Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Żal było oddawać ten piękny aparat. Piękny, solidny, najeżony wszystkim chyba co tylko wymyśliła cyfrowa fotografia. Punkt widzenia człowieka testującego sprzęt fotograficzny nigdy nie jest jednak identyczny z punktem widzenia kogoś kto na taki sprzęt musi wydać ponad 7500 złotych (stan na 25 maja 2006r.). Czy na pewno warto?
Odbiorca który jest w stanie wyłożyć te grubsze parę tysięcy jest jednak odbiorcą wymagającym. W polskich warunkach zwykle jednak profesjonalistą. Od ceny Nikona D200 do cen aparatów profesjonalnych takich jak Eos 1Ds jest już dość blisko. Profesjonaliści dołożą więc raczej te „kilka groszy”, postawią na sprawdzoną jakość i większy rozmiar matrycy. Nikon D200 kusi parametrami, kusi pewnymi cechami aparatu profesjonalnego, jednakże największy jego minus tkwi w najbardziej istotnym punkcie – w obrazie. Sytuacja w której zdjęcia przy wysokiej czułości pożera szum jest nie do przyjęcia dla zawodowca, dla przeciętnego amatora nie do przyjęcia zaś jest cena. Przynajmniej jeszcze przez jakiś czas..
Zalety:
duża, 10 megapikselowa matryca
bardzo dobra rozdzielczośc obrazu
jedenastopunktowy autofocus nie sprawiający problemów
----- R E K L A M A -----
czytelne, wyraźne i logicznie skonstruowane menu
ogromne możliwości personalizacji ustawień aparatu
wspaniałe, solidne wykonanie
ergonomia, duże przyciski
duży, wyraźny wyświetlacz LCD
czułość do 3200 ISO
bardzo szybki przy zdjęciach seryjnych
do czułości 400 ISO szumy na niskim poziomie
dobry zakres tonalny
prawidłowe nasycenie barw
możliwość sumowania obrazów RAW
Wady:
silne szumy przy czułościach wyższych niż 800 ISO
redukcja szumów odbywa się kosztem detali obrazu
zbyt mały odstep źrenicy wizjera optycznego
wysoka cena
Aparat został wypożyczony do testów przez
Nikon Polska
Przykładowe zdjęcia:
Aparat: Nikon D200
Obiektyw: AF-S Nikkor 24-120mm 3.5 – 5.6 G Parametry: 50 mm, f/8, exp. 1/10 sek., ISO 100 Plik: JPG, 3872x2592 pix, 3.86 MB
Aparat: Nikon D200
Obiektyw: AF-S Nikkor 24-120mm 3.5 – 5.6 G Parametry: 28 mm, f/8, exp. 1/250 sek., ISO
200 Plik: JPG, 2592x3872 pix, 4.36 MB
Aparat: Nikon D200
Obiektyw: AF-S Nikkor 24-120mm 3.5 – 5.6 G Parametry: 24 mm, f/9.5, exp.
1/320 sek., ISO 200 Plik:JPG, 3872x2592 pix, 3.64 MB
Aparat: Nikon D200
Obiektyw: AF-S Nikkor 24-120mm 3.5 – 5.6 G Parametry: 58 mm, f/5, exp. 1/80 sek., ISO
250 Plik: JPG, 3872x2592 pix, 4.89 MB
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.