Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Bardzo lubiłem model C70, więc najprawdopodobniej ten model jest jeszcze lepszy (miałem go w rękach tylko przez chwilę). Odnoszę wrażenie, że na pewnym pułapie cenowym kamery są bardzo podobne (mam na myśli kamery Sony i Canona) i o wyborze decydują subiektywne niuanse.
Spytam jako laik filmowy, bo u siebie zauważyłem to samo zjawisko. Filmując w profilu logarytmicznym bazowe ISO wynosi 800 zamiast 100, dlaczego tak? Czy to nie wpływa negatywnie na jakość obrazu?
Bardzo fajny test. Ciekawe, że R1 jako w sumie głównie maszyna zdjęciowa nie odstaje zbytnio możliwościami filmowymi od C400. Dynamika w RAW w obu testach pokazała identyczne wartości aczkolwiek w tekście jest informacja, że trochę brakuje do R1. Jak to interpretować? Wysokie iso Waszym zdaniem na korzyść C400 względem R1? Tak wywnioskowałem. Oznacza to, że w R1 jest tylko jedno natywne iso względem potrójnego w C400? Wiem, że przy R1 canon się nie chwalił podwójnym lub potrójnym iso ale w ktorymś modelu,bodajże R5, też się nie chwalili a ewidentnie było dual iso takie jak w R5c. Oczywiście C400 i C80 ma masę zalet filmowych: filtry szare, xlry, menu filmowe ale niema jednego - nie robi zdjęć. Do filmowania przyrody, gdzie trzeba często daleko iść w ciężkim terenie masa i ilość sprzętu ma znaczenie, R1 może być chyba dobrą alternatywą dla kogoś, kto generalnie filmuje ale potrzebuje też robić zdjęcia.
Iso 800 w clog3 nie wpływa negatywnie, wpływa własnie pozytywnie. Dzięki wyższej wartości ISO kamera lapie najwyższe DR. Obcinając ISO w dol do 100 DR spada.
@corckie – temat jest dość skomplikowany, bo profile logarytmiczne to kombinacja wzmocnienia analogowego i cyfrowego. Ale upraszczając – na natywnym ISO matrycy, czyli w tym wypadku 800, masz dokładnie taki sam zapas w światłach jak na niższych czułościach, a dostajesz więcej szczegółów w cieniach. Dlatego zresztą większość profili logarytmicznych wytrzymuje prześwietlenie o te ~3 EV, czyli na upartego możesz ISO 800 naświetlić jak ISO 100 i mieć lepszy stosunek sygnału do szumu. Aczkolwiek wymaga to już pewnej świadomości i umiejętności w postprodukcji, więc na początek nie polecam.
Bazowa czułość odpowiada w tym przypadku wzmocnieniu jednostkowemu toru analogowego matrycy. W testach trybu foto masz o tym więcej w rozdziale 8.
Jeszcze raz dokładnie przejrzałem porównanie wysokiego iso w obu Waszych testach R1 i C400 dla iso 6400, 12800, 25600. Specjalnie nie widzę różnicy w rawach. Mam nawet wrażenie, że w przypadku R1 jest ciut lepiej. Wyprowadźcie mnie z błędu bo po opisie wyników testów można odnieść odwrotne wrażenie co do użytecznych iso
Może ktos podzieli się wiedzą: Na oficjalnym kanale Panasonica facet mówi, że do odbioru materiału nagranego w Hybrid Log Gamma potrzebny jest tv obsługujący HLG bo inaczej lepszego obrazu nie zobaczymy - Prawda to? Przeciez surowy materiał najczęściej i tak renderuję się do formatu MP4 Do tej pory nagrywałem zazwyczaj w lekko wypłaszczonych profilach do późniejszej edycji. Czy HLG też jest przeznaczony do gradacji w postprodukji?
Nominalnie HLG jest przeznaczony do wyświetlania na telewizorach HDR. Ale możesz go też potraktować jak zwykły profil obrazu taki w połowie drogi między tymi standardowymi a logiem. Tylko trzeba trochę pokombinować w postprodukcji, żeby sobie kolory wyprostować.
Absolutnie nie prześwietlaj HLG. Pracuję obecnie w DaVinci nad materiałem HLG i jest to znacznie bardziej czasochłonne i trudniejsze niż obróbka LOGa (tak jak napisał Amadi: są problemy z kolorami). Dostałem sporo ujęć (nie moich) prześwietlonych i wielu z nich nie da się uratować. LOG bez problemu by zniósł takie prześwietlenie, HLG wymięka (a jest prześwietlone raptem o 1.EV, nie więcej).
@kleofas Nie zamierzam nagrywać w tym trybie. Tutoriale z YT skutecznie mnie z tego wyleczyły. Zbyt czasochłonne. Montaż filmu z tysiącem klipów to byłaby droga przez mękę. Z drugiej strony dziwne że HLG nie znosi przepaleń o 1 EV. Mimo wszystko powinien. W moim przypadku nawet w trybie cinelike D bez większego problemu da się ogarnąć błedy ekspozycji o 1 -1.5 podziałki bez wielkich problemów.
@ES - dokładnie to masz sprawdzane w 3 rozdziale testów filmowych. Jest tam przy profilach obrazu taki film pokazujący, jak poszczególne profile znoszą prześwietlenie i niedoświetlenie.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Bardzo lubiłem model C70, więc najprawdopodobniej ten model jest jeszcze lepszy (miałem go w rękach tylko przez chwilę). Odnoszę wrażenie, że na pewnym pułapie cenowym kamery są bardzo podobne (mam na myśli kamery Sony i Canona) i o wyborze decydują subiektywne niuanse.
Jaka jest procedura mierzenia rolling shuttera? W zasadzie to pytanie nie jest związane bezpośrednio z tym testem.
Tak zasadniczo to w oparciu o serię błysków z lampy błyskowej posiadającej szybki tryb seryjny.
Spytam jako laik filmowy, bo u siebie zauważyłem to samo zjawisko. Filmując w profilu logarytmicznym bazowe ISO wynosi 800 zamiast 100, dlaczego tak? Czy to nie wpływa negatywnie na jakość obrazu?
Bardzo fajny test. Ciekawe, że R1 jako w sumie głównie maszyna zdjęciowa nie odstaje zbytnio możliwościami filmowymi od C400. Dynamika w RAW w obu testach pokazała identyczne wartości aczkolwiek w tekście jest informacja, że trochę brakuje do R1. Jak to interpretować?
Wysokie iso Waszym zdaniem na korzyść C400 względem R1? Tak wywnioskowałem. Oznacza to, że w R1 jest tylko jedno natywne iso względem potrójnego w C400?
Wiem, że przy R1 canon się nie chwalił podwójnym lub potrójnym iso ale w ktorymś modelu,bodajże R5, też się nie chwalili a ewidentnie było dual iso takie jak w R5c. Oczywiście C400 i C80 ma masę zalet filmowych: filtry szare, xlry, menu filmowe ale niema jednego - nie robi zdjęć. Do filmowania przyrody, gdzie trzeba często daleko iść w ciężkim terenie masa i ilość sprzętu ma znaczenie, R1 może być chyba dobrą alternatywą dla kogoś, kto generalnie filmuje ale potrzebuje też robić zdjęcia.
Iso 800 w clog3 nie wpływa negatywnie, wpływa własnie pozytywnie. Dzięki wyższej wartości ISO kamera lapie najwyższe DR. Obcinając ISO w dol do 100 DR spada.
@corckie – temat jest dość skomplikowany, bo profile logarytmiczne to kombinacja wzmocnienia analogowego i cyfrowego. Ale upraszczając – na natywnym ISO matrycy, czyli w tym wypadku 800, masz dokładnie taki sam zapas w światłach jak na niższych czułościach, a dostajesz więcej szczegółów w cieniach. Dlatego zresztą większość profili logarytmicznych wytrzymuje prześwietlenie o te ~3 EV, czyli na upartego możesz ISO 800 naświetlić jak ISO 100 i mieć lepszy stosunek sygnału do szumu. Aczkolwiek wymaga to już pewnej świadomości i umiejętności w postprodukcji, więc na początek nie polecam.
Bazowa czułość odpowiada w tym przypadku wzmocnieniu jednostkowemu toru analogowego matrycy. W testach trybu foto masz o tym więcej w rozdziale 8.
Jeszcze raz dokładnie przejrzałem porównanie wysokiego iso w obu Waszych testach R1 i C400 dla iso 6400, 12800, 25600. Specjalnie nie widzę różnicy w rawach. Mam nawet wrażenie, że w przypadku R1 jest ciut lepiej. Wyprowadźcie mnie z błędu bo po opisie wyników testów można odnieść odwrotne wrażenie co do użytecznych iso
Może ktos podzieli się wiedzą:
Na oficjalnym kanale Panasonica facet mówi, że do odbioru materiału nagranego w Hybrid Log Gamma potrzebny jest tv obsługujący HLG bo inaczej lepszego obrazu nie zobaczymy - Prawda to? Przeciez surowy materiał najczęściej i tak renderuję się do formatu MP4
Do tej pory nagrywałem zazwyczaj w lekko wypłaszczonych profilach do późniejszej edycji. Czy HLG też jest przeznaczony do gradacji w postprodukji?
Nominalnie HLG jest przeznaczony do wyświetlania na telewizorach HDR. Ale możesz go też potraktować jak zwykły profil obrazu taki w połowie drogi między tymi standardowymi a logiem. Tylko trzeba trochę pokombinować w postprodukcji, żeby sobie kolory wyprostować.
@Amadi
Ale nagrywając w HLG przepalanie obrazu jak w przypadku LOGa nie jest wskazane?
Zależy od implementacji w konkretnym urządzeniu, ale zwykle możesz eksponować bez prześwietleń czy niedoświetleń.
@ES
Absolutnie nie prześwietlaj HLG. Pracuję obecnie w DaVinci nad materiałem HLG i jest to znacznie bardziej czasochłonne i trudniejsze niż obróbka LOGa (tak jak napisał Amadi: są problemy z kolorami). Dostałem sporo ujęć (nie moich) prześwietlonych i wielu z nich nie da się uratować. LOG bez problemu by zniósł takie prześwietlenie, HLG wymięka (a jest prześwietlone raptem o 1.EV, nie więcej).
@kleofas
Nie zamierzam nagrywać w tym trybie. Tutoriale z YT skutecznie mnie z tego wyleczyły. Zbyt czasochłonne. Montaż filmu z tysiącem klipów to byłaby droga przez mękę. Z drugiej strony dziwne że HLG nie znosi przepaleń o 1 EV. Mimo wszystko powinien. W moim przypadku nawet w trybie cinelike D bez większego problemu da się ogarnąć błedy ekspozycji o 1 -1.5 podziałki bez wielkich problemów.
@ES - dokładnie to masz sprawdzane w 3 rozdziale testów filmowych. Jest tam przy profilach obrazu taki film pokazujący, jak poszczególne profile znoszą prześwietlenie i niedoświetlenie.