Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test aparatu

Nikon Coolpix P4 - test aparatu

20 sierpnia 2006
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 2

5. Własności matrycy

Balans bieli

Dostępne tryby balansu bieli w Nikonie P4 są następujące: auto, pomiar bieli, dzień słoneczny, żarówka, światło fluorescencyjne, dzień pochmurny, cień i lampa błyskowa. Sprawdziliśmy jak balans bieli Auto radzi sobie z różnym światłem. Zdjęcia tablicy kolorów w różnych warunkach oświetleniowych znajdują się poniżej.

Balans Auto w P4 możemy w sumie tylko chwalić. Zdjęcie tablicy kolorów, w świetle lamp studyjnych o temperaturze barwnej 5000K, Nikon wykonał z niemal idealnym (101.8%) nasyceniem i niezbyt dużym błędem koloru wynoszącym 5.78. Podobnie poradził sobie ze światłem jarzeniowym (nasycenie 100.1%), jednak tutaj nie rozpoznał dobrze kolorów, myląc się o średni błąd 10.2. Światło mieszane (lampy studyjne plus światło jarzeniowe) oraz światło wbudowanej lampy błyskowej z balansem bieli lampy P4 rejestruje podobnie. W obu przypadkach nie dosyca (odpowiednio 94.8% i 91.0%) i przeciętnie odczytuje kolory z błędem odpowiednio 6.42 i 7.33.


----- R E K L A M A -----

Zdjęcia tablicy kolorów w świetle lamp studyjnych przy ustawionym balansie bieli Dzień słoneczny wypadły nieco gorzej. Obraz jest lekko przesycony o niemal 9%, a błąd kolorów wyniósł już przeszło 8. Jeszcze gorzej wypadła kombinacja światła jarzeniowego z balansem Światło jarzeniowe. Tutaj nasycenie kolorów jest zdecydowanie większe, bo na poziomie 124% i większy błąd rzędu 18.

Balans bieli. Światło. Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto. Światło lamp o temperaturze barwnej 5000 K. Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
Balans bieli Auto. Światło mieszane. Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
Balans bieli Auto. Światło jarzeniowe. Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
Balans bieli Lampa błyskowa. Światło lampy błyskowej aparatu. Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
Balans bieli Dzień słoneczny. Światło lamp o temperaturze barwnej 5000 K. Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
Balans bieli Światło jarzeniowe. Światło jarzeniowe. Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy



Szumy

W tej kwestii Nikon P4 radzi sobie bardzo dobrze notując małe szumy w zakresie 50 - 200 ISO. Przy 400 ISO jest zdecydowanie gorzej, ale wartość poniżej 3% jest, jak na te klasę aparatu, zadowalająca. Porównując Nikona P4 do Canona A610, widać, że w całym przedziale czułości P4 zachowuje się lepiej niż A610. Różnica między nimi przy 50 i 100 ISO jest mała, ale przy 200 i 400 ISO jest już wyraźna.

Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy

50 ISO 100 ISO 200 ISO 400 ISO
Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy

50 ISO Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
100 ISO Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
200 ISO Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
400 ISO Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy


Zakres tonalny

Całkowity zakres tonalny P4 dla czułości 50 i 100 ISO wyniósł 5.98, a dla 200 i 400 ISO, 5.65. Porównując znowu do Canona A610, który zanotował stałą wartość 6.31 w całym zakresie ISO, Nikon P4 wypada gorzej. Wykres zakresu tonalnego od czułości aparatu dla dwóch poziomów jakości wysokiej i dobrej widać poniżej.

W tabeli zestawiliśmy zdjęcia tablicy szarości wykonane w przy różnych czułościach. Należy kliknąć w miniaturkę aby zobaczyć oryginalny rozmiar.

Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy

ISO Tablica szarości
50 Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
100 Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
200 Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy
400 Nikon Coolpix P4 -  Własności matrycy