Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GX1 - test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GX1
6 czerwca 2012
Szymon Starczewski Komentarze: 29

1. Wstęp

Panasonic Lumix DMC-GX1 - Wstęp

Lumix DMC-GX1 jest czwartym kompaktowym bezlusterkowcem w ofercie Panasonika. Nie stanowi on jednak kontynuacji serii GFx, na co wskazuje chociażby inne oznaczenie tego modelu. Panasonika GX1 należy traktować jako pierwszy model nowej linii aparatów, która jednak ma swoje korzenie w serii GFx. Przypomnijmy, że Panasonic DMC-GF1, który we wrześniu 2009 roku zapoczątkował ową serię charakteryzował się z jednej strony stosunkowo niewielkimi rozmiarami, a z drugiej funkcjonalnością na wysokim poziomie. Od tamtej pory na rynku pojawiły się dwa kolejne modele: GF2 i GF3, a każdy z nich był coraz mniejszy i lżejszy w stosunku do poprzednika. Również ich funkcjonalność była coraz bardziej ograniczana. Taki rozwój tej serii nie szczególnie przypadł do gustu bardziej zaawansowanym i wymagającym miłośnikom tej marki i dla wielu z nich model GF1 pozostał wciąż numerem jeden.

Panasonic Lumix DMC-GX1 - Wstęp



----- R E K L A M A -----

Na ile stworzenie przez Panasonika nowej linii kompaktowych bezlusterkowców było zaplanowaną strategią, a na ile ruchem podyktowanym opiniami użytkowników, trudno oczywiście powiedzieć. Można jednak stwierdzić, że GX1 jest krokiem w dobrym kierunku. W zasadzie od czasu modelu GF1 brakowało w ofercie Panasonika typowo kompaktowego bezlusterkowca oferującego szerokie możliwości i wysoką funkcjonalność. Nowy Lumix wypełnił zatem tę lukę.

Panasonika GX1 mogliśmy poznać już nieco bliżej przy okazji jego premiery, bowiem w nasze ręce trafił wówczas przedprodukcyjny egzemplarz, a my mogliśmy opublikować pierwsze wrażenia z nim związane. Już wtedy aparat zrobił na nas dobre wrażenie chociażby pod względem jakości wykonania, czy liczby przycisków. Aby jednak w pełni ocenić możliwości GX1 musieliśmy poczekać na produkcyjny model tego aparatu i możliwość przeprowadzenia pełnego testu. O tym, jak poradził sobie nowy Lumix w starciu z naszą procedurą testową dowiecie się z kolejnych rozdziałów.

Panasonic Lumix DMC-GX1 - Wstęp

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości związane z procedurą testową, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”. Aparat wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Porównanie danych technicznych aparatu Panasonika GX1 z konkurencyjnymi bezlusterkowcami dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-GX1
Data premiery 2011-11-07
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4576 x 3056 (3:2)
• 4576 x 2576 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, MPO+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD
• Dźwięk: Dolby Digital Stereo w AVCHD, AAC Stereo w MP4, Dolby Digital Stereo Creator
Zakres ISO Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Migawka 60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 4x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD), z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (20 Mbit/s),
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (10 Mbit/s),
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (4 Mbit/s),
W Europie czas zapisu ograniczony do 29 min. 59 s.
Wbudowany mikrofon stereo.
Funkcja wyciszania głosu wiatru.
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Ręczne ustawienie ostrości (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2), Tryb Kreatywne sterowanie,
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
• Tryby "Kreatywnego sterowania": Niski klucz (ang. Low key), Aparat zabawka, Ekspresyjny, Retro, Wysoki klucz (High key), Sepia, Wysoka dynamika i Efekt miniatury.
• Style obrazu: Standardowy, Żywe barwy, Naturalne, Monochromatyczne, Krajobraz, Portret, Własny.
Zdjęcia seryjne • Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 4.2 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 3 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV.
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 7.6 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe FL220 / FL360 / FL500 w trybie TTL Auto
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) w tym UHS-1
LCD stały, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzny, elektroniczny DMW-LVF2.
kolorowy, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, regulowany kąt podniesienia do 90 stopni
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10 (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 310 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC9
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10, ładowarka BTC7, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 7.0 HD Edition,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• LoiLoScope.
Waga 272 g (bez akumulatora)
318 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 116.3 x 67.8 x 39.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja poziomicy.
Polskie menu.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym.
Metalowy korpus.


Poprzedni rozdział