Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS C400 - test kamery

10 grudnia 2024
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 15
Komentarze czytelników (15)
  1. deel77
    deel77 10 grudnia 2024, 17:23

    Bardzo lubiłem model C70, więc najprawdopodobniej ten model jest jeszcze lepszy (miałem go w rękach tylko przez chwilę). Odnoszę wrażenie, że na pewnym pułapie cenowym kamery są bardzo podobne (mam na myśli kamery Sony i Canona) i o wyborze decydują subiektywne niuanse.

  2. mav
    mav 10 grudnia 2024, 18:36

    Jaka jest procedura mierzenia rolling shuttera? W zasadzie to pytanie nie jest związane bezpośrednio z tym testem.

  3. Amadi
    Amadi 10 grudnia 2024, 19:17

    Tak zasadniczo to w oparciu o serię błysków z lampy błyskowej posiadającej szybki tryb seryjny.

  4. corckie
    corckie 11 grudnia 2024, 09:59

    Spytam jako laik filmowy, bo u siebie zauważyłem to samo zjawisko. Filmując w profilu logarytmicznym bazowe ISO wynosi 800 zamiast 100, dlaczego tak? Czy to nie wpływa negatywnie na jakość obrazu?

  5. Damian_N
    Damian_N 11 grudnia 2024, 12:20

    Bardzo fajny test. Ciekawe, że R1 jako w sumie głównie maszyna zdjęciowa nie odstaje zbytnio możliwościami filmowymi od C400. Dynamika w RAW w obu testach pokazała identyczne wartości aczkolwiek w tekście jest informacja, że trochę brakuje do R1. Jak to interpretować?
    Wysokie iso Waszym zdaniem na korzyść C400 względem R1? Tak wywnioskowałem. Oznacza to, że w R1 jest tylko jedno natywne iso względem potrójnego w C400?
    Wiem, że przy R1 canon się nie chwalił podwójnym lub potrójnym iso ale w ktorymś modelu,bodajże R5, też się nie chwalili a ewidentnie było dual iso takie jak w R5c. Oczywiście C400 i C80 ma masę zalet filmowych: filtry szare, xlry, menu filmowe ale niema jednego - nie robi zdjęć. Do filmowania przyrody, gdzie trzeba często daleko iść w ciężkim terenie masa i ilość sprzętu ma znaczenie, R1 może być chyba dobrą alternatywą dla kogoś, kto generalnie filmuje ale potrzebuje też robić zdjęcia.

  6. Hubert Multana
    Hubert Multana 11 grudnia 2024, 12:24

    Iso 800 w clog3 nie wpływa negatywnie, wpływa własnie pozytywnie. Dzięki wyższej wartości ISO kamera lapie najwyższe DR. Obcinając ISO w dol do 100 DR spada.

  7. Amadi
    Amadi 11 grudnia 2024, 12:32

    @corckie – temat jest dość skomplikowany, bo profile logarytmiczne to kombinacja wzmocnienia analogowego i cyfrowego. Ale upraszczając – na natywnym ISO matrycy, czyli w tym wypadku 800, masz dokładnie taki sam zapas w światłach jak na niższych czułościach, a dostajesz więcej szczegółów w cieniach. Dlatego zresztą większość profili logarytmicznych wytrzymuje prześwietlenie o te ~3 EV, czyli na upartego możesz ISO 800 naświetlić jak ISO 100 i mieć lepszy stosunek sygnału do szumu. Aczkolwiek wymaga to już pewnej świadomości i umiejętności w postprodukcji, więc na początek nie polecam.

    Bazowa czułość odpowiada w tym przypadku wzmocnieniu jednostkowemu toru analogowego matrycy. W testach trybu foto masz o tym więcej w rozdziale 8.

  8. Damian_N
    Damian_N 11 grudnia 2024, 12:41

    Jeszcze raz dokładnie przejrzałem porównanie wysokiego iso w obu Waszych testach R1 i C400 dla iso 6400, 12800, 25600. Specjalnie nie widzę różnicy w rawach. Mam nawet wrażenie, że w przypadku R1 jest ciut lepiej. Wyprowadźcie mnie z błędu bo po opisie wyników testów można odnieść odwrotne wrażenie co do użytecznych iso

  9. ES
    ES 12 grudnia 2024, 16:39

    Może ktos podzieli się wiedzą:
    Na oficjalnym kanale Panasonica facet mówi, że do odbioru materiału nagranego w Hybrid Log Gamma potrzebny jest tv obsługujący HLG bo inaczej lepszego obrazu nie zobaczymy - Prawda to? Przeciez surowy materiał najczęściej i tak renderuję się do formatu MP4
    Do tej pory nagrywałem zazwyczaj w lekko wypłaszczonych profilach do późniejszej edycji. Czy HLG też jest przeznaczony do gradacji w postprodukji?

  10. Amadi
    Amadi 12 grudnia 2024, 16:57

    Nominalnie HLG jest przeznaczony do wyświetlania na telewizorach HDR. Ale możesz go też potraktować jak zwykły profil obrazu taki w połowie drogi między tymi standardowymi a logiem. Tylko trzeba trochę pokombinować w postprodukcji, żeby sobie kolory wyprostować.

  11. ES
    ES 12 grudnia 2024, 17:12

    @Amadi
    Ale nagrywając w HLG przepalanie obrazu jak w przypadku LOGa nie jest wskazane?

  12. Amadi
    Amadi 12 grudnia 2024, 17:19

    Zależy od implementacji w konkretnym urządzeniu, ale zwykle możesz eksponować bez prześwietleń czy niedoświetleń.

  13. kleofas
    kleofas 15 grudnia 2024, 01:21

    @ES

    Absolutnie nie prześwietlaj HLG. Pracuję obecnie w DaVinci nad materiałem HLG i jest to znacznie bardziej czasochłonne i trudniejsze niż obróbka LOGa (tak jak napisał Amadi: są problemy z kolorami). Dostałem sporo ujęć (nie moich) prześwietlonych i wielu z nich nie da się uratować. LOG bez problemu by zniósł takie prześwietlenie, HLG wymięka (a jest prześwietlone raptem o 1.EV, nie więcej).

  14. ES
    ES 15 grudnia 2024, 06:16

    @kleofas
    Nie zamierzam nagrywać w tym trybie. Tutoriale z YT skutecznie mnie z tego wyleczyły. Zbyt czasochłonne. Montaż filmu z tysiącem klipów to byłaby droga przez mękę. Z drugiej strony dziwne że HLG nie znosi przepaleń o 1 EV. Mimo wszystko powinien. W moim przypadku nawet w trybie cinelike D bez większego problemu da się ogarnąć błedy ekspozycji o 1 -1.5 podziałki bez wielkich problemów.

  15. Amadi
    Amadi 15 grudnia 2024, 19:09

    @ES - dokładnie to masz sprawdzane w 3 rozdziale testów filmowych. Jest tam przy profilach obrazu taki film pokazujący, jak poszczególne profile znoszą prześwietlenie i niedoświetlenie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział