Sony A6000 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Światło dzienne,
- W cieniu,
- Dzień pochmurny,
- Żarówki,
- Świetlówki (ciepła biała, zimna biała, dzienna biała, światło dzienne),
- Lampa błyskowa,
- Auto. podwodne,
- Temperatura barwowa (z opcją filtrów kolorowych),
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli.
Temperaturę barwową możemy regulować w zakresie od 2500 K do 9900 K z krokiem 100 K. Co więcej, każde ustawienie balansu można dostosować na ekranie precyzyjnej regulacji w czterech kierunkach: G (Green) i M (Magenta) oraz A (Amber) i B (Blue). W każdym z tych kierunków mamy do dyspozycji 7-stopniową skalę.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
Słoneczny dzień | Auto | 5.76 | 104.3 |
Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 5.65 | 106.3 |
Pochmurny dzień | Auto | 5.67 | 106.5 |
Pochmurny dzień | Pochmurny dzień | 4.77 | 106.1 |
3000K | Auto | 22.7 | 135.2 |
3000K | Żarówki | 10.1 | 108 |
3000K | 3000K | 7.88 | 105.9 |
5500K | Auto | 7.46 | 113.4 |
5500K | 5500K | 9.44 | 116.3 |
Lampa błyskowa | Auto | 6.75 | 102.7 |
Lampa błyskowa | Lampa błyskowa | 6.95 | 101.9 |