwość programowania wybranych elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • stopka Multi Interface
  • niewielkie rozmiary i waga,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • dobry, jasny obiektyw o uniwersalnym zakresie,
  • dobra jakość obrazu w narożnikach kadru,
  • narzędzia ułatwiające pracę operatora — focus peaking, zebra, histogram,
  • slow motion w 250, 500 lub 1000 kl/s,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania w zwykłych trybach filmowych,
  • rozsądny zakres tonalny jak na urządzenie z tak niewielką matrycą,
  • profile obrazu takie jak Hybrid Log Gamma czy S-Log,
  • szybki i celny autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy,
  • stabilizacja optyczna w obiektywie,
  • stabilizacja cyfrowa wygładzająca ruch kamery i niepogarszająca jakości obrazu,
  • wbudowany filtr szary,
  • dobra szczegółowość i jakość obrazu w zwykłych trybach nagrywania,
  • spory zakres użytecznych czułości w zwykłych trybach nagrywania jak na urządzenie z 1-calową matrycą,
  • atrakcyjna cena.

Wady:

  • liczba elementów sterujących mogłaby być większa,
  • brak wyjścia słuchawkowego,
  • przerywanie nagrywania w 4K po 5 minutach na domyślnych nastawach ochrony przed przegrzaniem,
  • brak uszczelnień,
  • brak wizjera elektronicznego,
  • mało przejrzyste menu,
  • niewielka pojemność akumulatora,
  • gwint złączki statywowej blokujący klapkę baterii i karty pamięci,
  • pojedyncze gniazdo kart pamięci,
  • ekran o proporcjach obrazu niedostosowanych do filmowania,
  • rozdzielczość ekranu mogłaby być lepsza,
  • zupełnie niepotrzebny crop 1.09x w 4K,
  • aparat "zamarza" na około 3 sekundy po wyłączeniu nagrywania,
  • wysoka minimalna czułość w profilach logarytmicznych,
  • spory crop przy korzystaniu ze stabilizacji cyfrowej,
  • trochę za dużo flar po przymknięciu przysłony,
  • kiepska jakość obrazu i duże zaszumienie w slow motion,
  • brak jakiejkolwiek kontroli użytkownika nad procesem odszumiania filmów.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania.

  • film 1 – 107 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma,
  • film 2 – 66 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 2
  • film 3 – 57 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 100 kl/s, profil obrazu: S-Log 3
  • film 4 – 217 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 500 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 5 – 119 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, ISO 3200,
  • film 6 – 49 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 12800,
  • film 7 – 61 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 3200,

Aparat do testów wypożyczyła firma:

Sony ZV-1 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Sony ZV-1 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Sony ZV-1 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe