Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 24-85 mm f/3.5-4.5 USM - test obiektywu

28 marca 2006

8. Winietowanie

Jak można było się spodziewać po obiektywie zaprojektowanym pod pełną klatkę, winietowanie na małej matrycy APS-C nie jest prawie żadnym problemem. W najtrudniejszej kombinacji 24 mm i przysłony f/3.5 spadek jasności w rogach sięgał 15% (-0.4 wartości przysłony). Lekkie przymknięcie otworu względnego szybko sprowadzało problem do poziomu poniżej 10%.

Canon EF 24-85 mm f/3.5-4.5 USM - Winietowanie


Dla 50 mm sprawa wygląda jeszcze lepiej. Dla f/4.5 mamy winietowanie na poziomie 12%, a dla f/5.6 już tylko 7%. Dla 85 mm jest podobnie: przy maksymalnym otworze 13%, a dla f/5.6 już tylko 8%.

----- R E K L A M A -----

Patrząc jak w tej kategorii poczynają sobie szkła dedykowane pod małe matryce cyfrowe, winietowanie jest silnym argumentem, żeby inwestować w instrumenty pod pełną klatkę. Poza tym w przyszłości, gdy wszyscy przejdziemy na FF, szkła klasy EF będą służyć nam równie dobrze jak teraz.