Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Testy fotograficzne muszą czekać aż wyjdą aktualizacje programów dodające obsługę plików RAW z każdego nowego korpusu. Przy filmowych nie ma tego problemu — kodeki zawsze działają tak samo. Chyba że raz na parę lat trafi się aparat, w którym producent wprowadza nowy kodek. Ale to jednak dużo rzadsze przypadki.
Można krytykować, ale to na prawdę fajny sprzęt. Do pracy się słabo nadaje, szczególnie intensywnej, ale hobbystycznie w tej cenie jest bardzo atrakcyjny. Kilka jednak kwestii: "Nie pochwalamy za to umiejscowienia przycisku menu, który jest poza zasięgiem prawej ręki." To samo mam w R7 i tak jest również w R3... Smutne, ale ciekawostka - dzięki temu, że w R7 są przyciski kierunkowe - zamiast dodatkowej rolki, można sobie do któregoś przypisać menu. Tak jest dużo wygodniej.
"Z drugiej strony, jeśli celu akurat w kadrze nie było, autofokus zachowywał się dość nerwowo, chaotycznie skakał między drugim a trzecim planem w sposób, który trudno nazwać eleganckim. " Widać taka przypadłość Canona bo mam z tym problem w R7, w R3 i R6 jest identycznie wg moich doświadczeń, dlatego zawsze trzeba dobrze opanować działanie tego ustrojstwa jeśli efekt ma być dobry.
"W trybie pełnoklatkowym jakość obrazu Full HD jest co najwyżej przeciętna" Kolejny sprzęt w którym olano FHD. Chyba trzeba się z tym pogodzić...
W tym momencie najlepszy aparat na rynku do amatorskiego i troche powazniejszego filmowania. Najtansze 4K50 na rynku, w sumie jedyny aparat w swojej kategorii cenowej, ktory oferuje takie mozliwosci. Raczej nie na sluby i inne reportaze, ale domowe youtuby ogarnie wysmienicie.
@Bahrd - każdy współczesny cywilizowany gimbal ma wyprowadzony port USB zaraz koło mocowania aparatu, więc kabel nie musi być giętki i może być krótki.
Wykrywanie oka i twarzy powinno być zaliczone do wad ponieważ jest tu spora grupa komentatorów, którzy uważają że korzystanie z takich udogodnień to straszny obciach i brak twórczych ambicji ;))
Amadi - dzięki. Tak, czy owak (dzieląc włos na czworo) - musi być giętki w przegubach gimbala o ile dodatkowa bateria nie jest zamontowana obok aparatu?
ad1216, grupa niewielka, ale jak to mówią z rodzaju "vocal minority"... ;)
W przegubach gimbala jak sobie sygnał i prąd przechodzi to już kwestia producenta gimbala. A zasilanie bierze się z baterii gimbala. Jedyne USB jakiego potrzebujesz to 10-20 cm od złącza USB w okolicy płytki mocującej na aparat do samego aparatu.
CR8- film7 log3 ISO 12800 wg mnie już nieakceptowalne w niektórych okolicznościach. Po nałożeniu LUITa ilośc ziarna dominuje w obrazie. Szum jak w GH6 na 6400. Szału ni ma.
@gamma - tego typu uchwyty niewiele zmieniają w kwestii stabilizacji. Przy obiektywie ze stabilizacją optyczną spokojnie nagrasz nieruchomy kadr, ale o płynnych ujęciach podczas chodzenia raczej zapomnij.
A ten Canon HG-100TBR z RF też powinien działać. To się łączy po Bluetooth z aparatem, tam jakiejś fizyki kwantowej w środku nie ma.
EDIT: doczytałem - w skład statywu wchodzi pilot Bluetooth, który jest kompatybilny z R8 - link
Mam praktyczne pytanko. Filmuję obecnie w FullHD Canonem RP i M50 i jestem zadowolony z jakości i szczegółowości obrazu. Tutaj w teście natomiast czytam, że jakość w FulHD w trybie pełnoklatkowym jest słaba? Czy to to znaczy że będzie gorsza niż w aparatach których dotychczas używam, czy po prostu standardy testu są tak wysoko postawione :) ?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Testy ,,filmowe" przebiegają sprawnie , a części foto dla Fuji X-S20 nadal nie ma .
Testy fotograficzne muszą czekać aż wyjdą aktualizacje programów dodające obsługę plików RAW z każdego nowego korpusu. Przy filmowych nie ma tego problemu — kodeki zawsze działają tak samo. Chyba że raz na parę lat trafi się aparat, w którym producent wprowadza nowy kodek. Ale to jednak dużo rzadsze przypadki.
Szczegółowość to dużo większa link
niż w A6700 link
Można krytykować, ale to na prawdę fajny sprzęt. Do pracy się słabo nadaje, szczególnie intensywnej, ale hobbystycznie w tej cenie jest bardzo atrakcyjny.
Kilka jednak kwestii:
"Nie pochwalamy za to umiejscowienia przycisku menu, który jest poza zasięgiem prawej ręki."
To samo mam w R7 i tak jest również w R3... Smutne, ale ciekawostka - dzięki temu, że w R7 są przyciski kierunkowe - zamiast dodatkowej rolki, można sobie do któregoś przypisać menu. Tak jest dużo wygodniej.
"Z drugiej strony, jeśli celu akurat w kadrze nie było, autofokus zachowywał się dość nerwowo, chaotycznie skakał między drugim a trzecim planem w sposób, który trudno nazwać eleganckim. "
Widać taka przypadłość Canona bo mam z tym problem w R7, w R3 i R6 jest identycznie wg moich doświadczeń, dlatego zawsze trzeba dobrze opanować działanie tego ustrojstwa jeśli efekt ma być dobry.
"W trybie pełnoklatkowym jakość obrazu Full HD jest co najwyżej przeciętna"
Kolejny sprzęt w którym olano FHD. Chyba trzeba się z tym pogodzić...
W tym momencie najlepszy aparat na rynku do amatorskiego i troche powazniejszego filmowania. Najtansze 4K50 na rynku, w sumie jedyny aparat w swojej kategorii cenowej, ktory oferuje takie mozliwosci. Raczej nie na sluby i inne reportaze, ale domowe youtuby ogarnie wysmienicie.
"Rzeczony gimbal rozwiązuje w jego przypadku problemy z zasilaniem i stabilizacją."
Dobrze się domyślam, że kabelek USB musi być bardzo giętki, żeby nie przeszkadzać gimbalowi w "czynieniu swej powinności"?
@Bahrd - każdy współczesny cywilizowany gimbal ma wyprowadzony port USB zaraz koło mocowania aparatu, więc kabel nie musi być giętki i może być krótki.
Wykrywanie oka i twarzy powinno być zaliczone do wad ponieważ jest tu spora grupa komentatorów, którzy uważają że korzystanie z takich udogodnień to straszny obciach i brak twórczych ambicji ;))
Amadi - dzięki.
Tak, czy owak (dzieląc włos na czworo) - musi być giętki w przegubach gimbala o ile dodatkowa bateria nie jest zamontowana obok aparatu?
ad1216, grupa niewielka, ale jak to mówią z rodzaju "vocal minority"... ;)
W przegubach gimbala jak sobie sygnał i prąd przechodzi to już kwestia producenta gimbala. A zasilanie bierze się z baterii gimbala. Jedyne USB jakiego potrzebujesz to 10-20 cm od złącza USB w okolicy płytki mocującej na aparat do samego aparatu.
Dzięki wykrywaniu oka teraz przyjmą cię do Magnum. 😉
CR8- film7 log3 ISO 12800 wg mnie już nieakceptowalne w niektórych okolicznościach. Po nałożeniu LUITa ilośc ziarna dominuje w obrazie. Szum jak w GH6 na 6400. Szału ni ma.
@Amadi
A czy jest taka rączka pod system RF?
link
Jakby wtedy wyglądała stabilizacja ze szkłami z wbudową stabilizacją w szkłąch 24-50 oraz 35mm 1.8?
Ja się chyba skuszę na ten aparat właśnie ze szkłem kitowym (bo ma szeroki kąt i stabilizację) oraz z 35mm 1.8 bo też ma stabilizację.
Damianie
1 wejdz na facebooka
2 utwórz grupę foto " parabelum "
3 nie musisz nic kupować bo grupę tworzysz " zgodną" ze sprzetem który posiadasz ;
@gamma - tego typu uchwyty niewiele zmieniają w kwestii stabilizacji. Przy obiektywie ze stabilizacją optyczną spokojnie nagrasz nieruchomy kadr, ale o płynnych ujęciach podczas chodzenia raczej zapomnij.
A ten Canon HG-100TBR z RF też powinien działać. To się łączy po Bluetooth z aparatem, tam jakiejś fizyki kwantowej w środku nie ma.
EDIT: doczytałem - w skład statywu wchodzi pilot Bluetooth, który jest kompatybilny z R8 - link
Mam praktyczne pytanko. Filmuję obecnie w FullHD Canonem RP i M50 i jestem zadowolony z jakości i szczegółowości obrazu. Tutaj w teście natomiast czytam, że jakość w FulHD w trybie pełnoklatkowym jest słaba? Czy to to znaczy że będzie gorsza niż w aparatach których dotychczas używam, czy po prostu standardy testu są tak wysoko postawione :) ?