Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Leica D Vario-Elmarit 14-50 mm f/2.8-3.5 Asph. Mega O.I.S. - test obiektywu

3 września 2007
Komentarze czytelników (16)
  1. konczako
    konczako 3 września 2007, 11:46

    Jeezu...takiej rozdzielczości przy zumach to jeszcze w waszych testach nie widziałem...Szkoda że leica produkuje obiektywy tylko pod 4/3

  2. kris75
    kris75 3 września 2007, 12:39

    rozdzielczosc obiektywu na wykresie owszem moze i wyglada oszalamiajaco, ale czemu nie odbija sie to na tych cropach z tablic testowych pod wykresem?

  3. Arek
    Arek 3 września 2007, 12:40

    Bo cropy są z niewyostrzonych JPGów. Zapomniałem to dopisać. Przepraszam.

  4. 3 września 2007, 15:39

    Bardzo przyzwoita maszyna. Fajny zakres ogniskowych. Światło. Stabilizacja. Cena ok.
    Tyle, że wielkości uzyskane w testach nie pozwalają na przeprowadzenie bezpośredniego porównania z innymi systemami.
    Osoba, która sobie nie zdaje sprawy z tego faktu może wysnuć błędne fakty nt. wyższości pewnych systemów nad innymi.
    Optyczni - poprawcie się. Napiszcie artykulik o porównywaniu wyników w poszczególnych systemach i podlinkujcie go do testów we własciwym miejscu !!!

  5. 3 września 2007, 15:40

    ERRATA: (miało być:)
    ... może wysnuć błędne wnioski nt. wyższości ...

  6. Mamut
    Mamut 3 września 2007, 17:21

    Czy nie dałoby się wprowadzić jakiejś uniwersalnej wielkości, określającej rozdzielczość obrazu, dzięki której można porównywać bezpośrednio obiektywy różnych systemów?
    Np. dzieląc uzyskane MTFy przez rozdzielczość obrazy w pionie/poziomie.

  7. Mamut
    Mamut 3 września 2007, 17:33

    Ciekawe, czy Leica postara się równie dobrze przy nowym kicie do L10 (D VARIO-ELMAR 14-50 mm f/3,8-5,6).
    Fajnie, jakby okazało się że jest "prawie jak" ( ;) ) ten.

  8. skygge
    skygge 3 września 2007, 19:14

    Szkoda że ten obiektyw jest tylko dla 4/3. Całą jakość obrazu diabli biorą przez te szumy... :(

  9. 3 września 2007, 19:27

    jakie szumy ? robisz tylko na iso 1600 ?
    fajne szkło, może kiedyś wrócę do Panasonika ? w końcu sporo zdjęć się FZ-ką natrzaskało

  10. Arek
    Arek 3 września 2007, 22:32

    Arv, porównanie da się przeprowadzić i zostało to zrobione. Zachęcam do zerknięcia do testu Olympusa 3.5/35 Macro.

  11. 3 września 2007, 23:27

    Znalazłem ten wywód, choć (z całym szacunkiem) niedokładny i niekonsekwentny.
    Cytuję:
    "Upakowanie pikseli, w sensie gęstości liniowej, jest w Olympusie o [...] ponad 30% większe niż w Canonie 20D.
    [.....][....][....] MTFy Olympusów w stosunku do szkieł testowanych na Canonie musimy zmniejszać o prawie 20%. Tutaj więc wynik 48.1 lpmm odpowiadałby 41 lpmm, co znów jest rezultatem świetnym."

    Mnie wychodzi tak:
    Canon 20D ma ok. 156 pikseli/mm
    Olek E-510 ma ok. 211 pikseli/mm.
    czyli 50lpmm Olka ~= 37 lpmm Canona

    Moja sugestia o przeniesieniu tego wywodu do oddzielnego artykułu i podlinkowaniu go pod wykresy rozdzielczości wynika z troski o osoby mniej zorientowane w temacie, które porównają wprost wykresiki i wyjdzie im, że rozdzielczość obiektywów 4/3 bije na głowę rozdzielczość obiektywów w innych systemach.

