Panasonic Lumix DMC-G5 - test aparatu
2. Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność
Jak przystało na bezlusterkowca, Panasonic G5 jest aparatem o stosunkowo niedużych rozmiarach i niewielkim ciężarze. Widać jednak, że podczas jego projektowania miniaturyzacja pozostała ważna, ale nie była priorytetem. G5 wyposażony został w spory uchwyt. Praktycznie każdy kawałek obudowy został wykorzystany do umieszczenia jak największej liczby elementów sterujących.
Biorąc pod uwagę amatorskie przeznaczenie aparatu, jakość użytych materiałów oceniamy pozytywnie. Korpus jest wystarczająco sztywny, a jego elementy są dobrze do siebie dopasowane. Nie mamy też najmniejszych zarzutów do jakości wykonania.
DMC-G5 ma klasyczną gorącą stopkę, za to nie ma złącza akcesoriów podobnego do gniazd stosowanych w bezlusterkowcach marki Olympus.
Zasilanie i gniazda
Panasonic G5 jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o napięciu 7.2 V i pojemności 1200 mAh. Według instrukcji aparatu jego wydajność wynosi około 320 zdjęć. Średni wynik uzyskany w czasie testów to około 490 zdjęć i kilka minut materiału wideo. Ładowanie akumulatora dołączoną do zestawu ładowarką trwa około 140 minut. Opcjonalnie aparat można zasilać kompatybilnym zasilaczem sieciowym.
Tak jak większość obecnie produkowanych aparatów cyfrowych Lumix G5 współpracuje z kartami pamięci SD/SDHC oraz SDXC. Kieszeń na kartę pamięci znajduje się na spodzie aparatu obok komory akumulatora.
Z prawej strony aparatu, pod zaślepką umieszczone zostały trzy gniazda:
- złącze wężyka zdalnego sterowania,
- wyjście mini-HDMI typu C,
- wielofunkcyjne złącze USB.
Przyciski
Wydaje się, że każdy dostępny kawałek miejsca na górnej i tylnej ścianie obudowy Lumixa G5 został wykorzystany do umieszczenia na nim przycisku, pokrętła bądź przełącznika. Przy tym rozmiary elementów sterujących są niewielkie. W sumie mamy do dyspozycji całkiem sporą ich liczbę. Wygodę posługiwania się aparatem podnosi możliwość zaprogramowania funkcji kilku przycisków oraz dotykowy ekran. Z kolei małe odległości pomiędzy przyciskami oraz ich mały skok zaliczamy do minusów. Kolejną niedogodnością okazały się stosunkowo duże opory tylnego pokrętła. Pokrętło to jest jednocześnie dodatkowym przyciskiem. Często więc dochodziło do przypadkowego naciśnięcia podczas prób jego obracania.
Na górnej ścianie aparatu, po lewej stronie umieszczony został przełącznik, który służy do otwierania wbudowanej lampy błyskowej. Po prawej stronie udało się zmieścić koło wyboru trybów pracy aparatu, dźwignię, która służy do włączania i wyłączania zasilania, przycisk start/stop dla zapisu wideo, przycisk inteligentne auto, dźwignię funkcji oraz spust migawki.
Jedną z nowości zastosowanych w G5 jest umieszczona w pobliżu spustu migawki dźwignia do zmiany ogniskowej lub korekty ekspozycji. Dźwignią tą możemy zmieniać ogniskową, jeśli używamy obiektywu wyposażonego w silnik Power Zoom. Dzięki temu mamy możliwość płynnego i cichego zoomowania w trakcie rejestracji filmów. Obecnie w ofercie firmy Panasonic znajdują się dwa obiektywy z wbudowanym silnikiem Power Zoom. Pierwszym z nich jest Lumix G X Vario PZ 14–42 mm f/3.5–5.6 ASPH. Power O.I.S, drugim Panasonic G X VARIO PZ 45–175 mm f/4.0–5.6 ASPH. P.O.I.S. Jeśli nie chcemy używać dźwigni do zmiany ogniskowej, możemy jej użyć do wygodnej kompensacji ekspozycji.
W górnej części tylnej ściany począwszy od lewej strony znajdujemy następujące elementy sterujące: przycisk przełączający tryb wyświetlania pomiędzy ekranem LCD oraz wizjerem elektronicznym, który jednocześnie pełni rolę klawisza programowalnego Fn3, pokrętło regulacji dioptrii dla wizjera elektronicznego, przycisk Q.MENU, przycisk AF/AE LOCK, który jednocześnie pełni rolę klawisza programowalnego Fn1, oraz pokrętło. Nieco poniżej, na prawo od ekranu LCD znalazły się przycisk odtwarzania, przycisk DISP, pierścień przycisków kierunkowych otaczający przycisk MENU/SET, oraz przycisk kasowania, który jednocześnie pełni rolę klawisza programowalnego Fn2.
Przyciski kierunkowe służą do nawigacji w menu, ale w trybie fotografowania mają przypisane następujące funkcje:
- górny – ustawienie czułości ISO,
- prawy – balans bieli,
- lewy – tryb ustawiania ostrości,
- dolny – tryb wyzwalania migawki.
W środku pierścienia znajduje się przycisk MENU/SET, który poza uruchamianiem menu służy również do zatwierdzania dokonywanych ustawień.
Menu
Dostęp do menu głównego uzyskujemy przez naciśnięcie przycisku MENU/SET. Na ekranie pojawia się wtedy ekran zawierający 5 ikon odpowiadających pięciu kategoriom, na które podzielona została zawartość menu: nagrywanie, filmowanie, ustawienia własne, konfiguracja oraz odtwarzanie. Poniżej przedstawiamy pozycje zawarte w poszczególnych kategoriach.
Menu Nagrywanie:
Zakładka nagrywanie podzielona jest na 6 stron. Ustawiamy w niej następujące parametry:
- Styl zdjęcia – wybór jednego z 6 zdefiniowanych stylów obrazu oraz możliwość zapisania 1 zestawu ustawień własnych,
- Proporcje obrazu (4:3, 3:2, 16:9, 1:1),
- Rozmiar obrazu: L (16M), M (8M) lub S (4M),
- Jakość zdjęcia (JPEG FINE, JPEG STANDARD, RAW+JPEG FINE, RAW+JPEG STANDARD, RAW),
- Tryb ustawiania ostrości (AFS, AFF, AFC, MF),
- Tryb pomiaru światła: punktowy, centralnie ważony i matrycowy,
- HDR (ON/OFF),
- Inteligentna dynamika (HIGH, STANDARD, LOW, OFF),
- Tryb lampy błyskowej,
- Redukcja efektu czerwonych oczu,
- Sychronizacja lampy błyskowej,
- Kompensacja siły błysku,
- Inteligentna rozdzielczość (HIGH, STANDARD, LOW, EXTENDED, OFF),
- Ustawienie górnej granicy automatycznego poziomu czułości ISO,
- Skok ISO (1EV lub 1/3 EV),
- Redukcja szumu przy długich czasach (ON/OFF),
- Korekcja winietowania,
- Zoom cyfrowy: (4x, 2x, OFF),
- Elektroniczna migawka,
- Szybkość trybu seryjnego (SH, H, M, L),
- Auto bracketing:
- zdjęcia pojedyncze lub seria,
- krok EV,
- sekwencja ekspozycji,
- Samowyzwalacz: 2 s, 10 s, lub wykonanie 3 zdjęć po 10 sekundach,
- Przestrzeń kolorów (sRGB, AdobeRGB),
- Stabilizator obrazu (Tryb 1 – stabilizacja, Tryb 2 – stabilizacja w kierunku pionowym, OFF) – opcja ta jest aktywna tylko wtedy gdy do aparatu podłączony jest obiektyw z mechanizmem optycznej stabilizacji obrazu.
- Rozpoznawanie twarzy z pamięcią pozwalającą na zapamiętanie 6 twarzy,
- Ustawianie profilu – możliwość wpisania imion i dat urodzenia dwóch osób i jednego zwierzęcia, Zalecany filtr – włączanie informacji o zalecanych przez aparat efektach.
Menu film:
Zakładka film podzielona jest na 3 strony. Ustawiamy w niej następujące parametry:
- Styl zdjęcia – wybór jednego z 6 zdefiniowanych stylów obrazu oraz możliwość zapisania 1 zestawu ustawień własnych,
- Tryb filmowania (AVCHD lub Motion JPEG),
- Jakość obrazu (AVCHD: PSH (1080/60p), FSH (1080/60i), FPH(1080/30p), SH (720/60p)); Motion JPEG: (FHD (1080/30), HD (720/30), VGA (480/30)),
- Tryb ustawiania ostrości (AFS, AFF, AFC, MF),
- Tryb obrazu (format zdjęć zapisywanych po naciśnięciu migawki podczas filmowania),
- Ciągły AF,
- Tryb pomiaru światła,
- Inteligentna rozdzielczość,
- Inteligentna dynamika,
- Telekonwerter,
- Zoom cyfrowy,
- Wyciszanie odgłosu wiatru (OFF, AUTO),
- Wyświetlanie poziomu mikrofonu,
- Regulacja poziomu mikrofonu,
- Redukcja migotania (OFF, 1/120, 1/100, 1/60, 1/50).
Menu ustawień własnych:
Zakładka ustawień własnych podzielona jest na 8 stron. Ustawiamy w niej następujące parametry:
- Zapamiętywanie własnych ustawień aparatu: C1, C2-1, C2-2, C2-3,
- Rola przycisku AE/AF LOCK,
- Rola przycisku LVF/LCD,
- Przypisanie roli przyciskom funkcyjnym (F1, F2, F3, F4, F5),
- Rola dźwigni funckji (AUTO, ZOOM, EXP),
- Wybór funkcji dostępnych w Q.MENU,
- Wyświetlanie histogramu (ON/OFF),
- Wybór linii siatki (OFF lub jeden z trzech rodzajów siatki),
- Czas autopodglądu,
- Wskaźnik prześwietleń (ON/OFF),
- Wyświetlanie skali ekspozycji (ON/OFF),
- Blokada: AF, AE, lub AF/AE,
- Utrzymywanie blokady AF/AE po zwolnieniu przycisku (ON/OFF),
- Szybki AF (ON/OFF) – przy opcji ON ostrość będzie ustawiana cały czas,
- AF przy aktywacji czujnika oczu (ON/OFF),
- Włączanie możliwości przesuwania ramki AF za pomocą kursora,
- Priorytet ostrości (ON/OFF) - w pozycji ON nie można zrobić zdjęcia przed potwierdzeniem ustawienia ostrości,
- AF z migawką (ON/OFF) - ustawienie włączania AF po wciśnięciu spustu migawki do połowy,
- Czas precyzyjnego ustawiania AF (LONG, MID, SHORT),
- Lampka wspomagająca AF (ON/OFF),
- AF+MF (ON/OFF) – możliwość ręcznej korekty ostrości po ustawieniu jej przez autofokus,
- Wspomaganie MF (ON/OFF) – automatyczne powiększenie centralnej części obrazu w momencie przekręcenia pierścienia ostrości,
- Wskaźnik MF (ON/OFF) – wyświetlanie wskaźnika nieskończoność-makro przy ręcznym ustawianiu ostrości,
- Opcje starowania obiektywem z elektrycznym zoomem,
- Styl wyświetlania obrazu dla wizjera,
- Styl wyświetlania obrazu dla ekranu LCD,
- Ustawienia czujnika oczu,
- Wybór sposobu działania przycisku iA (pojedyncze wciśnięcie, przytrzymanie),
- Przycisk nagrywania filmów (ON/OFF),
- Rozmiar widocznego obszaru nagrywania (obszar charakterystyczny dla zdjęć lub pliku wideo),
- Wybór sposobu wyświetlania pozostałej pamięci: liczba zdjęć lub długość filmu,
- Ustawienia ekranu dotykowego,
- Wybór szybkości ciągłego przewijania zdjęć za pomocą dotyku,
- Włączanie wyświetlania aktualnej funkcji pokrętła,
- Wybór informacji wyświetlanych na ekranie w trybie scen oraz filtrów artystycznych,
- Zdjęcia bez obiektywu (ON/OFF).
Menu konfiguracji:
Zakładka konfiguracji podzielona jest na 5 stron. Ustawiamy w niej następujące parametry:
- Data i czas,
- Strefa czasowa – zdefiniowanie strefy czasowej domowej i miejsca podróży,
- Data podróży – ustawienia dotyczące daty wyjazdu i powrotu z podróży,
- Ustawienie sygnałów dźwiękowych i dźwięku migawki,
- Ustawienie poziomu głośności,
- Regulacja wyświetlacza – ustawienia jasności, kontrastu i koloru obrazu,
- Tryb jasności wyświetlacza LCD: Auto, Mode1 (zwiększona jasność LCD), Mode2 (standardowa), Mode3 (zmniejszona),
- Oszczędzanie energii – opcje związane z automatycznym wyłączaniem się wyświetlacza i aparatu,
- Tryb USB (wydruk bezpośredni lub komputer),
- Ustawienia wyjścia wideo:
- Wyjście wideo (NTSC lub PAL),
- Format TV (16:9 lub 4:3),
- Tryb HDMI (Auto, 1080p, 1080i, 576p [PAL]/480p [NTSC]),
- Funkcja „VIERA Link”,
- Konfiguracja sposobu odtwarzania zdjęć 3D,
- Przywracanie ostatniej pozycji w menu,
- Wyświetlanie zdjęć zrobionych w pionie,
- Kolor tła menu,
- Język,
- Wersja oprogramowania,
- Zerowanie numeracji zdjęć,
- Resetowanie ustawień aparatu,
- Odświeżanie mapy złych pikseli,
- Czyszczenie matrycy,
- Formatowanie karty pamięci.
Menu odtwarzania:
Zakładka odtwarzanie podzielona jest na 3 strony. Ustawiamy w niej następujące parametry:
- Pokaz slajdów:
- Wszystko,
- Tylko zdjęcia,
- Tylko filmy,
- Ustawienia wyświetlania 2D/3D,
- Wybór kategorii,
- Ulubione,
- Tryb odtwarzania:
- normalny,
- Tylko zdjęcia,
- Tylko filmy,
- Ustawienia wyświetlania 2D/3D,
- Kategoria,
- Ulubione,
- Edycja tytułu (pojedyncze, wiele),
- Dodawanie tekstu (pojedyncze, wiele),
- Dzielenie filmów wideo na dwie części,
- Zmiana rozmiaru zdjęć,
- Kadrowanie,
- Obracanie zdjęć,
- Ulubione – oznaczanie ulubionych zdjęć,
- Ustawienia wydruku,
- Zabezpieczanie zdjęć,
- Edycja danych związanych z rozpoznawaniem twarzy.
Q Menu
Przycisk oznaczony symbolem Q.MENU otwiera tzw. szybkie menu. Jego zawartość może być zmieniana przez użytkownika w menu ustawień własnych.
Elementy które można wyświetlać w menu funkcyjnym są następujące:
- Styl zdjęć,
- Ustawienia zdjęć,
- Jakość,
- Tryb ostrości,
- Tryb pomiaru światla,
- HDR,
- Inteligentna dynamika,
- Lampa błyskowa,
- Kompensacja siły błysku,
- Inteligentna rozdzielczość,
- Cyfrowy zoom,
- Elektroniczna migawka,
- Stabilizator,
- Czułość,
- Balans bieli,
- Tryb AF,
- Wybór Operacji:
- zdjęcia pojedyncze,
- zdjęcia seryjne,
- zdjęcia wielokrotne,
- samowyzwalacz,
- Ustawienia filmu,
- Tryb obrazu,
- Dodatkowa telekonwersja (zdjęcia/filmy),
- Dźwignia funkcji,
- Histogram,
- Linie pomocnicze,
- Krok zoomu,
- Szybkość zoomu,
- Obszar nagrywania,
Wyświetlacz
Panasonic G5 wyposażony został w odchylany, dotykowy ekran LCD o przekątnej 3 cali i rozdzielczości 920 000 punktów. Wyświetlacz umieszczono na obrotowym przegubie. Umożliwia on zmianę położenia ekranu – odchylenia o ok. 170 stopni oraz obrotu o ok. 240 stopni. Ów przegub zlokalizowano po lewej stronie monitora, co nie powoduje problemów z manewrowaniem wyświetlaczem nawet po zamocowaniu aparatu na statywie.
W menu konfiguracji odnajdziemy opcje pozwalające regulować jasność, kontrast oraz kolorystykę wyświetlanych na nim obrazów. Kolejna pozycja w menu konfiguracji służy do ustawiania intensywności podświetlenia ekranu.
Nie znaleźliśmy żadnego powodu do narzekania na jakość obrazu oglądanego na ekranie testowanego Panasonika.
Ekran w G5 wyposażono w funkcję dotykowej obsługi. Oznacza to, że w testowanym modelu mamy możliwość operowania nim praktycznie bez użycia przycisków. W menu głównym oraz Q.MENU możemy zmieniać parametry, oraz nawigować po nim. W trybie przeglądania zdjęć możemy nie tylko przewijać je palcem, ale również powiększać i pomniejszać. Ekran umożliwia także ustawianie ostrości i automatyczne wyzwalanie migawki po dotknięciu go w wybranym miejscu, jak również zoomowanie za pomocą dotyku (z obiektywami Power Zoom). Funkcja sterowania za pomocą ekranu dotykowego jest dobrze oprogramowana i wygodna w użyciu.
Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. W zasadzie można zapytać retorycznie - czego więcej od ekranu w aparacie fotograficznym chcieć?
Korzystając z przycisku DISP. w trybie fotografowania można przełączać tryby wyświetlania informacji na ekranie LCD. Schematy wyglądu wyświetlacza LCD z opisem widocznych elementów prezentujemy poniżej.
- Tryb nagrywania,
- Styl zdjęcia,
- Tryb lampy błyskowej,
- TRYB NAGR. (nagrywanie filmów) / Jakość nagrywania,
- Rozmiar obrazu,
- Jakość,
- Tryb ustawiania ostrości,
- Tryb AF,
- Zdjęcia seryjne / Tryb zdjęć wielokrotnych / Samowyzwalacz,
- Wskaźnik akumulatora,
- Optyczny stabilizator obrazu / Ostrzeżenie przed drganiami,
- Stan nagrywania (miga na czerwono.) / Ostrość (podświetla się na zielono.),
- Zakładka dotykowa,
- Zoom dotykowy,
- Migawka dotykowa,
- Fn4 (Przycisk funkcji),
- Fn5 (Przycisk funkcji),
- Liczba możliwych do zapisania zdjęć,
- Praca z pokrętłem / dodatkowa telekonwersja (podczas robienia zdjęć),
- Czułość ISO,
- Wartość kompensacji ekspozycji / jasności / wspomagania ekspozycji ręcznej,
- Szybkość migawki,
- Wartość przysłony,
- Tryb pomiaru,
- Pomiar ekspozycji / Wyświetlanie odległości ostrzenia / Step Zoom,
- Ramka AF,
- Karta (wyświetlane tylko podczas nagrywania) / Czas nagrywania,
- Ustawienia własne,
- Ekran regulacji trybu kreatywnego sterowania,
- Ustawienie mocy lampy błyskowej,
- Synchronizacja z drugą kurtyną,
- Dodatkowa telekonwersja (podczas nagrywanie filmów),
- Elektroniczna migawka,
- Tryb obrazu,
- Blokada AF,
- Funkcja rozpoznawania twarzy,
- Histogram,
- Funkcja sterowania rozmyciem,
- Kolor,
- Jasność,
- Zakładka dotykowa,
- Rodzaj rozmycia ([Efekt miniatury]) / [Obraz jednobarwny],
- Regulacja kreatywnego sterowania,
- Zakładka dotykowa,
- Wielokrotny balans bieli,
- Dostępny czas nagrywania,
- Dokładna regulacja balansu bieli,
- Balans bieli / Kolor,
- Punkt docelowy obiektu,
- Samowyzwalacz,
- Aktualna data i godzina / Docelowego miejsca podróży,
- Programowana zmiana ustawień,
- Blokada AE,
- Wyświetlanie poziomu mikrofonu / Wiek / Docelowe miejsce,
- Imię / Liczba dni od daty wyjazdu,
- Wskaźnik nagrywania równoczesnego,
- Zoom cyfrowy,
- HDR,
W trybie odtwarzania mamy do wyboru pięć wariantów wyświetlania zdjęć, pomiędzy którymi przechodzimy przez naciskanie klawisza DISP.:
- samo zdjęcie,
- zdjęcie + podstawowe informacje (w dolnej i górnej części ekranu),
- miniaturka zdjęcia + skrócony EXIF,
- miniaturka zdjęcia + informacje o parametrach ekspozycji + histogramy RGBY,
- zdjęcie ze wskaźnikami przepaleń (o ile w menu konfiguracji włączona jest odpowiednia opcja).
Zdjęcia można również powiększać oraz przeglądać w postaci miniaturek (12 lub 30 zdjęć) i z poziomu kalendarza.
Na schematach poniżej przedstawiamy wygląd wyświetlacza LCD z opisem widocznych elementów:
- Tryb odtwarzania,
- Odtwarzanie filmu / Ciągłe odtwarzanie grupy zdjęć seryjnych,
- Zdjęcie zabezpieczone,
- Liczba wydruków,
- Rozmiar obrazu / Tryb nagrywania (podczas nagrywania filmów) / Jakość nagrywania,
- Jakość,
- Wskaźnik akumulatora,
- Numer zdjęcia / łączna liczba zdjęć,
- Liczba zdjęć w serii / Czas nagrywania filmu,
- Odtwarzanie (film, seria zdjęć),
- Wyświetlanie wielu zdjęć,
- Usuwanie,
- Informacje o nagrywaniu / Inteligentne sterowanie zakresem dynamiki / HDR / Rozdzielczość inteligentna / [Komp.zacien.],
- Wiek,
- Wyświetlanie grupy zdjęć seryjnych,
- Nazwa / Lokalizacja / Tytuł,
- Liczba dni od daty wyjazdu,
- Ikona pobierania informacji,
- Wskaźnik nałożenia tekstu / Upływający czas odtwarzania,
- Ulubione / Ikona ostrzegawcza,
- Numer folderu/pliku,
- Przestrzeń odwzorowania barw,
- Zapisana data i godzina / czas światowy,
- Histogram.
Wizjer elektroniczny
Zastosowany w Lumiksie G5 wizjer elektroniczny ma rozdzielczość 1.44 mln punktów, powiększenie x1.4 i zapewnia pokrycie 100% pola widzenia. Dzięki tym parametrom wyświetla on wyraźny i kontrastowy obraz bez smużenia podczas szybkiej zmiany sceny. Osoby z wadami wzroku mogą dokonać korekcji dioptrii w zakresie od −4.0 do +4.0. Wizjer posiada czujnik wykrywający zbliżenie oka, dzięki któremu, po przybliżeniu oka włącza się on automatycznie, wyłączając jednocześnie ekran LCD. Dodatkowo w opcjach AF możemy włączyć opcję, która pozwala na automatyczne ustawienie ostrości, przy zbliżeniu oka do wizjera, co skraca czas potrzebny do wykonania udanego zdjęcia. Dzięki temu, że wizjer jest elektroniczny na jego ekranie możemy obserwować te same ustawienia aparatu, które są widoczne na ekranie LCD.
Nową funkcją dotykową zastosowaną w modelu G5 jest możliwość wskazania położenia punktu AF za pomocą ekranu LCD, który pełni funkcję panelu dotykowego, podczas gdy użytkownik wykorzystuje do ustawienia kadru elektroniczny wizjer. Funkcjonalność ta otrzymała nazwę Touchpad AF. Użytkownik patrząc w wizjer, może dotykając ekranu LCD, wskazywać punkt ustawienia ostrości, traktując ekran LCD jak touchpad stosowany w laptopach.
Dodatkowo użytkownik Lumiksa G5 ma do dyspozycji możliwość wyświetlenia w wizjerze lub na ekranie LCD siatki poziomych i pionowych linii lub elektronicznej poziomicy działającej w dwóch osiach (przechył na boki prawo-lewo, pochylenie tył-przód).
Elektroniczny wizjer w Panasoniku G5 jest całkiem wygodny w użytkowaniu. Zarówno jakość obrazu, jak i wielkość są na dobrym poziomie. Przy pracy w dobrych warunkach oświetleniowych nie zauważyliśmy w obrazie szczególnych wad (smużenia bądź opóźnień), na które warto byłoby zwrócić uwagę. Przy słabym świetle daje się jednak zauważyć, że przy zmianie kadru obraz traci na płynności. Zaletą wizjera elektronicznego jest znacznie większa liczby informacji o parametrach, które możemy podejrzeć bez odrywania oka.
Tryb Wideo
Lumix G5 oferuje następujące tryby wideo:
- Format AVCHD (format 16:9):
- [PSH] 1920×1080 / 50p (28 Mbps),
- [FSH] 1920×1080 / 50i (17 Mbps),
- [FPH] 1920×1080 / 25p (17 Mbps),
- [SH] 1280×720 / 50p (17 Mbps),
- Format MP4:
- [FHD] 1920×1080 / 25 (20 Mbps, format 16:9),
- [HD] 1280×720 / 25 (10 Mbps, format 16:9),
- [VGA] 640×480 /25 (4 Mbps , format 4:3).
W powyższym zestawieniu znajdujemy bogaty wybór trybów wysokiej rozdzielczości i tylko jeden tryb VGA. Pod tym względem aparat spełnia wysokie współczesne wymagania. Nagrywanie można rozpocząć w każdej chwili, dzięki osobnemu przyciskowi. Ustawienia dotyczące filmowania znajdują się w osobnej kategorii głównego menu. W czasie filmowania dostępne są ustawienia z trybów fotografowania. Dzięki temu mamy pełną kontrolę przy tworzeniu własnych filmów.
Filmy rejestrowane przez Lumiksa G5 wzbogacone są dźwiękiem stereo. W trybie AVCHD dźwięk ten kodowany jest w formacie Dolby Digital. Aparat umożliwia regulację wzmocnienia siły dźwięku i wyświetlenie na ekranie LCD wskaźnika pokazującego siłę rejestrowanego głosu. Użytkownik ma także możliwość włączenia funkcji redukcji głosu wiatru. Wbudowany mikrofon został umieszczony na górnej ścianie, za lampą błyskową.
Poniżej prezentujemy kilka przykładowych filmów nagranych w trakcie testowania aparatu. Ujęcie numer 8 zostało nagrane w warunkach nocnych.
film 1 | AVCHD | 1920×1080 50p | 28 Mb/s | 51 MB |
film 2 | AVCHD | 1920×1080 50i | 17 Mb/s | 29 MB |
film 3 | AVCHD | 1920×1080 25p | 17 Mb/s | 30 MB |
film 4 | AVCHD | 1280×720 50p | 17 Mb/s | 31 MB |
film 5 | MP4 | 1920×1080 25p | 20 Mb/s | 35 MB |
film 6 | MP4 | 1280×720 25p | 10 Mb/s | 19 MB |
film 7 | MP4 | 640×480 25p | 4 Mb/s | 7.8 MB |
film 8 | AVCHD | 1920×1080 25p | 17 Mb/s | 20 MB |