Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego

Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego
3 września 2024
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 30

1. Wstęp

Zaprezentowany w lipcu bieżącego roku ZV-E10 II to najnowszy przedstawiciel przeznaczonego dla vlogerów segmentu urządzeń Sony. Co prawda korpus ten dzielą od jego poprzednika, modelu ZV-E10, jedynie trzy lata, jednak technologicznie różnica ta jest większa niż wynikałoby z metryki. Objęła ona takie elementy jak możliwość filmowania w 4K w 50 kl/s czy też 10-bitowe kodeki, lepszy autofokus, większą baterię i nowe, dużo czytelniejsze menu.

Tak jak pierwsza generacja ZV-E10 była mocno spokrewniona z modelem A6400, tak bohater niniejszego testu bazuje na komponentach korpusu A6700. W porównaniu z nim jednak w ZV-E10 II zrezygnowano z wizjera elektronicznego, oraz, co niezmiennie nas zaskakuje w przypadku sprzętu dla vlogerów, ze stabilizacji matrycy. Zabrakło także najwyższych klatkaży, takich jak 100/120 kl/s w 4K i 200/240 kl/s w Full HD.

W zamian potencjalny użytkownik otrzymuje mniejszą o ponad 100 g wagę (377 g w porównaniu do 493 g, w obu przypadkach z baterią i kartą pamięci) oraz typowy dla linii ZV wielokapsułowy mikrofon. Stabilizację matrycy ma z kolei zastąpić stabilizacja cyfrowa mogąca współpracować ze stabilizacją optyczną w obiektywie.


----- R E K L A M A -----

Oczywiście w sytuacji, kiedy na rynku jest już wspomniany model A6700, trudno się czepiać ZV-E10 II, o to, że nie ma wizjera i stabilizacji, bo wtedy oba korpusy niczym by się nie różniły. W kolejnych rozdziałach skupimy się raczej na tym, co ZV-E10 II ma do zaoferowania i na ile dobrze wypada w poszczególnych kategoriach testowych. Zapraszamy do lektury!

Aparat do testu udostępnił polski oddział firmy Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział