Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego

3 września 2024
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 30

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

W naszym odczuciu Sony ZV-E10 II to przede wszystkim po prostu odchudzona (zarówno wagowo, jak i cenowo) wersja modelu A6700 i jako taki korpus ten wydaje się spełniać stawiane przed nim założenia. Łączy on lekkość i niewielkie gabaryty z pojemną baterią i dobrej jakości filmami w 4K, a spora część jego wad to po prostu konsekwencje tego odchudzania. Nie jesteśmy przy tym przekonani, czy vlogerzy mimo wszystko nie wybiorą wyposażonego w stabilizowaną matrycę wyżej pozycjonowanego kuzyna bohatera niniejszego testu. Ale tę decyzję każdy potencjalny użytkownik musi już podjąć samodzielnie.

Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Spójrzmy jeszcze na porównanie cen testowanego aparatu oraz jego konkurencji:

  • Canon EOS R7 – ok. 5000-6000 zł (występują duże różnice pomiędzy sklepami)
  • Canon EOS R10 – ok. 3300 zł
  • Fujifilm X-S20 – ok. 6100 zł
  • Sony A6700 – ok. 6600 zł
  • Sony FX30 – ok. 9000 zł
  • Sony ZV-E10 II – ok. 5000 zł
Jak widać, nowy korpus Sony, pomimo niedawnej premiery, jest atrakcyjnie wyceniony, co może mu pomóc w zdobyciu popularności, zwłaszcza wśród tych użytkowników, dla których stabilizacja matrycy nie jest aż tak istotna.

----- R E K L A M A -----

Zbierzmy teraz zalety i wady bohatera niniejszego testu w jednym miejscu:

Zalety:

  • pojemna bateria,
  • przejrzyste menu,
  • możliwość programowania funkcji praktycznie wszystkich elementów sterujących,
  • dedykowana analogowa dźwignia do obsługi power zooma i zooma cyfrowego w płynny sposób,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran dotykowy,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • zapis filmów z próbkowaniem koloru 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s,
  • duży zakres przepływności strumienia danych do wyboru,
  • profile obrazu S-Log 3 oraz Hybrid Log Gamma,
  • bardzo dobrze działający autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka,
  • narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • możliwość wykorzystania cyfrowej stabilizacji w charakterze cyfrowego telekonwertera oferującego dobrej jakości obraz,
  • bardzo dobra szczegółowość obrazu 4K,
  • spory zakres użytecznych czułości w 4K,
  • szybki odczyt matrycy (niewielki rolling shutter) w większości trybów nagrywania.

Wady:

  • brak uszczelnień,
  • pojedyncze gniazdo kart pamięci,
  • niepełnowymiarowe złącze HDMI,
  • trochę za małe i za słabo wyprofilowane przyciski MENU oraz C1,
  • profil obrazu S-Log3 przesunięty w dziwne miejsce w menu,
  • brak wizjera elektronicznego,
  • rozdzielczość ekranu mogłaby być lepsza,
  • brak stabilizacji matrycy,
  • kiepsko działająca stabilizacja cyfrowa,
  • słaby zakres tonalny w profilu S-Log3,
  • brak możliwości filmowania w innych proporcjach obrazu niż 16:9,
  • brak znanych z pokrewnych modeli trybów nagrywania w 4K w 100/120 kl/s oraz w Full HD w 200/240 kl/s,
  • brak jakiejkolwiek kontroli nad działaniem odszumiania w trybie filmowym,
  • jakość obrazu i ilość szumu w Full HD mogłaby być lepsza.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywów Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS II oraz Sony FE 50 mm f/1.4 GM.

  • film 1 – 66 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 2 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: S-Log 3,
  • film 3 – 197 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil profil obrazu: S-Cinetone,
  • film 4 – 262 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 50 kl/s, obrazu: Hybrid Log Gamma, kodek All-Intra,
  • film 5 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie, ISO 3200,
  • film 6 – 131 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: S-Cinetone, ISO 6400,
  • film 7 – 328 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 6400,
  • film 8 – 131 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 12800.

Aparat do testów wypożyczyła firma:

Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firm Godox oraz Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl

Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe
Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe
Sony ZV-E10 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe