Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony E 18-55 mm f/3.5-5.6 OSS - test obiektywu

12 października 2010

5. Aberracja chromatyczna

Niestety aberracja chromatyczna nie jest pojęciem, o którym będą mogli zapomnieć posiadacze testowanego obiektywu. O ile wartości dla najdłuższej ogniskowej są bardzo małe i mieszczą się w granicach aberracji niezauważalnej, wyniki dla krótszych ogniskowych są bardzo słabe. Co ciekawe, największą aberrację na poziomie 0.2% zobaczymy dla maksymalnie otwartego obiektywu w środkowym zakresie ogniskowych oraz domkniętego obiektywu w zakresie szerokokątnym. Wyniki na tym poziomie określamy jako duże i bardzo duże, rzadko zresztą obserwując je we testowanych obiektywach. Pod tym względem Sony E 18–55 mm f/3.5–5.6 zasługuje na naganę.

Sony E 18-55 mm f/3.5-5.6 OSS - Aberracja chromatyczna


Porównując powyższe zachowanie z obiektywami kitowymi Canon EF-S 18–55 mm f/3.5–5.6 IS oraz Nikkor AF-S DX 18–55 mm f/3.5–5.6G VR testowany obiektyw wypada w pewnych aspektach lepiej, a w innych gorzej. Pozytywnie wyróżnia się zauważalnie mniejszą aberracją na najdłuższej ogniskowej. Z drugiej strony, maksymalne poziomy aberracji są większe. Podczas gdy Sony dla kliku kombinacji przysłon i ogniskowych oscyluje wokół poziomu 0.2%, wspomniane obiektywy w swoich najgorszych zakresach trochę przekraczały 0.15% (Canon) i 0.1% (Nikkor).

----- R E K L A M A -----


Sony E 18-55 mm f/3.5-5.6 OSS - Aberracja chromatyczna