Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 10399 zł

Sprawdź

Test aparatu

Nikon 1 V1 - test aparatu

13 lutego 2012
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 122

8. Zakres tonalny

Testy zakresu tonalnego przeprowadzamy w oparciu o zdjęcia tablicy Stouffer T4110, zapisane w formacie RAW i przekonwertowane do 48-bitowych TIFF-ów za pomocą programu dcraw. Wyniki otrzymane dla Nikona V1 prezentujemy na poniższym wykresie. Wartości zakresu tonalnego wyznaczyliśmy dla wysokiej, dobrej, średniej i niskiej jakości obrazu, co odpowiada stosunkom sygnału do szumu na poziomie 10, 4, 2 i 1. Pokazujemy również całkowity zakres tonalny, który został policzony z plików TIFF wywołanych dcrawem przy współczynniku gamma równym jeden.

Nikon 1 V1 - Zakres tonalny

Dynamika tonalna przy SNR=10 sięga 6 EV. Na tle konkurencji nie jest to wcale wynik zły. Nawet duże grono lustrzanek, również tych z górnej półki, odnotowywało w naszych testach podobne wyniki. Ograniczenia tej małej matrycy widać jednak przy niższych stosunkach szumu do sygnału. Dla niskiej jakości obrazu dynamika ociera się tylko o 10 EV.


----- R E K L A M A -----

Zakres tonalny na plikach zapisanych w formacie JPEG możemy ocenić wizualnie na wycinkach zdjęć tablicy Stouffer T4110. Odległość pomiędzy sąsiednimi polami szarości wynosi 0.3 EV.

ISO Granica bieli
100 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
200 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
400 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
800 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
1600 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
3200 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
6400 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
ISO Granica czerni
100 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
200 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
400 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
800 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
1600 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
3200 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
6400 Nikon 1 V1 - Zakres tonalny

Zdjęcia scenki zostały wykonane z czasem 30 s i 2 s przy czułościach odpowiednio ISO 100 i ISO 1600. Zdjęcia zostały wywołane programem dcraw do 48-bitowych TIFF-ów, a następnie skorygowane o +4 EV i −4 EV w programie Adobe Lightroom i ostatecznie zapisane do postaci 24-bitowej.

Nikon 1 V1 - Zakres tonalny

ISO 100
0 EV
+4 EV
V1
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
NX200
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
ISO 1600
V1
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
NX200
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny

W tej części testu porównaliśmy Nikona V1 do Samsunga NX200, który ma 20-megapikselową matrycę rozmiaru APS-C. Posługując się dużym przybliżeniem, możemy powiedzieć, że oba te aparaty mają podobną gęstość upakowania pikseli.

Przy odzyskiwaniu szczegółów z cienia na ISO 100, zdecydowanie lepiej wypada Samsung. Jednak na ISO 1600 różnic między nimi już nie ma i w obu przypadkach z niedoświetlonych obszarów niewiele możemy odzyskać. Z kolei korygowanie ekspozycji w dół na niskich czułościach, znowu wygląda nieciekawie u Nikona. Na ISO 1600 różnic trudniej jest się dopatrzeć, ale wydaje się, że Samsung radzi sobie lepiej.

ISO 100
0 EV
−4 EV
V1
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
NX200
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
ISO 1600
V1
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny
NX200
Nikon 1 V1 - Zakres tonalny Nikon 1 V1 - Zakres tonalny