Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S DX Micro 40 mm f/2.8G - test obiektywu

2 listopada 2011

5. Aberracja chromatyczna

Jak widać z poniższych wycinków, podłużna aberracja chromatyczna daje się we znaki zarówno na maksymalnym otworze względnym, jak i po lekkim przymknięciu. Nie jest to może poziom duży, ale na pewno dający się zauważyć.

Nikon Nikkor AF-S DX Micro 40 mm f/2.8G - Aberracja chromatyczna

Jeśli chodzi o poprzeczną aberrację chromatyczną, trudno tutaj na coś poważnie narzekać. W okolicach maksymalnego otworu względnego jest ona mała ale rośnie wraz z przymykaniem przysłony, by po mocnym przymknięciu docierać do poziomów średnich.

----- R E K L A M A -----

Nikon Nikkor AF-S DX Micro 40 mm f/2.8G - Aberracja chromatyczna


Wadą takiego układu obu aberracji jest to, że obiektyw nie jest nigdzie zupełnie wolny od chromatyzmu. Na maksymalnym otworze, gdzie poprzeczna aberracja jest mała, dokucza nam podłużna. Wraz z przymykaniem, podłużna aberracja chromatyczna maleje, za to poprzeczna dość szybko rośnie.

Nikon Nikkor AF-S DX Micro 40 mm f/2.8G - Aberracja chromatyczna