Test plecaka Lowepro Powder BP 500 AW
8. Podsumowanie
- funkcjonalna i estetyczna budowa, wysokiej jakości wykończenie, dbałość o detale – bardzo wygodne uchwyty zamków błyskawicznych, system zaciągania komina, podział kieszeni na siateczkowe przegródki, szlufki i siateczkowe kieszonki na szelkach, wygodne, pewne, wykonane z dobrych materiałów klamerki, pokrowiec przeciwdeszczowy,
- lekkość i wytrzymałość użytych materiałów,
- wygodny, regulowany system nośny – szerokie szelki i pas biodrowy, grube, miękkie, karbowane plecy zapewniające wentylację,
- stabilność podczas noszenia, brak ograniczeń w mobilności i zakresie ruchów, zwłaszcza ramion,
- duża ilość kieszeni i komór umożliwiająca szybki i wygodny dostęp do zapakowanych rzeczy,
- system camel-back,
- duże możliwości przytroczenia dodatkowego sprzętu jak kijki, czekany, narty, deska snowboardowa, kask, świetne rozwiązanie do przytroczenia statywu w formie wysuwanej kieszeni,
- podział na dwie komory, duża pojemność zarówno części fotograficznej jak i ładunkowej, możliwość powiększenia przestrzeni ładunkowej za pomocą komina i regulowanej, podnoszonej klapy górnej,
- przypięcie klapy górnej na czterech klamerkach, dzięki czemu można ją otwierać z dowolnej strony,
- wyjmowany futerał fotograficzny, sztywny, a jednocześnie pokryty amortyzującym, miękkim wykończeniem dobrze chroniący sprzęt, uchwyt zewnętrzny umożliwiający przenoszenie,
- dostęp do komory fotograficznej od strony pleców, ale także możliwość wyjęcia futerału od góry,
- niemalże dowolne możliwości konfiguracji wnętrza futerału fotograficznego,
- pokrywa futerału pozwalająca na częściowe tylko otworzenie, zabezpiecza sprzęt przed wypadnięciem w pozycji pionowej.
- bardzo niewygodny dostęp do zamków pokrywy futerału fotograficznego przez otwór od strony pleców,
- napełniony bukłak powoduje nierównomierne rozłożenie ciężaru (niedogodność ta prawdopodobnie nie będzie widoczna, jeśli z drugiej strony przypniemy statyw, być może ta koncepcja kierowała projektantami Lowepro),
- nieco zbyt delikatne wykończenie tunelu na linkę zaciągającą komin.
Na koniec chciałbym się odnieść do ceny plecaka – która wśród wielu może powodować mieszane uczucia. Plecak kosztuje 1449–1499 złotych i może wydawać się zasadnym pytanie, czy jest warty tak dużych pieniędzy? W warunkach, w których fotografuję oraz dziedzinie fotografii, w której sie specjalizuję, niezbędne jest posiadanie nie tylko szerokich umiejętności pozafotograficznych, ale także sprzętu, który w ogóle to fotografowanie umożliwi. Myślę, że ten plecak należy do tej właśnie kategorii, w zasadzie umożliwia zabranie i ochronę sprzętu, który jest mocno narażony na uszkodzenia. Nierzadko zabieramy sprzęt wartości kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych. W im trudniejszych warunkach fotografujemy, tym lepsza powinna być jego ochrona i możliwość jego użycia. Mówi się, że najlepszy aparat to ten, który mamy przy sobie. Otóż Powder umożliwia zabranie aparatu i jego dobre zabezpieczenie tam, gdzie kończą się tradycyjne możliwości. Mamy więc do czynienia ze sprzętem naprawdę specjalistycznym, dedykowanym do pracy w specyficznych warunkach. Dość powiedzieć, że do wyboru jest dostępna oferta tylko trzech innych firm, które oferują tego typu produkty, w dodatku na praktycznie takim samym poziomie cenowym. Z mojego punktu widzenia plecak ten jest absolutnie godny polecenia i stanie się nieodłącznym towarzyszem w moich kolejnych projektach fotograficzno-wspinaczkowych.