Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test aparatu

Konica Minolta DiMAGE A200 - test aparatu

14 lipca 2006

2. Wygląd i jakość wykonania

Konica Minolta DiMAGE A200 - Wygląd i jakość wykonania K-M A200 wyglądem przypomina lustrzankę cyfrową. Jednak czesto jest mniejszy od swoich konkurentów oraz nieznacznie lżejszy (505 gramów bez baterii). Obudowa testowanego aparatu wykonana jest z plastiku, który sprawia wrażenie solidnego. Niestety nie jest ona dodatkowo wzmacniana czy uszczelniana.

A200 trzyma się wygodnie, aczkolwiek osoby z dużymi palcami mogą odczuwać lekki dyskomfort (trochę za mały handgrip).

Bardzo miłe wrażenie sprawia 1.8 calowy wyświetlacz, obracany w dwóch płaszczyznach, który bardzo ułatwia fotografowanie w różnych pozycjach.


----- R E K L A M A -----

Wygodę użytkowania zwiększa również bezprzewodowy pilot, który dostajemy w zestawie. W przypadku Olympusa C-8080 na pilocie mieliśmy tylko jeden przycisk, w A200 możemy sterować zoom-em, wyzwalać zdjęcia/filmy oraz sterować przeglądem zdjęć na telewizorze.

Kolejną zaletą tego aparatu jest bardzo dobry system redukcji drgań matrycy (Anti-Shake). Pracuje on w 3 stopniach, zależnych od warunków zdjęciowych. Powoduje to, że czas ekspozycji przy fotografowaniu z ręki można wydłużyć nawet trzykrotnie! Dla ciekawych prezentujemy krótki filmik (rozmiar 7.5 MB), prezentujący działanie systemu.

Zasilanie

Za zasilanie odpowiada bateria litowo-jonowa (NP800). Akumulator ten nie należy do bardzo wydajnych, a jego przeciętna żywotność wynosi ok. 260 ekspozycji lub 330 minut ciągłego odtwarzania.
Aparat możemy również podłączyć do zasilacza sieciowego 6V/2A.

Przyciski

Konica Minolta DiMAGE A200 - Wygląd i jakość wykonania Przyciski podzielone są na cztery grupy (idąc od lewej): pierwsza - obsługiwana jest palcami lewej ręki – są to dwa przyciski, którymi możemy wybrać tryb pracy autofokusa oraz przycisk SHIFT, który używany jest w różnych kombinacjach z innymi przyciskami.






Konica Minolta DiMAGE A200 - Wygląd i jakość wykonania Druga grupa przycisków, znajduje się nad wyświetlaczem. Po lewej stronie widnieje charakterysytyczny przycisk z zieloną dłonią, który obsługuje funkcję Anti-Shake. Po prawej stronie znajduje się guzik przełączający tryb podglądu pomiędzy wyświetlaczem LCD a elektronicznym wizjerem.






Konica Minolta DiMAGE A200 - Wygląd i jakość wykonania Trzecią grupę stanowią przyciski po prawej stronie wyświetlacza, w których skład wchodzą: kolisty przycisk nawigacji po menu aparatu, przycisk FUNC, guzik lupy (powiększanie i pomniejszanie fragmentów zdjęć w trybie podglądu), guzik usuń/graj oraz przycisk MENU.
Na uwagę zasługuje przycisk FUNC, który rozwija własne małe menu po lewej stronie ekranu i pozwala w szybki sposób zmienić podstawowe ustawienia ekspozycji (czułość ISO, balans bieli, tryb lampy błyskowej, tryb pomiaru światła, nasycenia kolorów i kontrastu). Jest to na tyle wygodne, że nie wymaga poruszania sie po głównym menu, w którym zazwyczaj znalezienie potrzebnej funkcji jest czasochłonne.



Konica Minolta DiMAGE A200 - Wygląd i jakość wykonania Czwartą grupę stanowi pokrętło główne, przycisk on/off, pokrętło nastaw, spust migawki oraz guzik "drive" (zdjęcia seryjne, wyzwolenie z opóźnieniem, za pomocą pilota etc.). Usytuowane są one na górze aparatu po jego lewej stronie, na "handgripie". Poszczególne pozycje na kole nastaw oznaczają:

AUTO: automatyczny dobór parametrów ekspozycji. Pracuje tak samo jak tryb P, z tą różnicą, że zmiany naniesione w nim przez użytkownika są resetowane, po tym jak pokrętłem nastaw przejdziemy do innego trybu.

P: aparat dobiera wartości czasu i przysłony, od użytkownika zależy wybór balansu bieli, ISO, kompensacji ekspozycji, lampy błyskowej.

A: umożliwia manualna zmianę apertury, pozostawiając wybór czasu otwarcia migawki aparatowi - preselekcja przysłony.

S: umożliwia manualną zmianę czasu naświetlania, pozostawiając wybór przysłony aparatowi - preselekcja czasu.

M: przejście do trybu ręcznego, w którym użytkownik odpowiada za wszystkie ustawienia.

MR: tryb w którym można posługiwać się wcześniej zapisanymi ustawieniami.

Dodatkowo na kole nastaw znajdują się automatyczne tryby: Portret, Sport, Zachód Słońca oraz Nocny Portret.

Przełączanie pomiędzy trybami podgląd/foto/video następuje za pomocą niewielkiego suwaka umieszczonego przy spuście migawki. Niestety nie należy on do najwygodniejszych i osoby z większymi palcami mogą mieć z nim problem.

Wyświetlacz

Aparat wyposażony jest w wyświetlacz TFT LCD Wide-View o przekątnej 1.8" (4.6cm) składający się z ok. 134 000 pikseli.

Gdy ostre słońce utrudnia korzytanie z wyświetlacza, lub gdy chcemy zaoszczędzić pobór mocy z baterii, możemy przełączyć się na wizjer. Jest to elektroniczny celownik składający się z 240 000 punktów i pokrywający 100% fotografowanego pola.