Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego
5. Podsumowanie i filmy przykładowe
Spójrzmy jeszcze na porównanie cen testowanego aparatu oraz jego konkurencji:
- Canon EOS R7 – ok. 5000-6000 zł (występują duże różnice pomiędzy sklepami)
- Canon EOS R10 – ok. 3300 zł
- Fujifilm X-S20 – ok. 6100 zł
- Sony A6700 – ok. 6600 zł
- Sony FX30 – ok. 9000 zł
- Sony ZV-E10 II – ok. 5000 zł
Zbierzmy teraz zalety i wady bohatera niniejszego testu w jednym miejscu:
Zalety:
- pojemna bateria,
- przejrzyste menu,
- możliwość programowania funkcji praktycznie wszystkich elementów sterujących,
- dedykowana analogowa dźwignia do obsługi power zooma i zooma cyfrowego w płynny sposób,
- wejście na zewnętrzny mikrofon,
- wyjście słuchawkowe,
- możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
- w pełni rozkładany ruchomy ekran dotykowy,
- brak ograniczeń czasu nagrywania,
- zapis filmów z próbkowaniem koloru 4:2:2/10-bit,
- nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s,
- duży zakres przepływności strumienia danych do wyboru,
- profile obrazu S-Log 3 oraz Hybrid Log Gamma,
- bardzo dobrze działający autofokus,
- autofokus z wykrywaniem twarzy i oka,
- narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
- narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
- możliwość wykorzystania cyfrowej stabilizacji w charakterze cyfrowego telekonwertera oferującego dobrej jakości obraz,
- bardzo dobra szczegółowość obrazu 4K,
- spory zakres użytecznych czułości w 4K,
- szybki odczyt matrycy (niewielki rolling shutter) w większości trybów nagrywania.
Wady:
- brak uszczelnień,
- pojedyncze gniazdo kart pamięci,
- niepełnowymiarowe złącze HDMI,
- trochę za małe i za słabo wyprofilowane przyciski MENU oraz C1,
- profil obrazu S-Log3 przesunięty w dziwne miejsce w menu,
- brak wizjera elektronicznego,
- rozdzielczość ekranu mogłaby być lepsza,
- brak stabilizacji matrycy,
- kiepsko działająca stabilizacja cyfrowa,
- słaby zakres tonalny w profilu S-Log3,
- brak możliwości filmowania w innych proporcjach obrazu niż 16:9,
- brak znanych z pokrewnych modeli trybów nagrywania w 4K w 100/120 kl/s oraz w Full HD w 200/240 kl/s,
- brak jakiejkolwiek kontroli nad działaniem odszumiania w trybie filmowym,
- jakość obrazu i ilość szumu w Full HD mogłaby być lepsza.
Filmy przykładowe
Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS II oraz Sony FE 50 mm f/1.4 GM.
- film 1 – 66 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie,
- film 2 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: S-Log 3,
- film 3 – 197 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil profil obrazu: S-Cinetone,
- film 4 – 262 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 50 kl/s, obrazu: Hybrid Log Gamma, kodek All-Intra,
- film 5 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie, ISO 3200,
- film 6 – 131 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: S-Cinetone, ISO 6400,
- film 7 – 328 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 6400,
- film 8 – 131 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 12800.