Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Czy nie moglibyście, na wykresie rozdzielczości obiektywu, wprowadzić, po prawej stronie, drugiej skali, gdzie znalazłaby się skala uwzględniająca upakowanie matrycy lub gdzie "poziom przyzwoitości" byłby oznaczony np. 100% ?
Szału ni ma :( Szczególnie aberracja jak dla mnie nie do przyjęcia. A szkoda bo już zastanawiałem się nad tym szkłem. Dziękuję Optycznym za szybki test. Jeśli w DP2M będzie dokładnie to samo szkło to nie widzę dla niej świetlanej przyszłości. Poprzednie DP1 i DP2 mimo wielu wad miały doskonałe szkła. Nie istniała tam aberracja, a szkło jak żyletka.
Co do m4/3 to nie mam pojęcia dlaczego wciąż nie ma w tym systemie jasnego standardu w cenie do 1600zł !! Mamy albo zbyt szeroką 20ke panasa (ani to szeroki kąt ani standard) albo dużą i drogą Leice :/
Szkło nie najgorsze, choć szału nie ma. Za to cenowo znośnie, szczególnie jeśli na rynku będzie taniej niż ta cena 830 zł to może się sprzedawać. Do NEXów raczej niż do micro43. Choć na NEX-ach wad wyjdzie więcej, bo większa nieco matryca plus mniejsza odległość od matrycy da mydlane brzegi. A i 30mm da sensowniejszy ekwiwalent 45mm niż dziwny ekwiwalent 60mm w m43.
Swoją jednak drogą, przy lepszych matrycach w NEX-ach (nie ma jeszcze wiarygodnych testów podobno lepszej matrycy OM-D) i większej powierzchni (GO płytsza o 1EV) to f/2.8 może być do przyjęcia. Można by go porównać z hipotetycznym 22,5mm f/2 do m43. Wady będą większe w NEX-ach, ale oryginalna optyka Sony do NEX-ów nie błyszczy. Sonowe 16mm f/2.9, 30mm f/3.5 macro czy 50mm f/1.8 nie są udane i obrywają mocno w testach. Sigma powinna wypaść lepiej.
Choć jeśli na brzegu przy matrycy m43 obiektyw już nie błyszczy, to przy matrycy APS będzie jeszcze gorzej.
Sigma powinna wypuścić jakieś obiektywy naprawdę dedykowane do m43 - dopasowane do tego rozmiaru matrycy (ekwiwalenty ogniskowych) i o mniejszych gabarytach niż szkła do matryc APS, albo jaśniejsze o 1EV.
Ogniskowa dziwna. Ekwiwalent 60mm to już poza zakresem "standardowym" 35-50mm. W m43 jest ekw. 35mm f/2.8 (optycznie niezbyt udane, ale ma być nowa wersja) - tańsze chyba, jest ekw. 40mm f/1.7 bardzo udany, droga Leica/Panasonic ekw. 50mm f/1.4 optycznie dużo lepsz niż Sigma, i podobny cenowo do Sigmy portret ekw. 90mm f/1.8 optycznie świetny.
Po co komu teraz ekwiwalent 60mm f/2.8? Żeby to jeszcze było makro... Gdyby zrobiła Sigma ekwiwalent 35mm f/1.4, 135mm f/2 (67mm) lub jaśniej, ekw. 200mm f/2.8 (100mm), albo coś szerszego od ekw. 24mm... A tak? Szkło do NEX = proteza dla m43.
26 marca 2012, 17:20
@Piotr_0602, to najprawdopodobniej nie jest szkło do NEXa tylko z szkło z Sigmy DP1 Merrill.
Na NEXach obstawiam że będzie takie sobie, Sony chyba przefajniło z odległością szkła od matrycy i wszystko wskazuje na to że zrobienie dobrego szkła na brzegach matrycy jest bardzo trudne...
MAF, te obiektywy będą miały taką samą odległość od matrycy zarówno w przypadku mocowania micro4/3, NEX, jak i Merrill. Różnica będzie w długości tylnej części korpusu obiektywu (z bagnetem).
Przeciez to szklo powstalo do DP, reszta mocowan to tylko dodatek...
czary44, widziales poprzednie szkla z DP na jakims bagnecie? Pewnie bedzie zyleta na Merilach, skoro projektowano je wlasnie pod to i to wlasnie te gowniuszka maja szanse wyciagnac w koncu sigme i wylapac paru nowych uzytkownikow, choc nie do konca jestem pewny czy aby Kazuto na tym zalezy
@jungli, nie, nie widziałem ale miałem DP1 a z DP2 widziałem setki sampli. Także rawy. Zatem twierdzisz ze konstrukcja matrycy w nowych DP jak i tych szkłach jest tak wyjątkowa że mogą pasować tylko do siebie??? Oby :)
MAF, proszę nie utrwalaj na forum całkowicie błędnego poglądu "Sony chyba przefajniło z odległością szkła od matrycy" że Cię zacytuję. Odległość kołnierza bagnetu od powierzchni matrycy w body jest wielkością czysto mechaniczną i nie ma związku z budową optyczną obiektywów, a jedynie z umiejscowieniem ich bagnetu do połączenia z tym body. Czyli możesz zaprojektować do NEXa obiektyw, który będzie miał tylną soczewkę pół metra od bagnetu! Byle obraz ogniskował się na matrycy. Przyznasz, że wtedy kłopotów na jej brzegach być nie powinno. Co innego kiedy zamarzy Ci się obiektyw naleśnik i zechcesz (a nie musisz) skorzystać z możliwości krótkiego dystansu założonego w tym w systemie. Wtedy trzeba się uporać z problemami układu optycznego tak blisko położonego od matrycy! Mam nadzieję, że to wyjaśnienie przyda się Tobie i tym kolegom, których ciągle martwi ta mała odległość robocza systemu NEX. Nie przyda się natomiast zupełnie tym fotografującym Nexami, z podpiętymi obiektywami z logo np. Leica, Fied czy Voigtländer od lat leżącymi po szufladach a dziś pokazującymi znów swoje walory na świetnych matrycach tych aparatów. Pozdrawiam...
Tak jak napisano w podsumowaniu- doskonały stosunek jakości do ceny, a jeżeli będzie jeszcze troszkę taniej... Na ogniskową też bym nie narzekał.Kiedyś pół Polski fotografowało obiektywem o podobnej ogniskowej (58 mm), ponadto pentax sprzedaje swojego najnowszego bezlusterkowca z naleśnikiem o identycznej ogniskowej. Jeśli dziewiętnastka sigmy będzie równie dobra i w podobnej cenie to użytkownicy micro 4/3 otrzymają fajny i niedrogi zestaw.
Beznadziejna ogniskowa- ni szeroko ni standard ni macro ni portretówka. Beznadziejne światło jak na stałkę i na małą matrycę. Beznadziejne aberracje jak na stałkę Beznadziejna cena jak na takie parametry.
Do Nexa to obiektyw streetowy - nieduży, wystarczająco jasny, ogniskowa (ekwiwalent) jak w starych dalmierzach typu Minolta Hi-Matic, dobry autofocus. Gratis delikatna winieta dodająca klimatu ;-) Wady optyczne nie są dyskwalifikujące, szczególnie przy fotografii, gdzie bardziej liczy się treść, niż forma. Do tego stosunkowo niedrogi. Gdybym nie miał MAF 24/2.8 chyba bym się nad tą Sigmą zastanowił.
A mi ten obiektyw sie podoba , ma ladna plastyke no i w zasadzie po co mi jaksniejsze swiatlo jak nie robie lustrzanaka tylko olkiem bezlusterkowcem? W tym aparacie jasnosc na poziomie 2,8 jest dobra, nie wydaje wam sie ? POzatym obiektyw ma dobry AF wiec czego wymagac ? Pozatym lepiej chyba miec ciemniejszego ale z AF niz jasnego bez AF, przynajmniej ja tak uwazam.
No cóż, do NEX-a można dopiąć sporo manuali w zakresie 28-35 mm które są również dobre. Ja polecam naleśniczka Minolta Rokkor-X 2,8/35mm który z przejściówką MD/NEX (z funkcją tilt jak kto lubi) zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co ta grubiutka Sigma, a przy okazji daje pierścień przysłony (czyli tryb PA lub PAS jak kto lubi). Optycznie jest równie dobry, a po brzegach może być nawet lepszy. No i nosi filtr 49mm jak inne szkła systemowe.
W Sigmach te obiektywy mają jeszcze jedną soczewkę - to chyba jakieś dopasowanie do Foveona, podobnie jak Fuji X100 ma soczewkę przy samej matrycy. A w Nexach to chyba szkła najlepiej wyrównane cenowo i jakościowo względem aparatu. Szkła Sony trochę za słabe dla tych matryc a Zeiss za drogi - lepiej kupić 2/23 już z X100 w jednym kawałku a taniego Sony+tanią stałkę 50 mm 1,4 - a są wyśmienite, osierocone po Canonach FD i Minoltach MD. Do tych Sigm przydał by się jakiś celownik optyczny tańszego producenta. Wtedy z Nex3, 5 i C3 były by naprawdę zgrabne i poręczne aparaciki.
Mimo, że mamy już rok 2020 to ja mam NEX 6 z tym właśnie obiektywem i powiem jedno.... Może i ma jakieś wady widoczne po głębokiej analizie ale dla nawet wymagającego użytkownika jest więcej niż doskonały. A NEX 6 nie ma stabilizacji matrycy więc podpięty pod a6500< nie daje najmniejszych powodów do zmiany.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
testowe "Internal Server Error" mozna usunac...
zdjecia przykladowe powyzej.
"sig2.8-30" Ten minus jest powoduje błąd linków.
link Przykładowy link z poprawnym minusem.
Czy nie moglibyście, na wykresie rozdzielczości obiektywu, wprowadzić, po prawej stronie, drugiej skali, gdzie znalazłaby się skala uwzględniająca upakowanie matrycy lub gdzie "poziom przyzwoitości" byłby oznaczony np. 100% ?
Patrz na osiągi na f/16 a będziesz widział mniej więcej to co uznajemy za poziom przyzwoitości.
Zdjęcia powinny się już ładować.
Szału ni ma :( Szczególnie aberracja jak dla mnie nie do przyjęcia. A szkoda bo już zastanawiałem się nad tym szkłem.
Dziękuję Optycznym za szybki test.
Jeśli w DP2M będzie dokładnie to samo szkło to nie widzę dla niej świetlanej przyszłości. Poprzednie DP1 i DP2 mimo wielu wad miały doskonałe szkła. Nie istniała tam aberracja, a szkło jak żyletka.
Co do m4/3 to nie mam pojęcia dlaczego wciąż nie ma w tym systemie jasnego standardu w cenie do 1600zł !! Mamy albo zbyt szeroką 20ke panasa (ani to szeroki kąt ani standard) albo dużą i drogą Leice :/
Szkło nie najgorsze, choć szału nie ma. Za to cenowo znośnie, szczególnie jeśli na rynku będzie taniej niż ta cena 830 zł to może się sprzedawać. Do NEXów raczej niż do micro43. Choć na NEX-ach wad wyjdzie więcej, bo większa nieco matryca plus mniejsza odległość od matrycy da mydlane brzegi. A i 30mm da sensowniejszy ekwiwalent 45mm niż dziwny ekwiwalent 60mm w m43.
Swoją jednak drogą, przy lepszych matrycach w NEX-ach (nie ma jeszcze wiarygodnych testów podobno lepszej matrycy OM-D) i większej powierzchni (GO płytsza o 1EV) to f/2.8 może być do przyjęcia. Można by go porównać z hipotetycznym 22,5mm f/2 do m43. Wady będą większe w NEX-ach, ale oryginalna optyka Sony do NEX-ów nie błyszczy. Sonowe 16mm f/2.9, 30mm f/3.5 macro czy 50mm f/1.8 nie są udane i obrywają mocno w testach. Sigma powinna wypaść lepiej.
Choć jeśli na brzegu przy matrycy m43 obiektyw już nie błyszczy, to przy matrycy APS będzie jeszcze gorzej.
Sigma powinna wypuścić jakieś obiektywy naprawdę dedykowane do m43 - dopasowane do tego rozmiaru matrycy (ekwiwalenty ogniskowych) i o mniejszych gabarytach niż szkła do matryc APS, albo jaśniejsze o 1EV.
Ogniskowa dziwna.
Ekwiwalent 60mm to już poza zakresem "standardowym" 35-50mm.
W m43 jest ekw. 35mm f/2.8 (optycznie niezbyt udane, ale ma być nowa wersja) - tańsze chyba, jest ekw. 40mm f/1.7 bardzo udany, droga Leica/Panasonic ekw. 50mm f/1.4 optycznie dużo lepsz niż Sigma, i podobny cenowo do Sigmy portret ekw. 90mm f/1.8 optycznie świetny.
Po co komu teraz ekwiwalent 60mm f/2.8? Żeby to jeszcze było makro... Gdyby zrobiła Sigma ekwiwalent 35mm f/1.4, 135mm f/2 (67mm) lub jaśniej, ekw. 200mm f/2.8 (100mm), albo coś szerszego od ekw. 24mm... A tak? Szkło do NEX = proteza dla m43.
@Piotr_0602, to najprawdopodobniej nie jest szkło do NEXa tylko z szkło z Sigmy DP1 Merrill.
Na NEXach obstawiam że będzie takie sobie, Sony chyba przefajniło z odległością szkła od matrycy i wszystko wskazuje na to że zrobienie dobrego szkła na brzegach matrycy jest bardzo trudne...
MAF, te obiektywy będą miały taką samą odległość od matrycy zarówno w przypadku mocowania micro4/3, NEX, jak i Merrill. Różnica będzie w długości tylnej części korpusu obiektywu (z bagnetem).
Przeciez to szklo powstalo do DP, reszta mocowan to tylko dodatek...
czary44,
widziales poprzednie szkla z DP na jakims bagnecie?
Pewnie bedzie zyleta na Merilach, skoro projektowano je wlasnie pod to i to wlasnie te gowniuszka maja szanse wyciagnac w koncu sigme i wylapac paru nowych uzytkownikow, choc nie do konca jestem pewny czy aby Kazuto na tym zalezy
pozdroofka
@jungli, nie, nie widziałem ale miałem DP1 a z DP2 widziałem setki sampli. Także rawy.
Zatem twierdzisz ze konstrukcja matrycy w nowych DP jak i tych szkłach jest tak wyjątkowa że mogą pasować tylko do siebie???
Oby :)
Poprzez specyfikacje foveona po prostu bedzie duzo lepiej niz na bajerach...
MAF, proszę nie utrwalaj na forum całkowicie błędnego poglądu "Sony chyba przefajniło z odległością szkła od matrycy" że Cię zacytuję. Odległość kołnierza bagnetu od powierzchni matrycy w body jest wielkością czysto mechaniczną i nie ma związku z budową optyczną obiektywów, a jedynie z umiejscowieniem ich bagnetu do połączenia z tym body. Czyli możesz zaprojektować do NEXa obiektyw, który będzie miał tylną soczewkę pół metra od bagnetu! Byle obraz ogniskował się na matrycy. Przyznasz, że wtedy kłopotów na jej brzegach być nie powinno. Co innego kiedy zamarzy Ci się obiektyw naleśnik i zechcesz (a nie musisz) skorzystać z możliwości krótkiego dystansu założonego w tym w systemie. Wtedy trzeba się uporać z problemami układu optycznego tak blisko położonego od matrycy! Mam nadzieję, że to wyjaśnienie przyda się Tobie i tym kolegom, których ciągle martwi ta mała odległość robocza systemu NEX. Nie przyda się natomiast zupełnie tym fotografującym Nexami, z podpiętymi obiektywami z logo np. Leica, Fied czy Voigtländer od lat leżącymi po szufladach a dziś pokazującymi znów swoje walory na świetnych matrycach tych aparatów. Pozdrawiam...
ogniskowa przypomina jeden obiektyw 58mm/F2.0
Z DP Merill będzie najlepiej
Cóż... pozstaje tym bardziej się cieszyć z Szajsunga 30/F2:)
Tak jak napisano w podsumowaniu- doskonały stosunek jakości do ceny, a jeżeli będzie jeszcze troszkę taniej...
Na ogniskową też bym nie narzekał.Kiedyś pół Polski fotografowało obiektywem o podobnej ogniskowej (58 mm), ponadto pentax sprzedaje swojego najnowszego bezlusterkowca z naleśnikiem o identycznej ogniskowej.
Jeśli dziewiętnastka sigmy będzie równie dobra i w podobnej cenie to użytkownicy micro 4/3 otrzymają fajny i niedrogi zestaw.
Jedna spostrzeżenie.Ten obiektyw (przynajmniej wg. bazy danych optycznych) nie jest identyczny z obiektywem montowanym w sigma DP2 Merrill.
Beznadziejna ogniskowa- ni szeroko ni standard ni macro ni portretówka.
Beznadziejne światło jak na stałkę i na małą matrycę.
Beznadziejne aberracje jak na stałkę
Beznadziejna cena jak na takie parametry.
Do Nexa to obiektyw streetowy - nieduży, wystarczająco jasny, ogniskowa (ekwiwalent) jak w starych dalmierzach typu Minolta Hi-Matic, dobry autofocus. Gratis delikatna winieta dodająca klimatu ;-) Wady optyczne nie są dyskwalifikujące, szczególnie przy fotografii, gdzie bardziej liczy się treść, niż forma. Do tego stosunkowo niedrogi.
Gdybym nie miał MAF 24/2.8 chyba bym się nad tą Sigmą zastanowił.
SEŃOR napisał: "... możesz zaprojektować do NEXa obiektyw, który będzie miał tylną soczewkę pół metra od bagnetu!"
@SENOR, przemyśl co piszesz, taki obiektyw musiałby mieć ogniskową ponad 1500 mm :-)
A mi ten obiektyw sie podoba , ma ladna plastyke no i w zasadzie po co mi jaksniejsze swiatlo jak nie robie lustrzanaka tylko olkiem bezlusterkowcem? W tym aparacie jasnosc na poziomie 2,8 jest dobra, nie wydaje wam sie ? POzatym obiektyw ma dobry AF wiec czego wymagac ? Pozatym lepiej chyba miec ciemniejszego ale z AF niz jasnego bez AF, przynajmniej ja tak uwazam.
dlaczego te zdjecia takie rozowe?
Soczewki wyglądają imponująco przy starej komie.
No cóż, do NEX-a można dopiąć sporo manuali w zakresie 28-35 mm które są również dobre. Ja polecam naleśniczka Minolta Rokkor-X 2,8/35mm który z przejściówką MD/NEX (z funkcją tilt jak kto lubi) zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co ta grubiutka Sigma, a przy okazji daje pierścień przysłony (czyli tryb PA lub PAS jak kto lubi). Optycznie jest równie dobry, a po brzegach może być nawet lepszy. No i nosi filtr 49mm jak inne szkła systemowe.
Mała liczba komentarzy na coś wskazuje. ;)
to prawda, trzeba poczekać na większą liczbę NEXów na rynku.
Ja poprosze o radę co wybrać tą Sigmę czy Sony 30 f3.5?
@Tomek_75
Chyba niebawem pojawi się Sony E 30/1.8.
THX za info, w takim razie poczekam i będę miał większy "dysonans poznawczy" :) :)
W Sigmach te obiektywy mają jeszcze jedną soczewkę - to chyba jakieś dopasowanie do Foveona, podobnie jak Fuji X100 ma soczewkę przy samej matrycy.
A w Nexach to chyba szkła najlepiej wyrównane cenowo i jakościowo względem aparatu. Szkła Sony trochę za słabe dla tych matryc a Zeiss za drogi - lepiej kupić 2/23 już z X100 w jednym kawałku a taniego Sony+tanią stałkę 50 mm 1,4 - a są wyśmienite, osierocone po Canonach FD i Minoltach MD.
Do tych Sigm przydał by się jakiś celownik optyczny tańszego producenta. Wtedy z Nex3, 5 i C3 były by naprawdę zgrabne i poręczne aparaciki.
Z NEXem spisuje się super.
Mimo, że mamy już rok 2020 to ja mam NEX 6 z tym właśnie obiektywem i powiem jedno.... Może i ma jakieś wady widoczne po głębokiej analizie ale dla nawet wymagającego użytkownika jest więcej niż doskonały. A NEX 6 nie ma stabilizacji matrycy więc podpięty pod a6500< nie daje najmniejszych powodów do zmiany.