Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Panasonic Lumix G9 II - test trybu filmowego

Panasonic Lumix G9 II - test trybu filmowego
30 kwietnia 2024
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 32

1. Wstęp

Panasonic Lumix G9 II to pierwszy należący do systemu Mikro Cztery Trzecie bezlusterkowiec tego producenta wyposażony w układ autofokusa z detekcją fazy. Jest więc dla tej gałęzi Lumixów mniej więcej tym samym, czym dla rodziny urządzeń pełnoklatkowych stały się modele Lumix S5 II i S5 IIX.

Bohatera tego testu ze wspomnianymi przed chwilą korpusami pełnoklatkowymi łączy też zresztą wygląd obudowy oraz fakt, że w obu przypadkach mamy do czynienia z korpusami bazującymi w pewnym stopniu na już zaprezentowanych podzespołach. W przypadku G9 II sensor oraz zdecydowaną większość funkcji zapożyczono z przetestowanego już przez nas modelu GH6.

Na pokładzie G9 II znajdziemy zatem 25-megapikselowy sensor pozwalający na filmowanie w rozdzielczościach aż do 5.8K (5760 × 4320), a także w 4K z prędkościami do 120 kl/s i Full HD do 300 kl/s. Do dyspozycji użytkowników oddano przy tym spory wybór kodeków i profili obrazu, a zapis może odbywać się nie tylko na karty SD, ale też na dyski SSD podłączone do gniazda USB-C.


----- R E K L A M A -----

G9 II to jednak nie tylko tryb filmowy z GH6-ki w innym opakowaniu i z fazowym autofokusem. W nowym modelu poprawiono także część bolączek, które trapiły starszego krewniaka. O tych zmianach i poprawkach napiszemy jednak bardziej szczegółowo już w kolejnych rozdziałach niniejszego testu, do których lektury już teraz zapraszamy.

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział