Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Sony 35 mm f/1.4G - test obiektywu

30 października 2008
Komentarze czytelników (24)
  1. slimaczysko
    slimaczysko 30 października 2008, 18:41

    Czyli ogolnie szajs :) ??

  2. batonMR
    batonMR 30 października 2008, 18:55

    Szajs to chyba za dużo powiedziane ale patrząc na test, nie wypada jakoś świetnie (głównie AC i ostrość na pełnej dziurze i okolicach). Dokładając do tego kosmiczną cenę, wydaję mi się, że to raczej nie jest dobra propozycja.

  3. tomslot
    tomslot 30 października 2008, 19:03

    Ten objektyw to wszystkim wspanialy bokeh, tutaj jest kilka lepszych przykladow: link



  4. K8v8M
    K8v8M 30 października 2008, 19:07

    Miałem ten obiektyw w wersji od Minolty. Byłem z niego bardzo zadowolony. Być może nie dawał wybitnie ostrych obrazów, ale nie jest to głównym kryterium przy tego rodzaju obiektywie.

  5. muciaq
    muciaq 30 października 2008, 19:08

    tomslot- wspaniale, to pokazałeś, że gusta są różne.

  6. TaZeX
    TaZeX 30 października 2008, 19:09

    hmm jak dla mnie porażka jest z rozdzielczością obrazu dawanego przez sam obiektyw :(((

  7. samp
    samp 30 października 2008, 22:22

    K8v8M, nie bardzo rozumiem, dlaczego akurat przy tego rodzaju obiektywie ostrość nie jest ważnym kryterium?! Inni powiedzą, że przy portretówkach też nie jest, a jeszcze inni, że przy wszystkich superjasnych szkłach (no bo wszak tam podstawą jest światło, nie ostrość...). Nie łudźmy się, ostrość jest jednym z kluczowych kryteriów.
    Na pewno nie chciałbym za taką cenę dostać w taki sposób spisującego się szkła! Wszak nawet snobistycznie wytworny Pentaksowski Limited 31mm jest od niego tańszy! (BTW, chyba najwyższa pora nadrobić niebywałe braki w testach Limitedów FA). Ciekawi mnie, jak się ten obiektyw sprzedaje, ilu użytkowników systemu S/M wybiera to szkło, zamiast np. Sigmy 30/1.4.

    Autorzy słusznie zauważają, że "Obiektyw o tym polu widzenia i tak dobrym świetle jest w zasadzie sprzętem bardzo uniwersalnym, którego nie chce się ściągać z korpusu." Takie właśnie szkło winno być wizytówką każdego systemu, tu nie powinno być kompromisów.

    tomslot, z tym bokeh'em, to bym nie przesadzał... :/

  8. mar-kos
    mar-kos 30 października 2008, 23:03

    w porównaniu z canonem 35 mm f/1.4L który kosztuje tyle samo, to szkiełko wypada blado pod każdym względem.

  9. Lopez
    Lopez 30 października 2008, 23:39

    mar-kos, blado pod każdym względem? Spójrz na wyniki tego Canona w narożnikach na pełnej klatce. Do F2.0 włącznie tragedia. Nie ma się co oszukiwać, że ta Minolta przemianowana na Sony nie jest najlepsza. Zresztą Minolta miała bardziej udaną 35 F2.0. Poczekajmy aż te minolty z napisem Sony zostaną zastąpione nowszymi konstrukcjami. Jak widać nowe obiektywy Sony nie mają się czego wstydzić przy Canonach i Nikonach,

  10. Zorr
    Zorr 31 października 2008, 07:48

    mar-kos - coś chyba źle popatrzałeś, spójrz jeszcze raz na rozdzielczość 35/1.4G i 35/1.4L dla pełnoklatkowych i winietowanie.

  11. majku
    majku 31 października 2008, 09:24

    przykładowe zdjęcia na 1.4 są dla mnie akceptowalne!
    nie wiem dlaczego tak jedziecie po tym obiektywie.
    Cena jest wysoka a le w kraju w którym trzeba na ten obiektyw pracować, parę dobrych mies.
    pzdr;)

  12. Arek
    Arek 31 października 2008, 12:18

    Zorr, ale porównywanie wyników na 12 Mpix 5D i 24 Mpix A900 jest bez sensu jeśli rozpatrujemy jakość optyki...

  13. elgreen
    elgreen 31 października 2008, 15:23

    Troche bym sie zdenerwowal po wydaniu 4 tys pln na takie szklo Sony :] To jest uszczelniane wogole ?

    ps. Przetestujcie jakies szkla Pentaxa ! 6 testow tylko jest !

  14. K8v8M
    K8v8M 31 października 2008, 17:45

    Samp, używałem tego szkła w wersji minolty jako uniwersalny obiektyw podpięty pod A350. Rozdzielczość nie była problemem. Wychodziły z tego np takie zdjęcia link Oczywiście nie mówię, że nie byłoby lepiej gdyby rozdzielczość była wyższa, ale do moich celów ten obiektyw był zdecydowanie the best. Zresztą popatrz na sample z tego testu...

  15. brt
    brt 31 października 2008, 20:51

    elgreen, o ile dobrze pamiętam to żadne szkło Minolty/Sony nie jest uszczelnione! Tak że o ile można ewentualnie porównywać sonowe G z canonowym L pod względem jakości optyki, to już jeśli chodzi o solidność i pogodoodporność to canonowskie Lki wygrywają z sonowymi G szkłami.

  16. brt
    brt 31 października 2008, 20:54

    K8v8M, zdjęcie fajne, ale pokaż coś w większej rozdzielczości niż 640X426, bo taka miniaturka to nawet z kita będzie ok, fakt że rozmycie tła i plastyka ładne. Sample w teście są IMHO takie sobie, albo to wina 35G albo to A900 nie błysnęła tam rozdzielczością.

  17. poul11
    poul11 1 listopada 2008, 09:45

    Co by nie mówić, nie zmienia to faktu że stałka za 5 tysiaków powinna być ostra jak brzytwa, a tu lipa w każdej kategorii, no może poza af.

  18. K8v8M
    K8v8M 1 listopada 2008, 13:24

    Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że stałka za 5 tys powinna być ostra jak brzytwa. Ta akurat może i tak, bo to w założeniach raczej uniwersalne szkło, ale nie każda stałka. Stałki w dzisiejszych czasach to raczej specjalistyczne obiektywy i wcale nie muszą być ostrzejsze od zoomów w zakresie pewnych zastosowań.

  19. jelen40
    jelen40 1 listopada 2008, 16:23

    "K8v8M | 2008-11-01 13:24:44

    Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że stałka za 5 tys powinna być ostra jak brzytwa. Ta akurat może i tak, bo to w założeniach raczej uniwersalne szkło, ale nie każda stałka. Stałki w dzisiejszych czasach to raczej specjalistyczne obiektywy i wcale nie muszą być ostrzejsze od zoomów w zakresie pewnych zastosowań. "

    Nie chcę nikogo obrażać ale większej bzdury nie czytałem nigdzie, jeżeli chodzi o opinię o rozdzielczości obiektywu za 5 tyś.?!
    Test obiektywu jednoznacznie udowodnił jego braki w tym zakresie,
    wiem są ludzie którym nikt nie wmówi że "białe jest białe a czarne jest czarne"
    życzę dobrego samopoczucia
    pozdrawiam

  20. K8v8M
    K8v8M 2 listopada 2008, 11:00

    Ja też nie chcę nikogo obrażać, ale może warto czytać ze zrozumieniem?

  21. Zorr
    Zorr 3 listopada 2008, 08:28

    jelen40 - gdyby było tak jak piszesz to wszystkie stałki były by "makro". Co do samego szkła, chętnie bym je przywitał u siebie, tylko niekoniecznie cenie ~4000zł

  22. wojkij
    wojkij 30 listopada 2008, 14:52

    Wygląda na to ze talibowie "nowego jedynie słusznego systemu" rozwijają skrzydła.

    Jaki koń jest każdy widzi - mydło i nie ma co do tego dorabiać ideologii.

  23. globus911
    globus911 10 grudnia 2008, 10:02

    A ja myślałem na początku, że test jest przez przypadek o obiektywie za 800 PLN. Okazało się inaczej. Firma chyba nie szanuje swoich potencjalnych klientów.

  24. TaZeX
    TaZeX 4 lutego 2009, 00:28

    To że obiektyw jest jaki jest każdy widzi tak jak pisałem wcześniej z rozdzielczością jest do kitu natomiast mam nadzieje że sony udoskonali to szkło, mam nadzieje że będzie on tańszy i z lepszymi parametrami bo jak narazie to coraz więcej mamy optyki niezależnej która często nie ustępuje pola obiektywom minolty /sony canona / nikona / pentaxa/ sigmy itd. dlatego producenci powinni się starać bardziej by nie dawać takiej kiszki do sprzedaży a już nie za takie pieniądze !!!! Wystarczy spojrzeć na przykład Sigmy 50/1.4 która konkuruje z zaissem dając świetne wyniki będąc zarazem najlepszą portretówka na rynku

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział