Panasonic Lumix DMC-GF3 - test aparatu
2. Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność
Jak już wspominaliśmy we wstępie, Panasonic GF3 jest bardzo kompaktowym aparatem. Już GF2 był nieznacznie mniejszy od pierwszego modelu tej serii. W Panasoniku GF3 miniaturyzacja jest jeszcze bardziej widoczna. Pod względem rozmiarów przypomina on zaprezentowanego niedawno Olympusa E-PM1, albo Sony NEX-C3, przy czym w stosunku do tego ostatniego wyraźniejsza różnica dotyczy jedynie wysokości.
Pod względem wagi GF3 należy do grupy najlżejszych aparatów w tej klasie sprzętowej. Na szczęście niewielka waga korpusu nie świadczy o niskiej jakości użytych materiałów. Obudowa aparatu została wykonana w znacznej części ze stopu aluminium. Dzięki temu aparat robi dobre wrażenie i wygląda solidnie. Konstrukcja zachowuje należytą sztywność, a poszczególne elementy są dobrze do siebie dopasowane. Do jakości wykonania nie mamy zatem zastrzeżeń.
Przyglądając się GF3 z łatwością zauważymy, że aparat został pozbawiony gorącej stopki oraz złącza akcesoriów (jego poprzednik jeszcze je posiadał). W związku z tym, nie ma możliwości podpięcia do aparatu zarówno zewnętrznej lampy błyskowej, jak również opcjonalnego wizjera elektronicznego.
Zasilanie i gniazda
Panasonic GF3 jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym DMW-BLE9E o pojemności 940 mAh i napięciu 7.2 V. Według instrukcji aparatu jego wydajność wynosi ok 320 zdjęć. Podczas testowania jednak byliśmy w stanie wykonać nawet do 500 zdjęć na w pełni naładowanym akumulatorze. Ładowanie akumulatora dołączoną do zestawu ładowarką trwa około 180 minut. Opcjonalnie aparat można zasilać kompatybilnym zasilaczem sieciowym.
Podobnie jak testowany przez nas niedawno Panasonic G3, jego mniejszy i prostszy brat współpracuje z kartami pamięci SD/SDHC oraz SDXC. Kieszeń na kartę pamięci znajduje się na spodzie aparatu obok komory akumulatora.
Z prawej strony aparatu, pod gumową zaślepką odnajdziemy dwa gniazda:
- wyjście mini-HDMI typu C,
- wielofunkcyjne złącze USB.
Przyciski
Pod względem przycisków i pokręteł GF3 prezentuje się skromnie w stosunku do tego, z czym mieliśmy do czynienia w modelu GF1. Tak naprawdę wyraźne uproszczenie w kwestii przycisków nastąpiło już w Panasoniku GF2, a dodatkowych zmian w najnowszym modelu jest niewiele. Trzeba przyznać, że GF3 (podobnie jak GF2) umożliwia dokonywanie zmian z wykorzystaniem dotykowego ekranu, jednak o szczegółach opowiemy w części dotyczącej wyświetlacza. Teraz natomiast sprawdźmy dokładnie z jakimi standardowymi przyciskami i pokrętłami mamy do czynienia w GF3.
Poza spustem migawki na górnej ściance aparatu odnajdziemy włącznik, przycisk uruchamiający nagrywanie filmów oraz przycisk iA, służący do przełączania aparatu w tryb Inteligent Auto. Podobnie jak w GF2 w najnowszym modelu nie ma pokrętła trybów. Wyboru trybu pracy aparatu można dokonać jedynie poprzez główne menu. Więcej na ten temat powiemy w części dotyczącej menu, a teraz zapoznajmy się z przyciskami na tylnej ściance aparatu.
Nad wyświetlaczem LCD odnajdziemy przycisk otwierający lampę błyskową. W GF3 zrezygnowano jednak z pokrętła sterującego, które w poprzednich modelach znajdowało się w zasięgu kciuka. Zastąpiono je natomiast pierścieniem sterującym, który pełni jednocześnie rolę krzyżaka wielofunkcyjnego. Pierścień wykorzystywany jest między innymi do zmiany parametrów ekspozycji, nawigacji w menu głównym i funkcyjnym oraz przy powiększaniu zdjęć i przechodzeniu do widoku miniaturek. Sam krzyżak natomiast poza przyciskami kierunkowymi obsługuje następujące funkcje:
- górny – kompensacja ekspozycji,
- prawy – balans bieli,
- lewy – tryb obszaru ustawiania ostrości,
- dolny – tryb wyzwalania migawki.
- blokada AF/AE,
- podgląd,
- styl zdjęcia,
- format obrazu,
- jakość zdjęcia,
- tryb ustawiania ostrości,
- tryb pomiaru światła,
- tryb lampy błyskowej,
- czułość,
- ustawienie ograniczenia ISO,
- telekonwerter,
- szybkość zdjęć seryjnych,
- automatyczny bracketing.
Menu
Menu w Panasoniku GF3 zostało zorganizowane w taki sam sposób jak w poprzednim modelu. Po wciśnięciu przycisku MENU/SET wyświetla się ekran z graficznie przedstawionymi kategoriami poszczególnych ustawień. Menu zostało podzielone na 6 głównych kategorii: tryb nagrywania, menu fotografowania, filmowania, ustawień własnych, konfiguracji oraz menu odtwarzania.
Wybranie jednej z kategorii powoduje wyświetlenie listy elementów, która w zależności od ich liczby dzieli się na odpowiednią liczbę podstron. Poniżej przedstawiamy pozycje zawarte w poszczególnych kategoriach.
Tryb nagrywania:
- P – tryb półautomatyczny,
- A – tryb priorytetu przysłony,
- S – tryb priorytetu migawki,
- M – tryb ręczny,
- C – tryb użytkownika,
- SCN – tryb scen: portret, gładka skóra, krajobraz, architektura, sport, rozmycie tła, kwiat, żywność, obiekty, portret nocny, krajobraz nocny, iluminacja, dziecko 1, dziecko 2, zwierzęta, impreza, zachód słońca,
- tryb „Kreatywne sterowanie” – automatyczne fotografowanie w różnych wersjach kolorystycznych: ekspresyjny, retro, wysoka tonacja, sepia, wysoka dynamika,
- iA – tryb „inteligentny auto” (w pełni automatyczny),
- iA+ – tryb „inteligentny auto plus” (automatyczny z możliwością zmiany kompensacji ekspozycji i kolorystyki zdjęcia).
Menu fotografowania:
- Styl zdjęcia – wybór jednego z 6 zdefiniowanych stylów obrazu oraz możliwość zapisania 1 zestawu ustawień własnych,
- Proporcje obrazu (4:3, 3:2, 16:9, 1:1),
- Rozmiar obrazu: L, M lub S,
- Jakość zdjęcia (JPEG FINE, JPEG STANDARD, RAW+JPEG FINE, RAW+JPEG STANDARD, RAW),
- Czułość ISO,
- Ustawienie górnej granicy ISO,
- Skok ISO (1EV lub 1/3 EV),
- Rozpoznawanie twarzy z możliwością regulacji czułości rejestracji i pamięcią pozwalającą na zapamiętanie 6 twarzy,
- Tryb ustawiania ostrości (AFS, AFC, MF),
- Szybki AF (ON/OFF),
- Tryb pomiaru światła: punktowy, centralnie ważony i matrycowy,
- Opcje lampy błyskowej,
- Redukcja efektu czerwonych oczu,
- Automatyczne ustawianie ostrości zdjęcia (inteligentna rozdzielczość),
- Automatyczne ustawianie kontrastu i jasności zdjęcia (inteligentna dynamika),
- Redukcja szumu przy długich czasach (ON/OFF),
- Korekcja winietowania,
- Telekonwerter – funkcja sztucznego zoomu optycznego pozwalająca na maksymalnie 2-krotne powiększenie obrazu (jeśli wybrany został mały rozmiar zdjęcia w proporcji 4:3),
- Zoom cyfrowy: 2x lub 4x,
- Szybkość trybu seryjnego,
- Auto bracketing,
- Samowyzwalacz: 2 s, 10 s, lub wykonanie 3 zdjęć po 10 sekundach,
- Przestrzeń kolorów (sRGB, AdobeRGB),
- Stabilizator obrazu (Tryb 1 – ciągła stabilizacja, Tryb 2 – stabilizacja w momencie wciśnięcia spustu, Tryb 3 – stabilizacja w kierunku pionowym) – opcja ta jest aktywna tylko wtedy gdy do aparatu podłączony jest obiektyw z mechanizmem optycznej stabilizacji obrazu.
Menu filmowania:
- Styl zdjęcia – wybór jednego z 6 zdefiniowanych stylów obrazu oraz możliwość zapisania 1 zestawu ustawień własnych,
- Tryb filmowania (AVCHD lub Motion JPEG),
- Jakość obrazu (AVCHD: FSH (1080i), SH (720p); Motion JPEG: HD, VGA, QVGA),
- Tryb ustawiania ostrości (AFS, AFC, MF),
- Ciągły AF,
- Tryb pomiaru światła,
- Inteligentna dynamika,
- Telekonwerter,
- Zoom cyfrowy,
- Wyciszanie odgłosu wiatru (OFF, LOW, STANDARD, HIGH),
- Wyświetlanie poziomu mikrofonu,
- Regulacja poziomu mikrofonu,
- Redukcja migotania.
Menu ustawień własnych:
- Zapamiętywanie własnych ustawień aparatu: C1, C2, C3,
- Funkcja przycisku Q.MENU/Fn,
- Ustawienie przycisku Fn,
- Wyświetlanie histogramu (ON/OFF),
- Wyświetlanie linii siatki (OFF lub jeden z trzech rodzajów siatki),
- Wskaźnik prześwietleń (ON/OFF),
- Wyświetlanie skali ekspozycji (ON/OFF),
- Blokada: AF, AE, lub AF/AE,
- Priorytet ostrości (ON/OFF) – przy opcji ON zdjęcie zostanie wykonane dopiero w momencie potwierdzenia ustawienia ostrości,
- Lampka wspomagająca AF (ON/OFF),
- AF+MF (ON/OFF) – możliwość ręcznej korekty ostrości po ustawieniu jej przez autofokus,
- Wspomaganie MF (ON/OFF) – automatyczne powiększenie centralnej części obrazu w momencie przekręcenia pierścienia ostrości,
- Wskaźnik MF (ON/OFF) – wyświetlanie wskaźnika nieskończoność-makro przy ręcznym ustawianiu ostrości,
- Wybór sposobu działania przycisku iA (pojedyncze wciśnięcie, przytrzymanie),
- Przycisk nagrywania filmów (ON/OFF),
- Rozmiar widocznego obszaru nagrywania (obszar charakterystyczny dla zdjęć lub pliku wideo),
- Wyświetlanie pozostałej liczby zdjęć lub długości filmu,
- Ustawienia ekranu dotykowego,
- Wyświetlanie wskazówek funkcji panelu dotykowego podczas odtwarzania zdjęć (ON/OFF),
- Ustawienia szybkości przewijania zdjęć za pomocą obsługi dotykowej (Duża, Mała),
- Wyświetlanie ostatnio używanej pozycji w menu po wciśnięciu przycisku MENU/SET (ON/OFF),
- Odświeżanie pikseli – aparat sprawdza czy obraz zarejestrowany na czujniku oraz po obróbce są do siebie zbliżone; eliminuje on w ten sposób błędy matrycy,
- Czyszczenie matrycy,
- Zdjęcie bez obiektywu (ON/OFF).
Menu konfiguracji:
- Ustawienia daty i czasu,
- Strefa czasowa – zdefiniowanie strefy czasowej domowej i miejsca podróży,
- Data podróży – ustawienia dotyczące daty wyjazdu i powrotu z podróży,
- Ustawienie głośności dźwięku ustawiania ostrości,
- Ustawienie poziomu głośności,
- Regulacja wyświetlacza – ustawienia jasności kontrastu i koloru obrazu,
- Tryb jasności wyświetlacza LCD: Auto, Mode1 (zwiększona jasność LCD), Mode2 (standardowa), Mode3 (zmniejszona),
- Oszczędzanie energii – opcje związane z automatycznym wyłączaniem się wyświetlacza i aparatu,
- Automatyczny podgląd – ustawienie czasu automatycznego podglądu (OFF, 1 s, 3 s, 5 s, stale),
- Tryb USB (wydruk bezpośredni lub komputer),
- Wyjście wideo (NTSC lub PAL),
- Format TV (16:9 lub 4:3),
- Tryb HDMI (Auto, 1080i, 720p, 576p [PAL]/480p [NTSC]),
- Funkcja „VIERA Link”,
- Konfiguracja sposobu odtwarzania zdjęć 3D,
- Kalibracja funkcji ekranu dotykowego,
- Język,
- Wersja oprogramowania,
- Zerowanie numeracji plików,
- Resetowanie ustawień aparatu,
- Formatowanie karty.
Menu odtwarzania:
- Ustawienia wyświetlania 2D/3D (w przypadku podłączenia aparatu do odpowiedniego telewizora),
- Pokaz slajdów,
- Tryb odtwarzania (normalny, zdjęcia, AVCHD, Motion JPEG, 3D, kategorie, ulubione),
- Edycja tytułu – dodawanie i edycja tytułów zdjęć,
- Dodawanie tekstu – dodawanie opisu do zdjęć (data wykonania, wiek, data podróży, tytuł),
- Dzielenie filmów wideo na dwie części,
- Zmiana rozmiaru zdjęć,
- Kadrowanie,
- Zmiana proporcji obrazu,
- Obracanie zdjęć (ręczne),
- Obracanie zdjęć (automatyczne),
- Ulubione – oznaczanie ulubionych zdjęć,
- Ustawienia wydruku,
- Zabezpieczanie zdjęć,
- Edycja danych związanych z rozpoznawaniem twarzy.
W Panasoniku GF3 podobnie jak w innych bezlusterkowcach tego producenta mamy również do dyspozycji menu funkcyjne, uruchamiane przyciskiem Q.MENU lub przy użyciu odpowiedniej funkcji dotykowej bezpośrednio na ekranie LCD. Daje ono szybki dostęp do sporej liczby ustawień i parametrów.
Dodatkowo mamy możliwość edycji elementów wyświetlanych w menu funkcyjnym, zatem użytkownik może sobie je skonfigurować według własnych preferencji. Elementy które można wyświetlać w menu funkcyjnym są następujące.
- Tryb lampy błyskowej,
- Format / jakość pliku wideo,
- Rozmiar zdjęcia / proporcje obrazu,
- Format / jakość zdjęcia,
- Tryb stabilizacji obrazu,
- Szybkość zdjęć seryjnych,
- Bracketing,
- Opcje samowyzwalacza,
- Inteligentna dynamika,
- Inteligentna rozdzielczość,
- Opcje siatki kadrowania,
- Histogram,
- Tryb obszaru AF,
- Tryb autofokusu,
- Tryb pomiaru światła,
- Wartość przysłony,
- Czas ekspozycji,
- Kompensacja ekspozycji,
- Czułość ISO,
- Balans bieli,
- Pozostała liczba zdjęć / pozostały czas wideo,
- Telekonwerter,
- Tryb wyzwalania migawki.
Wyświetlacz
W Panasoniku GF3 znajduje się taki sam wyświetlacz LCD, jaki zastosowano u jego poprzednika. Jest to stały 3-calowy ekran o rozdzielczość wynoszącej 460 tysięcy punktów. W menu konfiguracji odnajdziemy opcje pozwalające na regulację kontrastu, nasycenia, jasności oraz zabarwienia wyświetlanego na ekranie obrazu. Kontrast i nasycenie ustawiamy za pomocą pojedynczej, 7-stopniowej skali. Druga 7-stopniowa skala dotyczy regulacji jasności. Zabarwienie obrazu można regulować za pomocą dwóch skal: żółty-niebieski, zielony-czerwony, z których każda ma 11 stopni.
Panasonic umożliwia również wybór trybu intensywności podświetlenia wyświetlacza, a odpowiednie opcje odnaleźć można w menu konfiguracji. Jeśli zdecydujemy się na wariant „AUTO” wówczas aparat automatycznie będzie dostosowywał jasność wyświetlacza do panujących warunków oświetleniowych. Do wyboru mamy również 3 tryby w których jasność ustawiana jest na konkretnym poziomie (zwiększona, standardowa, zmniejszona).
Na temat jakości obrazu generowanego przez wyświetlacz LCD GF3 możemy w zasadzie powtórzyć to, co napisaliśmy w teście modelu G3. Ekrany w obu tych modelach mają bowiem te same podstawowe parametry. Wyświetlany obraz jest zatem czytelny i ma dobry kontrast. Dzięki automatycznemu dostosowywaniu jasności pozostaje on wyraźny nawet przy pracy w silnym świetle.
Dotykowy wyświetlacz w GF3 daje dodatkowe możliwości z punktu obsługi aparatu, oferując całkiem sporo możliwości jeśli chodzi o dokonywane za jego pomocą operacje. Zapewne część z czytelników zauważyła, że na obudowie GF3 nie ma przycisku DISPLAY, który standardowo umożliwia zmianę informacji wyświetlanych na ekranie. Okazuje się, że funkcja ta dostępna jest jedynie za pośrednictwem „przycisku” na dotykowym wyświetlaczu. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, możliwe jest uruchamianie i bezpośrednia obsługa menu funkcyjnego (Q.MENU) z poziomu wyświetlacza. Daje to możliwość wykorzystania rzeczywistego przycisku obsługującego tę funkcję jako funkcyjnego i przypisanie mu wybranego ustawienia. Konfigurowanie menu funkcyjnego również można dokonywać bezpośrednio na wyświetlaczu LCD. Jeśli chodzi o główne menu aparatu, dotykowo można jedynie wybrać jedną z kategorii widocznych na początkowym ekranie. Dalsze nawigowanie odbywa się już wyłącznie w standardowy sposób. Dodatkowo palcem lub rysikiem można przesuwać po całym ekranie wyświetlany na żywo histogram lub ustawiać w odpowiednim położeniu linie kadrowania. Dotykowo można regulować także rozmiar obszaru AF i jego położenie. Można to połączyć z automatycznym wyzwoleniem migawki i wtedy po „puknięciu” w miejsce gdzie ma być ustawiona ostrość, aparat ustawi ją i od razu zostanie wyzwolona migawka. W trybie przeglądanie zdjęć w sposób dotykowy można powiększać i przesuwać wybrane zdjęcie oraz przeglądać fotografie przesuwając palec/rysik po ekranie z prawa na lewo lub odwrotnie. Dotykowy ekran można również wykorzystać przy odtwarzaniu filmów lub na poziomie miniaturek i kalendarza.
Korzystając z „przycisku” DISP. widocznego na ekranie w trybie fotografowania, można przełączać się pomiędzy widokiem samego kadru a widokiem z dodatkowymi informacjami o ustawieniach aparatu.
Schematy wyglądu wyświetlacza LCD z opisem widocznych elementów prezentujemy poniżej.
1 – tryb pracy aparatu, 2 – tryb lampy błyskowej, 3 – tryb wideo (REC), 4 – rozdzielczość zdjęcia, 5 – jakość zdjęcia, 6 – wskaźnik stabilizacji obrazu, 7 – tryb migawki: zdjęcie pojedyncze, tryb seryjny, bracketing, samowyzwalacz, 8 – wskaźnik akumulatora, 9 – ikona funkcji dotykowego menu funkcyjnego, 10 – ikona dotykowego wyzwalania migawki, 11 – dotykowy przycisk DISP, 12 – liczba zdjęć do nagrania, 13 – wskazówki dotyczące funkcji górnego przycisku kierunkowego, 14 – ISO, 15 – kompensacja ekspozycji, 16 – szybkość migawki, 17 – przysłona, 18 – pomiar światła, 19 – tryb obszaru AF, 20 – tryb ustawiania ostrości, 21 – skale przysłony i szybkości migawki, 22 – obszar AF, 23 – wskaźnik aktywności karty pamięci / czas nagrywania filmu, 24 – ustawienia własne, 25 – aktywna funkcja telekonwertera (podczas nagrywania filmów), 26 – aktywna funkcja telekonwertera (podczas fotografowania), 27 – histogram, 28 – zoom cyfrowy, 29 – funkcja usuwania szumu wiatru, 30 – dotykowa funkcja rozmycia tła, 31 – wskaźnik punktowego pomiaru światła, 32 – ikona pracującego samowyzwalacza, 33 – bracketing balansu bieli, 34 – pozostały czas nagrania wideo, 35 – korekta balansu bili, 36 – tryb balansu bieli, 37 – aktualny czas i data / ustawienia celu podróży (informacje wyświetlane przez 5 sekund po włączeniu aparatu, dokonaniu ustawień zegara, przełączeniu z trybu odtwarzania do fotografowania, 38 – przesunięcie ekspozycji w trybie P, 39 – blokada AE, 40 – rozpoznawanie twarzy, 41 – blokada AF, 42 – poziom mikrofonu / wiek (wyświetlane na 5 sekund po przełączeniu w tryb dziecko1/2 lub zwierzęta) / miejsce, 43 – wskaźnik nagrywania filmu / nazwa / liczba dni, które upłynęły od rozpoczęcia podróży, 44 – inteligentna rozdzielczość, 45 – inteligentna ekspozycja, 46 – styl zdjęcia.
W trybie odtwarzania mamy do wyboru pięć wariantów wyświetlania zdjęć, pomiędzy którymi przechodzimy za pośrednictwem „przycisku” DISP. na ekranie LCD:
- samo zdjęcie,
- zdjęcie + podstawowe informacje (w dolnej i górnej części ekranu),
- miniaturka zdjęcia + skrócony EXIF,
- miniaturka zdjęcia + informacje o parametrach ekspozycji + histogramy RGBY,
- zdjęcie ze wskaźnikami przepaleń (o ile w menu konfiguracji włączona jest odpowiednia opcja).
Zdjęcia można również powiększać oraz przeglądać w postaci miniaturek (12 lub 30 zdjęć) i z poziomu kalendarza.
Tryb Wideo
Panasonic GF3 w zakresie filmowania oferuje w zasadzie to samo, co jego bardziej zaawansowany i testowany przez nas niedawno brat, czyli model G3. Trudno mówić o odrębnym trybie wideo w GF3, bowiem takiego w aparacie nie odnajdziemy. Nagrywanie można rozpocząć w każdej chwili, dzięki osobnemu przyciskowi. Ustawienia dotyczące filmowania znajdują się w osobnej kategorii głównego menu. Jeżeli chodzi o formaty i jakość nagrywanych filmów do dyspozycji mamy następujące możliwości:
- format AVCHD:
- jakość FSH – 1920×1080 pikseli, 50i, około 17 Mb/s,
- jakość SH – 1280×720 pikseli, 50p, około 17 Mb/s,
- format Motion JPEG, 30 kl/s:
- HD – 1280×720 pikseli (proporcje 16:9),
- VGA – 640×480 pikseli (proporcje 4:3),
- QVGA – 320×240 pikseli (proporcje 4:3).
W przeciwieństwie do modelu G3, w GF3 nie odnajdziemy stereofonicznego mikrofonu. Testowany Panasonic umożliwia jedynie nagrywanie dźwięku mono. Nie ma również możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu stereo. Tryb pomiaru światła przy filmowaniu można wybrać tak jak dla fotografowania: punktowy, centralnie ważony lub matrycowy. W menu można włączyć także ciągły autofokus. Dostępna jest także funkcja cyfrowego zoomu o wartości 2x lub 4x oraz optycznego zoomu polegająca na wycinaniu ze środka matrycy obrazu o określonej rozdzielczości, co daje efekt przybliżenia. Z dodatkowych opcji w menu odnaleźć można jeszcze trzystopniową redukcję szumu wiatru, redukcję migotania oraz regulację mikrofonu.
Odnośnie mikrofonu, warto zwrócić uwagę na jego umiejscowienie na obudowie aparatu. Znajduje się on na górnej ściance, po lewej stronie lampy błyskowej. Jeśli podczas nagrywania filmu będziemy trzymać aparat oburącz, pomiędzy kciukami a palcami wskazującymi jest bardzo prawdopodobne, że zasłonimy sobie tym samym mikrofon. Podczas testowania aparatu zdarzyło nam się kilka razy, zatem zwracamy na to uwagę.
Niestety, ale GF3 nie zapewnia ręcznej kontroli ani wartości przysłony ani szybkości migawki podczas nagrywania. Czułość również jest ustawiana automatycznie. Ustawić można jedynie kompensację ekspozycji jeśli zajdzie taka potrzeba.
Poniżej prezentujemy kilka przykładowych filmów nagranych w trakcie testowania aparatu. Film 5 został nagrany z wykorzystaniem obiektywu G VARIO 14–42 mm f/3.5–5.6 ASPH. MEGA O.I.S., a filmy 2, 4, 6, 7, 8 przy użyciu obiektywu LUMIX G 20 mm f/1.7 ASPH. Przy nagrywaniu pozostałych wykorzystaliśmy Leikę DG SUMMILUX 25 mm f/1.4 ASPH. Warto również dodać, że filmy 7 oraz 8 zostały nagrane w nocy przy słabym oświetleniu.
- film 1 – AVCHD 1920×1080 pix, 23 s, 46.1 MB,
- film 2 – AVCHD 1920×1080 pix, 25 s, 50.3 MB,
- film 3 – AVCHD 1280×720 pix, 23 s, 37.7 MB,
- film 4 – Motion JPEG 1280×720 pix, 20 s, 75.2 MB,
- film 5 – Motion JPEG 1280×720 pix, 24 s, 84.4 MB,
- film 6 – Motion JPEG 640×480 pix, 24 s, 30.6 MB,
- film 7 – AVCHD 1920×1080 pix, 25 s, 60.5 MB,
- film 8 – Motion JPEG 1280×720 pix, 35 s, 85.6 MB,
- film 9 – AVCHD 1920×1080 pix, 16 s, 33.7 MB (filtr ekspresyjny),
- film 10 – AVCHD 1920×1080 pix, 16 s, 31.6 MB (filtr retro),
- film 11 – AVCHD 1920×1080 pix, 20 s, 36.8 MB (filtr wysoka tonacja),
- film 12 – AVCHD 1920×1080 pix, 19 s, 35.4 MB (filtr sepia),
- film 13 – AVCHD 1920×1080 pix, 19 s, 38.7 MB (filtr wysoka dynamika),
- film 14 – AVCHD 1920×1080 pix, 6 s, 13.2 MB (filtr efekt miniatury).