  12. 3 września 2007, 23:44

    Zresztą wystarczy spojrzeć wyżej na wypowiedź konczako ;-)

    Może zamiast skali w lpmm podawać skalę w % ?
    Olek mający 210 pikseli/mm ma teoretyczną rozdzielczość 105 linii/mm (Twierdzenie Nyquista). Ponieważ lpmm oznacza "par linii na milimetr" maksymalny teoretyczny wynik Olka to 52,5 lpmm.
    Więc: 52,5 lpmm=100%, 26 lpmm=50% itd.

  13. Arek
    Arek 4 września 2007, 09:06

    Arv, wcale nie niedokładny i niekonsekwentny. Upakowanie pikseli to jedna rzecz. Druga rzecz, że Olympus E510 potencjału tego upakowania nie wykorzystuje (z wiadomych względów), więc przy przeliczaniu z jednego systemu do drugiego nie można kierować się tylko upakowaniem pikseli. My powtarzamy zawsze, że dla nas wyznacznikiem, do którego skalujemy jest zachowanie na f/16, a tam E510 i 20D różnią się o niespełna 20%.

  14. fotograficzna ciamajda
    fotograficzna ciamajda 15 września 2007, 16:16

    Podoba mi sie ten obiektyw. Dobra praca pod ostre swiatło... . To jest interesujące. Szkoda, że sprzedają z lustrzanką Panasonic L1. Ja się przygladam modelowi Panasonic L10. Połączyc L10 z obiektywem tym to może być niezłe "cacko". L10 ma format klatki 4:3, ale jak czytam w parametrach to jest możliwość ustawienia formatu 3:2.Poczekam na test modelu L10. Jestem przed zakupem lustrzanki cyfrowej. Tylko której? Oto jest pytanie :-) Tyle tego nowego sprzętu się pojawiło.

  15. wescik
    wescik 2 października 2007, 15:55

    No no... całkiem ładna maszynka. Ale jak zawsze się dopatruję dziury w całym (teście). Mam drobne przemyślenia na temat jednoczesnego włączania stabilizacji w korpusie i w obiektywie. To chyba jest bez sensu bo zarówno obiektyw jak i korpus "rejestrują" ten sam ruch (może trochę inny ze względu na odległość pomiędzy czujnikami) i kompensują go tak, aby go zniwelować. Jeśli nie dochodzi do jakiegoś "podziału zadań" pomiędzy systemami stablizizacji, a w to nie wierzę, to zamiast ostrego obrazu otrzymujemy za bardzo ustabilizowany obraz, czyli przesunięty w drugą stronę...

  16. robinp
    robinp 14 stycznia 2008, 13:02

    Fotografuje tym obiektywem od kilku miesięcy. Z korpusem Lumix DMC L1 i Olympusem E1. Rewelacyjne szkło! I choć kitowemu 14-54 Olympusa też niewiele brakuje, częściej używam Elmarita. Tak właściwie nie ma do czego sie przyczepić, no może do kierunku obrotu pierścienia zmiany ogniskowej. Jest odwrotnie niż w Olympusie, i nieraz zmianę ogniskowej rozpoczynam od kręcenia w niewłaściwa stronę. I jeszcze jedno. Ponieważ jest to pierwszy (i jedyny jak na razie) obiektyw ze stabilizacją optyczną w moim posiadaniu, przyzwyczajam sie do tego, że nawet gdy stabilizacja jest wyłączona, obiektyw emituje cichutkie dźwieki. Ale zarówno optycznie jak i mechanicznie-rewelacja! Z Olympusem E1 stabilizacja rowniez dziala, choc tylko w opcji stabilizacji ciągłej (stabilizacja po wcisnieciu spustu dziala tylko z Lumixem, gdyz ta opcja jest wybierana z poziomu menu aparatu)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział