Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A77 II - test aparatu

28 lipca 2014
Maciej Latałło Komentarze: 270

2. Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Korpus Alphy A77 II wygląda identycznie jak poprzednik. Został wykonany ze stopów magnezu i zabezpieczony przed wpływem niekorzystnych czynników atmosferycznych (takich jak kurz i wilgoć). Nie mamy zastrzeżeń do jakości wykonania aparatu, ani spasowania poszczególnych jego elementów. Rękojeść posiada gumowe wyścielenie zapewniające dobrą przyczepność do dłoni. Można śmiało powiedzieć, że nowa lustrzanka Sony prezentuje się solidnie i w tej kategorii powinna spełnić wymagania większości wymagających użytkowników.


----- R E K L A M A -----

Zasilanie i gniazda

Aparat jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o symbolu NP-FM500H, pojemności 1600 mAh i napięciu 7,2 V. Teoretycznie pozwoli on na wykonanie 480 zdjęć przy korzystaniu z ekranu LCD lub 410 gdy używamy wizjera. Podczas testu byliśmy w stanie wykonać nawet 500 zdjęć na jednym ładowaniu. Dołączona do zestawu ładowarka oznaczona jest symbolem BC-VM10. Istotną zaletą systemu zasilania testowanego aparatu jest precyzyjny, procentowy wskaźnik zużycia akumulatora, który pozwala z dużą dokładnością kontrolować poziom jego naładowania. Opcjonalnie dostępny jest także zasilacz sieciowy o symbolu AC-PW10AM oraz uchwyt do zdjęć pionowych (VG-C77AM) z pojemnikiem na dwie baterie.

Na spodzie korpusu znajduje się komora na wspomniany akumulator, zamykana pod plastikową klapką. Producent nie zastosował na niej gumowych uszczelek – wg instrukcji obsługi, aparat został zabezpieczony przed wilgocią i pyłem, nie jest natomiast odporny na zachlapanie. Slot kart pamięci zlokalizowano na prawej ścianie korpusu, zamykany pod plastikową klapką. Umożliwia umieszczenie w nim karty SD (SDHC, SDXC) lub Memory Stick (PRO Duo i PRO-HG Duo).

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność


Na lewej ściance aparatu zgromadzono szereg gniazd i złączy komunikacyjnych. Na zdjęciu zaprezentowanym z lewej strony widzimy:

  • gniazdo synchronizacji lamp błyskowych,
  • gniazdo wężyka spustowego (oraz pilota zdalnego sterowania RM-L1AM),
  • wejście mikrofonu stereo.
Z kolei na prawej fotografii mamy:
  • gniazdo zewnętrznego zasilacza,
  • wyjście HDMI (typu C),
  • gniazdo USB.

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność


Wszystkie złącza ochraniane są przez dobrze przylegające gumowe zaślepki. Na opisywanej lewej ściance korpusu widzimy także otwór głośnika aparatu oraz piktogram modułu Wi-Fi, w który została wyposażona testowana Alpha.

Przyciski

Opis przycisków i przełączników zaczniemy tradycyjnie od górnej ścianki korpusu.

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Z lewej strony znajduje się pokrętło trybów pracy aparatu z blokującym je przyciskiem pośrodku. Wciśnięcie go jest niezbędne aby zmienić pozycję pokrętła. Kółko zawiera następujące pozycje:

  • AUTO – tryb automatyczny (do wyboru Inteligentne auto oraz Lepsza automatyka),
  • P – tryb półautomatyczny,
  • A – priorytet przysłony,
  • S – priorytet migawki,
  • M – tryb ręczny,
  • 1, 2, 3 – nastawy własne,
  • Film,
  • Szybkie zdjęcia seryjne (12 kl/s),
  • Zdjęcia panoramiczne,
  • SCN – programy tematyczne (Portret, Sporty, Makro, Krajobraz, Zachód słońca, Scena nocna, Z ręki o zmierzchu, Nocny portret).
Po prawej stronie gorącej stopki (będącej jednocześnie złączem akcesoriów) znajduje się przycisk FINDER/LCD, przełączający wyświetlanie obrazu pomiędzy ekranem LCD a wizjerem EVF (w menu możemy aktywować także czujnik oka). Nad wyświetlaczem monochromatycznym umieszczono guzik trybu pracy migawki (zdjęcia normalne, seryjne, samowyzwalacz, bracketing) oraz balansu bieli. W pobliżu prawego górnego rogu małego LCD znajduje sie przycisk uruchamiający podświetlenie tego panelu. Nad nim umieszczono klawisze zmiany kompensacji ekspozycji oraz czułości ISO. Przycisk spustu migawki otacza włącznik aparatu. Ponad nim, znajduje się przednie pokrętło sterujące. Spójrzmy teraz na tylną ściankę aparatu.

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Z lewej strony wizjera zlokalizowano przycisk MENU, uruchamiający główne menu aparatu. Po prawej stronie celownika, znajdują się trzy przyciski. Pierwszy z nich – MOVIE – włącza rejestrację klipu filmowego. Drugi – AF/MF – po wciśnięciu w trybie AF pozwala na szybkie skorzystanie z ręcznego doostrzenia, a w trybie MF – aktywację autofokusa. W trybie przeglądania zdjęć guzik ten powiększa aktualnie wybrany obraz. Trzeci przycisk (AEL) umożliwia zablokowanie ekspozycji oraz włączenie trybu synchronizacji błysku z długimi czasami ekspozycji. W trybie przeglądania przełącza widok zdjęcia na miniaturki.

W prawym górnym rogu tylnej ścianki umieszczono drugie pokrętło sterujące. Poniżej przycisku AEL zlokalizowano wybierak wielokierunkowy. Zrealizowany został w formie dżojstika, z możliwością wciśnięcia go. Pod nim znajduje się przycisk Fn, uruchamiający menu funkcyjne (podręczne) aparatu. W trybie odtwarzania możemy za jego pomocą przesłać wybrane zdjęcie np. na smartfon lub tablet.

Nieco poniżej i na prawo od wybieraka umieszczono przycisk DISP. Jego rola polega na zmianie ilości i formy informacji wyświetlanych podczas kadrowania oraz oglądania wykonanych zdjęć. Pod przyciskiem Fn zlokalizowano guzik inteligentnego zoomu cyfrowego. Ostatnie dwa przyciski na tylnej ściance to guzik wejścia do trybu przeglądania zdjęć, a także przycisk C. Domyślnie pozwala na ograniczenie zakresu odległości pracy autofokusa.

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Na przodzie korpusu także umieszczono kilka elementów sterujących. Pomiędzy bagnetem obiektywu a rękojeścią, znajduje się przycisk Podgląd, który nie został oznaczony żadnym piktogramem. Jego domyślną funkcją jest uruchomienie poglądu głębi ostrości (przymknięcie przysłony). Po lewej stronie mocowania obiektywu umieszczono przełącznik trybu pracy autofokusa (S, A, C, MF), przycisk blokady bagnetu oraz guzik pozwalający podnieść lampę błyskową.

Sony A77 II jest w dużym zakresie konfigurowalny. Możliwe jest przypisanie funkcji do 11 przycisków: C, środkowego guzika wybieraka/dżojstika, AEL, AF/MF, powiększenie, ISO, kompensacji ekspozycji, WB, trybu pracy, podglądu oraz blokady ostrości. Lista funkcji, jakie możemy do nich zaprogramować obejmuje:

  • standard – wybór pola AF (tylko środkowy przycisk wybieraka),
  • tryb pracy migawki,
  • tryb błysku,
  • korekcja błysku,
  • obszar ostrości,
  • kompensacja ekspozycji,
  • czułość ISO,
  • tryb pomiaru ekspozycji,
  • balans bieli,
  • tryby DRO/Auto HDR,
  • strefa twórcza (czyli profile kolorystyczne),
  • efekt wizualny (czyli filtry cyfrowe),
  • wykrywanie uśmiechu i twarzy,
  • efekt gładkiej skóry,
  • automatyczne kadrowanie portretowe,
  • SteadyShot (fotografowanie),
  • SteadyShot (filmowanie),
  • poziom nagrywania audio,
  • rozmiar obrazu,
  • format obrazu,
  • jakość obrazu,
  • przewodnik w aparacie,
  • pamięć MR,
  • blokadę AEL (także w trybie punktowego pomiaru ekspozycji),
  • przełącznik AEL (także w trybie punktowego pomiaru ekspozycji),
  • pamięć blokady FEL,
  • zmiana blokady FEL,
  • pamięć blokady FEL/AEL,
  • zmiana blokady FEL/AEL,
  • blokadę regulacji AF/MF,
  • zmiana regulacji AF/MF,
  • śr. AF z podążaniem,
  • AF priorytet oczu,
  • blokada AF,
  • AF włączony,
  • kontrola zakresu AF,
  • podgląd przysłony,
  • podgląd zdjęcia,
  • zoom cyfrowy,
  • zoom,
  • powiększenie,
  • wyłącz monitor,
  • zebra,
  • linie siatki,
  • wyświetlanie poziomu dźwięku,
  • poziom zarysu,
  • kolor zarysu,
  • wyślij do smartfona,
  • steruj ze smartfonu,
  • jasność monitora,
  • nieustawiona.

Menu

Układ menu w aparatach Alpha został zunifikowany, z tego względu to w A77 II praktycznie nie różni się ono od tego, jakie możemy znaleźć np. w A6000 czy A7. Zostało podzielone na 5 grup ułożonych w formie poziomych zakładek, których nie trzeba przewijać w pionie. Poszczególne grupy zawierają menu:

  • ustawień fotografowania (9 zakładek),
  • ustawień niestandardowych (7 zakładek),
  • sieci bezprzewodowej (2 zakładki),
  • odtwarzania (2 zakładki),
  • ustawień (6 zakładek).
Wciśnięcie guzika MENU powoduje wyświetlenie powyższych kategorii w formie menu kafelkowego. Możemy je jednak zdezaktywować – zobaczymy wówczas poszczególne opcje w pierwszej lub ostatnio używanej zakładce (do zdefiniowania w menu).

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność
Menu kafelkowe

Menu fotografowania:
  • Rozmiar obrazu,
  • Format obrazu,
  • Jakość,
  • Panorama: Rozmiar,
  • Panorama: Kierunek,
  • Format pliku,
  • Ustawienie nagrywania,
  • Tryb pracy,
  • Tryb błysku,
  • Korekcja błysku,
  • Regulacja błysku,
  • Współczynnik mocy,
  • Redukcja efektu czerwonych oczu,
  • Nastawa AF-A,
  • Obszar ostrości,
  • Wspomaganie AF,
  • Prędkość AF (fotografowanie),
  • Czas śledzenia AF (fotografowanie),
  • Czas śledzenia AF (filmowanie),
  • Kompensacja ekspozycji,
  • Krok ekspozycji,
  • ISO,
  • Tryb pomiaru,
  • Balans bieli,
  • DRO/HDR,
  • Strefa twórcza,
  • Efekt wizualny,
  • Zoom,
  • Powiększenie,
  • Redukcja szumu – długie naświetlanie,
  • Redukcja szumu – wysokie ISO,
  • Śr. AF z podążaniem,
  • Uśmiech / wykrywanie twarzy,
  • Efekt gładkiej skóry,
  • Auto. kadrowanie,
  • Tryb auto,
  • Wybór sceny,
  • Film,
  • SteadyShot (fotografowanie),
  • SteadyShot (filmowanie),
  • Przestrzeń barw,
  • Auto. wolna migawka,
  • Nagrywanie dźwięku,
  • Poziom nagrywania audio,
  • Czas przesyłania audio,
  • Redukcja szumu wiatru,
  • Pamięć MR.

Menu ustawień niestandardowych:

  • Zebra,
  • Czas powiększenia przy ustawianiu ostrości,
  • Linia siatki,
  • Wyświetlanie poziomu dźwięku,
  • Auto podgląd,
  • Przycisk DISP (monitor i wizjer),
  • Poziom zarysu,
  • Kolor zarysu,
  • Przewodnik ustawień ekspozycji,
  • Wyświetlanie podglądu na żywo,
  • Asystent kontroli zakresu AF,
  • Auto. czysz. obsz. AF,
  • Punkty obszaru AF,
  • Punkty elast. punkt.,
  • Wyśw. szer. obsz. AF,
  • Ustawienie zoomu,
  • Eye-start AF,
  • Ustawienie FINDER/LCD,
  • Wyzwalanie bez obiektywu,
  • Nast. priorytetu,
  • AF ze spustem,
  • AE-L z naciśnięciem spustu,
  • SteadyShot z migawką,
  • El. pierwsza kurtyna migawki,
  • Lepsza automatyka,
  • Nastawa kompensacji ekspozycji,
  • Kolejność bracketingu,
  • Rejestracja twarzy,
  • Regulacja AF,
  • Kompensacja obiektywu (winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia),
  • Ustawienia menu funkcji,
  • Ustawienia przycisków Własne,
  • Nastawienie pokręteł sterujących,
  • Pokrętło kompensacji EV,
  • Przycisk MOVIE,
  • Blokada pokrętła / kółka.

Menu Sieć bezprzewodowa:

  • Wyślij do smartfona,
  • Wyślij do komputera,
  • Oglądaj przez TV,
  • Steruj ze smartfonu,
  • Tryb samolotowy,
  • WPS przycisk,
  • Ust. punktu dostępu,
  • Edytuj nazwę urządzenia,
  • Wyświetl adres MAC,
  • Reset SSID/hasła,
  • Reset ustawień sieci.

Menu odtwarzania:

  • Kasuj,
  • Tryb oglądania,
  • Indeks obrazów,
  • Obrót ekranu,
  • Pokaz zdjęć,
  • Obróć,
  • Powiększ,
  • Odtwarzanie zdjęcia 4K,
  • Chroń,
  • Określ wydruk.

Menu Ustawień:

  • Jasność LCD,
  • Jasność wizjera,
  • Temperatura barwowa wizjera,
  • Nastaw. głośności,
  • Sygnały audio,
  • Menu kafelkowe,
  • Pomoc pokrętła trybu,
  • Potwierdzenie kasowania,
  • Jakość wyświetlania,
  • Czas rozpoczęcia oszczędzania energii,
  • Selektor PAL/NTSC,
  • Czyszczenie,
  • Tryb demonstracyjny,
  • Zdalne sterowanie,
  • Ustawienia HDMI,
  • Połączenie USB,
  • Ustawienia USB LUN,
  • Język,
  • Ustawienia daty/czasu,
  • Nastawia region,
  • Formatuj,
  • Numer pliku,
  • Wybierz katalog NAGRYWANIA,
  • Nowy katalog,
  • Nazwa katalogu,
  • Odzyskaj bazę danych obrazów,
  • Wyświetl miejsce na karcie,
  • Wersja,
  • Reset ustawień.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest możliwość samodzielnego określenia zawartości menu funkcyjnego. Do dyspozycji mamy 12 pozycji (dwa rzędy po 6 ikon), a lista dostępnych opcji wygląda następująco:

  • tryb pracy migawki,
  • tryb błysku,
  • korekcja błysku,
  • obszar ostrości,
  • kompensacja ekspozycji,
  • czułość ISO,
  • tryb pomiaru ekspozycji,
  • balans bieli,
  • tryby DRO/Auto HDR,
  • strefa twórcza (czyli profile kolorystyczne),
  • tryb fotografowania,
  • efekt wizualny (czyli filtry cyfrowe),
  • śr. AF z podążaniem,
  • wykrywanie uśmiechu i twarzy,
  • efekt gładkiej skóry,
  • automatyczne kadrowanie portretowe,
  • rozmiar obrazu,
  • format obrazu,
  • jakość obrazu,
  • SteadyShot (fotografowanie),
  • SteadyShot (filmowanie),
  • poziom nagrywania audio,
  • zebra,
  • linie siatki,
  • wyświetlanie poziomu dźwięku,
  • poziom zarysu,
  • kolor zarysu,
  • nieustawiona.


Wyświetlacze

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Testowaną Alphę wyposażono w 3-calowy monitor LCD (RGBW z technologią WhiteMagic) o rozdzielczości 1 228 800 punktów. Wyświetlany przez niego obraz jest bardzo dobrej jakości, ostry i wyrazisty, a w typowych warunkach pozbawiony jakiegokolwiek smużenia. Jasność LCD można regulować w 5 stopniach lub zdać się na automatykę aparatu. W menu udostępniono także opcję „Słoneczny dzień”, która powoduje maksymalne zwiększenie jasności monitora.

Ekran umieszczono na odchylanym ramieniu oraz obrotowym przegubie, co znakomicie zwiększa jego funkcjonalność. Zyskujemy możliwość odchylenia go o 140 stopni w górę lub 180 w dół, a także obrotu o 180 stopni w prawo lub 90 w lewo.

Zmianą wyświetlanych na monitorze parametrów i informacji steruje przycisk DISP. Dodatkowo, widoczność poszczególnych trybów możemy ustalić w menu. Do dyspozycji użytkownika pozostaje 6 wariantów:

  • obraz z parametrami ekspozycji oraz informacjami m.in. nt. rozdzielczości, jakości obrazu oraz proporcji boków rejestrowanych zdjęć, wskaźnik baterii oraz graficzną skalę migawki i przysłony,
  • obraz z parametrami ekspozycji oraz szereg ikon zajmujących prawą i lewą krawędź monitora, odnoszących się do opcji dostępnych w menu funkcyjnym Fn, ale w domyślnym układzie,
  • czysty obraz z parametrami ekspozycji,
  • obraz, cyfrowa poziomica oraz parametry ekspozycji,
  • obraz, histogram oraz parametry ekspozycji,
  • brak podglądu fotografowanego obrazu, widoczne są ikony odnoszące się do wybranych opcji zawartych w menu funkcyjnym (w domyślnym układzie), ułożone w formie tabelki, oprócz tego wyświetlane są parametry oraz drabinka ekspozycji, a także cyfrowa poziomica i histogram luminancji.

W trybie przeglądania zdjęć możemy oglądać pojedynczą fotografię w trybie pełnoekranowym oraz z wyświetleniem podstawowych parametrów naświetlania i informacji o pliku, a także w szczegółowym widoku z histogramem luminancji oraz dla poszczególnych kanałów RGB. Powiększenia widoku zdjęć dokonujemy przy pomocy przycisku z symbolem lupy (uruchamia on zoom 100%) oraz AEL lub tylnego kółka sterującego (przednie służy wówczas do przeglądania zdjęć w powiększeniu). Widok miniatur obejmuje siatkę 3×3 oraz 5×5 szt.

A77 II wyposażono także w niewielki, monochromatyczny wyświetlacz LCD (identyczny jak w A77 i A99), znajdujący się na górnym panelu aparatu. Przewidziano opcję włączenia jego podświetlenia, przy pomocy niewielkiego przycisku, zlokalizowanego po prawej stronie ekranu. Schemat wyświetlacza oraz opis poszczególnych elementów, które mogą się na nim pojawić, prezentujemy na schemacie poniżej (zaczerpniętym z instrukcji obsługi aparatu).

Sony Alpha SLT-A77 II - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Pewną wadą monochromatycznego ekranu jest to, że zmieniane wartości danych parametrów prezentowane są z drobnym opóźnieniem. Niedogodność ta nie dotyczy głównego LCD.


Tryb wideo

Przycisk Movie umożliwia szybki dostęp do nagrywania filmów w każdym trybie fotografowania. Rejestracja odbywa się wówczas w trybie automatycznym, choć możliwa jest zmiana ISO (w zakresie 100–12800) oraz kompensacja ekspozycji (±2 EV). Co więcej, działa również kilka efektów kolorystycznych (np. aparat zabawka, kolor częściowy). Po wyłączeniu autofokusa i wejściu w dedykowany tryb filmowania (odpowiednia pozycja na kółku trybów) aktywują się trzy pozostałe tryby nagrywania: A, S, M (dostępne w menu Fn). Ich funkcjonalność jest analogiczna jak podczas fotografowania, czyli w trybie A sterujemy wartością przysłony, a w S – czasem naświetlania (również w trakcie nagrywania). W trybie M oczywiście ustawiamy wszystkie parametry ręcznie. Nie należy zapominać o funkcji nagrywania dźwięku, systemie stabilizacji obrazu oraz możliwości redukcji szumu wiatru (dostępne w menu, w zakładce dot. filmowania). Profesjonaliści docenią także wyjście nieskompresowanego sygnału przez złącze HDMI, dzięki czemu możemy podłączyć zewnętrzny monitor lub zapisywać obraz na zewnętrznym rekorderze.

Podczas nagrywania w trybie automatycznym, autofocus aparatu działa w trybie AF-C (ciągłym), przy czym jedyną dostępną wówczas wartością przysłony jest f/3.5. Możliwa jest też zmiana strefy (w trybie autofokusa Strefa) lub punktu ostrości (w trybie Elastycznym i Rozległym elastycznym punktowym AF). Generalnie ustawianie ostrości odbywa się dość szybko i skutecznie, a w razie potrzeby możemy przełączyć się na ręczną regulację i wspomagać się funkcją „focus peaking”. Dostępne jest także 4-krotne powiększenie obrazu (także podczas nagrywania).

Należy jeszcze wspomnieć, że kąt widzenia rejestrowanych filmów jest mniejszy niż w trybie fotografowania, a mnożnik ekwiwalentu ogniskowych wynosi ok. 1.15x.

Filmy nagrywane są w dwóch formatach: AVCHD lub MP4 z użyciem kodeka MPEG-4 AVC/H.264. Dostępne są następujące tryby zapisu:

  • format AVCHD Full HD (1920×1080px)
    • 50i, 24 Mb/s (FX),
    • 50i, 17 Mb/s (FH),
    • 50p, 28 Mb/s (PS),
    • 25p, 24 Mb/s (FX),
    • 25p, 17 Mb/s (FH),
  • format MP4
    • HD (1440×1080px), 12 Mb/s, 25 kl/s,
    • VGA (640×480px), 3 Mb/s, 25 kl/s.

Aparat rejestruje dźwięk w systemie Dolby Digital (AVCHD) lub AAC (MP4).

Podczas rejestrowania filmów aparat pozwala także skorzystać z funkcji „Efekt wizualny” oferującej następujące filtry:

  • Aparat zabawka,
  • Kolor pop,
  • Posteryzacja,
  • Zdjęcie retro,
  • High-key: Miękki,
  • Kolor częściowy,
  • Czarno-biały o dużym kontraście.

Przykładowe filmy nagrane testowaną Alphą prezentujemy poniżej. Wszystkie zostały zarejestrowane przy użyciu obiektywu Sony DT 16–50 mm f/2.8 SSM.

Przykładowe filmy

  • film 1 – 1920×1080 pix 50i FX, 38.7 MB,
  • film 2 – 1920×1080 pix 50i FH, 33 MB,
  • film 3 – 1920×1080 pix 50p PS, 52.5 MB,
  • film 4 – 1920×1080 pix 25p FX, 44.9 MB,
  • film 5 – 1920×1080 pix 25p FH, 34.7 MB,
  • film 6 – 1920×1080 pix 25p FX, 32.7 MB, efekt: Aparat zabawka,
  • film 7 – 1920×1080 pix 25p FX, 37.9 MB, efekt: Retro,
  • film 8 – 1920×1080 pix 25p FX, 28.2 MB, efekt: Kolor częściowy (żółty),
  • film 9 – 1920×1080 pix 25p FX, 50 MB, działanie AF,
  • film 10 – 1920×1080 pix 25p FX, 22.9 MB, ISO 6400.
  • film 11 – 1440×1080 pix 25p 12 Mbit/s, 20.1 MB.

Na niektórych klipach można zauważyć zarówno efekt mory, jak i aliasing (artefakty na kontrastowych krawędziach). To niestety musimy zaliczyć testowanemu aparatowi na minus.


Wizjer

W A77 II zastosowano elektroniczny wizjer XGA OLED Tru-Finder o efektywnej rozdzielczości wynoszącej 2 359 296 punktów i rozmiarze 0.5 cala. Jest to konstrukcja znana z modelu A99. Jego powiększenie wynosi x0.71, pokrywa on ok. 100% kadru, a jego punkt oczny wynosi 27 mm. Korekcja dioptrii jest możliwa w zakresie od −4 do +3. Podobnie jak w przypadku wyświetlacza, jasność można regulować ręcznie (w 3-stopniowej skali), bądź zdać się na automatykę aparatu. Przy wizjerze umieszczony został czujnik zbliżeniowy, który automatyczne przełącza podgląd z wyświetlacza na wizjer po przyłożeniu do niego oka.

Informacje i wskaźniki wyświetlane w wizjerze zmieniamy także za pomocą klawisza DISP. Co więcej, nie różnią się one od tych prezentowanych na LCD. Wyjątek stanowi tryb „wizjer” (tabelka z parametrami naświetlania), który z racji braku podglądu fotografowanego obrazu nie miałby w tym wypadku większego zastosowania. Naturalnie, korzystając z wizjera możemy zmieniać ustawienia w menu głównym i funkcyjnym, a także przeglądać wykonane fotografie.

Jakość wyświetlanego obrazu w EVF jest bardzo dobra. Na pewno do zalet można zaliczyć duży rozmiar wizjera a także korzystną z punktu widzenia fotografujących w okularach odległość punktu ocznego. Smużenie i irytujące zaszumienie obrazu zaczynają być widoczne dopiero w niemal całkiem ciemnym otoczeniu.